![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() katholieken zijn fascisten.
De katholieke interpretatie van het christendom is niet te rijmen met de moderne westerse waarden en moet dus maar verboden worden. Jezus zegt trouwens Laat de kinderen tot mij komen. Het katholicisme is anti christelijk Het slaan van kinderen is per definitie anti christelijk. De paus is de wolf in schaapskleren = de satan = de antichrist.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 maart 2005 om 07:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||||||
Banneling
|
![]() hoi hoi
ik las van ne mod: Citaat:
bijna alsof de voorstanders van censuur erop aansturen het alsnog te LATEN sluiten, nadat hun vraag om het te sluiten negatief werd beantwoordt ![]() aan de moderators : dank voor deze moedige doch juiste beslissing ... maar terug onntopic : Citaat:
1 - er zouden eens dringend "rechten van de ouders" opgesteld moeten worden, sommige kinderen hebben slaag nodig om bij te leren. 2 - er is het argument "je moet PRATEN met je kinderen en argumenteren en geweld tegen hen is een teken van zwakte" ... het argument is hier nog niet naar boven gekomen, maar het IS er ... wel, dat geloof ik niet, een hoogstaande discussie met een kleine van 12 jaar over pakweg "drugblowen mag niet want ..." ... alsof dat helpt, kinderen hebben structuur en discipline nodig. Citaat:
die lachen je uit achter je rug en later worden het criminelen omdat ze van thuis uit 1 boodschap meekregen : "misdaad wordt niet adequaat gestraft als ik het goed kan uitleggen". Zoiets onthouden kinderen. Als je ze nooit slaat dan zullen ze op termijn veel slechter af zijn, dus als je ze graag ziet MOET je ze van tijd tot tijd slaan. (natuurlijk ni doodkloppen of zo he, ik ben gene psychopaat die vindt dat ALLES moet kunnen) Citaat:
(in een gemeenschappsschool als 't uitmaakt)... ik blijk ervaringsdeskundige te zijn ![]() Al zie ik niet hoe dit ergens toe leidt, maar humor me, wat hebde nu EIGENLIJK bewezen ? niks toch ? Natuurlijk, niet dat ik andermans kinderen ooit zou slaan, DAT past niet. Wel leg ik tijdens ouderavonden soms uit aan ouders waarom kinderen slaan in hun geval geen slechte zaak zou zijn daar het het gedrag van hun kroost ten goede zou komen, en soms snappen ze de pointe nog ook. Citaat:
Wat wil u dan in de plaats ? Hoe gaat U dan een goeie opvoeding meegeven ? Jullie willen al die ervaring en levenswijsheid overboord smijten voor één of ander alternatief systeem, eigenlijk zouden jullie een alternatief moeten verdedigen. Eigenlijk wel grappig, IK moet hier pleiten waarom kinderen slaan goed is terwijl de geschiedenis (altijd al zo gedaan en werkte goed) aan mijn kant staat. Leggen jullie eens uit waarom al onze voorouders verkeerd waren ? Citaat:
Natuurlijk is kinderen mishandelen slecht, maar DAAR pleit ik ook niet voor he, Citaat:
Kunt u er ook bijvermelden (wat u ook kiest) WAAROM u die keuze maakte ? (en wat volgens u het gevolg van de door u gemaakte keuze zou zijn ?) mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 28 maart 2005 om 09:24. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Walgelijk!
En dan te bedenken dat dit soort "mensen" de felste tegenstanders zijn van adoptie door homoseksuelen, omdat daardoor de belangen van het kind zouden geschaad worden...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() mee eens raf
kinderen kunnen zowieso nooit slechter af zijn dan bij zo iemand
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 maart 2005 om 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anwtoord dan eens op mijn vraagjes ? mvg.melf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fysiek geweld tegen kinderen is totaal uit den boze.
*Ofwel helpt het totaal niet: er bestaan kinderen die zich liever laten doodslaan dan toe te geven. *Ofwel helpt het slechts tijdelijk (totdat het kind u zelf alle hoeken van de kamer laat zien) Er bestaat dus geen enkele reden om uw (momentane) fysieke superioriteit uit te spelen of te misbruiken. Integendeel. Wanneer je kloppen en slaan als 'oplossing' voor problemen hanteert, dan leer je in feite aan je kind dat deze barbaarse, misdadige manier van handelen de geijkte manier is om de zaken te regelen. Terwijl geweld in feite de achterlijke handelswijze van de onmachtige, gefrustreerde, onbeschaafde minus habens is. Wie 'slaag' propageert en tegelijkertijd de mond vol heeft over vrede en geweldloosheid, hanteert een contradictorisch en hypocriet discours. Bovendien is het uiterst laf om je frustratie van je pedagogisch tekortschieten op weerloze kinderen fysiek 'uit te leven'. PS Voor wie meent het gezagsargument te moeten hanteren en er mij van verdenkt in het ijle te praten: ik heb reeds 15 jaar een heel moeilijke zoon en stapte onmiddelijk af van het beschamende gebruik van geweld (cfr. 1e '*Ofwel'). Ondanks zijn huidige 'moeilijke leeftijd' is de situatie hier aangenaam en leefbaar, zonder grote conflicten. Alles wordt geregeld in redelijkheid, alle partijen doen water in de wijn binnen bepaalde grezen van diezelfde redelijkheid. Uiteraard dient dit ene voorbeeld ook niet om te veralgemenen naar ieders situatie, maar wat mijn empirische geval betreft, lijkt opvoeden zonder slaan perfect mogelijk. ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In een tweede geval neemt het kind zijn ouders in vertrouwen. Om dit vertrouwen definitief om zeep te helpen, met alle gevolgen naar de toekomst toe, is het aan gewezen het kind eens goed af te troeven ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Melf
Als 'Jantje' door de lerares gestraft werd, moet dit volstaan. Een preekje erbovenop kan geen kwaad:"Je bent terecht gestraft, voor mij volstaat het, maar laat het niet weer gebeuren." Affaire gesloten. In het tweede geval ook een afkeurende preek, met eventuele maatregelen in het vooruitzicht bij herhaling.
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() ok superstaaf ... en wat ingeval er herhaling is ? neem de eerste situatie, alleen is het al de 2de of zelfs 3de keer dat het voorkomt, de eerste keer of 2 nam je optie B (praten)
als je het de eerste keer op praten houdt is de kans op herhaling trouwens groter he, maar kom, stel je deed dat al (is redelijke optie): stel nu eens : wat doe je ingeval van herhaling ? mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 28 maart 2005 om 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Mijn inziens is het systeem waar daarover niet meer gepraat/gediscussieerd kan worden altijd erger dan hetgeen waarover gediscussieerd wordt. Laatst gewijzigd door Beagle : 28 maart 2005 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vorming van het geweten is de kunst van het opvoeden, anders beperkt het zich tot het creatief uitvinden van "ontsnappingsmogelijkheden". Maw dan is het een leerschool voor toekomstige criminelen.
Laatst gewijzigd door @lpha : 28 maart 2005 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat als "niets" (op praatvlak) helpt ... Dan blijf je praten en zou ik bepaalde vrijheden (tv, computer, bepaald speelgoed, ...) gaan "inperken" tot het gedrag verbeterd. Wat leer je je kind immers met slaan? "Als mijn vriendje mij iets misdoet, dan sla ik er toch gewoon op, want mijn papa doet dat bij mij ook" ... Kortom: je leert je kind dat geweld (want ik vind kinderen slagen puur geweld en machtsmisbruik) mag ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
mooi, en zolang dat duurt - hoelang wacht je er trouwens op ? - zal die andere jongen uit mijn voorbeeldje, gepest blijven worden ? erg leuk en eerlijk. sommige kinderen hebben slaag NODIG Citaat:
... ik hoop dat we hier niet gaan uitkomen op het punt dat "kinderen sanctioneren an sich niet mag" ? Trouwens, kinderen vandaag de dag hebben hopen speelgoed, geen nintendo ? ok dan pakt em zenne gameboy wel, gade hem ALLES afpakken tot hij luistert ? wat als hij dat een week volhoudt ? sommige kinderen zijn koppig he ... en zal hij DAT dan gedurende die week het ook niet afreageren op zijn slachtoffer op school die hij pest ? is DAT ook niet erg ? is dat dan in retrospect niet veel erger voor die kleine dan een pak slaag van 0.30 seconden ? Wij hebben verantwoordelijkheden, in de eerste plaats naar onze eigen kinderen maar OOK naar andere kinderen als die het slachtoffer zouden worden van pestgedrag van de onze. en een geweten ontwikkelen gebeurt niet overal even snel, vanaf wanneer is het geweten volgroeid ? en moeten we zolang we daarop wachten alles pikken van sommige rotjong ? neen, orde en discipline hebben we nodig. mvg.melf Citaat:
Laatst gewijzigd door Melf : 28 maart 2005 om 10:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten tweede is consequentie het belangrijkste. Duidelijk de grenzen afbakenen tussen wat kan en wat niet kan, en zich daar ook aan houden als opvoeder. Als mama iets verbied en van papa mag het, dan kweek je egocentrische ettertjes op die telkens weer hun eigen zin trachten door te drijven.
Laatst gewijzigd door @lpha : 28 maart 2005 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men verward hier dicipline met lijfstraffen. Kinderen met lijfstraffen in het gareel laten lopen, uw gareel nota bene is enkel goed voor bange kinderen die een hoop gedragsproblemen en haat mee krijgen van die "ouders".
Je kan perfect orde en dicipline houden zonder lijfstraffen! Wie al eens de penitentaire instelling heeft bezocht zou zich mogen verwachten dat daar lijfstraffen wel van toepassing zouden zijn, toch is het niet zo in onze contreien en het werkt met de zwaarste gevallen. Laat staan een kind! Dit is zo achterhaald en komt uit een bepaalde periode waar jawel de pastoor op de preekstoel nog volle kerken had en men de spreuk "wie zijn kinderen liefheeft spaart de roede niet" nog volop opvolgde. Laatst gewijzigd door Mambo : 28 maart 2005 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Voor sommige mensen bestaat het leven vooral uit tuch, discipline, slaag, regels,wetten, werken, studeren. Al wat leuk is mag alleen als beloning etc...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Indien je de autoriteit niet hebt, een kind zonder "het nodige geweld" op te voeden, laat je het beter aan anderen over. ![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Is er hier ook iemand die iets van humor begrijpt en die Maddox enorm grappig vindt?
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is maar dat wanneer iemand die teksten ernstig neemt, dat het een beetje angstaanjagend wordt en dat het compleet voorbij schiet aan de bedoeling van Maddox, vind je ook niet?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |