![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.fusie-energie.nl/artikelen/watisfusie.pdf Hier staat kernfusie in het lang en het breed uitgelegd. Ik heb het eens doorgelezen. Waarom het niet zou kunnen gebeuren: De zon maakt al miljarden energie dmv. kernfusie. Als er iets zou misgelopen zijn en er zo'n zwart gat zou ontstaan zijn, zouden we hier niet zijn denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bron: Libertarian.nl Altijd leuk om toch eens een ander geluid te horen dan dat eeuwige pessimisme van anti-liberalen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze geven er toch een uitleg aan dus denken ze er ook al eens over na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Today's world fleet is about 70% more efficient per passenger kilometre than in the 1960s. Between 1990 and 2000, fuel efficiency improved by 17%. In 1998, the world's airlines consumed about 160 billion litres of fuel. This is equivalent to 4.8 litres for every passenger transported over 100 kilometres (or 49 passenger miles per US gallon). The latest aircraft flying today often match the fuel consumption of modern passenger cars and in some cases – depending on speed and distance – even of high-speed trains. As technological and operational advances continue, a fuel consumption as low as 3 litres per 100 passenger-kilometres (or about 80 passenger miles per US gallon) is no longer uncommon. bron: IATA Vliegen is kwa olie verbruik dus verre van inefficient als men het vergelijkt met autos of zelfs treinen....het mooie aan de luchtvaartindustrie is dat er constant verbetering is in de efficientie omdat het gewoon economisch een noodzaak is. Onder de autos heeft men nog altijd de zware bakken, die veel verstoken en vrij vervuilend zijn. Dat heeft men totaal niet met vliegtuigen, want het is gewoon te duur om ze in de lucht te houden. Lichter is beter, als die trend ook eens begon in te sijpelen bij de autoindustrie waren we al ergens. Ik erger me dood aan autos van 2 ton en meer die 1 passagier vervoeren. Laatst gewijzigd door Tavek : 10 april 2005 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In principe kan men dus een zwart gat kunstmatig opwekken indien er voldoende kracht kan gevonden worden om die implosie kunstmatig na te bootsen. Eenmaal één gemaakt, kan men het niet meer stoppen. Het is ook de ruimtebrandstof van de toekomst min of meer. Antimaterie uit materie halen (beetje star trek dus) en zo die gebruiken als oneindige bron van voortstuwing. De theorie is dat alles materie is, ook licht die in de ruimte aanwezig is en die zouden ze dan weer willen gebruiken. Hoe? is nog ver van duidelijk uiteraard. In elk geval alle materie zijn atomen en die worden voor kernfusie in aanmerking genomen. We hebben dus nog een zeer lange weg te ondergaan alvorens we het plaatje compleet krijgen en is kernfusie zeker het meest gevaarlijke ooit en tegelijk het meest nuttige samen. Kijk naar tjernobil, die reaktoren zijn bedolven onder beton maar nog steeds bezig. In het gunstigste geval doven ze ooit ergens uit. In het ongunstige geval slaan ze op hol. Op hol naar waar? Ook zwart licht bv zoals we die kennen als we snachts naar boven kijken zijn materie deeltjes. O.a. zijn ze al bewezen en opgevangen door een test met een soort van bak of doos diep onder de grond te houden en op één of andere manier kunnen ze zo de atomen deeltjes (materie dus) registreren. Hoe alles juist verloopt weet ik niet. Maar de kenfusie die op hol zou slaan zou een enorm veld van magnetisme veroorzaken te vergelijken met een gigantische dynamo. Die begint dus in theorie zijn eigen fusie op te wekken los van de toevoeging zoals we nu doen. Enfin het is zo een beetje een bedenking dus die ik aan het maken ben. Zoals ik me eveneens afvraag waarom ze de tjernobil centrale niet met een a-bom kunnen stil leggen? Voor de straling moeten ze het niet meer laten! Of zouden ze bang zijn voor de reaktie hiervan? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 april 2005 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Ook al stijgen de prijzen alsmaar, niemand lijkt het te vatten. De voorspellingen waren voor een piek in de olieproductie rond het jaar 2000. Die is fijn wat uitgesteld door de politieke oliecrisis in de jaren '70, maar ik durf wedden dat we tegen 2010 zeker de gevolgen zullen merken. Als je bedenkt dat bijna alle olievelden die vandaag in productie zijn, ontdenkt zijn voor 1970, doet je dat toch wel nadenken over de zaken. We gaan er ook niet zo makkelijk van afkomen als een andere energiebron zoeken, de toepassing van petrochemische stoffen is enorm uitgebreid en gaat zo veel verder dan energievoorziening! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Van zwarte gaten ken ik niet zo veel, maar ik kan je wel vertellen dat een zwart gat eerst een bepaalde energie moet opbouwen voor het kan beginnen planeten opslokken, anders stort het zwart gat gewoon in op zichzelf. Dus daar zou ik me ook maar niet te druk om maken ![]() Laatst gewijzigd door PHaZe : 10 april 2005 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Volgens Hertz zullen zwarte gaten bruikbare energie leveren.
De electomagnetische velden zorgen voor brandstof. Als we zwarte gaten kunnen beletten van in mekaar te klappen. Als je 'Zen en de dansende Woe-Li meesters' leest, is het erg aannemelijk dat het energieprobleem in de nabije toekomst opgelost wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar stel nu dat de reactor nog draaide, watvoor nut zou het dan hebben om er een atoombom op te gooien? Of is dit een vreemde vorm van sarcasme? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door /\|cazar : 10 april 2005 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Is het geen kwestie van ongecontroleerde energie?
China-syndroom? Gooi er een atoombom op... Dat ze daar nog niet aan gedacht hebben is onbegrijpelijk. Het leven zou zo eenvoudig zijn , mits wat toepassen van het gezonde boerenverstand. Laatst gewijzigd door Don Quichote : 10 april 2005 om 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() U bent in vorm, vandaag ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Het lichaam wil nog, maar de geest is aan het wegkwijnen.
Mens catrafocus in corpurus sanna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwarte gaten hebben ze nog niet kunnen opwekken, ze kunnen er ook bitter weinig over vertellen in principe want er is geen praktijk. De electromagnetische velden zorgen voor brandstof, eenmaal er een "zwart" gat zou zijn is alles in zijn omgeving zijn brandstof en hij is enorm gulzig. Een zwart gat zo groot als een erwt zou de wereld opslorpen dus hij klapt niet in elkander. En idd hij is natuurlijk de ultieme energie bron, de pepertum mobile maar dan moet je hem kunnen beheersen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou het eens moeten opzoeken maar als ik zeg dat het de massa van een gemiddeld sterrenstensel vergt zal ik er niet ver naast zitten denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan hebben ze maar het tweede idee gedaan en er ettelijke miljoenen kilo's beton over gegoten. Zo zie je er ook niet veel meer van! Ondertussen gaat hij nog steeds een versnelling hoger aan de gang en waar zal het stoppen? Maar, hem platnuken daar durven ze dus niet aan en dus is de vraag waarom? Straling? Gans het gebied is tot honderden km in de omtrek bestraald dat het niet mooi meer is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moet weten dat een zwart gat reist door het heelal en er zijn er meer dan men denkt. Ganse melkwegstelsels verdwijnen in zwarte gaten trouwens. Indien hij groot genoeg wordt door voldoende omliggend voedsel te hebben. Laatst gewijzigd door Mambo : 10 april 2005 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is beginnen lekken door op hol te slaan. En hij draait nog steeds maar de bronnen verschillen al eens van mening natuurlijk. Gans het gebied is besmet met radioactieve straling dus als je hem door middel van een explosie zou kunnen stilleggen is dit wel een noodzaak denk ik. Als ze het niet doen is er een reden aanwezig. Vraag is welk? Overconsumptie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het uranium of plutonium in een kerncentrale wordt gebombardeerd met neutronen, splijt het atoom in tweeën en komen meer neutronen vrij. Deze "rondvliegende" neutronen kunnen weer andere atomen raken en een kettingreactie veroorzaken. De gezamenlijke massa van twee nieuwe atomen is minder dan die van het atoom van voor de splitsing. Het verschil is omgezet in warmte, die gebruikt wordt voor de opwekking van energie. Na het opwekken van kernenergie uit kernsplitsing blijft men zitten met zeer gevaarlijk radioactief afval. Bij kernenergie uit kernfusie is dit niet het geval, omdat als brandstof niet uranium of plutonium, maar waterstof gebruikt wordt. Het product van de kernfusiereactie is niet zwaar radioactief afval, maar het onschadelijke helium. Er moeten echter nog veel technische problemen worden opgelost, voordat kernfusie ingezet kan worden in de elektriciteitsproductie. Bovendien staat afval los van het opwekken van energie die niet meer "kan" gecontroleerd worden, dan begint de meltdown bv ongeacht de aard van opwekking. Met andere woorden is kernfusie zoals jij het bedoeld bv energie uit een emmertje water halen, waterstof energie dus. Tja, dat is nog niet voor vandaag en niet te verwarren met waterstofbrandstof zoals ze voor wagens in de nabije toekomst zien te gebruiken want dat is geen kernfusie maar laag explosie. Alles is explosief, stof ook! Laatst gewijzigd door Mambo : 10 april 2005 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |