Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 31 maart 2005, 22:35   #21
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Allé, de BUB'ers hebben ook weer eens hun speelkwartier gehad. Die tekst is echt te zielig voor woorden en staat bol van haat. Ik zou het toch eens wat rustiger aan doen Cedric, denk aan dat hart
mijn hart is in orde hoor, en dat is echt geen haat die je leest, maar als je wil maak ik mijn volgend tekstje haatdragend.

Deze tekst is echt met genegenheid geschreven...
Oud 1 april 2005, 11:54   #22
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Ik kan het alleen maar eens zijn met de stellingname van de N-VA. Wat Staf Declercq en Irma Laplasse daarmee te maken hebben is mij een raadsel. Dit toont nog maar eens aan dat de BUB niet op de eerste rij stond toen het verstand werd uitgedeeld. De laatste stembusgang bewijst dit. Zitten er eigenlijk nog échte unitaristen in het Vlaams Parlement?

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 1 april 2005, 12:27   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Ronduit N-VA! hekelt verkiezing grootste Belg (30/03/05)
Zoveel heisa om een spelletje. Begon de komkommertijd een paar maand vroeger dan voorzien? Moet er niet meer dringend en onverwijld gesplitst worden? Moet de aandacht van belangrijker zaken (waarin N-VA aan het dutsen is?) afgeleid worden???

Citaat:
Om te beginnen behoort niet het ontwikkelen van een Belgische, maar wel van de Vlaamse identiteit tot de opdrachtverklaring van de VRT.
Waar staat die onzin gedrukt?

Citaat:
Ronduit N-VA! plaatst ook vraagtekens bij de recuperatie van historische figuren als zijnde ‘Belgen’. De geschiedkundige en geografische afbakening van termen als België, Vlaanderen of Nederland is geen eenvoudige klus. Henri Pirenne was zich daar in zijn monumentale ‘Histoire de la Belgique’ terdege van bewust, in tegenstelling tot zij die hem vandaag naar voor schuiven als de mascotte van ’s lands glorierijk verleden.
Waar Henri Pirenne 'faalde', daar gaan de jong-N-VA'ers eens de puntjes op de i zetten. Belgen aller provincies, hou uw vast aan uw tricolore bretellen. De N-VA-jongeren gaan van start met het ontkennen van de Belgische realiteit, en doen daarna een gooi naar het ontkennen van 't schijnen van de zon.
Is Guiness recordboek al verwittigd?
Ik voel een nieuw record 'splitsen-zonder-breuk' in de lucht hangen.
Koken zonder potten moet maar naar een latere datum verschoven worden, als de mislukking van B-H-V hen doet koken van woede. Er is nog tijd genoeg om te recupereren.

Citaat:
Daarnaast stelt Ronduit N-VA! zich vragen bij het hele idee van lijstjes.
Lijstjes......
Inderdaad een bekommernis om menig slapeloos uur mee te vullen.

Citaat:
Door dergelijke lijstjes te maken reduceert men de per definitie complexe werkelijkheid tot simpele namen.
Door aan simpele spelletjes komplexe aandacht te besteden, blaast men ze op tot proporties, groter dan het ego van een partijleider.

Citaat:
Bovendien kan men zich afvragen of een persoon enkel op eigen kracht tot blijvende dingen in staat is.
Wow, een 'nieuwe' collectivistische visie broeit in de onderbuik van de N-VA. Jaren na de val van het Ijzeren Gordijn. Daar is de rage al over.
Zal ik eens een lijstje individuën geven, die op hun eentje blijvende dingen met eeuwigheidswaarde creëerden?

Citaat:
Niet het individu, maar wel de groepen of de gemeenschappen hebben onze geschiedenis vorm gegeven. Een gemeenschap is immers veel meer dan de som van de individuen.
De gemeenschap behoort zich liefst niet teveel met het individu te moeien.
'De gemeenschap' dient maar al te vaak als excuus om het individu te pluimen niet ten voordele van diezelfde gemeenschap, maarvan de leiders die er de dienst van uitmaken.

Citaat:
Je krijgt sterk de indruk dat de Grote Democraten van vandaag echt wel bang zijn voor argumenten die de rol van samenlevingsverbanden in de verf zetten.
Het woord democratie klinkt vreemder uit de mond van een N-VA'er dan een knetterende vloek uit de mond van de paus.

Citaat:
Ze bewieroken liever de grote geesten en voor alles de grote leiders. Hoe ze dat doen rijmen met democratie is ons niet duidelijk.
Net de N-VA heeft zo weinig respect voor de democratie dat ze de burger rechtstreekse inspraak in het bestuur wil ontzeggen, ten voordele van de verplicht verkozen elite (zeker sinds ze er zich via uitverkoop aan CD&V kon tussenwringen)
Hoe dergelijke particraten het aandurven om anderenlesjesin democratie te geven, getuigt van een ongelofelijke pretentie. Of is het onwetendheid, en beseft de jongeren-afdeling nog niet hoe hun polit-buro over besturen denkt?

Citaat:
De N-VA-jongeren vinden dat heel het ‘grootste-Belg- spektakel’ ruikt naar goedkope koekendozenromantiek en dat het in geen enkel opzicht bijdraagt tot gemeenschapsvorming.
Weerom een staaltje van enorme hypocysie.
Laat de Belgische gemeesnschapsvorming nu net een hoofdtarget zijn waar de grote(n der) N-va het kanon op richt.
Als notoire schismatiekers anderen een gebrek aan gemeenschapsgevoel gaan verwijten, dan kan je op zijn minst gewagen van een fikse dosis hubris.

Citaat:
De VRT en De Standaard zouden op z’n minst het spelletje moeten reduceren tot z’n ware proporties, en toegeven dat een bevraging van de Vlaamse publieke opinie alleen maar kan leiden naar de ‘grootste Vlaming’, voor zover dat een eenduidige term is in de geschiedenis.
De VRT schrikt dadelijk wakker van de oekazen der N-VA-jeugd.
Prompt vergelijken ze hun plan met het Nederlandse format.
Werd daar ook de grootste Fries-Groninger-Gelderlander-Limburger-Maaslander verkozen?
Oef neen. In Nederland kan een spelletje nog onder nationale noemer.
Daar mag nog een vorst of vorstin vrijelijk rondlopen en ongezouten haar mening formuleren, zonder risico op spitsroeden lopen tusseen de beulszwaarden der nationalisten.

Citaat:
En als we dan toch iemand van de andere taalrol moeten nomineren, dan kiest Ronduit N-VA! voor Jules Destrée, de man die bijna een eeuw geleden al zei: “Sire, il n’y a pas de Belges”.
Doe voor mij prinses Tilleke.
Oud 2 april 2005, 11:13   #24
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
mijn hart is in orde hoor, en dat is echt geen haat die je leest, maar als je wil maak ik mijn volgend tekstje haatdragend.

Deze tekst is echt met genegenheid geschreven...
Waarom dan die linken leggen met SDC terwijl dit gebeurde op de IJzerwake van het Belang?
Wat me trouwens zeer opvalt de laatste tijd is dat de belgicisten veel meer hun pijlen richten op N-VA dan het Belang en dat de Belangers en belgicisten elkaar wel vinden in het N-VA-bashen. Het is maar een vaststelling hoor
instromaniac is offline  
Oud 2 april 2005, 12:35   #25
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom dan die linken leggen met SDC terwijl dit gebeurde op de IJzerwake van het Belang?
Toon mij een officiele nota waarin de N-VA de daden van SDC afkeuren. De enige reacties die ik te horen krijg over SDC van N-VA leden is: je moet dat begrijpen, hij deed het voor Vlaanderen

Citaat:
Wat me trouwens zeer opvalt de laatste tijd is dat de belgicisten veel meer hun pijlen richten op N-VA dan het Belang en dat de Belangers en belgicisten elkaar wel vinden in het N-VA-bashen. Het is maar een vaststelling hoor
Mijn pijlen zijn quasi altijd op N-VA gericht. De kop van Boer Swa en Ward De Bever geven de doorslag daarvoor.
Af en toe vuur ik er ook eentje af op VB, maar de extreem-linkse aanhangers van Blokwatch en de Liga voor de Rechten van de Mens, en de zogenaamd linksen van GROEN!, SP-a en PS doen dat al voldoende.

N-VA echter wordt te veel ontzien door deze "intelectuelen"
Oud 2 april 2005, 12:43   #26
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Toon mij een officiele nota waarin de N-VA de daden van SDC afkeuren. De enige reacties die ik te horen krijg over SDC van N-VA leden is: je moet dat begrijpen, hij deed het voor Vlaanderen
Aanvaardbaar antwoord volgens mij.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 2 april 2005, 12:44   #27
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Tja, hoe zou dat komen.
Oud 2 april 2005, 12:45   #28
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Tja, hoe zou dat komen.
Tja, ooit negeerde men Hitler ook hé...
Oud 2 april 2005, 12:45   #29
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn pijlen zijn quasi altijd op N-VA gericht. De kop van Boer Swa en Ward De Bever geven de doorslag daarvoor.
Af en toe vuur ik er ook eentje af op VB, maar de extreem-linkse aanhangers van Blokwatch en de Liga voor de Rechten van de Mens, en de zogenaamd linksen van GROEN!, SP-a en PS doen dat al voldoende.

Aha je geeft dus toe dat je niet van de slimste bent
Jong N-VA'er is offline  
Oud 2 april 2005, 12:45   #30
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aanvaardbaar antwoord volgens mij.
goedkeuring van de daden volgens mij
Oud 2 april 2005, 12:46   #31
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Aha je geeft dus toe dat je niet van de slimste bent
hahaha???

Neen, ik heb een hekel aan mensen die zichzelf links-intellectueel noemen.
Oud 2 april 2005, 12:49   #32
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
goedkeuring van de daden volgens mij
Ik denk het niet, zelfs op de SDC-herdenking in Gooik (Voorpost) werden zijn daden niet 'goedgepraat'. Dit wil wel niet zeggen dat we hem maar moeten vergeten of hem 'zwart' maken, hij was een grote man in de Vlaamse Beweging.
Oud 2 april 2005, 12:51   #33
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Tja, ooit negeerde men Hitler ook hé...
Allez, het is eruit. Nog van dat fraais zoals in de aanklacht tegen ons (waar nooit iets van geworden is blijkbaar) ?
Oud 2 april 2005, 12:51   #34
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet, zelfs op de SDC-herdenking in Gooik (Voorpost) werden zijn daden niet 'goedgepraat'. Dit wil wel niet zeggen dat we hem maar moeten vergeten of hem 'zwart' maken, hij was een grote man in de Vlaamse Beweging.
Het feit dat men een SDC-herdenking organiseert, het feit dat hij als stichtend voorbeeld wordt aanzien in de Vlaamse Beweging, het feit dat hij niet zwart gemaakt mag worden, en vooral, het feit dat de Vlaamse Beweging hem niet wil vergeten, zegt genoeg.

Ik heb spijt en ben beschaamd dat Leon Degrelle zijn daden deed in naam van België. Ik zal zijn daden nooit begrijpen, noch goedkeuren.
Oud 2 april 2005, 12:53   #35
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, het is eruit. Nog van dat fraais zoals in de aanklacht tegen ons (waar nooit iets van geworden is blijkbaar) ?
Ik vergelijk jullie toch niet met Hitler? Het was althans niet de bedoeling deze keer. Maar ik zal het anders zeggen:

over de ayatholla's zei de wereld ook niets, en zie wat dat brengt!

Ik zeg alleen dat het niet wil zeggen dat men geen kritiek op iets levert, dat het dan ook goed is.
Oud 2 april 2005, 12:55   #36
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het feit dat men een SDC-herdenking organiseert, het feit dat hij als stichtend voorbeeld wordt aanzien in de Vlaamse Beweging, het feit dat hij niet zwart gemaakt mag worden, en vooral, het feit dat de Vlaamse Beweging hem niet wil vergeten, zegt genoeg.
Wat zegt het dan? Alleen dat afgezien van feit dat hij dingen heeft gedaan die erover waren voor sommigen, dat hij niet vergeten mag worden omdat hij ook iets heeft betekent voor de Vlaamse Beweging buiten de collaboratie.
Oud 2 april 2005, 12:56   #37
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zegt het dan? Alleen dat afgezien van feit dat hij dingen heeft gedaan die erover waren voor sommigen, dat hij niet vergeten mag worden omdat hij ook iets heeft betekent voor de Vlaamse Beweging buiten de collaboratie.
Wát heeft hij betekent voor de Vlaamse Beweging? Niets, in tegendeel, hij heeft ze allemaal de collaboratie ingegooid (hoewel ze het allemaal maar al te graag hadden). En dát is de persoon waar jullie een voorbeeld aan blijven nemen...
Oud 2 april 2005, 12:59   #38
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wát heeft hij betekent voor de Vlaamse Beweging? Niets, in tegendeel, hij heeft ze allemaal de collaboratie ingegooid (hoewel ze het allemaal maar al te graag hadden). En dát is de persoon waar jullie een voorbeeld aan blijven nemen...
Voorbeeld aan nemen? Een herdenking wordt niet georganiseerd om 100% hetzelfde gedachtegoed goed te keuren. Maar gewoon uit respect voor hetgeen hij wel gedaan heeft of waar hij wel met 'ons' overeenkomt: Vlaams-nationalisme.
Oud 2 april 2005, 13:03   #39
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorbeeld aan nemen? Een herdenking wordt niet georganiseerd om 100% hetzelfde gedachtegoed goed te keuren. Maar gewoon uit respect voor hetgeen hij wel gedaan heeft of waar hij wel met 'ons' overeenkomt: Vlaams-nationalisme.
tja, je mag er fier op zijn...

ik durf wedden dat je ook naar de Borms-herdenking gaat?
Oud 2 april 2005, 14:15   #40
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
tja, je mag er fier op zijn...

ik durf wedden dat je ook naar de Borms-herdenking gaat?
Hoewel ik lid ben van het Bormshuis kan ik spijtig genoeg niet gaan, ik zit zondag in Wenen. Jammer...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be