Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2005, 19:50   #21
sinan123
Banneling

Standaard

''bestrijdt dwaasheid met vernedering''
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2005, 20:37   #22
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Abiogenesis's schermafbeelding

Standaard

Ikzelf ben ook geen voorstander van de Islam, maar eigenlijk om het concreet te zeggen: van geen enkel geloof.

Ik vind wel dat er de laatste tijd wel echt veel topics geopend worden over de Islam.

Er zijn nog andere onderwerpen waarover we kunnen discussieren he (in "Religies en andere overtuigingen")... Verschillen tussen katholieken en Protestanten bijvoorbeeld. Er zijn weeral zware rellen geweest na de oranjemarssen, maar hier maakt niemand een topic over? Omdat die godsdiensten voor het meeste overeenkomen? Of omdat we het al gewoon zijn dat dit elk jaar gebeurt en het langzaamaan normaal vinden dat ze elkaar de kop inslaan voor een geloof?

Ik ga ook graag een discussie over de Islam aan, maar niet topic na topic na topic...
Kom aub eens met iets anders af mensen. (geen verwijten he, enkel een vaststelling en aansluitende vraag)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Abiogenesis on 20-06-2005 at 21:44
Reason:
--------------------------------

Ikzelf ben ook geen voorstander van de Islam, maar eigenlijk om het concreet te zeggen: van geen enkel geloof.

Ik vind wel dat er de laatste tijd wel echt veel topics geopend worden over de Islam.

Er zijn nog andere onderwerpen waarover we kunnen discussieren he (in "Religies en andere overtuigingen")... Verschillen tussen katholieken en Protestanten bijvoorbeeld. Er zijn weeral zware rellen geweest na de oranjemarssen, maar hier maakt niemand een topic over? Omdat die godsdiensten voor het meeste overeenkomen? Of omdat we het al gewoon zijn dat dit elk jaar gebeurt en het langzaamaan normaal vinden dat ze elkaar de kop inslaan voor een geloof?

Ik ga ook graag een discussie over de Islam aan, maar niet topic na topic na topic...
Kom aub eens met iets anders af mensen. (geen verwijten he, enkel een vaststelling en aansluitende vraag)[/size]

[size=1]After edit by Abiogenesis on 20-06-2005 at 21:38
Reason:

Er zijn nog andere onderwerpen waarover we kunnen discussieren he (in "Religies en andere overtuigingen")... Verschillen tussen katholieken en Protestanten bijvoorbeeld. Er zijn weeral zware rellen geweest na de oranjemarsen, maar hier maakt niemand een topic over? Omdat die godsdiensten voor het meeste overeenkomen?

Kom aub eens met iets anders af mensen. (geen verwijten he, enkel een vaststelling en aansluitende vraag)[/size]

[size=1]After edit by Abiogenesis on 20-06-2005 at 21:38
Reason:

Er zijn nog andere onderwerpen waarover we kunnen discussieren he (in "Religies en andere overtuigingen")... Verschillen tussen katholieken en Protestanten bijvoorbeeld. Er zijn weeral zware rellen geweest na de oranjemarsen, maar hier maakt niemand een topic over? Omdat die godsdiensten voor het meeste overeenkomen?

Ik discussieer ook graag eens over de Islam maar niet topic na topic na topic...

[size=1]Before any edits, post was:

Ik discussier ook graag eens over de Islam maar niet topic na topic na topic...
[/edit]

Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 20 juni 2005 om 20:44.
Abiogenesis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2005, 20:49   #23
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abiogenesis

Kom aub eens met iets anders af mensen. (geen verwijten he, enkel een vaststelling en aansluitende vraag)
De laatste tijd? Dat is al een lange tijd bezig hoor, sterker nog, het is zelfs slaapverwekkend aan het worden...
Oud 20 juni 2005, 21:29   #24
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Het is nu eenmaal zo dat op dit moment de islam een bedreiging van onze wereld vormt. Als je dat nog niet inziet, dan heb je duidelijk nog niet begrepen waar het in islam om gaat. Reden temeer om je er degelijk over te informeren. Bewust de ogen sluiten en er niets meer over willen horen zou ons in een niet al te verre toekomst zeker zuur opbreken. We zouden dan uitgepraat zijn, want andere godsdiensten zouden dan gewoonweg niet meer mogen bestaan en er zou zeker niet meer over gepraat mogen worden.
Nu ja, voor mij persoonlijk hoeft godsdienst ook niet (meer) hoor, maar mijn vrijheid om dit te mogen zeggen is me lief, daarom dus.
In het Westen zijn we toch nog zo naief en onwetend, bovenstaande reacties beklemtonen dat weer eens.
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 10:52   #25
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Het is nu eenmaal zo dat op dit moment de islam een bedreiging van onze wereld vormt. Als je dat nog niet inziet, dan heb je duidelijk nog niet begrepen waar het in islam om gaat. Reden temeer om je er degelijk over te informeren. Bewust de ogen sluiten en er niets meer over willen horen zou ons in een niet al te verre toekomst zeker zuur opbreken. We zouden dan uitgepraat zijn, want andere godsdiensten zouden dan gewoonweg niet meer mogen bestaan en er zou zeker niet meer over gepraat mogen worden.
Nu ja, voor mij persoonlijk hoeft godsdienst ook niet (meer) hoor, maar mijn vrijheid om dit te mogen zeggen is me lief, daarom dus.
In het Westen zijn we toch nog zo naief en onwetend, bovenstaande reacties beklemtonen dat weer eens.
Kijk eens goed om je heen. En lees naast de pamfletjes van het belang ook eens iets anders. Wie wil er een islamitische regering? Zo goed als niemand! Enkel mannen als Dijab Abou Gaga, en dan is het eigenlijk meer om in de aandacht te komen.

De huidige islamitische regimes zijn in elkaar aan 't zakken: Egypte, Iran, ... Een duidelijk bewijs dat meer en meer mensen er van af willen.

De islam op zich vormt geen bedreiging, de groeiende kloof van onbegrip tussen xenofoben en mensen die zich omwille van kleur of godsdienst in het nauw gedreven voelen, DAT is een bedreiging.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 21:23   #26
parcival
Burger

parcival's schermafbeelding

Standaard

Ten eerste heb je duidelijk geen idee wie dutch is of welke achtergrond ze heeft.
Ten tweede heb je die vraag nog nooit gesteld of een eerlijk antwoord gekregen; wat denk je trouwens dat de religieuse plicht van jihad inhoud ? (ik bedoel niet deze van het zwaard)
Ten derde is er geen enkel teken dat de greep van de hoeders van de revolutie op Iran aan het verzwakken is, alle progressieven werden VOOR de verkiezing van de lijsten geschrapt. Trouwens is Iran betrapt op het verrijken van uranium tot op een niveau vele malen hoger dan nodig voor gebruik in een kerncentrale (de verrijkingsinstallatie zit trouwens 8 meter onder de grond met een laag van 2.5 meter beton).
http://www.globalsecurity.org/wmd/world/iran/natanz.htm
De Iraanse president AKBAR HASHEMI-RAFSANJANI heeft recent in een interview op de BBC zelfs toegegeven dat ze de IAEA inspecteurs bedrogen hebben (het bedrog werd slechts toegegeven nadat het bewezen werd).
Egypte mag dan wel een dictatuur zijn het is geen islamitisch regime. Saudi arabia of pakistan komen veel dichter in de buurt.
SA heeft zelf trouwens een overeenkomst waardoor ze geen IAEA inspecteurs over de vloer zullen krijgen. http://www.spacewar.com/news/nuclear-doctrine-05za.html
parcival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2005, 22:36   #27
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Vlaamse Belg
Citaat:
En lees naast de pamfletjes van het belang ook eens iets anders.
Jij hebt inderdaad geen enkel idee van mijn politieke voorkeur en persoonlijke situatie...dat bewijst deze gratuite conclusie overvloedig! Voor mij persoonlijk geldt : Belang = even fascistisch als Islam en dus zeker geen optie!

Als alle politiek correcten in het Westen nu eindelijk eens de ogen wilden openen en in de juiste richting wilden kijken, dan zou de dreiging van de islam opgeheven kunnen worden, nu het nog op een vredevolle manier kan en dan zouden de miljoenen arme moslims die in onwetendheid en in religieuze demagogie wegkwijnen nog enige kans op vrijheid kunnen hebben. Maak jezelf niets wijs, de bedoeling van islam is gewoon de wereld te overmeesteren en tot dar ul islaam maken (grondgebied van). Met de hulp van politiek correcte moedwillige blindemannen zoals jij bvb. zullen ze zeker in hun opzet slagen!
Hoelang nog moedwillig dwaas blijven?
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 08:26   #28
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcival
Ten eerste heb je duidelijk geen idee wie dutch is of welke achtergrond ze heeft.
Da's waar.

Citaat:
Ten tweede heb je die vraag nog nooit gesteld of een eerlijk antwoord gekregen; wat denk je trouwens dat de religieuse plicht van jihad inhoud ? (ik bedoel niet deze van het zwaard)
Jihad is eerst en vooral een persoonlijke strijd tegen de zondige ik. Maar dit concept wordt uitgebuit door enkele machtswellustigen.
De sharia is niet meer van deze tijd, ze was al voorbijgestreefd bij het begin, want de romeinen hadden al een meer geavanceerd strafwetsysteem en dat was honderden jaren voor het begin van de islam. Nu vandaag bewijzen de moslimlanden die dit hebben ingevoerd dat de sharia tot chaos leidt, ze beseffen het alleen zelf nog niet.
De moslims in Belgie weten wel beter dan hun verworven vrijheden weer af te geven aan een partij die de terugkeer naar de prehistorie predikt.
En ja, daar heb ik al met moslims over gesproken. Ik volg arabische les en zo leer je al wat andere mensen kennen.

Citaat:
Ten derde is er geen enkel teken dat de greep van de hoeders van de revolutie op Iran aan het verzwakken is, alle progressieven werden VOOR de verkiezing van de lijsten geschrapt. Trouwens is Iran betrapt op het verrijken van uranium tot op een niveau vele malen hoger dan nodig voor gebruik in een kerncentrale (de verrijkingsinstallatie zit trouwens 8 meter onder de grond met een laag van 2.5 meter beton).
http://www.globalsecurity.org/wmd/world/iran/natanz.htm
De Iraanse president AKBAR HASHEMI-RAFSANJANI heeft recent in een interview op de BBC zelfs toegegeven dat ze de IAEA inspecteurs bedrogen hebben (het bedrog werd slechts toegegeven nadat het bewezen werd).
Ik vraag me af waarom Iran zo graag wil uitpakken met een kernwapen, waarschijnlijk zit het arsenaal van Pakistan, India maar vooral Israel hen dwars. Is het prestige? Willen ze een afschrikmiddel? Willen ze die ook gebruiken? Het laatste is gewoon ondenkbaar, hun eigen raketten zijn nauwelijks vertrokken of de eerste tegenaanval is al bezig.
Ik gok op prestige. In elk geval kan je hen het idee niet uit hun hoofd praten dat ze er recht op hebben, er zal er dus een komen. Niemand zal dat kunnen tegenhouden.
Citaat:
Egypte mag dan wel een dictatuur zijn het is geen islamitisch regime. Saudi arabia of pakistan komen veel dichter in de buurt.
SA heeft zelf trouwens een overeenkomst waardoor ze geen IAEA inspecteurs over de vloer zullen krijgen. http://www.spacewar.com/news/nuclear-doctrine-05za.html
Egypte zet nog steeds gematigde moslimleraars uit het land, mensen die de islam en de koran willen vertalen naar de huidige realiteit ipv de middeleeuwse.
Oud 22 juni 2005, 08:39   #29
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Vlaamse Belg

Jij hebt inderdaad geen enkel idee van mijn politieke voorkeur en persoonlijke situatie...dat bewijst deze gratuite conclusie overvloedig! Voor mij persoonlijk geldt : Belang = even fascistisch als Islam en dus zeker geen optie!
Excuseer, ik mag je niet zomaar veroordelen. Ik krijg alleen kippevel als ik sommige reakties lees.

Citaat:
Als alle politiek correcten in het Westen nu eindelijk eens de ogen wilden openen en in de juiste richting wilden kijken, dan zou de dreiging van de islam opgeheven kunnen worden, nu het nog op een vredevolle manier kan en dan zouden de miljoenen arme moslims die in onwetendheid en in religieuze demagogie wegkwijnen nog enige kans op vrijheid kunnen hebben. Maak jezelf niets wijs, de bedoeling van islam is gewoon de wereld te overmeesteren en tot dar ul islaam maken (grondgebied van). Met de hulp van politiek correcte moedwillige blindemannen zoals jij bvb. zullen ze zeker in hun opzet slagen!
Hoelang nog moedwillig dwaas blijven?
Het christendom op zich heeft dezelfde expansiedrift, met alle bemoeienissen tot gevolg, vroeger én nu. De islam zal ook wel een "ga en predik" component hebben, maar hier in het westen heb ik nog nooit iemand verplicht zien worden om zich te bekeren, hetgeen van onze missionarissen niet kan gezegd worden.
De moslims zijn niet 1 homogene groep die hetzelfde doel nastreven, het zijn allemaal afzonderlijke mensen. Er is geen complot om de wereld te veroveren en iedereen te onderwerpen.
Door uitspraken te doen als was er een oorlog op handen tussen "zij" en "wij" polariseer je de situatie. Binnen enkele jaren zijn "zij" met meer dan "wij", als we dan nog niet kunnen samenleven, wie gaat er met de problemen zitten? Zij of wij?
Ik ben niet politiek correct, ik geloof in verantwoordelijkheid voor iedereen. Als allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, dan moet daar iets aan gedaan worden. Alleen pleit ik niet om iedereen die niet spierwit ziet het land uit te zetten, of om de straten blauw van de politie te laten zien.
Oud 22 juni 2005, 12:40   #30
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Binnen enkele jaren zijn "zij" met meer dan "wij", als we dan nog niet kunnen samenleven, wie gaat er met de problemen zitten? Zij of wij?
Schijthuis.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 12:52   #31
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Schijthuis.
Ah, de argumenten zijn op, dan moet het persoonlijk worden. Misschien ben je hier niet op je plaats, probeer de lokale hooligan-cafees eens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be