![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() daar zit wat in cynicus. Maar een 40 uren week zal wel volstaan voor dat loon, zeker, niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynicus : 18 maart 2005 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat gemeenschapdienstensysteem gaat ongetwijfelt heel wat motivatie losweken, zowel bij de kandidaten als de gerbruikers
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
in de veronderstelling dat ik niet zou willen werken dan.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
alpha, compleet verkeerde instelling, man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het is toch een idee van Vivant om all sociale uitkeringen te vervangen door één bedrag, dat iedereen zou krijgen, of je nu werkt of niet ? Als je meer wil, moet je gaan werken. Maar je moet niet. Wordt je ziek of werkloos, dan val je telkens terug op de uitkering die je sowieso krijgt. Ik vind dat eigenlijk niet zo slecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nogmaals: 1)laat de staat nog de helft van de werkelozensteun uitbetalen 2)de overheid schrijft de werkgevers aan dat ze werkelozen kunnen aannemen aan 60% van een normaal loon. 3)tel die 2 inkomens samen en men heeft een volwaardig loon. 3 maal winst: 1)de staat betaald maar de helft meer van de werkelozensteun 2)de werkgever heeft een 40% winst op een werkgever 3)de werkeloze heeft een volwaardig loon. andere resultaten: 1)de werkeloze heeft nu werk en kan leren om terug in het systeem mee te draaien en bij te leren 2)de koopkracht is groter 3)hij betaald belastingen 4)de regering heeft de tijd om werkplaatsen te scheppen en op termijn iets te doen aan de hoge belastingen op arbeid voor de werkgever en de werknemer. Ik ben er van overtuigt dat vele werkgevers zo op termijn vaste krachten zouden aanwerven en voor het systeem te vinden zouden zijn. Heel wat beter dan onderbetaalde arbeid en nepjobs,zoals pwa en dienstencheques. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik betaal me al jaren blauw aan belastingen. Maar als het er op aan komt dan schoppen ze je in de goot. Maar de plannen liggen al klaar als het er ooit van komt.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Net zoals de bedrijven hun werknemers kunnen missen kunnen de werknemers de werkgevers missen. Of dacht je dat er voor elke leidinggevende geen 10 kandidaten staan te wachten om hun plaats in te nemen ? Er zijn genoeg bekwame mensen in Belgie die de rol van die uitzuigers kunnen overnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het onvoorwaardelijk basisinkomen herstelt de mens in zijn waardigheid door hem economisch onafhankelijk te maken en de mens dus zijn rechtmatige soevereiniteit gunt. Daarnaast wordt de arbeid en het ondernemen bevrijd van de loodzware welvaart vernietigende belastingsdruk. Aan de financiering schort nog wat maar het is in elk geval een mijlsprong voorwaarts in de richting van een echt liberale én sociale maatschappij. Meer info: http://www.vivant.org:8080/Vivant/nl...fest_mail.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Survival of the fittest, ik hoor het graag zeggen. The fittest laat zich vooreerst niet arm maken. En ik geef toe dat ik hier afschuwelijke veralgemeningen maak. Tuurlijk, bij een volksopstand overleven de wolven, niet de vetgevoederde honden, maar zover zijn we nog lang niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
laat jezelf aub toch eens behandelen of zo
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 maart 2005 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
loon naar werken, en met de vergrijzing op komst ... werk genoeg |
|
![]() |
![]() |