Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2005, 13:58   #21
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakke racing
Eindelijk worden de journalisten( presentators) van het VRT nieuws opgedrongen om steeds objectief te zijn.
Dat de Belangers nu denken dat het er alleen om te doen om hun uit het nieuws en de debatten te houden zijn ze mis.
Evenals het niet juist is om andere partijen zomaar een forum te geven zonder enige kritische vraag of nuancering , kan dit ook niet bij VB kopstukken .
En dan komen we tot de kern van het probleem, het VB komt helemaal niet minder in het nieuws als andere partijen, wel kronkelen ze zich in alle bochten om te kunnen stellen dat ze tekort gedaan worden.
Dit is niet juist, Het Belang eist objectieve nieuwsgaring,en als er iets aan gedaan wordt , dan is het alleen om hun te pesten.
De slachtofferrol waar ze zichzelf in plaatsen is bijna uitgespeeld, ze worden behandeld met handschoentjes aan, ( hun tenen zijn nog langer dan die van de CD&V ) slechts wanneer ze eens iets effectief doen, en daarop even hard worden afgerekend als de andere partijen zullen ze beseffen dat er al die tijd eieren onder hun gat zijn gelegd.
Dus als ik je goed begrijp werd tot voor deze nota het Belang bevoordeeld tov de andere partijen?
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 14:00   #22
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De B.U.B. heeft een gelijkaardige klacht. Maar dan is het ineens niet gerechtvaardigd. De B.U.B. is tegen censuur tegen minderheidsopinies zonder uitzondering.
[size=4]DE BUB IS TEGEN CENSUUR TEGEN MINDERHEIDSOPINIES ZONDER UITZONDERING.[/size]
[size=4][/size]
Moet ik daar nu uit begrijpen dat de BUB zichzelf tot een minderheidsopinie rekent ?

a propos en tussen haakjes = dit geen erg onduidelijke zin met die twee maal tegen...
moet die tweede tegen geen 'van' zijn ? De BUB is tegen censuur van minderheidsopinies, zonder uitzondering.

Hoeveel krijg ik hiervoor ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 14:08   #23
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge
Deze discussie heeft een zeer rare wending genomen.
Eerst was Bracke het mikpunt van kritiek van VB. Hij werd beschimpt omdat hij zijn logebroeders Stevaert en Verhofstadt te zacht zou aanpakken.
Nu is Bracke het mikpunt van links omdat hij het VB te zacht zou aanpakken.

Zou het kunnen dat Bracke iedereen even zacht aanpakt... of is die conclusie te simpel?
Volgens mij pakt Bracke iedereen aan, maar sommigen zachter dan anderen.
Ik vind het lovenswaardig dat hij altijd al voorstander is geweest van het debat aangaan met het VB en dus tegenstander van het CS. Hij zal het daardoor al serieus lastig gehad hebben met zijn loge-broeders van het Groot-Oosten van Belgie...

Laatst gewijzigd door Menapius : 19 april 2005 om 14:09.
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 14:09   #24
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge
Deze discussie heeft een zeer rare wending genomen.
Eerst was Bracke het mikpunt van kritiek van VB. Hij werd beschimpt omdat hij zijn logebroeders Stevaert en Verhofstadt te zacht zou aanpakken.
Nu is Bracke het mikpunt van links omdat hij het VB te zacht zou aanpakken.

Zou het kunnen dat Bracke iedereen even zacht aanpakt... of is die conclusie te simpel?
Ik denk inderdaad dat die conclusie te simpel is.
Ik denk dat het vooral is dat Bracke geen kritiek kreeg zolang hij SS en GV zacht aanpakte. (behalve van het VB). Nu hij echter DOOR EEN MISVERSTAND alleen aan tafel zat met De Winter krijgt hij plots heel links over zich heen. Ik heb het debat niet gezien dus ik weet niet of hij De Winter zacht aanpakte of niet ?

Ik merk wel dat hij nu plots kritiek krijgt omdat hij nogmaals DOOR EEN MISVERSTAND alelen aan tafel zat met De Winter en omdat hij in zijn vrije tijd een debat heeft gemodereerd met een VB kopstuk.
Ik merk ook op dat ik hier geen enkele VB Bracke zie verdedigen als journalist of zijn werk nu plotseling goed zou vinden. Integendeel ik lees daar niets over. Ik merk wel op dat de VB-ers vinden dat het Bracke zijn goed recht is om in zijn vrije tijd een debat te modereren. En dat het eender is of dat er in dat debat nu VB-ers aantreden of niet. Dat is zijn vrije tijd he.
Ik merk wel op dat links (sorry Pelgrim voor de veralgemening maar U begrijpt dat ik U niet bedoel) zichzelf het recht toe meent te moeten eigenen om in te grijpen in het prive leven van hun werknemers.
Wat gaat het volgende zijn dat de VRT top gaat vragen of zeggen wat hun medewerkers mogen doen in hun vrije tijd ? Mogen VRt medewerkers nog Duvel drinken ? Mogen VRT medewerkers nen TV kopen bij firma XYZ ? Mogen VRT medewerkers hun reet nog afkuisen met popla wc papier ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 14:17   #25
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Een veroordeelde en recidiverende partij die niks zinnigs te vertellen heeft mag al blij zijn dat ze nog centjes krijgt van 75% van de kiezers die niet op haar stemden. Maar daar ook nog kostbare zendtijd en krantenkopij aan verspillen? Nie overdrijven hé!
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 14:20   #26
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Een veroordeelde en recidiverende partij die niks zinnigs te vertellen heeft mag al blij zijn dat ze nog centjes krijgt van 75% van de kiezers die niet op haar stemden. Maar daar ook nog kostbare zendtijd en krantenkopij aan verspillen? Nie overdrijven hé!
Als ze niets zinnigs te vertellen heeft, waarom moet er dan zo tegen opgetreden worden ? Of ga je me vertellen dat Steve en Bertje meer zinnigs te vertellen hebben. Maatschappelijke problemen negeren en stilzwijgen is een misdaad tegen de mensheid, met dank aan onze linkse vrienden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 14:23   #27
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat noemen ze democratie. Ooit van gehoord?
Oud 19 april 2005, 14:33   #28
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Dat noemen ze democratie. Ooit van gehoord?
daarvoor heeft hij ne te zware zonnebril op!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 14:46   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer krijgt het vb centen van degenen die niet op haar stemden ?
Maar de vrt krijgt wel centen van degenen die op het vb stemden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 14:50   #30
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Sinds wanneer krijgt het vb centen van degenen die niet op haar stemden ?
Maar de vrt krijgt wel centen van degenen die op het vb stemden.
Partijdotatie (die ze al lang hadden moeten afpakken natuurlijk)

De vrt krijgt inderdaad centen, en ik denk niet dat het de bedoeling is dat die gebruikt worden om criminele organisaties te promoten.
Oud 19 april 2005, 15:08   #31
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:

De vrt krijgt inderdaad centen, en ik denk niet dat het de bedoeling is dat die gebruikt worden om criminele organisaties te promoten.
Waarschijnlijk is het de bedoeling dat ze met hun dotatie, die door alle Vlamingen betaald wordt, objectief het nieuws verzorgen en daarbij alle meningen aan bod laten komen ? Of zou dat te democratisch of te veel gevraagd zijn in dit kloteland.
Oud 19 april 2005, 15:16   #32
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:

Natuurlijk, het geld dient enkel om linkse idioten een forum te geven. Waarom moeten meer dan 60 % van de politeke gasten in een programma van de partij SP.a-Spirit komen ? Toch niet omdat Bertje en Steve zinnige praat verkopen.
Oud 19 april 2005, 15:30   #33
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Natuurlijk, het geld dient enkel om linkse idioten een forum te geven. Waarom moeten meer dan 60 % van de politeke gasten in een programma van de partij SP.a-Spirit komen ? Toch niet omdat Bertje en Steve zinnige praat verkopen.
Stop toch met zeveren, zelfs een door het VB doodgeknuffelde JM Dedecker wijst op het compleet gebrek aan partijprogramma van het VB (hij deed dat nota bene in het beruchte debat dat door strikmans werd gemodereerd). Waarom zou de vrt micro en camera moeten richten op tochtbreinen die niks te vertellen hebben, behalve wat ranzige praat?
Oud 19 april 2005, 15:39   #34
Geertje

Standaard

Citaat:
Stop toch met zeveren, zelfs een door het VB doodgeknuffelde JM Dedecker wijst op het compleet gebrek aan partijprogramma van het VB (hij deed dat nota bene in het beruchte debat dat door strikmans werd gemodereerd). Waarom zou de vrt micro en camera moeten richten op tochtbreinen die niks te vertellen hebben, behalve wat ranzige praat?
Dus volgens jou is er geen enkel maatschappelijk probleem. Het negeren en verzwijgen van rottende problemen in de maatschappij maakt dat het VB alsmaar groter wordt. Enkel links ziet dit niet, en daar behoort de VRT bij.

Het enige dat links doet is leugens verspreiden (de SP.a is nodig voor uw pensioen, en in het echte doen ze gewoon alle geld op ), of bij elke debat over misdaad komen ze met 'racisme' of en mag er niet verder gediscussieerd worden. Geloof me, met de SP.a gaan we gewoon de dieperik in. Straal negeren van problemen en zichzelf het middelpunt van de wereld vinden, en anderen de les spellen, zo hebben nog ideologien gehad, remember Stalin en co.
Oud 19 april 2005, 15:57   #35
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom zou de vrt micro en camera moeten richten op tochtbreinen die niks te vertellen hebben, behalve wat ranzige praat?

veel kans om iets te zeggen, ranzig of nie ranzig (daar gaan de mensen wel over beslissen), krijgen ze in elk geval niet.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 16:02   #36
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het niet aan de VRT is om te beslissen in anderen hun plaats welke politici "tochtbreinen zijn die niks te vertellen hebben, behalve wat ranzige praat". De VRT wordt door de belastingbetaler betaald om daar objectief in te blijven. Voor ideologisch eenzijdige informatie zal ik mij wel wenden tot partijbrochures.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 16:06   #37
Don Quichote
Banneling

Standaard

Relativeren.

Slingerverschijnselen.
De slinger is nu erg naar links uitgeweken.
De linkies zijn voorlopig gelukkig, maar zien de onweerswolken.

De overreactie volgt wel.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 17:48   #38
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dus volgens jou is er geen enkel maatschappelijk probleem. Het negeren en verzwijgen van rottende problemen in de maatschappij maakt dat het VB alsmaar groter wordt. Enkel links ziet dit niet, en daar behoort de VRT bij.

Het enige dat links doet is leugens verspreiden (de SP.a is nodig voor uw pensioen, en in het echte doen ze gewoon alle geld op ), of bij elke debat over misdaad komen ze met 'racisme' of en mag er niet verder gediscussieerd worden. Geloof me, met de SP.a gaan we gewoon de dieperik in. Straal negeren van problemen en zichzelf het middelpunt van de wereld vinden, en anderen de les spellen, zo hebben nog ideologien gehad, remember Stalin en co.
Tuurlijk zijn er maatschappelijke problemen. En die los je niet op door de schuld daarvoor in de schoenen van 'de Walen'/'de moslims' te schuiven. Stemmen kan je er wél mee winnen, dat is jammer genoeg aangetoond. Maar oplossingen?? Ook Dedecker vond er geen.
Trouwens, bewijs uw partij een dienst en schrijf
'Het Eerste Programmapunt die Naam Waardig van het Vlaams Belang'
in plaats van hier uw tijd op dit forum te verdoen met altijd weer hetzelfde nietszeggende gescheld op de SP.a, 'links', en 'de PC'.
Oud 19 april 2005, 18:05   #39
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is wel de bedoeling van de vrt om aan objectieve berichtgeving te doen (niets meer en minder) en niet aan enge partijpolitiek.
Oud 19 april 2005, 18:09   #40
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk zijn er maatschappelijke problemen. En die los je niet op door de schuld daarvoor in de schoenen van 'de Walen'/'de moslims' te schuiven.
Maar nog minder door ze in de schoenen van het vb te schuiven. Wallonie is nu eenmaal een economisch kerkhof, en de invoer van laaggeschoolde migranten kost ons nu eenmaal ne hoop geld, en brengt daarenboven ne hoop problemen mee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be