Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2005, 12:01   #21
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Ook china's levensstandaard groeit spectaculair, zelfs al ligt het nog ver achter bij het Westen. Als de levensstandaard echter de volgende decennia dezelfde groei doormaakt die ze tussen de jaren '50 en nu hebben doorgemaakt dan hebben ze ons ingehaald.
Over een periode van 50 jaar is natuurlijk alles mogelijk. Inclusief het einde van de wereld.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 12:02   #22
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Op mijn persoonlijke ervaring in de VS.
In mijn eigen ervaring ben ik daar niet meer en niet minder domme mensen tegengekomen dan hier in Europa.
Oud 27 maart 2005, 12:25   #23
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Die populariteit was voor zijn herverkiezing niet veel groter, maar Kerry was "geen partij" tegen de geoliede "warmachine" van de Bushclan, die op zeer cynische wijze een "angstpsychose" (cf. 9/11) wist te ontwikkelen, zodat zijn verkiezing vrij vlot verliep.
Naast de talloze fraude dossiers (bekijk hoofdstukje 'ELECTION FRAUD' in mijn handtekening)
Oud 27 maart 2005, 12:29   #24
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Belgie mag niet klagen vind ik.

[font=Arial]Wat ik schokkender vind is [/font]dat van Amerika over 10 jaar failliet is, en dit is geen uitspraak van een of andere gefrustreerde Europeaan: "Onafhankelijke economen maken pas echt gehakt van het begrotingsvoorstel. Binnen een dag publiceerde macro-econoom, ex-adviseur van het ministerie van Financiën en professor Nouriel Roubini van de Universiteit van New York"
Indien de OPEC morgen beslist om de olie in € te verhandelen is de VS overmorgen failliet.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=29347
Oud 27 maart 2005, 12:33   #25
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Indien de OPEC morgen beslist om de olie in € te verhandelen is de VS overmorgen failliet.
Dat zou inderdaad de genadeslag zijn voor de VS...
Oud 27 maart 2005, 12:35   #26
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Dat zou inderdaad de genadeslag zijn voor de VS...
Dream on.
Oud 27 maart 2005, 12:36   #27
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op mijn persoonlijke ervaring in de VS. Enkele voorbeelden: zelfs "eenvoudige" Belgen die uit een beroepsschool komen zonder voortgezet onderwijs weten iets van de wereld, ze weten Thailand op de kaart te vinden, hebben allemaal iets geleerd over de Romeinen en de Egyptenaren, weten ongeveer hoe de situatie in Afrika is, dat er oorlog is in Congo, etc. de gemiddelde Amerikaan weet absoluut niets van de grote buitenwereld, hun wereld en kennis houdt volledig op aan de grenzen van de VS, België of Zimbabwe of China da's allemaal "buitenland". Soms weten ze iets over hun familieroots in Ierland of Griekenland of Duitsland maar daar houdt het dan ook op. "oh yes, Belgium, isn't that the capital of Brussels?" is helaas geen cliché maar realiteit. Sommigen kennen Amsterdam en iedereen hoorde al eens over Frankrijk, maar ze hebben er niet het minste idee van hoe wij hier leven. Iemand in onze groep kwam van Zweden en maakte een grapje dat ze in Zweden nog in bomen leven en geen electriciteit hebben. Tot onze verbazing nam het hele gezelschap dat serieus! Zelfs hun buurland Mexico blijken ze niet te kennen, behalve dan de cliché's. Heel veel Amerikanen hebben nog nooit een stap buiten het land gezet.

Mijn ervaringen lopen vergelijkbaar, de gemiddelde Amerikaan die ik heb ontmoet is gewoonweg niet geïnteresseerd in wat er buiten de VS gebeurt. Dat ligt niet aan hem/haar, maar aan hun 'education' en de 'media'. Er is GEEN enkele drijfveer ...

Laatst gewijzigd door Gun : 27 maart 2005 om 12:37.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 12:36   #28
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Dream on.
Lees de link uit Trends mister US-lover!

Oud 27 maart 2005, 12:38   #29
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gino B
Tja, maakt het zoveel uit dat zijn populariteit daalt? Hij kan toch niet meer verkozen worden.
Voil�* dat is het, hij kan nog een kleine 4 jaar zijn gedacht doen en dan dan is het toch gedaan en wie weet krijgen we dan misschien de eerste vrouwelijke president alhowel ik dit sterk begin te betwijfelen in dit bekrompen land.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 12:44   #30
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Voil�* dat is het, hij kan nog een kleine 4 jaar zijn gedacht doen en dan dan is het toch gedaan en wie weet krijgen we dan misschien de eerste vrouwelijke president alhowel ik dit sterk begin te betwijfelen in dit bekrompen land.
Heren,

Wie er president wordt is TOTAAL van ondergeschikt belang. De machinatie gebeurt achter de publieke figu(u)r(en)

Elke Amerikaan(-se) die zich kandidaat-president KAN stellen is reeds geconditionneerd en heeft een vast patroon doorlopen.

Er waren bij de laatste verkiezingen 1000-den klachten over verkiezeingsfraude, waarom denk je dat Kerry en de zijnen hier geen punt van gemaakt hebben?
Just, hij is een 'neef' van Bush, part of the family!8)
Oud 27 maart 2005, 12:51   #31
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Dream on.
Ik vind jouw optimistische kijk over de VS wel wat te rooskleurig. Of beter gezegd naief. Maar net zoals de economen er onderling niet uit zijn zullen wij het ook wel niet eens worden.

China overtakes US as world's leading consumer:

http://www.eubusiness.com/topics/Con...ina.2005-02-18

Zodra de meeste innovaties ook uit die richting gaan komen zou ik eventuele laatste dollars maar snel verkopen...
Oud 27 maart 2005, 15:19   #32
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Heren,

Wie er president wordt is TOTAAL van ondergeschikt belang. De machinatie gebeurt achter de publieke figu(u)r(en)

Elke Amerikaan(-se) die zich kandidaat-president KAN stellen is reeds geconditionneerd en heeft een vast patroon doorlopen.

Er waren bij de laatste verkiezingen 1000-den klachten over verkiezeingsfraude, waarom denk je dat Kerry en de zijnen hier geen punt van gemaakt hebben?
Just, hij is een 'neef' van Bush, part of the family!8)
Enkele maanden terug was het nog verre familie.. nu is het al de neef... Nog even en John Kerry is z'n broer
Oud 27 maart 2005, 15:22   #33
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Enkele maanden terug was het nog verre familie.. nu is het al de neef... Nog even en John Kerry is z'n broer
't zijn misschien tweelingen ... die in een duivels complot bij de geboorte gescheiden werden?
Oud 27 maart 2005, 15:22   #34
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

De gemiddelde amerikaan is idd achterlijk... Houdt zich liever bezig met vliegvissen dan met wetenschappen.

Gelukkig heeft Amerika veel geld en kan het hersenen importeren. Vanuit India/pakistan, maar ook uit Vlaanderen, dus kwa know how staan ze veruit aan de top.
Oud 27 maart 2005, 15:44   #35
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
'neef' stond tussen ' ', maar de spreekwoordelijkheid heb jij natuurlijk niet gemerkt

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be