![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bij welke vakbond bent u | |||
ACV |
![]() ![]() ![]() |
12 | 32,43% |
ABVV |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,11% |
ACLV |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik ben niet bij een vakbond |
![]() ![]() ![]() |
22 | 59,46% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Er is eigenlijk nog een reden om bij de vakbond aangesloten te zijn. De sociale wetten zijn zeer ingewikkeld gemaakt met hierbij nog een loodzware administratie vanwege de overheid. Omdat ik niet veel goesting heb om in deze jungle van administratieve waanzin te belanden, ben ik aangesloten bij de vakbond.
Trouwens op hun aanvraag zijn verschillende verplichtingen ingevoerd, zoals 10 maal hetzelfde attest gaan vragen op het gemeentehuis om de gewone burger eigenlijk t verplichten om bij een vakbond aan te sluiten. Helaas heb ik mij ook door luiheid laten leiden en geef hierbij toe aan de drukkingsregels die onder druk van de vakbonden zijn ingevoerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 april 2005 om 13:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Omdat sommigen vakbonden als criminele organisaties beschouwen, ben ik nog geen vakbondslid geweest (maar ik ben nog jong)...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind vooral de praktijk schandalig dat heel wat mensen zich op de lijsten laten zetten bij de verkiezingen van de vakbond, louter en alleen om een vrijwaring te krijgen tegen ontslag. Zo zijn de "goei sloefen" die al tegen de 55 jaar aanlopen en die (bvb. uit principiële redenen) weigeren zich bij een vakbond aan te sluiten, dubbel gestraft: 1) ze zijn kwetsbaarder bij herstructureringen en 2) bij collectief ontslag krijgen ze een pak minder uitgekeerd. Ook zijn de reeds verkozen délégees al zeker van hun komende verkiezingen: ze krijgen immers automatisch een plaats hoog op de lijst, en de kiesprocedure is zodanig opgesteld dat die plaatsen enorm bevoordeeld worden. Bovendien is de zogezegde "onmacht" van de vakbond praat voor de vaak: vakbonden hebben immers toegang tot zowat alle bedrijfsgegevens (ook uw loon), en bezitten een vaak cruciale stem in heel wat raden (veiligheid, milieu, ...). Vele afgevaardigden deinzen er dan ook niet voor terug om die macht negatief aan te wenden.
Zulke praktijken wijzen erop dat de vakbond vooral als doel heeft zichzelf in stand te houden, zoals elke goede behoudsgezinde organisatie. Persoonlijk zou ik daarom ook pleiten voor overlegorganen per bedrijf of per sector. Vakbonden en hun federale CAO-driften mogen voor mijn part met het groot huisvuil worden buitengedragen. Ander en beter !
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Geen lid meer.
Vroeger was ik bij het ACV. Tot de dag dat ik echt een vakbondsman vandoen had. En wat denk je......... ik kon het wel schudden. Op een aantal dagen heb ik het ware gelaat gezien. De vakbond die overeenkomsten sloot, samen met de werkgever, achter de arbeiders hun rug om. Vroeger, toen de arbeidsomstandigheden nog primitief waren, was vakbond een geducht wapen tegen onrecht. Nu, zouden vakbonden (volgens mijn persoonlijke mening) de bruggen moeten bouwen tussen werkgever en werknemer, met in het achterhoofd dat de werknemer de partij is die steun kan gebruiken. Maar wat is het geworden? Hand- en spandiensten, dit om hun eigen posten te verzekeren. Achterban? Die kennen ze wel.......... tijdens de synicale verkiezingen. Daarna............ verdwijnen ze, in de dichte mist van het dagelijks bestaan, om af en toe als een vuurtoren te schijnen, die geplaatst staat......... bovenop de klippen van het onrecht.
![]() |
#27 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een vakbond die hier op inspeelt, verhoogt zijn kansen (en ledenaantal) in de toekomst (naar mijn gevoel). Nog teveel mensen zijn afhankelijk van de hand- en spandiensten van de vakbonden. Beperk die praktijken en het kaartenhuisje valt in elkaar.
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Ik was bij het acw,maar die willen geen blokleden dus fuck het acw.
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Van zodra hij beseft dat hij, bijv. voor een functie in de openbare sector, beter een lidkaartje kan hebben van één bepaalde vakbond, zal hij wel bijdraaien. Maar hem kwalijk nemen dat hij een gereserveerdheid heeft tegenover vakbonden, is niet bepaald 'denkwaardig' van U. Hij heeft een grote voorsprong, nl. internet, die hem langs ALLE zijden kan informeren. Niet langs één enkele zijde die hem blind propageert. In mijn ogen, een goede start.............. om te leren 'denken' zeker?
![]() |