![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Partijlid
|
![]() Het is wel degelijk een probleem hoor, nog zo'n uitwas van de globalisering.
Op zich geen probleem als de Poolse bouwvakkers volgens alle Belgische formaliteiten werken maar in de praktijk gebeurt dit eerder zelden. En het heeft niet zoveel gescheelt of Europa had die mannen nog vrij spel gegeven. En het probleem is dat onze regering eigenlijk niet veel kan doen. Het is Europa dat het grote spel dicteert en zoals gekend heeft België daar geen al te grote stem. Stel dat Turkije erbij komt..argh, dan pas wordt dat helemaal een soep. Ik vind het erg dat de regering blijkbaar niet naar de toekomst ziet want de volgende 10-20 jaar zal het economisch blijven kwakkelen doordat er teveel concurrentie een groot deel van de bedrijven doet stranden en ik geloof niet in de strategie dat de alternatieve bedrijfssectoren dit kunnen bijbenen. Jobs is een ander verhaal, er is nu eenmaal een mentaliteitswijziging nodig om ervoor te zorgen dat de nieuwe belg (dus allochtone belg) algemeen wordt aanvaard en dan ook bezien wordt als belg. Als dat gebeurt heeft dat direct inpakt op het aantal werklozen want het is verkeerd om er per definitie van uit te gaan dat het allemaal leeglopers zijn. En Belgische aannemers zijn ook deels schuldig voor de Belgische werklozen. Ze hebben veel keus en druven dan wel eens kandidaten weigeren omdat hij of zij (veel minder dan hij) nu eenmaal volledig uit de toon loopt, bvb met kleding/haarsnit ..whatever en wees eerlijk om te bevestigen dat ze niet altijd hun personeel zo vriendelijk behandelen omdat dat zelden strookt met de commerciële gedachte en helaas leid dit soms tot volledig misbruik alla Picanol bvb. Het is dus verkeerd om alle werklozen over dezelfde kam te scheren. Het gedachtengoed van het Vlaams Belang staat me niet aan maar moet wel toegeven dat ik het wel met relatief veel standpunten eens ben. Helaas zijn er ook heel wat die echt niet door de beugel kunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Partijlid
|
![]() Valt buiten het onderwerp van deze discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Partijlid
|
![]() Hoezo, ik leun niet aan tegen het VB maar meld gewoon dat er standpunten zijn waar ik me in kan vinden maar andere niet en zodoende nooit voor het VB zal stemmen <period>
het is een partij die deels uit lucht bestaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Partijlid
|
![]() Aynerand zou van mijn part door deze opmerking tenminste een waarschuwing krijgen.
|
![]() |
![]() |