Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2005, 20:05   #21
Ganchelkas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azal
Neen dat is waar. Maar uit eigen ervaring moet ik zeggen dat ik veel minder Belgische jongens/meisjes s'nachts zie rondhangen in Brussel. Leg mij eens uit wat er zoal plezant is om s'nachts na 11 nog op straat rond te hangen? Dit alles als er de volgende dag school is?
Daar ging mijn reactie dan ook niet over. Ik weet niet wat er daar plezant aan is (behalve misschien het rondhangen met vrienden), maar zolang ze niets verkeerd doen is er niets mis mee dat ze op dat uur nog op straat rond hangen. Ik vraag me ook af waarom je zegt dat je "veel minder Belgische jongens/meisjes s'nachts ziet rondhangen in Brussel". Bij mijn weten valt iemand's nationaliteit niet af te lezen van zijn/haar gezicht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
De oplossing is simpel: zerotolerantie, harde aanpak!
Nultolerantie voor zowel allochtonen als autochtonen is geen slecht idee. Het zou op z'n minst het onveiligheidsgevoel verminderen.

Laatst gewijzigd door Ganchelkas : 24 maart 2005 om 20:08.
Ganchelkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 20:13   #22
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
In het verkeer kunnen ze het inoeren. Maar als het over veiligheid gaat dan sluiten ze liever de ogen.
.

Ja, je schrijft daar zo al iets.
Misschien dat men na het flitsen, wanneer men merkt dat de autoeigenaar allochtoon is geen pv stuurt. Maar wel naar diegenen met een vlaamse naam. Welke politieagent durft zich hier uiten?
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 20:14   #23
Azal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganchelkas
Daar ging mijn reactie dan ook niet over. Ik weet niet wat er daar plezant aan is (behalve misschien het rondhangen met vrienden), maar zolang ze niets verkeerd doen is er niets mis mee dat ze op dat uur nog op straat rond hangen. Ik vraag me ook af waarom je zegt dat je "veel minder Belgische jongens/meisjes s'nachts ziet rondhangen in Brussel". Bij mijn weten valt iemand's nationaliteit niet af te lezen van zijn/haar gezicht.

Nultolerantie voor zowel allochtonen als autochtonen is geen slecht idee. Het zou op z'n minst het onveiligheidsgevoel verminderen.
Toegegeven dat Belgen verkeert is.
Eigenlijk moet ik zeggen van niet Afrikaanse afkomst.
Die nultolerantie ook voor autochtonen zou perfect zijn.
Azal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 20:43   #24
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard moet je niet alle Marokkanen over dezelfde kam scheren, ik ken er genoeg die het in-groep-mensen-in-elkaar-kloppen ook maar laf en verwerpelijk vinden.
Precies. Natuurlijk zijn er ook mensen die allemaal rare dingen doen, maar ik vind het erg als mensen zeggen dat alle Marokkanen (of andere groepen) zo zijn. Ik heb Marokkaanse vrienden die zoiets nooit zouden doen.
Met veralgemeningen vererger je alles alleen maar.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 20:53   #25
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

door marokkanen zijn buitenzwembaden hier in de buurt naar de vaan gegaan.
elke dag stonden de politie er voor diefstallen en masale vechtpartijen
Oud 24 maart 2005, 21:10   #26
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Sommige mensen hier schuwen veralgemeningen duidelijk niet. Het kan zijn dat er zich meer incidenten voordoen met allochtone jongeren dan met autochtone jongeren, maar dat is nog geen reden om alle Marokkanen over dezelfde kam te scheren.
Rotselaar... al zo'n groepke bezig gezien ?! ze komen met 3 en als ge een probleem hebt komen ze 15 minuten later met 30 !! zo'n vriendelijke jongens...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 21:13   #27
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Rotselaar... al zo'n groepke bezig gezien ?! ze komen met 3 en als ge een probleem hebt komen ze 15 minuten later met 30 !! zo'n vriendelijke jongens...
Het lijkt wel heel erg de vroegere VMO

Laatst gewijzigd door Pietje : 24 maart 2005 om 21:15.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 21:18   #28
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meet Rotselaar...de ghetto van Leuven, criminele hoofdstad van belgië
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 21:21   #29
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb Marokkaanse vrienden die zoiets nooit zouden doen.
Ik heb nog nooit een blanke belg mijn auto zien bekogelen ...
Veralgemeningen ?

ach groentje, sluit maar gauw je oogjes.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 21:23   #30
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Stoefer
nope, zelfvertrouwen door in mijn jeugd aardig wat vechtsport te doen ...
Oud 24 maart 2005, 21:31   #31
Ganchelkas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Net als bij Vlaamse, blanke hooligans.

Wat heeft mijn woonplaats er eigenlijke mee te maken? Het is niet omdat ik in Rotselaar woon dat ik niet op de hoogte ben van wat er gebeurt.

Dat van die groepvorming gebeurt inderdaad, maar dat is een gevolg van de discriminatie. Doordat ze gediscrimineerd worden gaan ze zich steeds meer met elkaar identificeren wat leidt tot groepvorming en een sterk samenhoorigheidsgevoel. Zo gaan ze reageren tegen de discriminatie, wat spijtig genoeg dikwijls op de verkeerde manier gebeurt.

Laatst gewijzigd door Ganchelkas : 24 maart 2005 om 21:32.
Oud 24 maart 2005, 21:32   #32
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
In het verkeer kunnen ze het inoeren. Maar als het over veiligheid gaat dan sluiten ze liever de ogen.
chauffeurs brengen geld op en kunnen betalen... die anderen niet !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 24 maart 2005, 21:38   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net als bij Vlaamse, blanke hooligans.

Wat heeft mijn woonplaats er eigenlijke mee te maken? Het is niet omdat ik in Rotselaar woon dat ik niet op de hoogte ben van wat er gebeurt.

Dat van die groepvorming gebeurt inderdaad, maar dat is een gevolg van de discriminatie. Doordat ze gediscrimineerd worden gaan ze zich steeds meer met elkaar identificeren wat leidt tot groepvorming en een sterk samenhoorigheidsgevoel. Zo gaan ze reageren tegen de discriminatie, wat spijtig genoeg dikwijls op de verkeerde manier gebeurt.
dat is al meer dan twintig-dertig jaar zo... ergens één probleemke en de week daarna kwamen ze met een hele bende en zochten ze die éne gast op waar ze woorden mee hadden.

nu hebben ze allemaal gsm en staan daar binnen de 15 �* 30 minuten 20-30 man klaar om weerwraak te nemen

discriminatie ? neen, het zit in de genen, ze zijn nu eenmaal zo...

tijd voor zerotolerance, tijd voor recht en orde, tijd voor de grove middelen, indien ze niet willen luisteren moeten ze maar voelen, er is geen respect voor openbare orde en wettelijk gezag... tijd voor de para's in zo'n gevallen, die hebben daar opleiding voor gekregen.
Oud 24 maart 2005, 21:39   #34
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ook juist ganchelkas... die vergelijking met hooligans !
Oud 24 maart 2005, 21:41   #35
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
tijd voor zerotolerance, tijd voor recht en orde, tijd voor de grove middelen, indien ze niet willen luisteren moeten ze maar voelen, er is geen respect voor openbare orde en wettelijk gezag... tijd voor de para's in zo'n gevallen, die hebben daar opleiding voor gekregen.
Luister, ik heb het niet begrepen op marokkaanse etterbuilen ( en er zijn er nogal wat van ), net zomin ik het begrepen heb op half dierlijke hooligans, net zomin ik het op vlaamsche kneuterigheid begrepen heb, net zomin ik het op waalse gemakzucht begrepen heb ... net zomin ik het op heel weinig begrepen heb ...

Maar zwart-en bruinhemden, daar heb ik het al helemaal niet op begrepen.
Hou die para's dus maar ze moeten zijn : in de brousse van Congo ofzo ...
Oud 24 maart 2005, 21:42   #36
Ganchelkas
Vreemdeling

Standaard

Twintig-dertig jaar? Kan kloppen. Werden de meeste gastarbeiders niet 40 jaar geleden naar hier gehaald en begon de discriminatie toen al niet?

Ik zal het eens heel eenvoudig uitleggen, het is een vicieuze cirkel: ze worden gediscrimineerd > sommigen vormen groepjes > sommigen reageren op foute manier (met geweld) > veralgemeningen > nog meer discriminatie.

Laatst gewijzigd door Ganchelkas : 24 maart 2005 om 21:45.
Oud 24 maart 2005, 21:50   #37
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twintig-dertig jaar? Kan kloppen. Werden de meeste gastarbeiders niet 40 jaar geleden naar hier gehaald en begon de discriminatie toen al niet?

Ik zal het eens heel eenvoudig uitleggen, het is een vicieuze cirkel: ze worden gediscrimineerd > sommigen vormen groepjes > sommigen reageren op foute manier (met geweld) > veralgemeningen > nog meer discriminatie.
Helemaal mee eens. Discriminatie (en het VB) langs de ene kant, hun gedrag langs de andere kant. Ze versterken elkaar.
Dat kan zo niet blijven doorgaan, na een tijd gaat dat echt uit de hand lopen vrees ik.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 22:00   #38
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Polarisatie heet dat.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 22:00   #39
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Precies. Natuurlijk zijn er ook mensen die allemaal rare dingen doen, maar ik vind het erg als mensen zeggen dat alle Marokkanen (of andere groepen) zo zijn. Ik heb Marokkaanse vrienden die zoiets nooit zouden doen.
Juist sinan,maar al diegenen die niks misdoen krijgen wel mee een slechte naam,en kan je bange mensen verwijten dat ze dan gaan veralgemenen?
Waarom komen deftige allochtonen niet op tegen die mentaliteit van hun rasgenoten? het zou hoe dan ook een voorbeeld zijn van goede wil!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 22:04   #40
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
....Wij vroegen toen harde maatregelen om de niet gewelddadige jongeren terug de mogelijkheid te geven op een normale manier te kunnen fuiven.
....
Wat bedoelen jullie precies met "harde maatregelen" ???
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be