Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Heeft u een hekel aan flikken? (de mensen, niet dat onnozel programma)
Ja 10 14,49%
Neen 31 44,93%
Soms 26 37,68%
Ik ben er zelf een, en ben er nog fier op ook 2 2,90%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2005, 09:05   #21
ago
Burgemeester

Standaard

[font=Times New Roman][size=3]Zoals iedereen een beetje zeker![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Als we ze nodig hebben zijn ze oke maar als ze ons pakken zijnt allemaal klootzaken![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Heb zelf een paar vrienden die flik zijn en die zijn de eersten om mij te verwittigen als er controles op komst zijn.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Maar zoals overal heb je rotte appels in de maand die kikken op hun macht of die misbruiken in persoonlijke kwesties.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Dus ist maar soms geworden [/size][/font]
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 09:07   #22
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Soms vind ik niet genoeg, maar toch al iets.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 09:07   #23
jan bekaert
Vreemdeling

jan bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ik vind dat helemaal niet provocerend. Zelfs moest u zich openlijk afrukken op beelden van de holocaust, ik zou dat nog niet provocerend vinden.
Uw idee van gezond verstand is wel heel simpel en volks. Voor idiote werkmieren als gij is zo'n redenering wel effectief, en aangezien er zoveel idioten rondlopen op de aarde...
Hebt gij soms iets tegen de gewone werkman?!
Vies van den arbeid, hiel zekerst?
Oud 14 april 2005, 09:09   #24
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Ik verschiet er niet van dat ge daar naar kijkt.
Me dunkt kan u de acteerprestaties best wel pruimen... of ik zou er toch niet van verschieten.
Ik heb ze nog nooit gezien. Het schijnt wel goed te zijn, maar de actrices en acteurs zijn nu niet mijn favoriete filmspelers.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 09:11   #25
Bhairav

Standaard

Idd ik ben daar vies van.
Tegen de werkman op zich niet, maar dat die pas ophouden met zagen als ze u even hard ZIEN werken als hun, ongeacht uw productiviteit, is wel iets typisch achterlijk ja.
Zeker weten dat gij ook zo denkt, welke principes gij ook meent te hebben.
Oud 14 april 2005, 09:13   #26
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik heb ze nog nooit gezien. Het schijnt wel goed te zijn, maar de actrices en acteurs zijn nu niet mijn favoriete filmspelers.
"Het schijnt"... dat laat zien in wat voor een saaie omgeving gij moet wonen: simpel en volks.
Oud 14 april 2005, 09:15   #27
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
"Het schijnt"... dat laat zien in wat voor een saaie omgeving gij moet wonen: simpel en volks.
Tja, ik ben simpel (ik ga werken) en volks (ik hou van sociaal contact). Als jij dit scheldwoorden vindt, is dit jouw zaak.

Hoeveel haat jij trouwens de flikken ? Zou je één willen vermoorden en dan voor een aantal jaren in de cel willen belanden of maak je jezelf niet moe en is het slechts verbale agressie.
Oud 14 april 2005, 09:18   #28
Bhairav

Standaard

Neen, flikken zijn het niet waard om vast te zitten (nog iets waar ik principieel tegen ben; maar laten we dat even rusten).
Ik ben meer voor slimme trukjes om hun macht te verzwakken en hun vat op de maatschappij te doen verliezen. Maar daar hoef ik mij niet moe aan te maken, want waarom zou u anders rechts zijn?
Oud 14 april 2005, 09:19   #29
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan bekaert
Vies van den arbeid, hiel zekerst?
"Nay, they actually think it tame and stupid to acquire by the sweat of toil what they might win by their blood."

tacitus, germania.

bastaarden zijn het beste werkvolk.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 12:52   #30
Wolfgang Meister
Banneling

Wolfgang Meister's schermafbeelding

Standaard

De weinige keren dat ik flikken "haat" (al is die term overdreven, laat het ons o-houden op "ergeren aan") is wanneer ze niet streng genoeg optreden.
Wolfgang Meister is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 15:04   #31
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
De weinige keren dat ik flikken "haat" (al is die term overdreven, laat het ons o-houden op "ergeren aan") is wanneer ze niet streng genoeg optreden.
tegen wie ?
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 15:34   #32
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Zolang ze "werken" in dienst van het bestaande systeem: ACAB!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 15:45   #33
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je wat ik niet begrijp? Dat jij als anarchist (je linkt naar De Nar) je zo laatdunkend over 'de kleine man', in al zijn simpelheid en volks karakter, uitlaat. Ik dacht altijd dat het de taak van de anarchist was om de kleine man uit zijn onderdrukking te helpen, dat het anarchisme er voor en door de kleine man was. En nu kom jij hier aandraven met een misprijzende arrogantie die niet te onderscheiden is van die van de onderdrukker in al zijn vormen, van de zelfgenoegzame flik, bijvoorbeeld, of de zelfverklaarde superieure blanke man. Ach, het is allemaal lood om oud ijzer...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 15:50   #34
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Weet je wat ik niet begrijp? Dat jij als anarchist (je linkt naar De Nar) je zo laatdunkend over 'de kleine man', in al zijn simpelheid en volks karakter, uitlaat. Ik dacht altijd dat het de taak van de anarchist was om de kleine man uit zijn onderdrukking te helpen, dat het anarchisme er voor en door de kleine man was. En nu kom jij hier aandraven met een misprijzende arrogantie die niet te onderscheiden is van die van de onderdrukker in al zijn vormen, van de zelfgenoegzame flik, bijvoorbeeld, of de zelfverklaarde superieure blanke man. Ach, het is allemaal lood om oud ijzer...
Goed gezien.
Oud 14 april 2005, 16:14   #35
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Het hedendaagse linkse anarchisme is niks anders dan een synoniem voor luie marginalen zonder hygiëne. Dit zijn parasieten die op de gewone man denken te mogen spuwen, maar wel mee het belastinggeld van die kleine man opsouperen. De enige reden waarom ze kunnen bestaan, is de laksheid van het huidige linkse systeem, het systeem dat door de flikken mee beschermd wordt.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 16:37   #36
Wolfgang Meister
Banneling

Wolfgang Meister's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis
tegen wie ?

Homo's bv die in stadsparken mekaar bepotelen en daardoor een uitgebreide behandeling met de matrak verdienen wegens openbare zedenschennis.
Wolfgang Meister is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 16:48   #37
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Het hedendaagse linkse anarchisme is niks anders dan een synoniem voor luie marginalen zonder hygiëne. Dit zijn parasieten die op de gewone man denken te mogen spuwen, maar wel mee het belastinggeld van die kleine man opsouperen. De enige reden waarom ze kunnen bestaan, is de laksheid van het huidige linkse systeem, het systeem dat door de flikken mee beschermd wordt.
anderzijds, de absolute orde in de vorm van uiterst repressief en totalitair systeem is nooit voor lange termijn vatbaar.
het kan hoogstens de boel eens opkuisen, wanneer alles beter is dan de tegenwoordigheid, d.i. in diepe crisis en chaos.
als het de macht kan grijpen, in het oog van de storm.

daarna is ze al gauw weer zwanger van protest, oppositie, linksigheid, provocerende kunst.

anarchie, rebellie is au fond een typisch noords/blank fenomeen.
zit in onze genen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2005, 16:55   #38
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik vind dat helemaal niet provocerend. Zelfs moest u zich openlijk afrukken op beelden van de holocaust, ik zou dat nog niet provocerend vinden.
Uw idee van gezond verstand is wel heel simpel en volks. Voor idiote werkmieren als gij is zo'n redenering wel effectief, en aangezien er zoveel idioten rondlopen op de aarde...
Als u niets provocerend vind,waarom de Politie dan wel?
Beetje een simpele redenering van iemand met een IQ van 142 nietwaar.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 00:38   #39
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan bekaert
Ik haat ze niet als groep, die mensen doen gewoon hun werk.
Alleen hun bevelhebbers.
Want ze pakken altijd de kleine man terwijl ze niets doen tegen de homofielen of tegen de vreemdelingen bijvoorbeeld.
Gelukkig zijn de negationisten naar de gevangenis doorgestuurd. Het is een toch een mooi begin.

Laatst gewijzigd door Dorian : 15 april 2005 om 00:51.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 00:41   #40
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister

Homo's bv die in stadsparken mekaar bepotelen en daardoor een uitgebreide behandeling met de matrak verdienen wegens openbare zedenschennis.
Volgens mij moeten zij ook optreden tegen gevaarlijke kaloten. Zulke parasieten verdienen de doodstraf.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be