Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: ZIONISME: BEVRIJDINGSIDEOLOGIE OF APARTHEID VAN HET MIDDEN-OOSTEN?
ja, het zionisme is inderdaad de Apartheid van het Midden-Oosten. 15 31,91%
Het zionisme erkent het principe van gelijke rechten niet en dat staat een oplossing in de weg. 15 31,91%
Ik beschouw het zionisme als een bevrijdingsideologie en zo niet zeker niet als een negatief idee. 10 21,28%
Geen idee. Weet ook niet of het zionisme vandaag nog een belangrijke rol speelt. 3 6,38%
Ik beschouw zionisme als een normale politieke ideologie 6 12,77%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2005, 13:31   #21
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Vanwaar haal jij die cijfers???

Eerst en vooral werden er geen Arabieren verdreven, maar gingen ze lopen omdat ze wisten dat Israël zou worden aangevallen door zeven omringende 'broeder'landen de dag nadat de staat Israël terug een feit was en de rest komt uit Jordanië. Na de mislukte putch op de koning van Jordanië werden alle Palestijnen uit Jordanië verdreven door de zeer koningsgezinde Bedoeïnen waarvan een groot deel naar Libanon is gevlucht. Daarom hebben vele Palestijnen nog steeds een Jordaanse identiteit.

Maar alles bij elkaar waren er amper 450.000 vluchtelingen. Niet meer! Ondertussen zijn het er vier miljoen, maar daar zijn Egyptenaren, Syriërs en andere Arabieren bij...allemaal onder de noemer van Palestijnen.

Je weet toch dat de Gaza vroeger ook van Egypte was, hé?
Hiervan:

http://en.wikipedia.org/wiki/1948_Ar...raphic_outcome

Dit zijn natuurlijk maar schattingen.

*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is*
[/size]
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 13:46   #22
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
Hiervan:

http://en.wikipedia.org/wiki/1948_Ar...raphic_outcome

Dit zijn natuurlijk maar schattingen.
Op wikipedia kan iedereen schrijven. Die cijfers zijn fel overtrokken. Zelfs met de Jordaanse vluchtelingen erbij (waar iedereen wijselijk over zwijgt) waren het niet zoveel.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 13:52   #23
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Vanwaar haal jij die cijfers???

Eerst en vooral werden er geen Arabieren verdreven, maar gingen ze lopen omdat ze wisten dat Israël zou worden aangevallen door zeven omringende 'broeder'landen de dag nadat de staat Israël terug een feit was en de rest komt uit Jordanië.
Sorry hoor er zijn wel degelijk arabieren verdreven door joden, dat is een geschiedkundg feit toegegeven door israel zelf.

Geen 750 000 maar ook geen 0, het getal ligt ergens daartussen en precies hoeveel zullen we nooit weten.

Citaat:
Je weet toch dat de Gaza vroeger ook van Egypte was, hé?
Je bedoelt door egypte bezet?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 14:42   #24
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

K9 ik ga met jou geen oeverloze discussie aangaan, maar zeg mij...waar schreef ik ergens 0 ????

Het totaal werd geschat op 450.000. Er leven trouwens nog heel veel Palestijnen in Israël en zitten zelfs mee in de regering. Misschien mag ik je er nog even op wijzen dat de appelsienenboeren in Israël ook overwegend Palestijnen zijn? En dat de boycot van Oxfam nu net tegen die boeren gericht was?

Ik wou dat al die linkse en hun domme actie's eerst eens wat betere informatie zouden inwinnen.

En ja, Gaza was van Egypte.

Over die oorlogen lees je hier alles: http://www.hasbara.nl/Vanaf%201945.htm

Laatst gewijzigd door Vicky : 22 maart 2005 om 14:43.
Oud 22 maart 2005, 15:05   #25
k9

Standaard

Citaat:
K9 ik ga met jou geen oeverloze discussie aangaan, maar zeg mij...waar schreef ik ergens 0 ????
Toen dat je zei dat er GEEN arabieren werden verdreven? Geen=0 ?

Citaat:
Ik wou dat al die linkse en hun domme actie's eerst eens wat betere informatie zouden inwinnen.
Voordat je verder gaat over linksen en domme informatie: je hebt duidelijk geen idee hoe ik over deze zaken denk, doe dus niet alsof je het weet of voor welke politiek strekking ik ben.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 22 maart 2005, 20:57   #26
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Aan alle stemmers in deze poll die volgende keuzes maakten:

3 Ik beschouw het zionisme als een bevrijdingsideologie en zo niet zeker niet als een negatief idee. (28,57%)
ancapa, Antoon, Confucius, garfield, Pascal L., Vicky

5 Ik beschouw zionisme als een normale politieke ideologie (9,52%)
Firestone, k9

Als een etnisch nationalisme is het Zionisme, per definitie, een racistische ideologie, net als alle andere 'nationalismes'. Dat is op zich geen opmerkelijk constatering, maar de Staat Israël en zijn aanhangers zijn allergisch daarvoor. Zionisten zelf zijn doorgaans niet bereid om de fouten van het nationalisme te erkennen: ze reageren op kritiek met ontkenningen en dreigementen.

Laatst gewijzigd door Gun : 22 maart 2005 om 20:59.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 23:05   #27
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Toen dat je zei dat er GEEN arabieren werden verdreven? Geen=0 ?

Voordat je verder gaat over linksen en domme informatie: je hebt duidelijk geen idee hoe ik over deze zaken denk, doe dus niet alsof je het weet of voor welke politiek strekking ik ben.
Linksen en domme actie's (niet informatie) en daarmee bedoel ik Oxfam!

Ik ken je al lang genoeg om te weten dat je geen linkse bent. Maar ik ken je ook al lang genoeg om te weten dat je steeds begint te quoten met jouw reactie's ertussen en dat die 'eindeloos' zijn. Ik ken jouw mening, ik weet hoe je denkt over Israël en Amerika, en ik weet dat je heel goed op de hoogte bent over de militaire machten in de wereld. Maar ik weet ook dat je niet opgeeft tot je gelijk krijgt, en zelfs dan begin je soms nog terug van voor af aan omdat je soms al eens andere dingen begrijpt dan wat er staat.
Oud 23 maart 2005, 15:01   #28
spaz322
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ook, ja. En Israel heeft ook dat systeem omarmd, met als resultaat een van de voorspoedigste economieën ter wereld, ondanks de vele vijanden en de zware last van de oorlogen.
Dat denk je althans. Hoeveel miljarden dollars amerikaans belastingsgeld wordt er wel niet aan steun gegeven vanuit de VS aan israel? Zo kan iedereen wel een goede economie draaiende houden.

"Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997.
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 15:06   #29
k9

Standaard

[quote=2004gun]Aan alle stemmers in deze poll die volgende keuzes maakten:

3 Ik beschouw het zionisme als een bevrijdingsideologie en zo niet zeker niet als een negatief idee. (28,57%)
ancapa, Antoon, Confucius, garfield, Pascal L., Vicky

5 Ik beschouw zionisme als een normale politieke ideologie (9,52%)
Firestone, k9

Citaat:
Als een etnisch nationalisme is het Zionisme, per definitie, een racistische ideologie, net als alle andere 'nationalismes'.
Onzin, zionisme is inderdaad niks anders dan nationalisme en dat is niet racistische per definitie.
Nationalisme heeft weinig met ras te maken.

Citaat:
Dat is op zich geen opmerkelijk constatering, maar de Staat Israël en zijn aanhangers zijn allergisch daarvoor. Zionisten zelf zijn doorgaans niet bereid om de fouten van het nationalisme te erkennen: ze reageren op kritiek met ontkenningen en dreigementen.

Onzin natuurlijk, nationalisme kan slecht zijn en sommige zionisten overdrijven of zijn ronduit crimineel . Israel/joden haters verbergen zich vaak achter het zionisme excuus om gelijk welke kritiek te kunnen neerpennen. Dat betekend niet dat elke kritiek op israel ongegrond is.

Oud 23 maart 2005, 15:07   #30
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spaz322
Dat denk je althans. Hoeveel miljarden dollars amerikaans belastingsgeld wordt er wel niet aan steun gegeven vanuit de VS aan israel? Zo kan iedereen wel een goede economie draaiende houden.
Tot midden de jaren 70 amper iets, nochtans had israel in de jaren 70 ook al een bloeiende economie hoor.

Oud 23 maart 2005, 15:09   #31
k9

Standaard

Citaat:
Linksen en domme actie's (niet informatie) en daarmee bedoel ik Oxfam!
Waarom begon je daar dan over?

Citaat:
Ik ken je al lang genoeg om te weten dat je geen linkse bent. Maar ik ken je ook al lang genoeg om te weten dat je steeds begint te quoten met jouw reactie's ertussen en dat die 'eindeloos' zijn. Ik ken jouw mening, ik weet hoe je denkt over Israël en Amerika, en ik weet dat je heel goed op de hoogte bent over de militaire machten in de wereld. Maar ik weet ook dat je niet opgeeft tot je gelijk krijgt, en zelfs dan begin je soms nog terug van voor af aan omdat je soms al eens andere dingen begrijpt dan wat er staat.
Eindeloos is overdreven, maar ja ik discusieer graag

Oud 23 maart 2005, 15:14   #32
Strasser
Banneling

Strasser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Er worden op dit forum nogal wat discussies gevoerd over de problemen in het Midden-Oosten en met name over de Israëlisch-Palestijnse kwestie. Vurige pro en contra-standpunten t.o.v. de Israëlische politiek wisselen af met minder uitgesproken standpunten. Zelden wordt echter gediscussieerd over de grond van de Israëlische politiek: het zionisme.

Voor de niet ingewijden: het zionisme is een politieke ideologie die staat voor 'het streven naar een zuiver joodse staat' en ontstond eind 19de eeuw. Over het land waar deze staat moest komen was geruime tijd discussie (Argentinië, Oekraïne, Cyprus, Oeganda (en mogelijk nog andere landen) werden overwogen maar begin 20ste eeuw werd definitief beslist om de joods-zionistische staat te vestigen in Palestina, een provincie van het toen nog Ottomaanse Rijk.

Onder voorstanders van het zionisme wordt het zionisme nogal eens omschreven als een bevrijdingsideologie of óók het 'joodse nationalisme' maar (!!!):

Probleem: Palestina, waar de joodse staat zou moeten komen, kende een joodse minderheid van amper 5%. 95% of meer van de oorspronkelijke bevolking van Palestina was christelijk of islamitisch. Vraag was dus hoe zonder geweld of onderdrukking van de oorspronkelijke bevolking een zuiver joodse staat gevestigd kon worden in een land waar 95% van de bevolking niet-joods was.

Bij de uitroeping van de staat Israël in 1948 werden 750.000 Palestijnen van hun land verdreven en werden méér dan 400 Palestijnse dorpen compleet en doelbewust verwoest door zionistische milities. Vooraanstaande Israëlische geschiedkundigen omschrijven dit vandaag als (gedeeltelijke) etnische zuivering en voegen er zelfs aan toe dat een joodse staat onmogelijk was zonder de (gedeeltelijke) etnische zuivering van Palestina.

Vandaag de dag wordt er opnieuw onderhandeld tussen Israëli's en Palestijnen maar zijn nog steeds alle grote partijen in Israël gebaseerd op het zionisme en bestaan er verschillende wetten die een duidelijk onderscheid maken tussen joden en niet-joden (die gebaseerd zijn op het zionisme -- het verbod op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen is zo bvb. bij wet vastgelegd).

Mijn vraag:
- Is het mogelijk om door onderhandelingen vrede te verkrijgen als je uitgaat van een ideologie die zegt een 'joodse staat' te willen en niet 'een staat voor álle inwoners'?
- Meer en meer wordt de vergelijking geopperd (ook meer en meer joodse -vaak vooraanstaande mensen- delen die mening) tussen het zionisme en de Apartheid in Zuid-Afrika.
- Staat het zionisme een vreedzaam samenleven tussen joden en Palestijnen in de weg?
- En is het gerechtvaardigd het zionisme als 'de Apartheid van het Midden-Oosten' te beschouwen?
- En zo ja, wat is het alternatief?
In principe valt zionisme onder "het recht op een eigen land voor het Joodse volk". In de praktijk zien we dat zionisme zich vooral manifesteert als onderdrukker van Arabische en Blanke volkeren en een ideologie is die nauw verwant is met het zogenaamde "verlichtingsdenken", "egalitarisme en associaal liberalisme. Voor de zionist is de ziekelijke drang naar "geld" en "macht" steevast aanwezig en zal hij proberen andere volkeren te onderdrukken omwille van de drang naar geld en macht. Nu, de meeste zionisten hangen de Joodse godsdienst aan maar niet iedere zionist is een Jood. Het alternatief voor het midden-oosten is het verdwijnen van de staat Pisraël en de verwijdering van Joodse vreemdelingen naar elders, bv. Madagaskar.
Strasser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 15:18   #33
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Door het scheppen van een "joodse" staat heeft het zionisme zichzelf een dodelijke slag toegebracht. Iedere staat is in wezen tegenwoordig onderhevig aan import van diversiteit. Ook het judeaïsme is een gevarieerde godsdienst & allerlei strekkingen
ook de minst orthodoxe zijn nu in Israël aanwezig inclusief die joden die het 2 staten principe verwerpen en streven naar een meer natuurlijke federatie met de arabieren...
Oud 23 maart 2005, 15:18   #34
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Waarom ik over Oxfam begon? Omdat Oxfam de aanstoker was van de boycot tegen Istaël, en dat ze net de doelgroep die ze wilden verdedigen raakten. Namelijk de Arabische sinaasappeltelers in Israël.

Bovendien werd iedereen er hard door getroffen en was er zelfs een hele tijd hongersnood. Ik heb nog mee geld ingezameld om de 'soupkitchens' te steunen.
Oud 23 maart 2005, 15:59   #35
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strasser
In principe valt zionisme onder "het recht op een eigen land voor het Joodse volk". In de praktijk zien we dat zionisme zich vooral manifesteert als onderdrukker van Arabische en Blanke volkeren
Vooral de hoofdletter van arabische en blanke zijn grappig. Voor de rest onzin natuurlijk, joden zijn zelf grotendeels een "blank volk"

Citaat:
en een ideologie is die nauw verwant is met het zogenaamde "verlichtingsdenken", "egalitarisme en associaal liberalisme. Voor de zionist is de ziekelijke drang naar "geld" en "macht" steevast aanwezig en zal hij proberen andere volkeren te onderdrukken omwille van de drang naar geld en macht.
Mai ik dahct dat die onzin met de nazi's verdwenen was blijkbaar zijn sommige toch nog zo dom om dat te geloven.

Oud 23 maart 2005, 16:00   #36
k9

Standaard

Citaat:
Waarom ik over Oxfam begon? Omdat Oxfam de aanstoker was van de boycot tegen Istaël, en dat ze net de doelgroep die ze wilden verdedigen raakten. Namelijk de Arabische sinaasappeltelers in Israël.

Bovendien werd iedereen er hard door getroffen en was er zelfs een hele tijd hongersnood. Ik heb nog mee geld ingezameld om de 'soupkitchens' te steunen.
ja en?

laat maar ik snap het niet zal wel aan mij liggen .

Oud 23 maart 2005, 16:08   #37
Strasser
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooral de hoofdletter van arabische en blanke zijn grappig. Voor de rest onzin natuurlijk, joden zijn zelf grotendeels een "blank volk"

Mai ik dahct dat die onzin met de nazi's verdwenen was blijkbaar zijn sommige toch nog zo dom om dat te geloven.

Joden een blank volk?? U hebt nog nooit van Falasha's gehoord zeker? Joden zijn een mix van verschillende rassen, halfbloeden en andere wanproducten. Joden behoren zeker niet tot het blanke ras.

http://www.internationalwallofprayer...e-At-Last.html
Oud 23 maart 2005, 16:12   #38
k9

Standaard

Citaat:
Joden een blank volk?? U hebt nog nooit van Falasha's gehoord zeker?
Een minieme minderheid, zoals ik al zei GROTENDEELS blank.

Citaat:
Joden zijn een mix van verschillende rassen, halfbloeden en andere wanproducten. Joden behoren zeker niet tot het blanke ras.

http://www.internationalwallofprayer...e-At-Last.html
Je zal het misschien niet graag horen maar de meeste joden zijn zo blank als ik en jou hoor. Logisch de meeste joden zijn dan ook gewone europeanen die bekeerd geraakt zijn.

Oud 23 maart 2005, 16:20   #39
Strasser
Banneling

Standaard

Citaat:
Een minieme minderheid, zoals ik al zei GROTENDEELS blank.

Je zal het misschien niet graag horen maar de meeste joden zijn zo blank als ik en jou hoor. Logisch de meeste joden zijn dan ook gewone europeanen die bekeerd geraakt zijn.
Ik weet niet of het u al opgevallen is dat de meeste Joden een zéér lichte tot bijna witte huidskleur hebben, iets dan wat anders is als de lichtgetinte bruine huidskleur van de meeste blanken in Europa. Ultra-orthodoxen bv. trouwen véélal met hun eigen gezinsleden (broer of zus of nicht) vandaar dat men bastaards ter wereld brengt die er anders uitzien als de meeste blanken. Uiterlijk gezien hebben de meeste Joden ook een scherpe haakneus wat bij blanken vrijwel zo goed als niet voorkomt.
Oud 23 maart 2005, 16:22   #40
k9

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of het u al opgevallen is dat de meeste Joden een zéér lichte tot bijna witte huidskleur hebben, iets dan wat anders is als de lichtgetinte bruine huidskleur van de meeste blanken in Europa.

Ach ja europa loopt vol met lichtbruine burgers . Hoe gebrainwashed kan je zijn?

Citaat:
Ultra-orthodoxen bv. trouwen véélal met hun eigen gezinsleden (broer of zus of nicht) vandaar dat men bastaards ter wereld brengt die er anders uitzien als de meeste blanken. Uiterlijk gezien hebben de meeste Joden ook een scherpe haakneus wat bij blanken vrijwel zo goed als niet voorkomt.

Je moet niet bewijzen dat je neo-nazi bent hoor, dat weet iedereen wel al.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be