Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2003, 14:37   #21
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
landen van jouw lijst die vandaag min of meer democratisch zijn en waar de mensenrechten erop zijn vooruitgegaan:
landen van die lijst die ALS GEVOLG VAN AMERIKAANSE INTERVENTIES vandaag min of meer democratisch zijn en waar de mensenrechten erop zijn vooruitgegaan?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 14:46   #22
Activist
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik dacht het nog. Toen president Bush (en ook zijn shoothond) aankondigden dat ze het terroisme even zouden aanpakken door Irak aan te vallen, dacht ik direct aan nog meer bloederige aanslagen.
Pacifist zekerst ?
Liever meer executies gehad en AL-Samoed II's ?
Laat ze maar doen ..we kunnen er niet aan doen dat ze door hun kruistochtentijdperk gaan .
Oud 14 mei 2003, 14:54   #23
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Ik ben tegen elke vorm van terrosisme, laat dat duideljk zijn. Maar toch kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat door de Amerikaanse machtspolitiek - van de laatse 50 jaar- het terrorisme is toegenomen.
Larie.

Hier bij ons krijgen de moslim-allochtonen de beste behandeling die ze zich maar kunnen inbeelden. Beter dan in elk andere westers land, en zeker beter dan in hun eigen landen.

En toch stellen ze zich aggressief op.

De Islam is gewoon een bron van haat tegenover alles wat niet-moslim is.

Dat is de basis van het overgrote deel van het terrorisme in de wereld.
Ik denk dat je het probleem een beetje te gemakkelijk benadert. Het christendom wordt net zoals de islam "verkocht" als een vredelievende godsdienst. Toch wordt al eeuwenlang oorlog gevoerd "in naam van God", en dit zowel door christenen als moslims. En zijn we onze inquisitie en kruistochten voor het gemak vergeten?

Het gaat hier niet om godsdienst maar om identiteit. De derde wereld raakt gefrustreerd omdat ze op economisch vlak maar niet kunnen bijbenen, deels doordat het westen er een dubbele politiek voert en deels omdat het westen haar eigen economie zo angstvallig afschermt.
De arme boer die maar met de grootste moeite het hoofd boven water houdt, ziet elke dag rijke stinkaards en gaat die groeperen in het kamp van de slechterikken. En wie valt er nu het meest op als land in de categorie "de rijken die ons arm houden"? Juist, Amerika. En net dat land heeft een christelijk imago, én steunt Israël zodanig dat ook zij in het rijke kamp kunnen zitten.
Je moet niet ver zoeken waarom zo veel mensen zich aan hun moslim identiteit vastklampen. Doen wij vlamingen dat ook niet een beetje?

En ik ben nog niet zo zeker dat allochtonen hier een goede behandeling krijgen. Ze kunnen mee 'profiteren' van ons sociaal stelsel, maar vinden nog steeds heel moeilijk werk (en hoe hoger geschoolder hoe erger het wordt) en ik ken maar heel weinig "belgen" die even spontaan en open zijn tegen allochtonen als tegenover een "rasgenoot". Ook al zijn ze geen racist, en stemmen ze niet voor het blok.

Maar wacht! Voor je me aanvalt op dingen die ik niet gezegd heb:
* Is terrorisme daarom gerechtvaardigd? Nee, maar het bestreiden met wapens zal het probleem alleen maar vergroten.
* Wat met de (potentiele) rijkdom van de olie-landen? Raad eens wie die regimes steunt (bv met wapens)?

Ik denk dat we een eerlijke wereld-handel moeten beginnen voeren, niet alleen uit medelijden voor "de arme kindjes in de arme landen", maar ook omdat onze economie daar aan zal kapot gaan.

Wat het binnenland betreft denk ik dat we moet stoppen met onze kinderen wijs te maken dat ze bang moeten zijn van alles wat anders is. En dat geldt voor alle bevolkingsgroepen.
Criminaliteit onder allochtonen moet consequent worden aangepakt, want nu worden er maar al te vaak jongens vrijgelaten, waardoor bij hen en hun omgeving de indruk gewekt wordt dat het allemaal kan. Beter zou zijn om die jongeren die opgepakt worden voor bv drugshandel of inbraak, te verplichten hun eigen buurt te gaan opknappen, en liefst nog hard en vuil werk te laten verrichten. En dan heb ik het al lang niet meer alleen over allochtone jongeren, dat zou onze eigen heethoofden ook wat afkoelen.
Oud 14 mei 2003, 15:01   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Om terug te gaan naar het onderwerp, hier volgt een lijstje (niet eens compleet! )van islamitische terroristische organisaties, anno 2003:

Abu Nidal Organization (ANO)
Abu Sayyaf Group
Al-Aqsa Martyrs Brigade
Al Faran
Al-Ittihad al-Islami (AIAI)
Amal
Amn Araissi
Ansar al-Islam (AI)
Armed Islamic Group (GIA)
Armed Islamic Movement (AIM)
Asbat al-Ansar
Brigades of the Martyr Abdallah Al Hudhaifi
Al-Jama’a al-Islamiyyah al-Muqatilah bi-Libya
Gama’a al-Islamiyya (Islamic Group)
HAMAS (Islamic Resistance Movement)
Harakat ul-Mujahidin (HUM)
Hizballah (Party of God)
Islamic Movement of Uzbekistan (IMU)
Islamic Army of Aden
Jaish-e-Mohammed (JEM) (Army of Mohammed)
Jemaah Islamiya organization
Jamiat-e-Ahl-e-Hadees
al-Jihad (Egyptian Islamic Jihad)
Lashkar-e Tayyiba (LT) (Army of the Righteous)
Lashkar i Jhangvi
Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE)
Movement for an Islamic State
Mujahedin-e Khalq Organization (MEK)
Muslims Against Global Oppresion
Palestinian Islamic Jihad (PIJ)
Palestine Liberation Front (PLF)
Popular Front for the Liberation of Palestine (PFLP)
PFLP-General Command (PFLP-GC)
al-Qa’ida
Salafist Group for Call and Combat (GSPC)
Students of Yahya Ayyash
Talaa'al-Fateh
Umma Tameer-e-Nau (UTN)
World Islamic Front for Jihad Against Jews and Crusaders

Een aantal van bovenvermelde groeperingen hebben vertakkingen in verschillende landen.

En dit is dus maar een deel ervan.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 15:17   #25
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

En wat is jouw verhelderende oplossing hiervoor? (verder discussiëren over het lijstje heeft geen zin, het begrip 'democratie' is veel te ruim.)
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 15:23   #26
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien ik dezelfde conclusie zou trekken - wat ik niet doe trouwens - dan zou ik zeggen dat de Amerikanen iets hebben tegen de Moslims, omdat ze - bijna - altijd Moslim-landen hebben aangevallen.

Ik probeer en lijst te zoeken met alle landen en redenen er op om deze aan te vallen.
Wat opnieuw Larie zou zijn omdat de moslimlanden zwaar ondervertegenwoordigd zijn in 'oorlog' met de US.
Oud 14 mei 2003, 15:30   #27
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

De oplossing is om de reden waarom er geterrorizeerd wordt weg te nemen.

En nu kan je naar de Amerikaanse buitenlandse politiek van de laatste zestig jaar wijzen; maar elk gezond mens weet dat dat boerenbedrog is. De Ayatolah's, Saddam's en Kadhaffi's van deze wereld moeten vervangen worden door westers-vriendelijke staatshoofden die elke vorm van fundamentalisme afwijzen en die de weelde van de ondergrond verdelen over hun volk zodat de voedingsbodem voor extremisme wegvalt.

En als dat niet werkt, zullen we de beproefde methode die we op de Indianen van Noord Amerika gebruikt hebben toepassen.
Oud 14 mei 2003, 15:43   #28
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clabaut_didier
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Ik ben tegen elke vorm van terrosisme, laat dat duideljk zijn. Maar toch kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat door de Amerikaanse machtspolitiek - van de laatse 50 jaar- het terrorisme is toegenomen.
Larie.

Hier bij ons krijgen de moslim-allochtonen de beste behandeling die ze zich maar kunnen inbeelden. Beter dan in elk andere westers land, en zeker beter dan in hun eigen landen.

En toch stellen ze zich aggressief op.

De Islam is gewoon een bron van haat tegenover alles wat niet-moslim is.

Dat is de basis van het overgrote deel van het terrorisme in de wereld.
Ik denk dat je het probleem een beetje te gemakkelijk benadert. Het christendom wordt net zoals de islam "verkocht" als een vredelievende godsdienst. Toch wordt al eeuwenlang oorlog gevoerd "in naam van God", en dit zowel door christenen als moslims. En zijn we onze inquisitie en kruistochten voor het gemak vergeten?

Het gaat hier niet om godsdienst maar om identiteit. De derde wereld raakt gefrustreerd omdat ze op economisch vlak maar niet kunnen bijbenen, deels doordat het westen er een dubbele politiek voert en deels omdat het westen haar eigen economie zo angstvallig afschermt.
De arme boer die maar met de grootste moeite het hoofd boven water houdt, ziet elke dag rijke stinkaards en gaat die groeperen in het kamp van de slechterikken. En wie valt er nu het meest op als land in de categorie "de rijken die ons arm houden"? Juist, Amerika. En net dat land heeft een christelijk imago, én steunt Israël zodanig dat ook zij in het rijke kamp kunnen zitten.
Je moet niet ver zoeken waarom zo veel mensen zich aan hun moslim identiteit vastklampen. Doen wij vlamingen dat ook niet een beetje?

En ik ben nog niet zo zeker dat allochtonen hier een goede behandeling krijgen. Ze kunnen mee 'profiteren' van ons sociaal stelsel, maar vinden nog steeds heel moeilijk werk (en hoe hoger geschoolder hoe erger het wordt) en ik ken maar heel weinig "belgen" die even spontaan en open zijn tegen allochtonen als tegenover een "rasgenoot". Ook al zijn ze geen racist, en stemmen ze niet voor het blok.

Maar wacht! Voor je me aanvalt op dingen die ik niet gezegd heb:
* Is terrorisme daarom gerechtvaardigd? Nee, maar het bestreiden met wapens zal het probleem alleen maar vergroten.
* Wat met de (potentiele) rijkdom van de olie-landen? Raad eens wie die regimes steunt (bv met wapens)?

Ik denk dat we een eerlijke wereld-handel moeten beginnen voeren, niet alleen uit medelijden voor "de arme kindjes in de arme landen", maar ook omdat onze economie daar aan zal kapot gaan.

Wat het binnenland betreft denk ik dat we moet stoppen met onze kinderen wijs te maken dat ze bang moeten zijn van alles wat anders is. En dat geldt voor alle bevolkingsgroepen.
Criminaliteit onder allochtonen moet consequent worden aangepakt, want nu worden er maar al te vaak jongens vrijgelaten, waardoor bij hen en hun omgeving de indruk gewekt wordt dat het allemaal kan. Beter zou zijn om die jongeren die opgepakt worden voor bv drugshandel of inbraak, te verplichten hun eigen buurt te gaan opknappen, en liefst nog hard en vuil werk te laten verrichten. En dan heb ik het al lang niet meer alleen over allochtone jongeren, dat zou onze eigen heethoofden ook wat afkoelen.
Indien uw theorie juist zou zijn, dan zou er massaal anti-westers verzet onstaan vanuit Afrika. Want die hebben het economisch hardst te verduren en daar kent het Christelijk geloof de grootste aangroei.

De realiteit is echter anders: het terrorisme en het verzet komt helemaal niet uit afrika of nog, de Afrikaanse gemeenschap in België zorgt niet echt voor problemen.
Oud 14 mei 2003, 15:48   #29
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Wij hebben totaal geen recht om ons - de V.N. - zomaar te bemoeien met de binnenlandse problemen van een land, dit staat in het charter van de V.N.

Natuurlijk moet je soms interviniëren, maar dat je geen land kunt aanvallen, gewoon omdat het de Westerse - lees Amerikaanse - belangen dient, is natuurlijk normaal.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 15:49   #30
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hebben totaal geen recht om ons - de V.N. - zomaar te bemoeien met de binnenlandse problemen van een land, dit staat in het charter van de V.N.

Natuurlijk moet je soms interviniëren, maar dat je geen land kunt aanvallen, gewoon omdat het de Westerse - lees Amerikaanse - belangen dient, is natuurlijk normaal.
Binnenlands probleem my ass. Als gij welwetend terrorisme huisvest, zijt gij medeplichtig als natie.
Oud 14 mei 2003, 15:51   #31
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Dat klopt, maar het is toch niet omdat een of andere freak zich in uw bergen heeft verstopt, dat gij dat altijd weet he.
Oud 14 mei 2003, 15:58   #32
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar het is toch niet omdat een of andere freak zich in uw bergen heeft verstopt, dat gij dat altijd weet he.
Neen, maar als ge erop gewezen wordt dat die freak daar zit en ge doet er geen blaas aan en werkt tegen als we die zelf gaan komen halen, dan zit gij niet op de juiste plaats en mogen ze u voor mijn part afzetten. Religie of geen religie.
Oud 14 mei 2003, 16:04   #33
visjesman
Burger

visjesman's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar visjesman
Standaard

De amerikanen gebruiken al die interventies als voorwendsel om het terrorisme te bevechten. Daar slagen zo ook in maar ze gaan nog verder, ze vervangen het bewind door een marionetten die de amerikaanse belangen behartigen.
Ik kan niet zo goed begrijpen dat mensen op dit forum dat niet inzien en da ze naïef geloven dat het amerika enkel te doen is om burgerlevens te redden. De amerikanen maken de Europese economie gans kapot. Denk maar aan de hoge (illegale) taxen die ze heffen op de import van ijzers. Ook proberen ze de petrochemische industrie van europa kapot te maken.
Vraag maar aan bayer waar er nog vele ontslagen zullen vallen, vraag dan ook maar eens naar de oorzaak.
Oud 14 mei 2003, 16:10   #34
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visjesman
De amerikanen gebruiken al die interventies als voorwendsel om het terrorisme te bevechten. Daar slagen zo ook in maar ze gaan nog verder, ze vervangen het bewind door een marionetten die de amerikaanse belangen behartigen.
Ik kan niet zo goed begrijpen dat mensen op dit forum dat niet inzien en da ze naïef geloven dat het amerika enkel te doen is om burgerlevens te redden. De amerikanen maken de Europese economie gans kapot. Denk maar aan de hoge (illegale) taxen die ze heffen op de import van ijzers. Ook proberen ze de petrochemische industrie van europa kapot te maken.
Vraag maar aan bayer waar er nog vele ontslagen zullen vallen, vraag dan ook maar eens naar de oorzaak.
De Europeaan die de Amerikaan komt aanklagen over free trade.

Its a two way street, don't you realize?
Oud 14 mei 2003, 16:11   #35
visjesman
Burger

Standaard

ja doh zo ver was ik ook al
maar als europeaan kunt ge toch moeilijk het Amerikaans imperialisme bejuichen?!
Oud 14 mei 2003, 16:14   #36
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visjesman
ja doh zo ver was ik ook al
maar als europeaan kunt ge toch moeilijk het Amerikaans imperialisme bejuichen?!
Ah, dus u wilt een spelletje spelen, maar als u het spelletje verliest is de medespeler de grote boeman?

Je zou beter eens rond u kijken en beseffen dat beide spelers er veel plezier aan beleven.
Oud 14 mei 2003, 16:18   #37
visjesman
Burger

Standaard

beide spelers? wat is er leuk voor europa aan de amerikaanse hebzucht?
Waarom denk je dat duitsland frankrijk en rusland zo sterk gekampt was tegen die oorlog?

Juist ja, omdat het financieel een harde kopstoot is voor ons.
Djz dat snap ik totaal niet, zijn jullie amerikanen ofzo?
Oud 14 mei 2003, 16:19   #38
visjesman
Burger

Standaard

beide spelers? wat is er leuk voor europa aan de amerikaanse hebzucht?
Waarom denk je dat duitsland frankrijk en rusland zo sterk gekampt was tegen die oorlog?

Juist ja, omdat het financieel een harde kopstoot is voor ons.
Djz dat snap ik totaal niet, zijn jullie amerikanen ofzo?
Oud 14 mei 2003, 16:27   #39
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Het is toch zo dat de Amerikanen alleen maar inveniëren als het in hun kraam past.
Oud 14 mei 2003, 16:29   #40
visjesman
Burger

Standaard

exact

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be