![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() 26.04.2005 10.53u - VLD-voorzitter Bart Somers laat van zich horen. En wel inzake de ‘core business’, het kernthema van de liberalen: belastingen, waarvan er veel te veel zijn en die bovendien te hoog zijn, zo vinden ook zij. Nochtans hebben de vorige en huidige legislatuur de VLD meer doen kennen als belastingpartij dan anti-belastingpartij. Onder liberale regeringen swingt de fiscale en parafiscale druk de pan uit. Maar de daad bij het woord voegen en de belastingen voelbaar en voor iedereen afbouwen? Ho maar!
Zo moeten we dan ook de interviews met Bart Somers begrijpen. Hij is in de media op zoek naar een forum om de aandacht af te leiden van de capitulatie van de VLD inzake de kwestie-BHV en hij pleit dan maar voor een vereenvoudiging van de huidige belastingstructuur. Het Vlaams Belang hecht weinig geloof aan de grootse plannen van Bart Somers en de zijnen. Hij kondigt zowaar een vlaktaks aan. De haalbaarheid van dit voorstel blijft bij de liberalen echter volledig buiten beeld, laat staan dat ze er hoegenaamd enig ernstig onderzoek naar zouden hebben verricht. Voor het Vlaams Belang liggen de zaken toch wel enigszins anders: reeds in 1995 stelde volksvertegenwoordiger Alexandra Colen een verregaande hervorming voor van de fiscaliteit. Sinds jaren doet onze partij constructieve voorstellen over een vereenvoudiging van de belastingstructuur. In dat kader wensen wij de mogelijkheid van een vlaktaks te onderzoeken. Naast een optimale sociale bescherming, hebben alle burgers recht op een overheid die de fiscale druk tot een minimum beperkt. In Vlaanderen is het mogelijk om een draagvlak te scheppen voor lagere en eenvoudige belastingen. Het Vlaams Belang zal weloverwogen voorstellen in die zin doen. De paniekerige aanpak van VLD-voorzitter Somers is een tegenvoorbeeld van hoe deze voorstellen op de politieke dagorde zouden moeten komen. --> Bron: www.vlaamsbelang.be
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Och, precies zoals de volgelingen van een zeker Fortuyn in Nederland krijgen de VB'ers niets klaar van al hun "schrijfsels" of "zegsels"...
zij kunnen enkel klagen en tegen zijn... maar iets degelijks realiseren, daar ontbreken hen enerzijds de basis en anderzijds de bekwame uitvoerders... als ze de boel afscheiden, dan komt er een eindeloze chaos... waarvan onze noorderburen gelukkig slechts ten dele de gevolgen moesten dragen. (ten dele omdat zowel de aanwezigheid van het samenraapsel Fortuynisten als hun doorlopende interne conflicten erger voorkwam)... zelfs als men zou stellen dat ze doorbreken en de bestaande structeuren opblazen... dan duurt het maar enkele maanden... maar de nadelige gevolgen voor de bevolking zal vele, vele jaren duren... maar ja, de kortzichtig denkende "kiezer", opgedweept door de onzin van de VB'ers en hun volgelingen in andere partijen, zal ht pas merken als het te laat is...
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Standpunten van de andere partijen spelen geen enkele rol. De Facto gebeurt er toch niks zolang België bestaat...
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Welke basis verkies je dan wel? |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
taal kan best summier zijn in de dagelijkse omgang... in de taalgrensregio's kent het overgroot gedeelte van de mensen genoeg andere taal om goed te communiceren in de dagelijkse omgang... ik kan het weten want ik heb er heel mijn jeugd doorgebracht... trouwens dat gebeurt meestal in dialect... in het zakenleven is het sowieso dat de wereldtalen de bovenhand halen en de mensen die die gebruiken, kennen ze... en... ga maar eens in Maastricht op het Vrijthof teras zitten, je hoort er veel Frans... ga maar eens in Luik naar de grootwarenhuizen... je hoort er veel Vlaams... ga maar eens naar Aken en ga naar de winkels... je wordt er in het Frans of het Nederlands geholpen... het toekomstig Europa kan misschien wel associaties vormen voor taalonderwijs en kultuur... maar daarom moet er niet een onafhankelijk NL-talig gebied van België en een Nederlands grondgebied apart van elkaar bestaan... socio-economisch zullen het op elkaar aangewezen regio's zijn, die het goed met mekaar kunnen vinden... het merendeel van de Limburgers heeft geen boodschap aan de zich hoogwanende Antwerpenaren of gentenaars of Bruggelingen... nu dat de plannen bestaan voor een netwerk van sneltrams die aansluiten op de reeds bestaande Eurregio-Bahn waarmee ook NL-Limburg aangesloten is, zal het weer makkelijk zijn voor de Haspengouwer naar Luik of Maastricht en Aken, daar waar een trip naar Broekzele zelfs met de correctie van de Leuvense bocht nog langer duurt en de stad bijlange niet zo aantrekkelijk is...
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb vele jaren van mijn leven in heel de wereld doorgebracht en steeds vastgesteld dat taal een zeer belangrijk bindmiddel is. Als meertalige Vlaming was ik thuis bij Fransen, Engelstaligen en Duitsers. Taal is uiteraard niet het enige bindmiddel. Leefgewoontes en mentaliteit zijn ook zeer belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
voor de massa is er de volkstaal en de omgevende dorpen en steden zijn een smeltkroes waar iedereen iedereen verstaat... uiteraard niet Broekzele en zijn omgeving... daar is het zo dat in de Vlaamse dorpen en faciliteitengemeenten er nauwelijks cultuurhuizen en verenigingen zijn omdat de boel er verpest wordt door taalextremisme... de Franstaligen daarentegen trekken allen aan hetzelfde zeel... ik ken bijvoorbeeld heel geod de toestand in Sint-Genesius-Rode: Vlaams konstante heibel ondereen, Frans één zelfde richting voor allen... en economisch is er meer en meer het Engels dat gebruikt wordt, buiten wat nostalgische Francofone regio's... en waarom Franstaligen moeilijker konden leren... ik was in Waremme eerst op College, daarna Atheneum... het onderwijs van Nederlands voor Franstaligen was een onpraktisch literatuur en grammatica onderwijs en conversatie bestond niet... het waren NL talige geestelijke die vanaf het begin met Vondel e.d. bezig waren en met gecompliceerde zinsbouw... terwijl op de speelplaats Vlamingen (er waren er veel in Waremme) en Walen zonder enig probleem communiceerden in Vlaamse en Waalse dialecten dooreen... als men toen in een plusminus ABN de gasten had leren converseren... dan was het makkelijker gegaan... maar ja... cultuur... waarvan de grootste hoop geen boodschap heeft, eerst... en dan gaat het essentiële verloren...
![]() |
#30 |
|
![]() voor de Franstalige elite in de Vlaamse rand schijnt Frans wel een bindmiddel te zijn;
|
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() Jouw l*l dient waarschijnlijk ook alleen maar om te plassen...al de rest is amusement voor een zich op dat gebied elitair wanende minderheid...en die mag zich daarmaa best amuseren... tssss....die communisten toch hé...
![]() |
#32 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat u hier staat te verkondigen is dikke bullshit; in Rode bevinden er zich nog steeds cultuurhuizen en verenigingen (natuurlijk minder als in het verleden, maar dat is een nationaal -Europees- fenomeen en geen lokaal) waar veel Vlamingen lid van zijn, maar deze zijn zoals u hier komt beweren helemaal niet verpest door de Vlaamse extremisten of whatever. Als er een zeker burgemeester Delacroix-Rolin (franse burgemeester) voor de zoveelste malen subsidies aan het adres van Vlaamse initiatieven opgezet door verenigingen en bewegingen opschort en voor de zoveelste keren de meerjarenplan voor financiering van de Openbare bibliotheek uitsteld (wetende dat de Franstalige bibliotheek (La Paix) voor de zoveelste jaar opeen een verhoging krijgt van z'n dotaties) dan zou het weleens kunnen dat de Vlaamse Rodenaars in onze Vlaams Rand in Vlaanderen!! zich weleens vragen zou stellen bij het beleid. Want daarover heeft u gelijk, de franstaligen trekken allemaal aan één zeel tegenover de Vlamingen, maar de Vlamingen die zich hierover dan vragen stellen over het beleid ten nadele van de Vlaamse posities in Rode zijn taalextremisten die de boel hier komen verzieken?? Weet u wel waarover u spreekt? U moet eens even voorstellen hoe de Walen zouden reageren indien duizenden Vlamingen in Waalse gemeentes komen protesteren tegen de Waalse overheid en bugers (lees: de actie van FDF'ers in Linkebeek tegen de splitsing BSL-Halle-Vilvoorde én voor de uitbreiding van Brussel ten nadele van Vlaamse gemeentes zoals Sint-Genesius-Rode) en dat Vlamingen elke maand zo is komen betogingen houden in de faciliteitengemeentes tegen de Vlamingen, en dat Vlaamse partijen met duizenden stemmen, kiezers komen ronselen in Waalse Brabant! Wel m'n vriend, dan denk ik dat het volgende zou gebeuren; Wallonie onafhankelijk!! En zal de Waals dolle partij FDF en PRL honderdduizenden stemmen hebben, wie weet zelfs geen miljoenen. Want volgens de Walen is Vlaanderen tweetalig en zal dat steeds zo blijven maar owee als één Vlaming hier taalrechten komt eisen in Wallonie: het kot is te klein! (Zeker indien Wallonie bvb. op economisch vlak veel sterker zou staan dan Vlaanderen, dan zou Wallonie wss al jaren autonoom zijn!) denk daar maar is over na.. als dat kan natuurlijk
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Lees hieromtrent mijn topic G. Tastenhoye (VB): "Brussel gewapenderhand annexeren!! nog maar eens terug.
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en mijn verhaal klopt volledig... oon dat van die Vanrompuy die er 's zondags na de kerkdienst voor die kerk staat in het Frans te zeveren... en ook dat van de vele pogingen om een eenheid te krijgen in Vlaamse cultuurbeleving... en ook dat wat ik vroeger hier al eens verteld heb dat na de oorlog in het blaadje van het Davidsfonds te Leueven in het Frans reclame gemaakt werd voor dure verkoop van bouwgronden aan Franstaligen... feit is dat de oorspronkelijke inwoners handelaars en ambachtslui zich heel goed vinden in de aangroei van hun bevolking met ongeeer 70 �* 80 percent van de bevolking die Franstalig is... geen Walen... want die zijn er weinig in Rode... maar ja, andere taal dan de extremistische Vlaamse Stank taal of die van de ex-VNV'ers past niet in de kraam van degenen, meestal extremisten van buiten de gemeente, die al enkele decennia lang de sfeer in Rode verpest hebben en zodoende een verstrakking van de houding van de vroeger naar Rode gelokte inwijkelingen veroorzaakt hebben... indien nu de rand meer dan drievierden Franstaligen... ik zeg nog eens geen Walen.... telt, dan is dat omdat hun centen destijds welkom waren bij een oorspronkele bevolking die nu ook nog heel graag de vruchten plukt van de welstellende inwijkelingen... het verhaaltje dat je hierboven aanhaalt, is er een voor de Vlaamse Stank en de ex-VNV'ers en wat aanhangers van VanRopuy "qui aime beaucoup parler 'Fransee'", maar niet voor de 75 percent inwoners van het NL-talig gebied van België die wat meer nadenken dan de Poujadistische taal van extremisten... trouwens, die "één miljoen kiezers", die gaan elders zodra er eens iets anders opduikt dan de vergiftigde kippen, de onterechte beplakking van verkeerstekens en verlichtingspalen met "geschondenvrije meningsuiting" of andere prul zoals Turken buiten en nog ander Vlaamse Stank prietpraat... ik ben 67 en observeer de zaken al meer dan 50 jaar en heb alle stadia van Vlaamse Volksunie naar Volksunie, naar afscheiding in VB door notoir Nazi (zie foto met Nazigroet) huidig president voor het leven Dillen, naar uiteenvallen in VU, Spirit en nog ander NVA zien gebeuren... en... zodra er weer ergens wat opduikt valt de Vlaamse Stank ook uiteen, al was het maar omdat Flupke geen tegenspraak duldt, of de voorzitter met een schoon madam in Oostenrijk "op cursus" gaat terwijl het boegbeeld van ethische vertueuze levenswijze Coolen opzij moet gaan staan wegens het binnenhalen van een nephistorica die wel stemmen haalde... maar zo zijn er nog ook elders... of dat een man een uitspraak doet over Moslims terwijl Annemans of Flupke daar niet mee eens zijn... of dat een gemeenteraadslid van Houthalen-Helchteren die durft vragen wat er met de gemeentelijke toelage aan de partij gebeurd is en die daarom uit de super democratische VB gezet wordt, of... of.... maar ja, het ging over Rode.... en wij hebben daar beiden een verhaal over.... en dat heel verschillend is... maar waar Franstalige inwijkelingen geen Walen zijn, waar de verschillende culturele pogingen meestal falikant afliepen omdat VB niet akkoord is met VU en die niet met CVP, etc.... en vooral... omdat de democratische meerderheid van de bevolking, hoe die ontstaan is = eigen fout van de verkopers van gronden, speelt weiniger rol... het slachtoffer is van politieke spelletjes van zogenaamde democratie eisenden... die de eeuwenoude rechten op democratie van de meerderheid hier met de voeten treden... ofschoon ze ze elders claimen... maar ja...de waarheid mag geweld aangedaan worden... zoals in de jaren '30 bij de grote voorbeelden gebeurde... democratie is rekbaar.... naargelang het verhaal.... men is meerderheid of minderheid... naargelang het politiek spelleke dat gespeeld wordt... en.... hier in dit forum is het een spelleke van enkel bepaalde tendensen... maar zolang er nog geen concentratiekampen bestaan, maf iedereen zijn mening uiten... en waarschijnlijk als die er zouden gaan komen... dan ben ik oud genoeg om niet meer al te lang de juk van het neo-******* te meoten ondergaan... als peuter ben ik in 1943 afgetroefd door de voorouders van de huidige extremistische partijen... enkel en alleen omdat ik me vastklampte aan mijn vader die ten onzrechte door de vroegere VNV, SS-Vlaanderen en andere van die fraaie vooorouders, verdacht werd van verzetsdaden die hij nooit beging... het heeft hem zijn leven gekost nadien... en het blijft voor mij een grond van nachtmerries... vooral omdat de geschiedenis zich aan het herhalen is... jullie zullen mij niet kunnen laten uitmergelen zoals jullie geestesgenoten het met andere ouderlingen gedaan hebben... dan zal ik zorgen voor mijn eigen dood, maar niet zonder er enkele landverraders mee in gesleurd te hebben.... en waarom niet in Rode??? of elders in het NL-talig gebied van België, waar dat een vernietigend effect zou kunnen hebben op het een of ander VB nest...
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() ![]() Na het lezen van de eerste 5 reacties kan ik niet anders dan meedoen: Heil aan Hare Koninklijke Hoogheid Flip Dewinter ![]() ![]() ps. Dien ik daarbij ook 'in de houding' te springen, of niet?
Laatst gewijzigd door Mephisto : 30 april 2005 om 14:36. |
![]() |
![]() |
#36 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 | |