Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2005, 10:06   #21
Dr. Bos. Herz.
Partijlid

Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik heb respect voor Leopold III als Koning, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Albert I en Leopold II. Dat ze familie van elkaar zijn, is logisch, maar heeft er niets mee te maken.
Vooral een soort van fascinatie hoop ik?!

Laatst gewijzigd door Dr. Bos. Herz. : 8 april 2005 om 10:06.
Dr. Bos. Herz. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 10:11   #22
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Tja, Leopold II is omstreden. Dat is het minste wat je kan zeggen. Het kan niet ontkent worden dat hij van het toenmalige boerengat Brussel een Europese stad gemaakt heeft. En zo Belgie naar de modernisering geholpen heeft. Hij had eveneens geen minachting voor het Vlaamse volk, wat van andere koningen niet kan gezegd worden.
Volledig correct, behalve dat van die minachting voor het Vlaamse volk. Welke Koningen hadden dat volgens u dan wel? Albert I, Albert II? Boudewijn I?

Waarom zouden ze 60 % van hun landgenoten minachten??? Welke logica steekt daar in godsnaam achter?

Citaat:
Maar de smet op zijn blazoen is zijn verschrikkelijke historie in Congo, alhoewel dit toch in historisch perspectief dient gezien te worden, de wereld zat toen totaal anders in elkaar.
Hij is mede-verantwoordelijk, maar niet de veroorzaker van het drama. In Congo is men nog steeds pro-Belgisch, sommigen smachten zelfs terug naar de tijd dat Congo nog een kolonie was. Een paar maanden geleden kwam er protest van de bevolking, toen men een standbeeld van Leopold II wilde weghalen.

Citaat:
Naar mijn mening is het van dan af bijna altijd bergaf gegaan met onze koningen. En ik vree dat het absolute dieptepunt nog moet komen met koning Filip die ik de laatste koning zie worden omdat hij zichzelf totaal onmogelijk gaat maken omdat hij nu eenmaal nog leeft in de tijd van 100 jaar geleden.
Ik hoop dat ik nog de troonsopvolging door Koningin Elisabeth zal meemaken. Het enigste wat roet in het eten zou kunnen gooien is mijn leeftijd, niet de flaminganten.
Oud 8 april 2005, 10:17   #23
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Vindt u de vereringen van Staf De Clercq gepast?

Zo ja, dan moet u niet de zielepoot uithangen die het opneemt voor de arme Vlamingen, want die werden door hem regelrecht het vagevuur ingestuurd.
de negerkes in afrika werden in handen afgekapt... enzo veel meer... die werden naar de hel gezonden !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 10:19   #24
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
de negerkes in afrika werden in handen afgekapt... enzo veel meer... die werden naar de hel gezonden !
de naïevelingen die oorlogsmisdadiger De Clercq naar het oostfront stuurde, gingen ook naar de hel.........
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 10:21   #25
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Het was van moeten, na het schandelijk nodeloos de dood injagen door arrogante franstalige officieren kon hij niet anders. Indien hij dit niet deed bestond Belgie al lang niet meer.
de officieren leerden ze marcheren : " hooi ! strooi !... hooi ! strooi !"

de Vlamingen waren het kanonnenvlees, schietschijven op de barricades en sukkelaars in de loopgraven !! de franstalige officieren ? (......... !)
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 10:22   #26
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Een ongeval? Ik dacht dat ze die vermoord hadden, allee, sssst, groot geheim, sebiet vallen er weer lijken uit de kast.

Wat een stinkend koningshuis zeg, collaborateurs, massamoordenaars, hoerenlopers, bedriegers, profiteurs, overspeligen, bweikes.

Goh, der ligt nen drol op straat, hoog tijd dat we die eens gedenken.
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 10:22   #27
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Wat is 't volgende? Het overlijden van de coiffeur van Fabiola?
Al weet ik niet of die ook wordt bijgezet in het koninklijke graf.

O ja, als je het toch over 'gedenken' hebt: hier in Gent staat een kathedraal met véél lijken erin. En een abdij, met véél lijken erin. Gegarandeerd dat je er elke week wel minstens 1 kunt gaan 'gedenken'.

Succes!

Laatst gewijzigd door Mephisto : 8 april 2005 om 10:22.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 10:23   #28
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent inconsequent. Die wandaden gebeurden inderdaad onder het bewind van Leopold II. Maar zou dat dan nooit gebeurd zijn, als Congo geen Belgische kolonie had geweest? Congo heeft voor en na haar onafhankelijkheid ook woelige tijden gekend.

SDC daarentegen, heeft op een schandelijke manier Vlamingen gerecruteerd om te vechten aan de zijde van de nazi's, goed wetende dat weinigen van hen zouden terugkeren. Hierdoor creëerde hij een politiek gunstig klimaat, waardoor hij meer zijn eigen belang zou kunnen laten gelden bij de Duitsers. Zelf heeft hij echter nooit aan het Oostfront gevochten.
Oud 8 april 2005, 10:23   #29
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vindt u de vereringen van Staf De Clercq gepast?

Zo ja, dan moet u niet de zielepoot uithangen die het opneemt voor de arme Vlamingen, want die werden door hem regelrecht het vagevuur ingestuurd.
Verering lijkt me toch wat overdreven hoor. Trouwens, De Clercq kon weten hoe hij mensen in de vuurlinie moest krijgen. Albert had hem er ook al gezet in de Eerste Wereldoorlog.

De Clercq heeft ook nog geleefd voor 1940 hoor.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 10:24   #30
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb respect voor Leopold III als Koning, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Albert I en Leopold II. Dat ze familie van elkaar zijn, is logisch, maar heeft er niets mee te maken.
De Koninklijke familie krijg je in één pakket. 't Is te nemen of te laten.
Oud 8 april 2005, 10:24   #31
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
>>knip<<
Het flamingantisme heeft haar overleving te danken aan het bestaan van vangrails.
touché!
Oud 8 april 2005, 10:25   #32
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de officieren leerden ze marcheren : " hooi ! strooi !... hooi ! strooi !"

de Vlamingen waren het kanonnenvlees, schietschijven op de barricades en sukkelaars in de loopgraven !! de duitstalige officieren ? (......... !)
µ

Kleine correctie aangebracht.
Oud 8 april 2005, 10:25   #33
Belziek
Burger

Standaard

Moet je hier nu een aparte thread voor openen? Dat je geilt op zijn posters op je kamer is één ding, iedereen hier komen lastigvallen met je ziekelijke adoratie gaat mij een brug te ver.
Belziek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 10:27   #34
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verering lijkt me toch wat overdreven hoor. Trouwens, De Clercq kon weten hoe hij mensen in de vuurlinie moest krijgen. Albert had hem er ook al gezet in de Eerste Wereldoorlog.

De Clercq heeft ook nog geleefd voor 1940 hoor.
Zo werd Borms zelfs Ridder in de Orde van Leopold II...

Waar ze zich voor de oorlog mee bezighielden, zal alleszins beter zijn dan wat ze in het begin van de jaren '40 mispeuterden.

De collaboratie is de doodsteek voor het flamingantisme. Als de Vlaams-nationalisten consequent hadden geweest, dan hadden ze de wapens tegen (en niet voor) de bezetter opgenomen, en dan hadden ze veel geloofwaardiger geweest.
Oud 8 april 2005, 10:31   #35
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Koninklijke familie krijg je in één pakket. 't Is te nemen of te laten.
zever

Elke Koning heeft zijn eigen persoonlijkheid, en een eigen visie. Wie radicaal tegen abortus is, kan pro Boudewijn zijn. Maar daarom is men nog niet voor alle andere Koningen die België gekend heeft.
Oud 8 april 2005, 10:31   #36
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo werd Borms zelfs Ridder in de Orde van Leopold II...

Waar ze zich voor de oorlog mee bezighielden, zal alleszins beter zijn dan wat ze in het begin van de jaren '40 mispeuterden.

De collaboratie is de doodsteek voor het flamingantisme. Als de Vlaams-nationalisten consequent hadden geweest, dan hadden ze de wapens tegen (en niet voor) de bezetter opgenomen, en dan hadden ze veel geloofwaardiger geweest.
Ging moeilijk. Het grootste deel van de leiding zat op een trein richting Frankrijk die als terminus Abbeville had. Daagt het zo'n beetje dat je daardoor maar weinig vrienden kan maken? Dit gezegd zijnde: de alom geroemde partizanen kwamen ook maar in beweging na operatie Barbarossa. En dan spreken we al over zomer 1941.

De collaboratie is het resultaat van het niet-nakomen van de beloften van Albert in zijn rede van Loppem en de haatcampagne die vanaf 1936 gevoerd is geweest tegen de flaminganten.
Oud 8 april 2005, 10:32   #37
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
zever

Elke Koning heeft zijn eigen persoonlijkheid, en een eigen visie. Wie radicaal tegen abortus is, kan pro Boudewijn zijn. Maar daarom is men nog niet voor alle andere Koningen die België gekend heeft.
Of je het nu wil of niet, het blijft altijd een Von Saxen-Coburg Gotha.
Oud 8 april 2005, 10:32   #38
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sale-Flamin
Goh, der ligt nen drol op straat, hoog tijd dat we die eens gedenken.
Dat vroeg ik mij ook af, na de gedenking van oorlogscriminelen op de laatste IJzerwake, of de gedenking van Borms in Merksem van volgende week zondag.

U heeft uw nicknaam niet gestolen.
Oud 8 april 2005, 10:33   #39
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of je het nu wil of niet, het blijft altijd een Von Saxen-Coburg Gotha.
Wat een argument.
Oud 8 april 2005, 10:35   #40
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat ik nog de troonsopvolging door Koningin Elisabeth zal meemaken. Het enigste wat roet in het eten zou kunnen gooien is mijn leeftijd, niet de flaminganten.
komaan yann, als je de situatie even objectief tracht te bekijken besef je toch ook dat iemand als prins filip op de troon nefaste gevolgen heeft voor het koningshuis. hij maakt zich overal belachelijk en wordt zelfs bespot door mensen die voor het koningshuis zijn, het is gewoonweg een wereldvreemde malloot en dat kan jij zelfs niet ontkennen.
muys is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be