![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moderne samenleving op zen jaren50 (nog mogelijk) | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
4 | 28,57% |
Nee (jammer genoeg) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
Nee (gelukkig niet) |
![]() ![]() ![]() |
9 | 64,29% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mijn toekomst lag toen voor me,ik keek dus vooruit. Alleen is er inderdaad materialistisch meer dan vroeger,maar vond ik de sfeer vroeger een stuk aangenamer. Maar ja,dat zal wel iedereeen denken van zijne jonge tijd zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wellicht is de angst voor klappen wat afgenomen?
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Mephisto : 13 april 2005 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Was het in de jaren vijftig "beter" ? Dan wil ik eerst een definitie van "de jaren vijftig". Van wanneer tot wanneer? Exact van één januari 1951 tot 31 december 1960? Waar precies? Ik denk niet dat de USSR zo'n schone plek was om te leven toen. Ten tweede: wat is "beter"? Waren de mensen gelukkiger? Ik weet het niet. Tenslotte waren de jaren vijftig de tijd van de heropbouw, en werd men voortdurend geconfronteerd met littekens van oorlog en vernieling. Vergeet niet dat de oorlog nog maar net gedaan was. Je kon op de straat mensen tegenkomen die misschien je vader verklikt hadden. De gezondheidszorg stond nog nergens. En de leefomstandigheden van de mensen waren verre van wenselijk. De exacte gegevens kunnen trouwens gevonden worden in de volkstellingen van die tijd. Vrouwen werden nog geacht aan de haard te blijven zitten. Bedenk dat de toename van de beroepsbevolking quasi volledig aan de emancipatie van de vrouw te wijten is. Er was een Koude Oorlog bezig. De VS hadden net een wereldmacht vernietigd met twee nieuwe, onbekende bommen. En de bolsjewieken, waar men vóór de tweede wereldoorlog al bang voor was, hadden tot overmaat van ramp óók zo'n wapens. Ten slotte de vraag "kunnen we überhaupt terugkeren naar die tijd?" Wel, neen. Tijdsreizen kan niet. En voor de rest is de stelling véél te vaag geformuleerd. Wat precies was er zo denderend goed aan de jaren vijftig? Dat je je fiets ongesloten op straat kon achterlaten? Als ik dat moet afwegen tegen gezondheidszorg, is de keuze toch gauw gemaakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
ik denk wel dat mensen die van de norm afweken het in de fifties veel moeilijker hadden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 april 2005 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger kon het streng zijn dat is waar. Maar evenveel was je als kind "los". Je mocht lopen waar je wilde, binnen gaan zitten waar je wilde en was weg als het klaar was en thuis tegen de donker. Er was maar één gouden vuistregel, zorgen dat ze het geen 3 drie keer moesten herhalen of je had een oorvijg. Dus nu, hoeveel kinderen mogen dat nog? In feite zitten kinderen nu "altijd" een beetje binnen, of ergens onder controle. En wat had je liever, een oorvijg die 2 minuten zeer deed of gans die santeboekiet van jeugdrecht en dergelijke met plaatsing en uitsluiting op school en zo verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu bouwt men een huis of koopt men een huis en alles moet aanwezig zijn,badkamer ,keuken ,de allerlaatste snufjes terwijl men vroeger waarschijnlijk meer aandacht had voor samenhang,men zag s'avonds ook veel mensen op stoelen op straat zitten om een babbeltje te slaan. Men had vroeger ook arme mensen maar het was een andere armoede dan nu,een meer socialer armoede,terwijl men nu arm,eenzaam en aleen staat was dat volgens mij vroeger minder het geval. Allee t'is nogal moeilijk te beschrijven,maar ipv naar tv te kijken hadden de mensen toen radiodistributie met 3 posten ,hoorspelen en natuurlijk de eindeloze verhalen die de ouders en de grootouders vertelden over de oorlog. Ik voelde mij heel erg geborgen in mijn jonge leventje toen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |