![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie niet denken wil, moet dokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en wie op de kapitalistische markt achteraf verkeerd blijkt gespeculeerd te hebben moet niet komen zagen. Niemand verplicht u om uberhaupt te investeren of maw te gokken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 april 2005 om 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat kerosine zuiverder geraffineerde diesel was???
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Belastingen heffen is natuurlijk niet de juiste oplossing. Een willekeurig bedrag ter belasting heffen betekent immers dat men geld moet spenderen daar waar het veel nuttiger zou kunnen gebruikt worden. De appreciatie van de bevolking voor nieuwe belastingen is trouwens dermate laag, dat de bewustmaking rond de problematiek van fijne stofdeeltjes totaal de mist ( ![]() Het hoeft natuurlijk geen betoog dat het net weer een "groene maatregel" is, dat spelen met die belastingen. Wanneer gaan die politici eindelijk eens iets leren over economie? Wat natuurlijk veel effectiever zou zijn, is de roetfilters, die men nu al op vele personenauto's terugvindt, te verplichten voor alle dieselverkeer. Benieuwd of de regering tegen de haren van de transportsector in durft strijken met zo'n maatregel... Ik verwijs ook naar onderstaand artikel: http://www.dekritischemobilist.nl/dies0312.htm Ook andere beleidsplannen zijn perfect denkbaar (autoverkeer in stedelijk centrum terugdringen, bermbeplantingen, ...).
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Ecologie
DANS LA VILLE LA PLUS POLLUÉE DE RUSSIE - Norilsk, son air orange, ses ruisseaux bleu fluo Cette ville industrielle, la plus septentrionale du monde, héberge un combinat métallurgique qui est devenu le plus gros producteur de nickel de la planète. Les rejets toxiques de ses usines menacent la santé des habitants et ont ruiné l'environnement naturel. Bron: http://www.courrierinternational.fr/...ovenance=hebdo Dus mag ik nu stellen dat we eigenlijk nog niet te klagen hebben ![]()
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een: als de wetenschappelijke wereld akkoord is dat diesel veel meer geweerd moet worden, dan ok, dan moeten (nog meer dan de huidige) maatregelen getroffen worden. Gij spreekt van een 'Britse' studie. Twee: Als dat dan zo zou zijn, waarom dan niet beginnen met een zeer zware taks op de aanschaf van nieuwe dieselauto's? Want op het ogenblik dat je een auto koopt, heb je nog de keuze. Voor mij persoonlijk, bij wijze van voorbeeld: mijn tweede gezinswagen (diesel) is nu 8 jaar oud. Hij moet liefst nog eens 8 jaar mee. Mijn eerste gezinswagen (diesel) is ... 8 maanden oud. Koopt gij hem over voor 90 procent van de prijs die ik ervoor betaalde? Ik heb hem goed verzorgd, hij is het waard. Drie: hoeveel is de prijs van diesel al gestegen de laatste vijf jaar? Vier: zijn er geen 'positievere' maatregelen? Als je stopt met roken, dan trek je de teer niet langer rechtstreeks in je longen en in je bloedbanen. Als je vervoer van goederen via rivieren en kanalen echt promoot, is het effekt niet enorm? Mocht ons landje beslissen om niet meer mee te doen met internationale voetbalwedstrijden en met de olympische spelen: hoeveel kerosine zou dat niet uitsparen door niet uitgevoerde vluchten van spelers en supporters? Ai, heb ik nu op zere tenen getrapt?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En twee, dat ze catalysators zetten op alle mazoutketels in de huizen ook. Ik zie niet goed in dat je de wagen extra belast en tegelijk de huisbrand mazout die toch ook al gauw ongeveer 3000 liter is per woning niet belast. Mazout is mazout en of die nu van onder de auto komt of van over de dakgoot maakt geen verschil. Nu ben ik benieuwd wie daar voor te vinden is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar die hebben in se niks met mijn voorstellen te maken, ik wil dat de vervuiler betaalt voor wat hij veroorzaakt. Als men de politieke moed niet heeft radicaal op te treden (het gaat hiet immers om een een zeer dure kwestie met 'radicale' implicaties: de volksgezondheid), wel, laat de vervuiler dan tenminste opdraaien voor de kosten. Zo'n stinkend vrachtwagenbedrijf bijvoorbeeld: dat geniet van een schandalig belastingvoordeel (goedkope diesel), dat is verantwoordelijk voor 80% van de schade (dus onderhoud) van onze wegen, dat is één keer op twee oorzaak van dodelijke ongelukken op de snelwegen... Dokken, of ermee stoppen! Kan me nie schelen hoeveel er failliet gaan, je speelt niet zomaar met gezondheid, leven en dood van onschuldige burgers. (En al die werkloze vrachtwagenchauffeurs kunnen na een VDAB-cursusje snel aan de slag in de binnenscheepvaart en de vrachttreinen - sectoren die zeer dringend een fiscale duw in de rug moeten krijgen). Laatst gewijzigd door Yossarian : 16 april 2005 om 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen gaan er daarvoor hun diesel inruilen, denk je? Je straft andermaal de sukkelaar die voor zijn job vele kilometers moet bekostigen. Ik kan me best indenken dat op de duur sommigen liever zullen gaan stempelen en een wagen wegdoen i.p.v. hun knollen af te draaien en meer dan 1/3 van hun wedde aan autokosten af te dokken.......................
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komische redenering als je 't mij vraagt.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Yossarian : 16 april 2005 om 01:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Yossarian
Je geeft idd ook andere oplossingen aan, maar in je openingspost wordt tax toch wel als de mirakeloplossing voorgesteld. Achteraf suggereren dat je eigenlijk de transportsector viseert doet niks aan de oorspronkelijke onzinnigheid van de eerste tekst af.
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je kan het ook zo bekijken: als diesel minstens even duur is als benzine kunnen mensen die het anders misschien niet zouden doen toch een ecologische keuze maken. Nu kiezen ze gewoon voor de goedkoopste brandstof: diesel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan stel ik voor om benzine te propageren: verlaag de taks tot hetzelfde nieveau als diesel. Serieus nu. Dit roept toch vragen op. 1/Is het bewezen dat dieselrijden in zijn totaliteit vervuilender is dan benzine? Immers: om benzine te raffineren zijn er ten opzichte van diesel extra (vervuilende) bewerkingen nodig. 2/Houd je er rekening mee dat dieselmotoren ook minder liters/km verbruiken? Citaat:
Werk in eigen streek creëren, lijkt me een veel betere oplossing dan andermaal in de portemonnee graaien van mensen die toch geen kant opkunnen en reeds heel wat van hun inkomen moeten spenderen aan autokosten waarop ook de staat zich verrijkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat "de staat" moet doen is garanderen (door het subsidieren van onderzoek en ontwikkeling,waar hebben we eigenlijk onze universiteiten voor) dat de verbrandingsmotor inderdaad praktisch zero-emission wordt ofwel kompleet vervangen raakt...... Al de rest is groene zever en kltzkkerij..... |
|
![]() |
![]() |