Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2005, 23:45   #21
spaz322
Burgemeester

Standaard

@ firestone

ik heb het over deze post, is eerste keer dat is asgard iets zie posten

@ gauss

idd, dat is niet verwonderlijk dat oude beleidsmensen hun vet pensioen nog lekker doen aanvetten in die zaken, dat is zo oud als de straat
maar gaat daar eindelijk ooit eens een eind aan komen? los staand wat je ook mag denken over heel deze situatie, heeft ze nog niet lang genoeg geduurd? wordt het niet eens tijd dat we ipv de wereld leeg te zuigen en tot de tanden te bewapenen eens iets anders gaan doen met onze gezamelijke intelligentie?

als je naar de laatste 100 jaar geschiedenis kijkt is het oorlog na oorlog na oorlog en het zijn steeds dezelfde mensen die er baat bij hebben en buiten schot blijven

al dat geld en energie die in oorlog gestoken wordt kan toch 1000 maal beter gebruikt worden om ECHT goed te doen voor de aarde en haar inwoners? klinkt misschien beetje naief om dat te zeggen, maar wordt het eens geen tijd? we hadden al lang de maan kunnen koloniseren om de overbevolking op te dumpen, en misschien zelfs verder....

als die carlyle groep nu eens ipv wapens, levensmiddelen zou verkopen en aan ECHT ontwikkelingswerk zou doen dan zou niemand er problemen mee hebben dat die oude beleidsmensen nog iets extra bijverdienen bij zo'n instelling op het einde van hun loopbaan

maar we kiezen er liever voor om de anderen af te maken puur uit winstbejag en het versterken van het globale patroon dat er nu bestaat

en nee, er is geen direct bewijs dat die groep rechtstreeks 9/11 heeft veroorzaakt
maar er is wel direct bewijs dat die instanties profiteren van het geweldadig klimaat dat er sindsdien ontstaan is, en dat kan je niet ontkennen, ze waren zelfs de buit al aan het verdelen nog voor de iraq oorlog begonnen was....

"Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997.
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 07:06   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asgard
Mijn punt dus!
Dit is een nederlandse documentaire van de VPRO en niet van één of ander media conglomeraat geleid door een zionistische CEO zoals ABC, CNN, NBC, The New York Times, Washington Post, Newsweek,...
Bekijk de doc. maar, muggenziften is nergens voor nodig en tijdverspilling.

Dat de VPRO uit een bende commies bestaat, wordt er effe niet bijverteld...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 07:13   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is trouwens volkomen normaal dat er zich groepen verrijken op oorlogen, dat is een zaak van alle tijden, zijn die oorlogen daarom in scene gezet, ... ? Soms misschien wel, soms ook niet,... ? Wie weet...

Maar die gasten die die libertyboten mogen bouwen hebben in WO2 zullen er wel goe aan verdiend hebben natuurlijk net zoals GM en IBM en andere bedrijven die in Licentie M1 carabines bouwden maar ook andere dingen maakten om te gaan vechten, ... en waarom ook niet. Achteraf zijn we er allemaal beter van geworden, dat geld dat verdiend is , is ook weer geïnvesteerd, en daar is eigenlijk een nieuwe industrieële revolutie mee gefinancierd, ge wilt het niet weten, maar eigenlijk mogen we den Dolf bij wijze van spreke dankbaar zijn, hij heeft een crisis veroorzaakt maar door die crisis een boom mogelijk gemaakt. Zelf de Duitsers zijn er beter van geworden, zelf de Jappen die 2 nucleaire explosies hebben meegemaakt zijn er geweldig mee vooruit gekomen.

Oorlog is slecht, dood mensen is verschikkelijk, maar de gevolgen van Oorlog zijn meestal zo slecht nog niet.
Oud 28 april 2005, 07:53   #24
Asgard
Burger

Asgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Dat is toch werkelijk straf, beste spaz322.

Asgard moet u echt niet waarschuwen voor het lage niveau van het forum.

Een bloemlezing?

Kan het nog lager?

Vreemd genoeg hoort men u nooit fulmineren tegen dit soort taaltje.

Maar als iemand het aandurft niet elke anti-Amerikaanse of anti-"Zionistische" roddel blindelings te geloven, dan bent u er meteen met uw terechtwijzingen!
En om de lieve Asgard (die mijn liefde trouwens heeft afgewezen ) voor het lage niveau van anderen te waarschuwen.

Vreemd.
Waarom zou hij moeten fulmineren tegen mij? Dan verlaagt hij zich tot uw niveau! Ik breng FEITEN aan, mijn ideologische achtergrond is geen argument en doet helemaal geen afbreuk aan wat ik naar voor breng.

Amerika is een door Israël bezet gebied geworden, ale macht ligt in handen van zionistische 'Warmongers' als Paul Wolfowitz, Richard Perle en Douglas Feith. Zionisten bepalen het beleid en hebben met AIPAC, de Israëlische lobby een wapen in handen, een politiek overschrijdende macht die zelfs in staat is om parlementsleden uit hun stoel te werpen wanneer zij niet op hun verzoeken ingaan. Dit zijn FEITEN meisje, geen anti-zionistische of anti-Amerikaanse roddels zoals je het zo mooi weet te omschrijven.
Oud 28 april 2005, 07:56   #25
Asgard
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Dat de VPRO uit een bende commies bestaat, wordt er effe niet bijverteld...
Veranderd dat iets aan de zaak? Zijn ze bij de Carlyle Group daarom plots minder misdadig en corrupt geworden?
Oud 28 april 2005, 08:03   #26
Asgard
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
Ik heb de eerste minuten gezien van de documentaire en ik heb niets gezien dat ik nog niet wist. Komt er nog substantieel bewijs voor een zionistisch (waarom zionistisch, noem het toch joods, kom toch uit voor het anti-semitisme, maakt het makkelijker voor iedereen) complot?

Dat lobbyen een sport is in Washinton (of Brussel) en dat oudpolitiekers wel eens een goedbetaald of belangrijke job krijgt bij een of andere investeringsbank of bedrijf is voor de meeste mensen wel duidelijk. Maar is er enig bewijs dat deze groep de oorlog tegen terreur veroorzaakt heeft (door bv 9/11 te veroorzaken)?
Dat is er uiteraard niet, of dacht je soms alles wat gebeurd in wereldpolitiek voor de massa naar buiten wordt gebracht?
Oud 28 april 2005, 08:24   #27
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is er uiteraard niet, of dacht je soms alles wat gebeurd in wereldpolitiek voor de massa naar buiten wordt gebracht?
Tja...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 12:07   #28
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke oorlogen hebben ze trouwens concreet op hun geweten?
Een lijstje van de Amerikaanse interventies na 1945??

China 1945-1949
Filippijnen 1945-1953
Zuid-Korea 1945-1953
Albanië 1949-1953
Vietnam 1950-1973
Iran 1953
Guatemala 1953-1990
Cambodja 1955-1973
Indonesië 1957-1965
Cuba 1959 tot heden
Kongo/Zaire 1960-1965
Dominicaanse Republiek 1963-1966
Chili 1964-1973
Griekenland 1964-1974
Oost-Timor 1975 tot heden
Nicaragua 1978-1989
Grenada 1979-1984
Afghanistan 1979-1992
Haïti 1987-1994
Panama 1989
Irak 1991
Joegoslavië 1999
Afghanistan 2001
Irak 2003
...
Oud 28 april 2005, 12:11   #29
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de eerste minuten gezien van de documentaire en ik heb niets gezien dat ik nog niet wist. Komt er nog substantieel bewijs voor een zionistisch (waarom zionistisch, noem het toch joods, kom toch uit voor het anti-semitisme, maakt het makkelijker voor iedereen) complot?

Dat lobbyen een sport is in Washinton (of Brussel) en dat oudpolitiekers wel eens een goedbetaald of belangrijke job krijgt bij een of andere investeringsbank of bedrijf is voor de meeste mensen wel duidelijk. Maar is er enig bewijs dat deze groep de oorlog tegen terreur veroorzaakt heeft (door bv 9/11 te veroorzaken)?
Je hebt de eerste minuten gezien ... hang dan niet de vraagbaak uit en bekijk ze eerst volledig ...

Volgens U is elke zionist een jood en elke jood een zionist ... dat zullen veel joden heel graag van U horen ... proficiat!!
Oud 28 april 2005, 18:36   #30
spaz322
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Veranderd dat iets aan de zaak? Zijn ze bij de Carlyle Group daarom plots minder misdadig en corrupt geworden?
het feit dat mensen al bevooroordeeld reageren op een zender en dan perse niet willen kijken naar de informatie die er wordt gegeven is blijkbaar reden genoeg om je eeuwige trouw te zweren aan de carlyle group

"Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997.
Oud 28 april 2005, 19:37   #31
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Een lijstje van de Amerikaanse interventies na 1945??

China 1945-1949
Filippijnen 1945-1953
Zuid-Korea 1945-1953
Albanië 1949-1953
Vietnam 1950-1973
Iran 1953
Guatemala 1953-1990
Cambodja 1955-1973
Indonesië 1957-1965
Cuba 1959 tot heden
Kongo/Zaire 1960-1965
Dominicaanse Republiek 1963-1966
Chili 1964-1973
Griekenland 1964-1974
Oost-Timor 1975 tot heden
Nicaragua 1978-1989
Grenada 1979-1984
Afghanistan 1979-1992
Haïti 1987-1994
Panama 1989
Irak 1991
Joegoslavië 1999
Afghanistan 2001
Irak 2003
...
Dit zijn interventies, waarbij in veel van de gevallen wordt ingegrepen in een reeds bestaande oorlog. Ze gaan bv een specifieke kant ondersteunen. Of ze gedragen zich als een soort peace-keeping force om ideologische tegenstanders te ontmoedigen om in te grijpen. Nu ik ben niet vertrouwd met de geschiedenis rond alle interventies hier opgenoemd, maar het lijkt mij dat slechts weinig ervan om een oorlog gaat veroorzaakt door de Amerikanen. (Irak 2003 is de enige die ik direct zie)

*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is*
[/size]

Laatst gewijzigd door Gauss : 28 april 2005 om 19:38.
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 19:45   #32
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Je hebt de eerste minuten gezien ... hang dan niet de vraagbaak uit en bekijk ze eerst volledig ...

Volgens U is elke zionist een jood en elke jood een zionist ... dat zullen veel joden heel graag van U horen ... proficiat!!
Het probleem is dat ik meestal geen zin heb om dergelijke documentaires te zien (toch niet op een klein schermpje op mijn computer) en als er niets in voorkomt dat ik nog niet wist (ja, de Amerikaanse politiek wordt bij momenten gevaarlijk beïnvloed door de grote bedrijven, misschien zelfs meer als in Europa) dan ga ik die niet bekijken, vandaar mijn vraag.

Die opmerking heb ik gemaakt omdat ik de indruk heb dat sommige mensen het woord zionistisch complot gebruiken in plaats van joods complot om niet van anti-semitisme beschuldigd te worden. Ik snap niet hoe het zionisme (het streven naar een joodse staat) in verband kan worden gebracht met een groep die streeft naar pakweg wereldoverheersing.

*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is*
[/size]
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 22:31   #33
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit zijn interventies, waarbij in veel van de gevallen wordt ingegrepen in een reeds bestaande oorlog. Ze gaan bv een specifieke kant ondersteunen. Of ze gedragen zich als een soort peace-keeping force om ideologische tegenstanders te ontmoedigen om in te grijpen. Nu ik ben niet vertrouwd met de geschiedenis rond alle interventies hier opgenoemd, maar het lijkt mij dat slechts weinig ervan om een oorlog gaat veroorzaakt door de Amerikanen. (Irak 2003 is de enige die ik direct zie)
FF specifiëren: er zijn 3 soorten interventies.

1. Landen waar de VS is binnengevallen als de aggressor (cfr. Irak, Afghanistan 2, ...)
2. Landen waar de VS is binnengevallen onder het mom dat ze orde zouden herstellen van een conflict dat ze zelf veroorzaakt hebben (cfr. Panama, Nicaragua, ...)
3. Landen waar de VS is binnengevallen om hun 'ideologische' medestanders bij te staan (Cfr Joegoslavië, Afghanistan 1, ...)
Oud 29 april 2005, 08:11   #34
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

ter informatie :

http://www.opensecrets.org/lobbyists/index.asp

is dus al bij al behoorlijk transparant

[size=1]Lobbyists have to file semi-annual reports with the Secretary of the Senate and the Clerk of the House identifying their clients, the lobbyists working for each client, and the amount of income they receive[/size]

by the way, zie http://www.thecarlylegroup.com/eng/
Citaat:
en dan verkoopt de carlyle group weer wapens
wapens ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 29 april 2005 om 08:26.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2005, 08:31   #35
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

de faq op http://www.thecarlylegroup.com/eng/ is ook de moeite om even te bekijken

oa

[size=1]18. Who benefits from Carlyle’s investments?[/size]

[size=1]Carlyle invests on behalf of public and private institutional investors and high net worth individuals. In many cases, our institutional investors are pension funds that represent state and city employees and workers at large corporations. We are proud of the fact that tens of thousands of everyday middle class people are able to benefit from the success of Carlyle’s investment activities.[/size]

Laatst gewijzigd door Knipp : 29 april 2005 om 08:42.
Oud 29 april 2005, 08:52   #36
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Knipp : 29 april 2005 om 08:54.
Oud 29 april 2005, 09:06   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee niet aan de criminaliteit van die groep,

wel aan de kleur en manier van berichtgeving...
Oud 29 april 2005, 09:13   #38
spaz322
Burgemeester

Standaard

Citaat:
In meer dan de helft van de gevallen van die interventies zijn het de US geweest die door middel van de CIA een Coup organiseerden, dikwijls tegen democratisch verkozen regeringen en presidenten. Indien de coup mislukte stuurden ze troepen om "orde op zaken te stellen" en meestal een extreem rechtse dictator aan de macht te brengen. Vrijheid en democratie noemt dat dan.

Oud 29 april 2005, 09:15   #39
spaz322
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Nee niet aan de criminaliteit van die groep,

wel aan de kleur en manier van berichtgeving...
Als je al geen kritiek meer mag geven op een hoog multi-biljonairs die via betwistbare weg aan hun fortuin zijn gekomen, wat mag er dan nog wel? Moeten we onze mond dichthouden en stille getuigen zijn hoe deze mensen de wereld naar de kloten helpen? Wees blij dat er mensen nog zo'n docu's maken of niemand wist erover en zou de Carlyle group mits zijn charmeoffensief de mensen voor de zot kunnen houden dat ze niks met wapenverkoop te maken zouden hebben.

Oud 29 april 2005, 09:15   #40
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

en zo is wat een interessante discussie had kunnen zijn over de Carlyle Group alweer ontaardt in het gebruikelijke ranten heen en weer
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be