Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 13 mei 2003, 12:14   #21
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik dacht nochtans dat de SPA hierover ook een duidelijke mening had hoor.
De CD&V echter ook. Hun hoofdstandpunten gaan allemaal over gezin, gezondheidszorg, veiligheid, justitie.
Oud 13 mei 2003, 17:05   #22
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hincapie
Ik heb geen haat tegen de CD&V. Het is gewoon utopisch om een echte politieke partij met ideeën te hebben, die zowel de belangen van vakbonden, werkgeversorganisaties, landbouwers en zelfstandigen verdedigt.
Bovendien is een religieuze partij niet meer van deze tijd...(ik dacht dat kerk en staat al lang gescheiden waren...)
Als ze nu helemaal de conservatieve toer opgaan, weten de mensen tenminste waar ze voor staan, maar nee, ze blijven doelloos ronddolen in het politieke veld.
Waarom zou het niet mogelijk zijn om de belangen van meerdere bevolkingsgroepen te verdedigen...
De werknemer heeft belang bij de goede gang van zaken van de werkgever..
De werkgever heeft er belang bij dat de werknemer tevreden is...
De zelfstandige heeft er belang bij dat de werknemer kan consumeren vanwege een degelijk loon en dat de werkgever kan produceren tegen de beste kostprijzen...

Het hele sociaal systeem is aan elkaar verbonden. Dus moet je ook een politiek voeren die rekening houdt met zeer vele factoren.
Wie geen rekening houdt met het globale plaatje kan sociaal gezien voor aardig wat problemen zorgen...

Tevens is de CD&V voorbij gegaan aan het religieuse aspect.
Christelijk is zeker niet hetzelfde als kerkelijk... Integendeel.

Trouwens wat betreft de visie op belastingsverlaging ben ik van mening dat de CD&V het meest realistische standpunt inneemt.
Namelijk : zeker de lasten op arbeid verlagen om de economie te stimuleren. Vervolgens stevig verderwerken aan schuldafbouw en dan pas controleren of er nog ruimte is voor andere lastenverlagingen...

En wat betreft uw opmerking dat ze een conservatieve partij is...

Ik vind de CD&V op dit ogenblik de meest sociale partij in het Vlaamse politieke landschap.
Socialer dan de SPa.....
Bolter is offline  
Oud 13 mei 2003, 20:29   #23
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Christelijk is zeker niet hetzelfde als kerkelijk... Integendeel
.

Dit zeg ik al van in den beginnen, ben blij dat nog iemand dat is zegt. [/i]
Oud 13 mei 2003, 20:31   #24
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
.

Ik dan dit alleen maar bevestigen.
Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 13 mei 2003, 20:42   #25
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
.

Ik dan dit alleen maar bevestigen.
Hééééééééé Thomas H..........
We zijn al met drie....
Bolter is offline  
Oud 14 mei 2003, 18:03   #26
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Nu nog de vierde 8)
Oud 15 mei 2003, 09:56   #27
hincapie
Burger

Standaard

Christelijk zijn, is nog altijd een geloofsovertuiging. Elke politieke partij zou pluralistisch moeten zijn en het geloofsaspect privé houden.
Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom wij pastoors moeten betalen met het geld van de belastingbetaler. Dat zouden ze van mij zeker mogen afschaffen!
hincapie is offline  
Oud 15 mei 2003, 09:58   #28
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Christelijk zijn, is nog altijd een geloofsovertuiging. Elke politieke partij zou pluralistisch moeten zijn en het geloofsaspect privé houden.
Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom wij pastoors moeten betalen met het geld van de belastingbetaler. Dat zouden ze van mij zeker mogen afschaffen!
Is het niet zo dat wij de priesters niet rechtstreeks betalen maar enkel financiele steun geven voor het cultureel erfgoed: kerken en zo? Ik kan fout zijn he!
alpina is offline  
Oud 15 mei 2003, 10:28   #29
hincapie
Burger

Standaard

Als ik goed ingelicht ben, wordt hun loon uitbetaald door het ministerie van justitie. Da's misschien omdat dit in de ogen van de CD&V (lees CVP) dit preventie tegen misdaad is.
hincapie is offline  
Oud 16 mei 2003, 14:23   #30
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Jo Vandeurzen is ne goeie kerel.

Een zwijgzaam, vriendelijk kerelke, met goede bedoelingen en gene grote mond.
Het Skill Effect is offline  
Oud 16 mei 2003, 16:42   #31
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
1) tiens, wist niet dat de christenen pastoors hadden? DE KATHOLIEKEN hebben pastoors. Er is een verschil tussen katholieken en christenen, de christenen hebben geen voorgeschreven wet. Of je moet je al gaan indelen in de katholieke Kerk, protestantse, anglicaanse, orthodoxe, calvinistische, licht-hervormde...

2) als een partij christelijk wilt zijn, dit in zijn naam wilt zetten Dit gedachtegoed ook steunt via de politiek en dit ook in de politiek wilt mengen is dat zijn/hun goed recht. Dat is immers democratie, het is een strekking als een ander. Is humanisme misschien geen geloof?
Oud 16 mei 2003, 18:52   #32
Twocount
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chill
Jo Vandeurzen is ne goeie kerel.

Een zwijgzaam, vriendelijk kerelke, met goede bedoelingen en gene grote mond.
Dit kan ik alleen maar beamen. Maar net omdat hij in alle stilte werkt en gene grote mond heeft, is hij niet bekend bij het grote publiek. Ge moet tegenwoordig al serieus van uwe tak maken om goed op te vallen en bekend geraken.
Oud 16 mei 2003, 18:56   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) tiens, wist niet dat de christenen pastoors hadden? DE KATHOLIEKEN hebben pastoors. Er is een verschil tussen katholieken en christenen, de christenen hebben geen voorgeschreven wet. Of je moet je al gaan indelen in de katholieke Kerk, protestantse, anglicaanse, orthodoxe, calvinistische, licht-hervormde...
Katholieken zijn ook christenen, net zoals protestanten, orthodoxen, oud-katholieken, oud-oostersen... dat ook zijn.

Christenen hebben weldegelijk een "voorgeschreven wet": de tien geboden alsook wat de traditie allemaal voorschrijft en leert.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 mei 2003, 22:13   #34
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb wel gemerkt dat de laatste maanden de liberalen ook opeens Vlaamse eisen hebben. Misschien worden zij ook ooit echt een Vlaamse partij.
Eh, N-VA en Vlaams blok zeiden vandaag nog van niet, aangezien Patrick De Wael misschien overstapt naar de federale regering. De Vlaamse regering wordt nu een tweederangsregering. Steve Stevaert is daar ook al weg.
Stefanie is offline  
Oud 16 mei 2003, 22:31   #35
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
Ik heb wel gemerkt dat de laatste maanden de liberalen ook opeens Vlaamse eisen hebben. Misschien worden zij ook ooit echt een Vlaamse partij.
Eh, N-VA and Vlaams blok zeiden vandaag nog van niet, aangezien Patrick De Wael misschien overstapt naar de federale regering. De Vlaamse regering wordt nu een tweederangsregering. Steve Stevaert is daar ook al weg.
Ineens de korte pijn: afschaffen die handel en terug naar een unitaire staat België, the way that god intended it to be!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 17 mei 2003, 01:15   #36
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
Eh, N-VA and Vlaams blok zeiden vandaag nog van niet, aangezien Patrick De Wael misschien overstapt naar de federale regering. De Vlaamse regering wordt nu een tweederangsregering. Steve Stevaert is daar ook al weg.
Ineens de korte pijn: afschaffen die handel en terug naar een unitaire staat België, the way that god intended it to be!
Geef u stem aan de BUB zou ik zo zeggen!! Kijk naar hun website met hun glashelder programma vol realistische oplossingen en beslis...
alpina is offline  
Oud 18 mei 2003, 09:55   #37
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Katholieken zijn ook christenen, net zoals protestanten, orthodoxen, oud-katholieken, oud-oostersen... dat ook zijn.

Christenen hebben weldegelijk een "voorgeschreven wet": de tien geboden alsook wat de traditie allemaal voorschrijft en leert.
Neen, fout, de anglicanen hebben er maar negen.

Dus de Christen hebben geen voorgeschreven wet. Enkel de verschillende Kerken.
Oud 15 juni 2003, 07:57   #38
Peterdinges
Vreemdeling

Peterdinges's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen haat tegen de CD&V. Het is gewoon utopisch om een echte politieke partij met ideeën te hebben, die zowel de belangen van vakbonden, werkgeversorganisaties, landbouwers en zelfstandigen verdedigt.
Bovendien is een religieuze partij niet meer van deze tijd...

Fout. De CD&V baseert zich op christelijke normen, en ik zie niet in waarom een partij dat niet zou mogen doen als er met die levensbeschouwing niets mis is. Wat is er beter : een maatschappij met individuen die naast elkaar leven (VLD) of een maatschappij met individuen die met elkaar leven?
Oud 15 juni 2003, 11:18   #39
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, fout, de anglicanen hebben er maar negen.

Dus de Christen hebben geen voorgeschreven wet. Enkel de verschillende Kerken.
Welk gebod zouden de Anglicanen dan wel verwerpen?
Volgens mijn zoon, welke Anglicaanse Godsdienst volgt op school, hebt u het namelijk niet bij het rechte eind!?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be