![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei u al: Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Of hervulbare PET-flessen een mogelijkheid vormen weet ik niet. Ik heb alleszins aan 'den Aldi' nog geen automaat zien staan om ze te vullen. ![]() Citaat:
In dit onderwerp: ik als niet-autogebruiker (toch 'milieuvriendelijk'?) wordt gestraft door een extra taks die ik praktisch gezien niet kan ontwijken (glazen flessen met de fiets over en weer sleuren tussen huis, werk en supermarkt) op een levensnoodzakelijk middel (drinkwater). Zelfs wel-autogebruikers zien het blijkbaar niet zitten om met glazen flessen rond te hotsen (zie artikel). Trivia: - Spellingsfouten zijn geen typfouten, als u met een belerend Groen! vingertje wilt zwaaien dan mag u wel wat meer moeite doen hoor. - Smiley-gebruik te hoog? Nou, als u zich aan mijn twee smilies per post stoort dan krabt u waarschijnlijk het behang van de muur bij het lezen van andere posts op dit forum Citaat:
- Die moet toch nog steeds gewassen worden, niet? Dus??? Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 24 april 2005 om 15:42. |
||||||||
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||
![]() |
![]() |
#25 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat die studies betreft, komt u opnieuw niet verder dan uw flauwe en goedkope Agalev-grapje. Naar die studies is in het verleden ettelijke keren verwezen in de massamedia. Een mens zou mogen aannemen dat een zogenaamd kritische consument als u die ooit wel leest. ('k zal eens zoeken naar een link van zo'n studie zelle). Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 24 april 2005 om 17:49. |
||||||||
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 24 april 2005 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 24 april 2005 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kan heus begrijpen dat men wegwerp-verpakkingen, bv, de plastiekjes rond koekjes, wilt terugdringen... Maar val daarom niet PET-verpakkingen aan louter omdat het "plastiek" is met ondoordachte taksen. Wist je overigens al dat er 100% natuurlijk afbreekbare "plastiek" bestaat, op basis van PET? (je mag het zelfs opeten!!!) Het wordt alsmaar populairder om te gebruiken als bierbekertjes.
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Maar al zal je zelf wel aanvoelen, vermits men glazen flessen al "voldoende" keren moet herbruiken (en je geeft zelf aan dat het aan de vakere kant moet zijn) voordat het PET afdoende verslaat als ecologische verpakking, PET heus niet zo'n boosdoener zal zijn in de afval-problematiek. En zeker niet in die mate dat het extra moet getaxeerd worden...
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Zeker als je weet dat we geen alternatief hebben, buiten de extra stroom aan te kopen van het Franse net (kernenergie overigens ![]()
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de chemische elementen betreft in PET -flessen: ik las enige tijd terug dat een onderzoek (voor zover ik weet was het géén Greenpeace-onderzoek) wel degelijk aanwijzingen of bewijzen in die richting had. Het is natuurlijk slechts één bepaalde studie dus ik behoed mezelf voor grote conlusies maar waakzaamheid lijkt me dus wel geboden. Wordt PVC niet meer gebruikt in België als drankverpakking? In het verleden was dit toch zeker het geval? Als milieubewuste consument geef ik de voorkeur aan herbruikverpakkingen tov niet herbruikbare verpakkingen. Natuurlijk schat ik recycleerbare verpakkingen nog steeds hoger in dan verpakkingen die niet of nauwelijks recycleerbaar zijn of sterk milieuschadelijke materialen als PVC. Maar ik heb dus niet zozeer een probleem met het materiaal PET op zich (aangezien in dit materiaal ook een herbruikbaar alternatief bestaat). Dat er tegenwoordig een 100% natuurlijk afbreekbare plastiek bestaat, heb ik inderdaad deze week vernomen. Zeker een positieve evolutie. Dat je het kan opeten wist ik niet. Ben je daar zeker van? Weet je trouwens ook iets over het afbraakprocedé? |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar recente cijfers zouden inderdaad interessant zijn. Is PET trouwens eindeloos te recycleren? Wat die taksen betreft: voor mij is een taks een middel, geen doel op zich. Als het mogelijk blijkt om milieuvriendelijke alternatieven te stimuleren zónder taks geef ik hieraan wel de voorkeur. Wat dat betreft sta ik altijd open voor discussie. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 24 april 2005 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw eerste post in dit onderwerp: Citaat:
Evenzeer duidelijk dat u hier uit bent op een gelijk-halen. U poogt uw beweringen mee te wijzigen met de weerleggingen. Citaat:
![]() Wel, in Nederland stappen ze ervan af om eerder genoemde (zie quote) redenen, zoals transportkosten. Hetzelfde argument als uw glazen flessen. En ik ben geen moeilijke verstaander hoor. ![]() ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 25 april 2005 om 05:32. |
|||
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let op, ik trek niks in twijfel, maar schermen met bewijsmateriaal zonder ooit met iets voor de dag te komen, maakt op termijn niet echt een betrouwbare indruk.
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Het is eigenlijk simpel he. toen Agalev zijn aandelen in de kerncentrales van de hand deed omdat ze wisten dat ze die gingen afschaffen wisten ze eerst niet goed wat ze met dat geld ginnen doen. Verbranden mocht niet voor de Kyoto norm. Dus dachten ze we steken dat geld in een flessenwasserij. We maken ecotaksen op drank zodat de mensen herbruikbare verpakkingen gaan gebruiken en de flessenwasserijen veel geld gaan verdienen en de aandelen goed gaan opbrengen.
Meer moet ge der nie achter zoeekn volgens mij...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |