Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2005, 20:32   #21
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haider
Bedrijven die hun activiteiten naar het buitenland verhuizen zouden daarvoor gestraft moeten worden. Bedrijfsleiders dienen in de eerste plaats bezig te zijn met de volksgemeenschap en dan pas met de winsten. Werk voor eigen volk eerst!
Altijd goed voor de ondernemers om te weten wat het Vlaams Belang echt met hen van plan is ....
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 20:48   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Altijd goed voor de ondernemers om te weten wat het Vlaams Belang echt met hen van plan is ....
Mag ik dan van u vernemen hoe u tot die conclusie komt? Spreekt die "forummer" misschien namens de partij? Of heeft u een zinssnede uit het VB-partijprogramma die uw bewering kan staven?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 20:58   #23
Pavell
Partijlid

Standaard

Het is wel degelijk een probleem hoor, nog zo'n uitwas van de globalisering.
Op zich geen probleem als de Poolse bouwvakkers volgens alle Belgische formaliteiten werken maar in de praktijk gebeurt dit eerder zelden.
En het heeft niet zoveel gescheelt of Europa had die mannen nog vrij spel gegeven.

En het probleem is dat onze regering eigenlijk niet veel kan doen. Het is Europa dat
het grote spel dicteert en zoals gekend heeft België daar geen al te grote stem.
Stel dat Turkije erbij komt..argh, dan pas wordt dat helemaal een soep.

Ik vind het erg dat de regering blijkbaar niet naar de toekomst ziet want de volgende
10-20 jaar zal het economisch blijven kwakkelen doordat er teveel concurrentie een
groot deel van de bedrijven doet stranden en ik geloof niet in de strategie dat de alternatieve bedrijfssectoren dit kunnen bijbenen.

Jobs is een ander verhaal, er is nu eenmaal een mentaliteitswijziging nodig om ervoor
te zorgen dat de nieuwe belg (dus allochtone belg) algemeen wordt aanvaard en dan
ook bezien wordt als belg. Als dat gebeurt heeft dat direct inpakt op het aantal werklozen want het is verkeerd om er per definitie van uit te gaan dat het allemaal leeglopers zijn. En Belgische aannemers zijn ook deels schuldig voor de Belgische werklozen. Ze hebben veel keus en druven dan wel eens kandidaten weigeren omdat hij of zij (veel minder dan hij) nu eenmaal volledig uit de toon loopt, bvb met kleding/haarsnit ..whatever en wees eerlijk om te bevestigen dat ze niet altijd hun personeel zo vriendelijk behandelen omdat dat zelden strookt met de commerciële gedachte en helaas leid dit soms tot volledig misbruik alla Picanol bvb.
Het is dus verkeerd om alle werklozen over dezelfde kam te scheren.

Het gedachtengoed van het Vlaams Belang staat me niet aan maar moet wel toegeven
dat ik het wel met relatief veel standpunten eens ben. Helaas zijn er ook heel wat die echt niet door de beugel kunnen.
Pavell is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 21:00   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
Het gedachtengoed van het Vlaams Belang staat me niet aan maar moet wel toegeven dat ik het wel met relatief veel standpunten eens ben. Helaas zijn er ook heel wat die echt niet door de beugel kunnen.
Zoals daar zijn?
Oud 30 april 2005, 21:08   #25
Pavell
Partijlid

Standaard

Valt buiten het onderwerp van deze discussie.
Oud 30 april 2005, 22:02   #26
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Mag ik dan van u vernemen hoe u tot die conclusie komt? Spreekt die "forummer" misschien namens de partij? Of heeft u een zinssnede uit het VB-partijprogramma die uw bewering kan staven?
Die "Forummer" die heel dicht bij het Vlaams Belang aanleunt spreekt voor zich zelf. Om een heel simpele reden. Het Vlaams Belang zwijgt er liever over ... zoals het Belang zwijgt over alle economische thema's.
Oud 30 april 2005, 22:07   #27
Pavell
Partijlid

Standaard

Hoezo, ik leun niet aan tegen het VB maar meld gewoon dat er standpunten zijn waar ik me in kan vinden maar andere niet en zodoende nooit voor het VB zal stemmen <period>
het is een partij die deels uit lucht bestaat.
Oud 30 april 2005, 22:12   #28
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
Hoezo, ik leun niet aan tegen het VB maar meld gewoon dat er standpunten zijn waar ik me in kan vinden maar andere niet en zodoende nooit voor het VB zal stemmen <period>
het is een partij die deels uit lucht bestaat.
Ik had het niet over jou
Oud 30 april 2005, 22:16   #29
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoals het Belang zwijgt over alle economische thema's.
Misschien kunt u hier ook een voorbeeld aan nemen.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 22:23   #30
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Misschien kunt u hier ook een voorbeeld aan nemen.
Iemand uit de lagere klasse kan mij geen voorbeeld laten aannemen, daar heeft hij geen geld genoeg voor
Oud 30 april 2005, 22:32   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die "Forummer" die heel dicht bij het Vlaams Belang aanleunt spreekt voor zich zelf. Om een heel simpele reden. Het Vlaams Belang zwijgt er liever over ... zoals het Belang zwijgt over alle economische thema's.
Dan heeft u inderdaad nog nooit het VB-partijprogramma opengedaan... U valt door de mand.
Oud 30 april 2005, 22:36   #32
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan heeft u inderdaad nog nooit het VB-partijprogramma opengedaan... U valt door de mand.
U valt door de mand, u kan het niet eens argumenteren ...
Oud 1 mei 2005, 00:30   #33
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En onderwijs. En alle andere zaken die weinig instant-stemmen opleveren.
Oud 1 mei 2005, 00:31   #34
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jan, je weet best dat hij gelijk heeft. Het VB staat nergens inzake economische thema's.
Oud 1 mei 2005, 01:32   #35
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand uit de lagere klasse kan mij geen voorbeeld laten aannemen, daar heeft hij geen geld genoeg voor
Dit mag u aan mijn voordeur ook eens komen zeggen.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 09:25   #36
Pavell
Partijlid

Standaard

Aynerand zou van mijn part door deze opmerking tenminste een waarschuwing krijgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be