![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duur vind is het zeker. Dat is een feit, maar tja, er moet een monopolie firma die door de staat aangesteld is van bestaan. En moet nu zo veel mogelijk winst binnenhalen voor men dat monopolie vanuit Europa breekt.
Dat is trouwens dezelfde firma die de "control" doet. Ook een lekker monopolie. Elke Belgische wagen en vrachtwagen moet jaarlijks langs, en hoest daarmee minstens 37 eu op. Hoeveel wagens in Belgie? Tel maar uit de winst. Maar een rijbewijs is iets dat je moet verdienen, niet krijgen. Er rijden nu al teveel verstrooiden rond. Een perfect blokbeest zonder praktisch inzicht is dodelijker dan een analfabeet met goeie reflexen. Alleen hoe haal je cowboys en onverantwoordelijken op voorhand uit het verkeer? Het zou allemaal niet zo'n probleem zijn als België niet zo oververkeersbevolkt zou zijn.
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Was het trouwens niet zo, dat je theorielessen gewoon kunt nemen bij die examenzalen van de overheid? Voor 5 of 10 euro per oefenavond? Of is dat ook geprivatiseerd?
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kan altijd een auto lenen of huren wanneer er de noodzaak toe is. Vaak is het rijbewijs ook noodzakelijk om een job te vinden. Bovendien is er een nieuwe formule in de maak voor mensen die slechts af en toe een wagen nodig hebben: http://www.cambio-carsharing.com/cam...ro/intro0.html Een initiatief van oa de lijn. Staat nog in de kinderschoenen maar die formule heeft wel potentieel denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burgemeester
|
![]() [font=Times New Roman][size=3]Je kunt wel degelijk een ander examen aanvragen!![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Een kennis van mij heeft dat ook zo gedaan![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Hij is niet achterlijk of zo maar heeft wel lees problemen![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Dan kan je via een speciaal examen toch je rijbewijs afleggen(de vragen zijn minder genuanceerd)[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Wel weet ik niet hoe de procedure in elkaar zit.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Informeer je maar eens![/size][/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
PS de rijschoolmarkt is bij mijn weten altijd volledig privaat geweest ??
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 maart 2005 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, als ik in de auto zit, rijd ik met m'n hoofd, niet met m'n "intuitie". Tenzij er een domme kloot ineens heel raar begint te doen (niet zelden komt daar een verkeersovertreding bij kijken), en je bijvoorbeeld gezellig van de weg probeert te rijden. D�*n rijdt je op reflexen, maar ook dan probeer je er je kop bij te houden. Een louter instinctieve reactie heb ik in de auto nog niet gehad, en nochtans kom ik regelmatig voorbij 'gevaarlijke' punten.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en den tweede keer had ik knats het zelfde examen. Volgens mij mag het niveau van het examen zeer zeker hoger |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Schepen
|
![]() De mensen van de rijscholen... ik vraag mij af waar ze die vandaag halen. Ik moest indertijd redelijk sneleen aantal lessen volgen en dat was dus altijd bij verschillende mensen. Dat waren stuk voor stuk ergerlijk idioten wier voornaamste troef was dat ze van een vijftal vaste parcours alle specialere verkeerssituaties kenden. Big deal, als je dag in dag uit niks anders doet. En dan maar zeuren. Terwijl de enige reden dat iemand les volgt, is omdat hij iets nog niet kan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Ja,
Bij mensen die het niet zo goed doen, deugt de leraar niet. Simpel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat doe je met die mensen die zich beroepsmatig overdag moeten verplaatsen? Die rijden ook vaak alleen, gezien ze hun beroep best wel alleen kunnen uitvoeren. Het 'niet meenemen van lifters' een overtreding maken is ridicuul. Misschien heb jij nog geen slechte ervaringen met lifters, maar andere mensen wel. De laatste keer dat ik een lifter heb meegenomen, vond hij het nodig om aan m'n lijf te willen prutsen. Daarom heb ik besloten enkel nog lifters mee te nemen die ik ken. Lijkt me veiliger als vrouw.En niet alleen als vrouw overigens: je zult het maar meemaken als man dat de lifter die je meeneemt zich opeens begitn te masturberen naast je. Dat is een vriend van me overkomen, en die heeft met één zo'n ervaring ook genoeg. Denk jij soms eens na?
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 19 maart 2005 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn vader is rijinstructeur, en die hoort die 'verwijten' wekelijks. Mensen die op hun examen doodleuk gaan spookrijden of bijna een fietser omverrijden, maar toch maar gaan klagen over de rijlessen. Zouden misschien beter klagen bij hun opticien.
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mijn rijbewijs gehaald op mijn 17 jaar, geldig vanaf 18 natuurlijk. 1 examen en het was in orde en het koste bitter weinig ook.
Maar een vriend van mij slaagde er toch ook niet in. Bij het leger hebben ze met engelengeduld hem 7 keer opnieuw laten proberen en toen was het eindelijk goed. Echter, nu dik 25 jaar later heeft hij nog niet één ongeval gehad. Dus dat examen zegt toch ook niet alles vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() ik was er ook van de eerste keer door en heb - toen in die tijd - nog een joint gerookt vlak voor het praktisch examen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 maart 2005 om 23:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk zou jij, Limburger, meer met het Hollands systeem zijn ... Heb een kennis (een Nederlander) die bezig is met rijlessen in Nederland en daar werken ze omgedraaid. Je moet eerst praktijklessen volgen, mag vrij rijden en oefenen, dan leg je praktisch examen af ... en pas nadien gaat men je overhoren (door middel van examen) op theorie.
Rijbewijs op school: nee bedankt, het programma staat al vol genoeg int middelbaar en niet iedereen heeft ook zin om direct zijn rijbewijs te halen! Als het echt moet, kan het ingericht worden op woensdagnamiddag ofzo voor de echt geïnteresseerden (bijvoorbeeld aan de helft van de normale prijs). |
![]() |
![]() |