![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In het alarmbelscenario vindt er nogmaals een verkiezing plaats zonder gesplitse kieskring (nogmaals discriminatie). Laten we gewoon rustig afwachten. Als er tegen 2007 geen oplossing kunnen we nog altijd onze Vlaamse meerderheid gebruiken. Als we dit verstandig aanpakken moet er niet nogmaals een verkiezing gebeuren zonder splitsing.
![]() |
![]() |
#22 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
NIET MEER aan de alarmbel trekken. En kan de kieskring zo gesplitst worden als de Vlamingen het willen. Een tweede alarm-bel procedure op hetzelfde ontwerp is onmogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar als we de alarmbelprocedure vermijden hoeft er niet nogmaals een verkiezing plaats te vinden zonder splitsing. Ik zeg dus liever een splitsing voor de volgende verkiezingen in 2007 zonder alarmbelprocedure. En zolang dat het geen 2007 is, is er geen reden tot haast. Of wel?
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Verhofstadt was toch het eerste afgekomen met een datum niet??
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook al brengt die minderheid geen duit in het zakje,ze moeten dezelfde rechten hebben als de meerderheid.Maar dat met deze instelling een economie over de kop kan gaan,dat mag allemaal niet gezegd worden.
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() ik vond het vooral weerzinwekkend hoe Verhofstadt zich het recht toe-eigende om in naam van de burgers te spreken: "dat interesseert de mensen niet", "de mensen zouden nooit aanvaarden dat de regering daarover valt", etc. etc.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2005 : Verhofstadt spreekt voor u... Steve Stevaert denkt voor u... 1905 : de baron hield ze arm en de pastoor hield ze dom !! Priester Daens moest zwijgen van de Kerk en de oppositie werd versmoord... Het Vlaams Blok moest het zwijgen opgelegd worden !! [size=4]WAAR ZIT HET VERSCHIL ???!!![/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) als hij dan al,"verkozen" is door de mensen, dan nog getuigt het van een ongekende arrogantie, hoogmoedigheid, en minaching voor de burger om zomaar in zijn naam te spreken. Het is imemrs niet omdat Verhofstadt "verkozen" is, dat "de mensen" daarom ook zijn mening delen bij alles wat hij zegt, enkel en alleen gebaseed op het feit dat hij verkozen is. Jij gaat er dus vanuit dat de mensen Verhofstadt zowiezo zullen steunen aangeizen hij "verkozen" is...ik dacht eerlijk gezegd dat je wel wat slimmer was dan dat Raf...
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 12 april 2005 om 18:38. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() En toch ben ik persoonlijk zeer benieuwd hoe gaat aflopen met BHV.De mensen kunnen toch geen vertrouwen meer hebben in deze regering,zelfs de uitspraak van het Arbritagehof lappen ze aan hun laars!Waarom zouden wij dan aan de rechtspraak gehoor geven?
Hier in Limburg was vorig jaar een bijzitter die niet was komen opdagen met de verkiezingen.Hij moest zich vorige maand verdedigen in de rechtbank van Hasselt waarom hij niet was gaan bijzitten. Hij had tegen de rechter gezegd dat hij niet was komen opdagen omdat de regering zich ook niet aan uitspraken houdt ivm BHV. En de rechter gaf hem nog gelijk ook.Hij mocht zonder boete(250€)de rechtzaak verlaten!
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 12 april 2005 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() je bedoelt dat enkele partijtoppen en -voorzitters dat doen?? bovendien bevestig je alleen maar je eigen ongelijk: op geen enkele wijze is Verhofstadt door het volk tot premier verkozen Citaat:
Ach welnee... ![]() enkel een smilie zonder weerlegging, spijtig want ik had meer verwacht... toch straf hoe ongelooflijk niet-kritisch bent wanneer het niet het VB betreft: plots zouden de woorden na de verkiezing van een niet-verkozen premier volledig gesteund worden door de ganse bevolking. Je moet het maar kunnen, zo'n zever verkopen en het nog zelf geloven ook!
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() k vond de gesprekken iets te veel lijken op het toneeltje dat jaarlijks werd opgevoerd door de Toneelkring : "We blijven proberen".. het trok op niet veel het was veel te doorzichtig dat dit goed ingeoefend was...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Judge Maar Verhofstadt is in staat om zijn trukendoos boven te halen. b.v. - Terug Arrond. kieskringen, waardoor de bezwaren van het arbitrage hof vervallen. - Een paarse meerderheid die een splitsing doorvoert met gebiedsruil in Vlaams Brabant. Dit is perfect mogelijk zonder de steun van CD&V,N-VA, en VB. Juist zoals hij het gedaan heeft met het migrantenstemrecht. Dus, zo gerust zou ik er niet in zijn. Laatst gewijzigd door Clemens : 12 april 2005 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien is zo'n paarse meerderheid voor gebiedsruil ook mogelijk na een alarmbel. De Vlamingen behandelen het wetsvoorstel - alarmbel - procedure geschorst - dossier komt op tafel regering - het wetsvoorstel wordt toch nog zodanig herwerkt dat er een gebiedsruil komt (deze ruil vereist bovendien een bijzondere meerderheid (meerderheid in elke taalgroep + 2/3 in totaal) die paars op zijn eigen niet heeft. Ik denk dat het dus verstandig is om nog effe te wachten. Het ware in mijn ogen veel verstandiger geweest mochten de Vlamingen gewacht hebben tot vlak voor de verkiezingen in 2007 om het wetsvoorstel in te dienen ipv de onverwijld strategie. Het worden in elk geval nog spannende politieke tijden.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |