Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2005, 17:28   #21
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
De reden van de onschendbaarheid is eigenlijk wel een goeie.
Dat is om te voorkomen dat politici onderling een advokatenslag gaan voeren om elkaars werk onmogelijk te maken.
Nu maakt het volgens mij niet veel verschil uit, daar ik die zakkenvullers niet veel nuttig werk zie doen.

Ander punt, we krijgen hier getallen van 1000den en 10duizenden euro's naar het hoofd geslingerd. Maar dat zijn de officiële aangegeven en misschien, af en toe, per ongeluk belastbare getallen.
Wat met de cummul en de "extralegale" voordelen-ook wel steekpenningen en blatante corruptie- genoemd?
spijtig genoeg zijn onze politici niet erg open in verband met hun lonen. Topbestuurders van privébedrijven daarentegen moeten open kaart spelen van diezelfde politici.
Oud 18 maart 2005, 20:56   #22
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand
Hallo,
jullie halen de cijfers aan van de Belgische politiek. Er is evenwel een bericht in Trends rond de lonen van onze eurocraten.
Daar wordt je pas moedeloos van.
Ook dit verhaal is al jaren gekend .
Van het loon van een poetsvrouw daar....ja daar kan ik eens van dromen.
Arme belgische belastingbetaler ,die moet opkomen voor politici, eurocraten, werklozen,ambtenaren,kinderen, gepensioneerden, fraudeurs (die niet betalen),staatsapparaat, leger, 1.7 miljoen Belgen trekken van de RVA.....
Ik verwonder mij erover, dat dit alles nog steeds betaald wordt.
Niet moeilijk dat ik als alleenstaande onmiddellijk 55% afgeef, Elia-taksen, watertaksen,21%BTW op alle consumptie, uitgemolken voor de auto, gemeentetaksern, provincietaksen, ouderenverzekering, bijdrage ziekenfonds,Recupel-taksen,.......
Ik ga er straks nog moeten aan toeleggen en mijn oversten zeggen dat ik zo duur ben.
Dit moet verkeerd aflopen.
Met dank aan onze goed betaalde politici .

'Een storende luxe-elite

Trends 17 maart 2005

Trends legde het loonpakket van de Europese ambtenaren voor aan een topman van een van de grootste selectiebureaus voor personeel in België. De reactie was verbazend scherp. Voor poetsvrouwen en bodes liggen de loonkosten veel te hoog. Ook voor de tolk en de directiesecretaresses zijn de vergoedingen helemaal niet marktconform.

Alleen voor de topfuncties zijn de lonen in enige mate vergelijkbaar met die in de privé-bedrijven. Het loon van de directeur-generaal kan nipt door de beugel. En eigenlijk is alleen het loon voor de Europese Commissarissen redelijk. Op voorwaarde dat ze gedisciplineerd en efficiënt zijn, en over de juiste competenties beschikken.

De headhunter toont zich erg bezorgd over het loonpakket in Eurocratië. Het is overdreven én verstoort de sociale orde. De verantwoordelijken moeten hier iets aan doen. Zo niet creëren we een luxe-elite. Zij verdient dit inkomen niet en wordt een storende maatschappelijke factor.'

Het probleem zit hem niet zozeer in de verloning maar in het feit dat zij geen cent belasting of bijdragen aan de staat betalen, dat is pas discriminatie!

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 01:35   #23
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

niet in hun optiek. maar het zit hem ook in de verloning. het is absoluut niet normaal dat een incompetente konijnentand als verhofstadt op 1 dag even veel verdient als een bestaansminimum op maandbasis...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be