![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Marc Platel - 18 april t.e.m. 24 april Deze gekende journalist volgt de Belgische politiek al meer dan dertig jaar op de voet als wetstraatverslaggever van de BRT-radio, als politiek hoofdredacteur van het Belang van Limburg en nadien directeur van de studiedienst van de Volksunie. Platel is een geëngageerd schrijver, getuige zijn jarenlange inzet in de Volksunie en tot voor kort in de N-VA. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En dan maar aan de kiezers beloven dat het VB al de problemen gaat oplossen. Niets is minder waar, ze zijn er om regeringen te doen vallen! |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op UW manier gaan we enorme concessies moeten doen, tot het nationaliseren van Zaventem bij Brussel, en gezien de loodgieter-mentaliteit van de CD&V, gaat dat nog gebeuren ook. Hoop maar dat de regering valt en dat Paars-Lakijen (CD&V-Nva) niet hun ding mogen doen, of "Bruxelles Nationales" wordt juist vertaald als "Brussel Nationaal"
![]() |
#24 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zal een val van de regering het probleem niet oplossen. De Vlaamse regering wil de splitsing van B-H-V uitgevoerd zien, niet de val van de federale regering. Als de Walen en het VB dat willen, is dat hun zaak! Het Vlaams kartel wil de splitsing B-H-V conform het Vlaams regeerakkoord , helemaal iets anders dan wat jij hier komt vertellen. |
|
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bedoel je hiermee trouwens: Citaat:
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ps: Waren alle stemmen die naar het Vlaams Belang zijn gegaan, voor de SP-A geweest, dan kon je B-H-V opbergen, want dan was er geen regeringscrisis in zicht, en ook geen drang B-H-V te realiseren, en was er trouwens geen sprake van CD&V-Nva, tenzij als een partijtje op de bank naast groen.
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Geachte,
Voor zover ik mij herinner, maar ik kan mij natuurlijk vergissen heb ik niet geschreven wat u denkt dat ik zou geschreven hebben. In navolging van Grammens heb ik inderdaad alleen gesteld: laten we aan Vlaamse kant nu gewoon gaan zitten, de armen kruisen - bij manier van spreken natuurlijk - en wachten tot het België van Guy verhofstadt het probleem oplost: het gaat hier immers niet om een Vlaams probleem, wel om een Vlaams probleem. De evolutie van de voorbije uren geven mij en Grammens daarbij gelijk. Meer hebben we niet gezegd. Marc Platel. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Geachte,
Ik zie echt niet de zin in van deze discussie. Welk belang heeft het nu te weten of de CDV de NVA wilde lijmen of omgekeerd? feit is dat de Vlaamse partijen met veel verbala geweld beloofden dat de splitsing er zou komen. Zij wisten en weten nochtans heel goed dat zij die eis niet zouden kunnen waar maken, tenminste niet in de vorm die zij vooropstelden tegenover hun kiezers. En toch hebben ze het op die manier gespeeld. Ik laat aan u over om daarover een oordeel uit te spreken. Dit geldt niet alleen voor ex-CVP (ik schrijf bewust ex-CVP) voor ex BSP (oof al weer bewust) en ex gewezen PVV. Ook bewust zo geschreven. meer nog, ze beloofden allemaal de splitsing terwijl ze heel goed wisten dat die splitsing er niet eens moest komen, dat andere uitwegen zonder splitsing ook mogelijk waren en ook voldoende waren om te antwoorden aan de opwerpingen van het Arbitragehof. Dat is de feitelijkheid. Marc pLATEL; Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Wat ik niet begrijp is waar het probleem ligt bij deze splitsing. Het is gewoon een wetsovertreding die moet worden aangepakt. Als ik iemand vermoord heb ik ook geen eisen te stellen hoor. Waarom moet er zoveel heisa gemaakt worden over een simpele toepassing van de wet. Hierdoor wordt een sfeer van wetteloosheid geschept. Is dit dan de bedoeling? Ik begrijp echt de complexiteit van heel dit dossier niet. Het is zo simpel..
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Heer Platel. Ook de Vlaamse beweging en de Vlaamse burgemeesters moeten dat geweten hebben. Toch hebben we allen samen met veel verbaal geweld ( zoals u dat zelf uitdrukt), massaal betoogd in Halle en vorige maand in Overijse. Het was juist dank zij dit verbaal geweld dat de splitsing van BHV nu reeds maanden de media vullen, en Verhofstadt zich in alle bochten wringt. De andere uitwegen zijn alle Vlaams-onvriendelijk, dus verbaal geweld was zeker hier op zijn plaats. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Marc Grammens is inderdaad van mening dat bij een nakende federale verkiezing de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde er noodgedwongen vanzelf zou komen, anders zouden er geen verkiezingen kunnen doorgaan. Niets is minder waar. Mogelijk scenario: Verhofstadt kan ook de federale verkiezingen laten doorgaan zonder rekening te houden met het arrest van het arbitragehof en zonder maar iets te wijzigen aan de huidige situatie. Enkele dagen na de verkiezingen verklaart het parlement de verkiezingen geldig. Men zal zonder probleem in het parlement een meerderheid vinden om de verkiezingen te laten goedkeuren. Het is voldoende dat 1 grote partij in Vlaanderen met Wallonië meestemt om de verkiezingen geldig te verklaren. Van dat ogenblik kan het arbitragehof NIETS meer ondernemen. Immers het arbitragehof neemt normaal maanden de tijd om een oordeel te vellen. Dus vergeet maar dat zulke verkiezingen zullen teniet gedaan worden. Besluit : NIETS doen is zoveel als het dossier BHV voor jaren terug in de koelkast stoppen. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dit van de hand van Clemens komt heet ik voortaan Marie-José....
Citaat:
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#36 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
U bent zeker NIET gaan betogen voor de splitsing van BHV. Want als ge op voorhand weet dat het toch zinloos is, offert men geen dagen en avonden op om de eis tot splitsing van BHV te bekomen. |
||
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees beter nog eens na wat Mijnheer Platel schreef, Elio.
Dat komt er op neer dat alle partijen welbewust kiezersbedrog pleegden. Het is dus niet nodig om de aandacht af te leiden door er de bedrogenen bij te betrekken die al of niet betoogden voor de beloofde splitsing.
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk jij er ook zo over als het de solidariteit met je eigen, Limburgse broeders betreft?
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens speelt NIEMAND in verband met BHV voor schaapje voor een politieke partij.
Het zijn eerder ALLE politieke partijen die 'schaapje spelen' met de Vlaamse burgers binnen en buiten BHV.