Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie of wat bedreigt de democratie ?
Het Vlaams Belang 23 20,35%
De Islam 61 53,98%
De bureaucratie 6 5,31%
President Bush 4 3,54%
China of een andere groeiende supermacht 3 2,65%
De democratie wordt niet bedreigd 8 7,08%
Geen probleem, een dictatuur kon ook leuk zijn 8 7,08%
Aantal stemmers: 113. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2005, 16:52   #21
Confucius
Gouverneur

Standaard

Die koppeling VB aan collaboratie en verklikking was het me om te doen. Je geeft commentaar op al mijn suggesties, maar weerlegt ze in feite niet, of toch niet alle/helemaal. Mijn suggesties hoeven immers niet waar te zijn, maar zouden het kunnen zijn. Dat is ook de manier die continue door de pc partijen en onze nationale pers wordt aangewend om rechts te bestrijden: halve waarheden en beledigingen. Uw felle reactie als het over links gaat bewijst ergens dat het mes aan beide kanten snijdt. Inderdaad, de VB kiezer die ten onrechte gedemoniseerd wordt, maar zijn stem in alle eerlijkheid heeft uitgebracht omdat hij in die partij gelooft, voelt zich ook niet gelukkig als hij continu uitgemaakt wordt voor fascist en erger.

PS Voor die no ch, kan ik me wel voor het hoofd slaan en hoop dat mijn kinderen het niet zien.
Oud 21 maart 2005, 16:59   #22
Toontje
Vreemdeling

Standaard

Uit een peiling bleek dat 60% van de vlamingen voor samenwerking met het Vb is. Het zou pas goed zijn voor de democratie dat dat 1/3 onverdraagzamen zich daarbij neerlegt. In het belang van de democratie. Of willen onze linkse vrienden soms dat die 60% allemaal voor het VB gaan stemmen.
Toontje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 17:25   #23
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Ik denk niet dat er velen geschokt zijn, op de site van het nieuwsblad loopt een poll voor geregistreerde lezers met de vraag: kan een echte moslim democraat zijn ... maar liefst 75% zegt Neen.
Op vrtnieuws.net loopt ook zo'n leuke poll:

Moeten bedrijven verplicht worden om meer allochtonen in dienst te nemen?
83% zegt nee, waarschijnlijk diezelfde 83% dat zegt dat allochtonen niet willen werken, ondanks het feit dat onderzoek heeft uitgewezen dat er bij sollicitaties op grote schaal gediscrimineerd wordt.

Polls en referenda kunnen me gestolen worden, alsof elke burger volledige kennis heeft van de problematiek omtrent de betreffende vraag. Voor sommige problemen zijn er studies van tientallen bladzijden met voor- en tegenargumenten en daar gaat de 'gewone' burger zich eens over uitspreken zeker? Nee dank je, sommigen kunnen nog geen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen gezondheid, hun snelheid in het verkeer, hun gedrag als ze gedronken hebben, enzovoort. We verkiezen wel volksvertegenwoordigers die kennis van zaken hebben en ervoor betaald worden en als dat niet zo blijkt te zijn afstraffen bij de volgende verkiezingen. En begin nu niet met het populistische geblaat van 'ze brengen er toch niets van terecht', als je het beter kan ga zelf in de politiek.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 17:30   #24
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Ik kan niet stemmen, omdat ik vind dat de "democratie" reeds zeer ver is uitgehold door de momenteel aan de macht zijnde politiekers.
Ze muilkorven de mensen, men mag niets meer zeggen of het is discriminatie, rasistisch, enz.
De enigen die de democratie aan het vermoorden zijn, zijn de huidige bewidslieden!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 17:38   #25
obiwan
Banneling

obiwan's schermafbeelding

Standaard

Wat bedreigt er onze Diets-Europese cultuur en dus ook onze democratie:

- het Belzieke franskiljonne regime (ik zie ze nog in staat om de legislatuur te verlengen om zogezegd de democratie te beschermen tegen het Vlaams Belang)
- de Zionisten (DE GROOTSTE INTERNATIONALE BEDREIGING)
- de Pislam (het middel van de zionisten om Europa te verzwakken !)
obiwan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 17:55   #26
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Er zijn zo veel zaken die onze democratie (als die er al 100% is) bedreigen, de ene al wat meer dan de andere.
Ik heb voor de bureaucratie gestemd, met de EU in het achterhoofd. Ik vind de EU de grootste bedreiging voor de democratie, vooral de EC dan. De Europese grondwet en het referendum dat ons ontzegd wordt is een toonbeeld hoe laag de eurocraten en veel van onze eigen politici het volk eigenlijk schatten; in Europa zal het kapitaal regeren en niet de burger, een toestand zoals in de VSA.
Vlaams Belang, Islam, belgicisten �* la BUB, enz. acht ik niet bepaald een grote bedreiging maar ze zijn het wel deels. BUB stelt toch niets voor behalve enkele clowns op dit forum, Vlaams Belang keert toch constant z'n kar en het is slechts een deel van hun top die ik ondemocratisch acht (De Man, De Winter), en bij de Moslims is het ook maar een deel. Ik hoop echter wel dat de progressieven zich niet blindstaren op hun antiracisme en antifascisme met als gevolg dat de Islam te veel de vrije hand krijgt. Net zoals er ooit tegen de christenfundamentalisten opgetreden is moeten we ook onze rechten beschermen tegen de Islam. Toestand zoals Anciaux z'n voorstel vind ik dus als atheïst ronduit schandalig, iemand die zichzelf links noemt onwaardig.
Wat mij daarnaast ook zeer stoort is de stigmatisering van bevolkingsgroepen en de toenemende polarisatie in onze maatschappij. Moslims, Walen, flaminganten, VB'ers, enz., allemaal worden ze in zekere zin wel gestigmatiseerd en dat stoort me dan ook mateloos. Soms is het wel eens terecht maar vaak niet, en dat fanatieke gedrag leidt enkel maar tot meer fanatiek gedrag, niet tot het sensibiliseren van die groepen.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 18:13   #27
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Over Europa heb ik niet echt een mening, maar voor de rest ben ik het wel volledig met je eens.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 19:20   #28
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Ik zie de zwarthemden al door de straat paraderen, met hun schijnheilig & fascistisch gedachtengoed. Mensen zijn snel geïntimideerd!
Ben je bezig met een computerspelletje ? En krijg je een "bonus" telkens je een facist/racist enz uitschakelt? Mogen we meespelen ?
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 19:51   #29
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Ben je bezig met een computerspelletje ? En krijg je een "bonus" telkens je een facist/racist enz uitschakelt? Mogen we meespelen ?
Yup. De "bonus" bestaat uit een extra frustratie: wéér een fascist/nazist/racist gelocaliseerd. Dat is altijd een kwalijke zaak en dus een frustratie. Persoonlijk vind ik het jammer dat hier zoveel potentiële zwarthemden rondrennen. Die bovendien ook nog eens aangesterkt worden in hun extremisme door de 'politiek leiders van de groep': de mensen die al zwarthemd zijn..

Denk dáár eens over na?
Wie bedreigt er dan de democratie?
Die paar extremistische moslims (minder dan 1000 in België) of die berg fascisten-in-opleiding?
Oud 21 maart 2005, 20:20   #30
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Er wordt heel veel geroepen dat de democratie in gevaar is. Voor de enen is het VB de gebeten hond voor de andere is de Islam de boosdoener.

Van waar komt het gevaar denk je ?
De flaminganten.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 22:36   #31
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Yup. De "bonus" bestaat uit een extra frustratie: wéér een fascist/nazist/racist gelocaliseerd. Dat is altijd een kwalijke zaak en dus een frustratie. Persoonlijk vind ik het jammer dat hier zoveel potentiële zwarthemden rondrennen. Die bovendien ook nog eens aangesterkt worden in hun extremisme door de 'politiek leiders van de groep': de mensen die al zwarthemd zijn..

Denk dáár eens over na?
Die paar extremistische moslims (minder dan 1000 in België) of die berg fascisten-in-opleiding?
En wat ga je doen aan al die potentiële "zwarthemden"? Gebruik die termen nog wat meer, hol die woorden nog maar wat uit, klop jezelf wat op de borst want jij behoort niet tot die kwade individuen.
Helaas echter richt men z'n pijlen te vlug op die ene groep waarin men denkt het kwade te zien zonder te beseffen dat het kwade nooit van één kant komt. Helaas is men eerder geneigd die "onverdraagzamen" af te doen als een zootje fascisten i.p.v. hen normaal te woord te staan, een normaal debat te voeren zonder de gebruikelijke antifa woordenschat.

Ik weet nog goed dat ik iemand op de trein tegen enkele oude vrouwtjes hoorde praten over hoe slecht die Moslims wel niet zijn, dat het Vlaams Belang de oplossing biedt voor alle problemen en nog van dat leuks. Iemand anders kwam zich mengen in het gesprek, en i.p.v. die persoon uit te schelden voor fascist, racist, zwarthemd of een andere achterlijke term, begon hij gewoon een normaal gesprek. En ja, hij bracht die Belanger tot een beter inzicht, dat er heus problemen zijn maar dat je ze niet moet overdrijven, dat het Belang af en toe terecht kritiek geeft maar daarom niet de waarheid in pacht heeft, enz.
Zo doe je het, niet beginnen schelden om je eigen ego op te krikken maar gewoon sensibiliseren.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 22:45   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
De flaminganten.
Het was te denken, maar van de Walen die pertinent de grondwet en een arrest weigeren te respecteren geen kwaad woord zeker?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 22:57   #33
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Er zijn zo veel zaken die onze democratie (als die er al 100% is) bedreigen, de ene al wat meer dan de andere.
Ik heb voor de bureaucratie gestemd, met de EU in het achterhoofd. Ik vind de EU de grootste bedreiging voor de democratie, vooral de EC dan. De Europese grondwet en het referendum dat ons ontzegd wordt is een toonbeeld hoe laag de eurocraten en veel van onze eigen politici het volk eigenlijk schatten; in Europa zal het kapitaal regeren en niet de burger, een toestand zoals in de VSA.
Vlaams Belang, Islam, belgicisten �* la BUB, enz. acht ik niet bepaald een grote bedreiging maar ze zijn het wel deels. BUB stelt toch niets voor behalve enkele clowns op dit forum, Vlaams Belang keert toch constant z'n kar en het is slechts een deel van hun top die ik ondemocratisch acht (De Man, De Winter), en bij de Moslims is het ook maar een deel. Ik hoop echter wel dat de progressieven zich niet blindstaren op hun antiracisme en antifascisme met als gevolg dat de Islam te veel de vrije hand krijgt. Net zoals er ooit tegen de christenfundamentalisten opgetreden is moeten we ook onze rechten beschermen tegen de Islam. Toestand zoals Anciaux z'n voorstel vind ik dus als atheïst ronduit schandalig, iemand die zichzelf links noemt onwaardig.
Wat mij daarnaast ook zeer stoort is de stigmatisering van bevolkingsgroepen en de toenemende polarisatie in onze maatschappij. Moslims, Walen, flaminganten, VB'ers, enz., allemaal worden ze in zekere zin wel gestigmatiseerd en dat stoort me dan ook mateloos. Soms is het wel eens terecht maar vaak niet, en dat fanatieke gedrag leidt enkel maar tot meer fanatiek gedrag, niet tot het sensibiliseren van die groepen.
Ik kan me hier grotendeels in vinden. Alleen oevr europa weet ik niet zo veel, alleen hetgeen wat storme hier een gezegd heeft over de grondwet. en dat stond me alleminst aan.
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 23:05   #34
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Ik zie de zwarthemden al door de straat paraderen, met hun schijnheilig & fascistisch gedachtengoed. Mensen zijn snel geïntimideerd!
deze hier bedoel je zeker ? www.schule.dk/islam/20040719-2.jpg
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2005, 23:09   #35
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ik heb geen zwart hemd, en van paraderen hou ik ook al niet, ...
Ik ga altijd in kostuum en hemd en das, gewassen en geschoren, vleugje after-shave... vader gaat op stap
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 21 maart 2005, 23:11   #36
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Jakke is mijn held!
geef islam de kans... kijk eens naar Irak, Indonesië, Palestina... of hieronder

www.schule.dk/islam/Lebanese-hitler.jpg
Oud 21 maart 2005, 23:16   #37
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
De flaminganten.
laat dat eens lezen door Waseige... ooit groot voetbaltrainer en Waals humorist in 't Vlaams... je gaat gewoon door het lint plat van het lachen !

"de sveer is goe..."

PS deze winter Raf Coppens eens bezig gezien of gehoord ?
Oud 21 maart 2005, 23:18   #38
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Denk dáár eens over na?
deze hier op deze website !! zeker weten !!

www.schule.dk/islam/islam-will-dominate.jpg
Oud 21 maart 2005, 23:26   #39
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Extremisme.
Yep.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 10:05   #40
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PurpleQueen
[font=Arial][size=3]De democratie wordt bedreigd door idioten die het cordon in stand willen houden[/size][/font]

Voordeel: bij 50% voor VB stopt dat wel
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be