Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: HOEVEEL KINDJES.....
ZOVEEL ZE ZELF WILLEN, als ze er zelf voor zorgen 23 88,46%
1 0 0%
2 2 7,69%
GEEN KINDEREN gezien systeem te duur is voor klein landje. 1 3,85%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2005, 07:13   #21
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Jaren 80 ,jaren tachtig geschreven ,....Hitler had het idee al gehad.

Ik zal hier niet veel woorden aan vuil maken.
Maar ik zie een zielig dement oud ventje helemaal alleen met een strontzakje op de heup. Die op tv op estetisch verantwoorde,en genetisch gemanipuleerde, meisjes zit te geilen.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 07:20   #22
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
En ik wil geen kinderen. ik ben geen gore klootzak die kinderen of jongeren een instortende maatschappij met alle rotzooi van dien wil laten meemaken. En dat onze maatschappij ingrijpend en negatief gaat veranderen staat vast.
Ja, vooral als er mensen met dwaze ideeën zoals die van larry niven komen aandraven.
Trouwens, wat is er zo bijzonder aan topatleten? Er zijn wel belangrijkere dingen in het leven dan hard kunnen lopen en hoog kunnen springen.

Laatst gewijzigd door debbie : 15 april 2005 om 07:21.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 07:22   #23
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis
Jaren 80 ,jaren tachtig geschreven ,....Hitler had het idee al gehad.

Ik zal hier niet veel woorden aan vuil maken.
Maar ik zie een zielig dement oud ventje helemaal alleen met een strontzakje op de heup. Die op tv op estetisch verantwoorde,en genetisch gemanipuleerde, meisjes zit te geilen.
Oud 15 april 2005, 07:25   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Deo[size=1]dorant[/size]solis, ik heb zelfs geen TV. En niet omdat ik het niet kan veroorloven.

De regels die door de schrijver aangehaald zijn, zijn volgens mij de meest eerlijke manier voor de mensheid. Niet voor het individu.

En ik kijk verder dan mijn eigen pensioentje

Debbie. Wie heeft de beste overlevingskansen. Een potentieel topatleet of een kwijlende plant in een rolstoel?

Om het nog onmenselijker te maken. De mensen die een geestelijk of zwaar lichamelijk gehandicapt kind op de wereld brengen , die krijgen geen enkele eurominiem steun om dit kind in leven te houden. Als die zo sadistisch zijn een pechvogel op de wereld te willen zetten en houden, dat die er zelf voor mogen opdraaien.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 april 2005 om 07:28.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 07:58   #25
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Deo[size=1]dorant[/size]solis, ik heb zelfs geen TV. En niet omdat ik het niet kan veroorloven.

De regels die door de schrijver aangehaald zijn, zijn volgens mij de meest eerlijke manier voor de mensheid. Niet voor het individu.

Debbie. Wie heeft de beste overlevingskansen. Een potentieel topatleet of een kwijlende plant in een rolstoel?

Om het nog onmenselijker te maken. De mensen die een geestelijk of zwaar lichamelijk gehandicapt kind op de wereld brengen , die krijgen geen enkele eurominiem steun om dit kind in leven te houden. Als die zo sadistisch zijn een pechvogel op de wereld te willen zetten en houden, dat die er zelf voor mogen opdraaien.
Wat doe je dan met Stephen Hawking?
Volgens mij is kortzichtigheid ook een een gebrek.....

Een kind is veel meer
dan een aanstaande dame
of een aanstaande heer.
Wie dat in een kind niet ziet,
die begrijpt het wonder niet.

Toon Hermans.
Oud 15 april 2005, 08:10   #26
debbie
Minister

Standaard

Citaat:

Ik vind die uitspraak heel grof. Ik hoop maar dat hier geen ouder mee leest die een gehandicapt kind heeft. Je weet ook wel dat geen enkele ouder kiest welk kind hij op de wereld zet. Als ouder neem je je kind zoals het is, geeft het alle liefde van de wereld. Sadistisch noem je die ouders??? Je hebt hun verdriet en hun strijd niet gezien.
Je weet er helemaal niets van af!
Oud 15 april 2005, 08:12   #27
debbie
Minister

Standaard

Citaat:

Trouwens wie de meeste overlevingskansen heeft weet ik niet. Je hoort genoeg van jonge topatleten die een hartstilstand krijgen op jonge leeftijd. Slaat dus nergens op.
Oud 15 april 2005, 08:35   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Debbie, mijn uitspraak grof. Ja, die is grof. Maar wel eerlijk. Ik heb nooit beweert dat leven eerlijk is. Maar ik die het recht van de sterkste de eerlijkste wet vind, vind daarentegenover de huidige dictatuur van de middelmatigheid afschuwelijk.

Als deze jonge mensen die topatleet willen zijn de taak niet aankunnen en eraan overlijden, dan zijn het geen topatleten, maar dooie wannabe's. Oftewel autodarwinatie indien ze nog geen nageslacht hebben.
Ik ben zo eerlijk ten opzichte van mezelf mijn nageslacht geen astma en geen erfelijke botklachten te geven. De moment een geleerde me kan bewijzen dat zijn technieken mijn nageslacht kan verlossen van deze nadelen, dan ga ik 2 kwakjes doneren aan de spermabank.

En als mensen zo'n sadisten willen zijn gehandicapte kinderen op de wereld te willen brengen, dan mogen ze er zelf voor opdraaien.
Deo Solis
Steven Hawking is niet gehandicapt geboren. Zijn situatie is eentje die mits genetische manipulatie kan voorkomen worden. En als mensen zulke "pre natale ingrepen " kunnen betalen zie ik weerom geen probleem met een niet gehandicapt supergenie.
Trouwens Steven hawking is voor mij het levende bewijs dat wilskracht voldoende is om te blijven leven. Maar ik vermoed dat als ie mag kiezen tussen deze leidensweg, of "normaal" zijn, dat ik wel denk te weten wat ie kiest.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 april 2005 om 08:39.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 08:58   #29
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Debbie, mijn uitspraak grof. Ja, die is grof. Maar wel eerlijk. Ik heb nooit beweert dat leven eerlijk is. Maar ik die het recht van de sterkste de eerlijkste wet vind, vind daarentegenover de huidige dictatuur van de middelmatigheid afschuwelijk.

Als deze jonge mensen die topatleet willen zijn de taak niet aankunnen en eraan overlijden, dan zijn het geen topatleten, maar dooie wannabe's. Oftewel autodarwinatie indien ze nog geen nageslacht hebben.
Ik ben zo eerlijk ten opzichte van mezelf mijn nageslacht geen astma en geen erfelijke botklachten te geven. De moment een geleerde me kan bewijzen dat zijn technieken mijn nageslacht kan verlossen van deze nadelen, dan ga ik 2 kwakjes doneren aan de spermabank.

En als mensen zo'n sadisten willen zijn gehandicapte kinderen op de wereld te willen brengen, dan mogen ze er zelf voor opdraaien.
Deo Solis
Steven Hawking is niet gehandicapt geboren. Zijn situatie is eentje die mits genetische manipulatie kan voorkomen worden. En als mensen zulke "pre natale ingrepen " kunnen betalen zie ik weerom geen probleem met een niet gehandicapt supergenie.
Trouwens Steven hawking is voor mij het levende bewijs dat wilskracht voldoende is om te blijven leven. Maar ik vermoed dat als ie mag kiezen tussen deze leidensweg, of "normaal" zijn, dat ik wel denk te weten wat ie kiest.
De meeste mensen verwekken kinderen uit liefde,niet uit sadisme.
???
Jaja, er bestaat ook zoiets als liefde,...en dat is niet zoiets als die vorm van eigenliefde die jij bezit.....want ik vermoedt dat je voor dat "kwakje" te verkrijgen in de spermabank,je een foto van jezelf zult moeten voorhouden.

Niemand is perfekt,voor mij is alle leven heilig.
Waar begint je selectie en waar eindigd die.
Waar gaan we beginnen,alle risico ouders castreren,misdadigers castreren,....enz.
Wie is in jou ogen het perfecte wezen?
Superintelligente atleten die op jou gaan neerkijken.
Oud 15 april 2005, 09:13   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

DeoSolis, je vergist je ten zeerste.

Ik weet van mezelf dat ik een lelijk man ben. Te zwaar gebouwd, mottige kop, en niet een ideaal karakter. Te technologisch ingesteld en niet humaan.
Maar als je niet met jezelf kan leven,dan heb je pas een rotleven.

Eneuh, in het geval van doneren, dan gaan mijn levensgezel en ik samen dat hokje in, en zal zij me met alle plezier helpen.

en het perfecte wezen. Een persoon die medelijden, geweten, compassie maar ook doorzettendheid en aanpassingsvermogen heeft. Als starter.

Ik ben dat niet. Ik heb geen compassie. Alleen een gevoel van medeleven met mensen die ik persoonlijk ontmoet heb.
Oud 15 april 2005, 09:34   #31
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
DeoSolis, je vergist je ten zeerste.

Ik weet van mezelf dat ik een lelijk man ben. Te zwaar gebouwd, mottige kop, en niet een ideaal karakter. Te technologisch ingesteld en niet humaan.
Maar als je niet met jezelf kan leven,dan heb je pas een rotleven.

Eneuh, in het geval van doneren, dan gaan mijn levensgezel en ik samen dat hokje in, en zal zij me met alle plezier helpen.

en het perfecte wezen. Een persoon die medelijden, geweten, compassie maar ook doorzettendheid en aanpassingsvermogen heeft. Als starter.

Ik ben dat niet. Ik heb geen compassie. Alleen een gevoel van medeleven met mensen die ik persoonlijk ontmoet heb.
Dan kan ik je de raad geven,wanneer je de wereld wil verbeteren van eerst bij jezelf te beginnen.
In ons dorp is er een hoeve waar men GRATIS voor ontspanning zorgt voor gehandicapte kinderen .
Iedereen is er welkom. ik zou voorstellen om er eens een bezoekje te brengen om eens te ervaren hoe dankbaar sommige van die inperfecten kunnen zijn.
http://www.engelenhoeve.be
Oud 15 april 2005, 11:12   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja veel beloven en weinig geven doet zotten in vreugde leven.
Je geweten sussen door anderen een qua bestaan voor te spiegelen. Laat maar. Ik steek mijn tijd dan wel verder in technologie, om te voorkomen dat er mensen zulke hypocriete hulp nodig hebben. De zeer zeldzame persoon die onbaatzuchtig gaat helpen, die wil ik nog eens tegenkomen.

Ik heb huisdieren, 4 stuks. Daar krijg ik ook veel vriendschap van. Ergo, ik kan best wel zonder imperfecten.
Deze huisdieren kunnen perfect overleven in de natuur. Kan een zwaar gehandicapte dit? Zonder tonnen medicijnen of apparatuur.

Daarentegenover, een goede vriendin van me is een paralympisch zwemster. Maar deze handicap is veroorzaakt door een ongeval.

En andere vrij groffe uitspraak. Ik had mijn eigen vader niet willen zijn.
Astma en nog wat andere rommel maken mijn verder leven afhankelijk van medicatie die ik zelf niet kan maken. Als onze maatschappij instort, heb ik maximaal 5 jaar te leven, want dat zijn de medicijnen die ik nodig heb of op, of onbruikbaar.

En daar ga ik van uit.
Oud 15 april 2005, 19:01   #33
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Je geweten sussen door anderen een qua bestaan voor te spiegelen. Laat maar. Ik steek mijn tijd dan wel verder in technologie, om te voorkomen dat er mensen zulke hypocriete hulp nodig hebben. De zeer zeldzame persoon die onbaatzuchtig gaat helpen, die wil ik nog eens tegenkomen.

Ik heb huisdieren, 4 stuks. Daar krijg ik ook veel vriendschap van. Ergo, ik kan best wel zonder imperfecten.
Deze huisdieren kunnen perfect overleven in de natuur. Kan een zwaar gehandicapte dit? Zonder tonnen medicijnen of apparatuur.

Daarentegenover, een goede vriendin van me is een paralympisch zwemster. Maar deze handicap is veroorzaakt door een ongeval.

Astma en nog wat andere rommel maken mijn verder leven afhankelijk van medicatie die ik zelf niet kan maken. Als onze maatschappij instort, heb ik maximaal 5 jaar te leven, want dat zijn de medicijnen die ik nodig heb of op, of onbruikbaar.

En daar ga ik van uit.
Als je een tiener bent dan zou ik je nog kunnen begrijpen...een gebrek aan levenservaring.
Ben jij een rijper persoon,dan heb ik medelijden met je,want wat een nutteloos leven heb jij geleefd.Wat een onbruikbare levenservaring.

Wil je me shockeren,begin er niet aan man je maakt je voor de zoveelste keer onpopulair. En om mij nog te shockeren zul je met andere argumenten moeten afkomen.

Met die filosofie van je zou je zelfs elke vorm van hulp of medicatie moeten weigeren,of is dat enkel op anderen van toepassing?
Oud 15 april 2005, 19:04   #34
Dominator
Vreemdeling

Dominator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Hoeveel kindjes mag een moeder krijgen op kosten van de gemeenschap ????

HOERA............ binnenkort mogen we weeral een koninklijk mondje meer vullen !!

de Fluppen is weeral van bil geweest en tante Faby had de pillen verstopt.....
resultaat een koningskindje erbij......

vinden jullie ook niet dat 2 kindjes al meeeeer dan genoeg is...... voor een werkende moeder en een papa die beroepshalve veel naar het buitenland moet ??
Een werkende moeder ? Wat doet Mathilde dan ?
Oud 15 april 2005, 19:07   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dominator
Een werkende moeder ? Wat doet Mathilde dan ?
Tennis af en toe.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 19:10   #36
Dominator
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis
Fifties bullshit al jaren achterhaald.
Ik dacht dat dat zelfs na WO II al achterhaald was.
Oud 15 april 2005, 19:12   #37
Dominator
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Zijt gij soms kwaad op uw ouders?
Oud 15 april 2005, 19:15   #38
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Tennis af en toe.
Heeft zij geen manicure zaak, of heb ik dat verkeerd voor?

Laatst gewijzigd door DeoSolis : 15 april 2005 om 19:19.
Oud 15 april 2005, 19:15   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ge hebt gij handicaps in alle graduaties hé.
Atleten daarentegen? Er kan maar telkens één winnen, moeten ze de anderen dan ook maar afschieten?
Ik en mijn vrouw zijn al jaren bewindsvoerder van een gehandicapte. Die jongen wordt prima verzorgd en zijn pensioen, ja want vanaf een zekere leeftijd gaat kindergeld over in pensioen voor die mensen gaat daar helemaal naartoe. Wekelijks gaan we eens met hem naar zijn oude moeder in het rusthuis of een pannekoek gaan eten, zo erg is dat dus allemaal ook weer niet.
De gemeenschap betaald daarvoor ja, daarom is het ook een gemeenschap nietwaar? Die pannekoek betalen wij echter wel, we zeuren daar zo niet over!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 19:21   #40
Dominator
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

En daar ga ik van uit.
OK, vergeet mijn vorige post, ik weet genoeg.
Ver gevorderd geval van zelfhaat.
Spijtig jong
't leven kan nochtans serieus 'ass kicken"
geef het eens een kans

Laatst gewijzigd door Dominator : 15 april 2005 om 19:22.
Dominator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be