![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De werknemer heeft belang bij de goede gang van zaken van de werkgever.. De werkgever heeft er belang bij dat de werknemer tevreden is... De zelfstandige heeft er belang bij dat de werknemer kan consumeren vanwege een degelijk loon en dat de werkgever kan produceren tegen de beste kostprijzen... Het hele sociaal systeem is aan elkaar verbonden. Dus moet je ook een politiek voeren die rekening houdt met zeer vele factoren. Wie geen rekening houdt met het globale plaatje kan sociaal gezien voor aardig wat problemen zorgen... Tevens is de CD&V voorbij gegaan aan het religieuse aspect. Christelijk is zeker niet hetzelfde als kerkelijk... Integendeel. Trouwens wat betreft de visie op belastingsverlaging ben ik van mening dat de CD&V het meest realistische standpunt inneemt. Namelijk : zeker de lasten op arbeid verlagen om de economie te stimuleren. Vervolgens stevig verderwerken aan schuldafbouw en dan pas controleren of er nog ruimte is voor andere lastenverlagingen... En wat betreft uw opmerking dat ze een conservatieve partij is... Ik vind de CD&V op dit ogenblik de meest sociale partij in het Vlaamse politieke landschap. Socialer dan de SPa..... |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Tevens is de CD&V voorbij gegaan aan het religieuse aspect.
Christelijk is zeker niet hetzelfde als kerkelijk... Integendeel. Dit zeg ik al van in den beginnen, ben blij dat nog iemand dat is zegt. [/i]
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik dan dit alleen maar bevestigen. |
|
![]() |
![]() |
#25 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
We zijn al met drie.... |
||
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Nu nog de vierde 8)
#27 |
Burger
|
![]() Christelijk zijn, is nog altijd een geloofsovertuiging. Elke politieke partij zou pluralistisch moeten zijn en het geloofsaspect privé houden.
Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom wij pastoors moeten betalen met het geld van de belastingbetaler. Dat zouden ze van mij zeker mogen afschaffen! |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() Als ik goed ingelicht ben, wordt hun loon uitbetaald door het ministerie van justitie. Da's misschien omdat dit in de ogen van de CD&V (lees CVP) dit preventie tegen misdaad is.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Jo Vandeurzen is ne goeie kerel.
Een zwijgzaam, vriendelijk kerelke, met goede bedoelingen en gene grote mond. |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) als een partij christelijk wilt zijn, dit in zijn naam wilt zetten Dit gedachtegoed ook steunt via de politiek en dit ook in de politiek wilt mengen is dat zijn/hun goed recht. Dat is immers democratie, het is een strekking als een ander. Is humanisme misschien geen geloof?
![]() |
#32 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Christenen hebben weldegelijk een "voorgeschreven wet": de tien geboden alsook wat de traditie allemaal voorschrijft en leert. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
#36 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#37 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus de Christen hebben geen voorgeschreven wet. Enkel de verschillende Kerken.
![]() |
#38 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Fout. De CD&V baseert zich op christelijke normen, en ik zie niet in waarom een partij dat niet zou mogen doen als er met die levensbeschouwing niets mis is. Wat is er beter : een maatschappij met individuen die naast elkaar leven (VLD) of een maatschappij met individuen die met elkaar leven?
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens mijn zoon, welke Anglicaanse Godsdienst volgt op school, hebt u het namelijk niet bij het rechte eind!?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |