Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2005, 22:11   #21
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik zal dan maar terug een kolenkachel kopen en mijn garage volstouwen met genoeg kolen voor de volgende 20 jaar. Dan zal ik in de winter tenminste geen koude hebben. De prijs van steenkool zal ook wel omhoog schieten wanneer er schaarste is van olie.
Oud 2 april 2005, 22:12   #22
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Beiden.

Als financiële stelsels het niet meer doen, crashen de beurzen.

Wat ga je dan met je goud aanvangen ? Niet een nieuwe Bentley kopen, niet een reisje naar Thailand boeken, niet een nieuwe laptop kopen, wel voorzien in de basisbehoeften: eten, drinken, woning, energie.

Maar toegegeven, dit is wel heel apocalyptisch qua manier van denken
Eerlijk gezegd kan ik zoiets niet inschatten, niemand denk ik. Maar een verwittigd/voorbereid man is er twee waard. Dat geldt nog steeds.
Bij een meltdown zie ik mezelf niet in eerste instantie naar een Bentley dealer lopen.

Goud verliest zijn intrinsieke waarde niet, ook niet bij een meltdown. Uitgesloten dat er niemand dat gaat accepteren.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2005, 22:12   #23
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
helemaal niet. Je moet goud kopen als hedge tegen inflatie. En dat is niet op de top van de conjunctuur, integendeel.
Als ik de conjunctuurschommelingen bekijk en vergelijk met de goudprijzen zou ik dat wel doen. Nuja, hedgen is toch niet aan mij besteed.
Ik ben eerder van het principe 'alle eitjes in 1 mand' en dat mandje goed bewaken dan van "niet alle eitjes in 1 mand leggen".
Oud 2 april 2005, 22:14   #24
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goud verliest zijn intrinsieke waarde niet, ook niet bij een meltdown. Uitgesloten dat er niemand dat gaat accepteren.
De waarde van goud wordt bepaald door de menselijk geest. Ik kan mij inbeelden dat ruileconomie terug zijn intrede doet en voedingswaren goud zullen waard zijn...

Maar uiteraard is goud het zinnigste wat je kan kopen, tenzij je met je bankbiljetten je vuur wil aanmaken ...
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be