![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze zelf een montagebedrijf beginnen en poorten van Fereyn indoen, of voor Fereyn in onderaanneming gaan werken. Ze kunnen dan zeggen tegen klanten kijk we kunnen uw poort direct laten plaatsen, door nen onderaannemer van ons, en ge krijgt nog X % korting. bv... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch blijft het het alleenrecht van de werkgever ... Ik heb hier ook 3 ceeveekes op mijnen bureau liggen, ik pak den besten, van de 3 , Omdat ik momenteel geen andere criteria heb, maar als het om een andere post of type werk zou gaan, moet ik naar andere dingen kijken ook, klantvriendelijkheid, (interne klant weliswaar maar toch... ) ook talenkennis primeert dan boven techniek. Ik ben meer met ne 4 of 5 taligen die met iedereen over de baan kan, en wat handig is, dan met nen 2 taligen die met zijn ogen toe nen printer kan demonteren en terug in mekaar kan steken. Ja zo zit dat en geen centrumeke dat mij in mijn beslissing kan beïnvloeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan gade gij veel klanten hebben zie... Bij ons leverde gij welgeteld 1 keer en daarna nooit meer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu mocht ik een bedrijf runnen dan kwamen er ook geen Mark'hanen binnen. Er zijn voldoende Vlaamse werklozen....... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er een groep aan de basis ligt van de angst voor Mark'hanen, dan zijn het wel de linkse (pseudo) intelektuelen die dankzij hun knuffelbeleid tov deze minderheid, deze zelfde minderheid de indruk geven dat zij maar kunnen doen en laten wat ze maar willen.... Daar oogsten de politiek correcten nu de vruchten van!!! PROFICIAT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als u een bedrijf zo runt, dan laat u uw politieke voorkeuren primeren boven de economische noden van het bedrijf. U moet dan niet verbaasd zijn dat de politiek zich daarna met het personeelsbeleid van uw bedrijf gaat moeien.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 28 april 2005 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De politieke ontwikkelingen doen mij vermoeden dat er op middellange termijn geen enkele politieker mij gaat zeggen dat ik Mark'hanen MOET aanpakken..... Wacht maar na KOTSZWARTE ZONDAG...... dan worden er terug wwat zaken rechtgezet........ de wind gaat omslaan..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Persoonlijke vrijheid, OK, maar laten we tenminste niet vergeten dat we ook een gezamenlijke verantwoordelijkheid hebben. 3. Persoonlijke vrijheid is per definitie geen politieke prioriteit, omdat dat immers vereist dat je als politieker niets doet. Anders gezegd: politiekers komen pas tussen wanneer ze iets willen doen aan de gezamenlijke verantwoordelijkheid. En dan mag jij kiezen: wil je omwille van je krampachtig vasthouden aan een laisser-faire politiek, verzanden in een verhaal van quota, of ga je toch eerder gaan ingrijpen om te zorgen dat het nooit zover komt? Ik zou het op prijs stellen moest u in het beantwoorden van deze vraag toch een klein beetje meer realisme aan de dag willen leggen...
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar als je omwille van deze stellingname beslist niets te doen, dan beland je automatisch over afzienbare tijd terug in het quota-verhaal. Dat moet je ook onder ogen durven zien. En dat vind ik nog veel nefaster. Ik vind het dan ook veel te kortzichtig om te staan roepen dat die bedrijfsleider mag aannemen wie hij wil, terwijl je daarmee niets verandert aan het onderliggende probleem (= hoge werkloosheid bij allochtonen). Zeker als er hier een partij rondloopt, die dan nog durft beweren dat enerzijds het niet willen aannemen van allochtonen geen probleem is, en anderzijds zit te verkondigen dat die allochtonen het allemaal zelf gewild (!) hebben. Maar blijkbaar is het uitspreken van het feit dat heel wat allochtonen niet aan een job geraken doordat ze geen kans krijgen, te politiek incorrect dezer dagen... ![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Ik zou dit verhaal toch wel willen nuanceren , ik ken dhr Feryn en die is toch wel een medageil ... z'n ferynhappening( de zoon met z'n motohappening) , Parijs-dakar en bovendien heeft hij net een nieuw complex gezet. Ik geloof er eerlijk gezegd niet veel van. Voor mij maakt het niet uit wie er komt zolang hij een blanco strafblad heeft en z'n vak kent.In kapelle op den bos woont trouwens amper een allochtoon. Voor de rest vind ik dat een privé werkgever mag aannemen wie hij wil en zich daarvoor niet moet verantwoorden. Als hij met 20 mongolen wil werken is dat zijn zaak. Ik krn trouwens bedrijven waar (bijna) enkel allochtonen werken en waar vlamingen de vuile klusjes mogen doen( zelf meegemaakt bij interimwerk).
Laatst gewijzigd door ilfalco : 28 april 2005 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het probleem is dat er nog steeds een negatief beeld van de alochtone bevolkingsgroep bestaat, en dat beeld wordt grotendeels bepaald door de manier waarop deze bevolkingsgroep zich in onze maatschappij gedraagt. Ik vind dat Feryn gelijk heeft om mensen die niet aan het profiel voor de functie beantwoorden, te weigeren, ongeacht de etnische afkomst van de solicitant. Als zaakvoerder is dat je goed recht! En daar hoeft de politiek en zeker het CGKR zich niet in te moeien.Punt aan de lijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Schrijnend probleem
![]() |
#35 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gezamenlijke verantwoordelijkheid is iets wat het individu vrijwillig op zich neemt. Als het opgelegd wordt, leidt het alleen maar tot nieuwe problemen. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Gezien de bedrijfsleider de volledige verantwoordelijkheid draagt als er met zijn bedrijf iets fouts loopt, hoort hij ook de volledige zeggenschap over het bedrijfsbeleid te hebben. Incluis het recht om aan te nemen wie hij wil, zonder daar verantwoording te moeten over afleggen. Elke ingreep die dat verhindert of "stuurt" (quota, racismeklachten etc.) leidt naar een vermindering van de vrijheid en zal (terecht) leiden tot het verdwijnen van bedrijven naar normale landen. Egidius |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Met een attitude als de uwe bekeert u zich tot voorstander van een maatschappij met maar één regel: het recht van de sterkste. Spijtig genoeg voor u bevinden we ons echter in een samen-leving, waar problemen die niet op u persoonlijk van toepassing zijn, toch dienen opgelost te worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Dankzij mensen als u worden het dus quota. Ik zou me maar al klaarmaken om dat te beginnen te accepteren. 3. Ooit al aan gedacht dat we het probleem van werkloosheid onder bepaalde groepen ook kunnen oplossen met maatregelen die het bedrijf niet schaden?
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 28 april 2005 om 16:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Burger
|
![]() Probeer eens Wallonië
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() weer een sterk verhaal, lijkt mij althans... na al de reclame voor het visbedrijf nu weer een zaak voor garagepoorten... als daarna het verkoopscijfer maar stijgt !
reclamestunt gelukt !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe ga je die jongeren die dikwijls in kansarme midden vertoeven dan nog gaan overtuigen dat ze een degelijke opleiding moeten volgen om later aan de bak te komen, als diegenen die dan toch volgehouden hebben, zelfs niet met papieren op zak hun boterham kunnen verdienen. |
|
![]() |
![]() |