Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2005, 12:58   #21
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat ze er in Aalst bijzonder flink tegenaan gaan !
Zodanig dat de Arabische Liga al zijn vertegenwoordigers uit Belgie terugtrekt.
Met den helen reutemeteut als het effe kan
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 13:25   #22
Wolfgang Meister
Banneling

Wolfgang Meister's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Waarom plaatst u in die lijst koningen en bewindvoerders?
Wilt u als VB'er dan geen bewindvoerder worden in de plaats van de bewindvoerders?
Wolfgang Meister is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 13:34   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Kassa - kassa voor het Vlaams Belang in Aalst bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen
Welneen.
De meeste Aalstenaars zijn ondanks hun 'groot lawijt' verdraagzame mensen.

Er zal gewoon nog wat meer de draak gestoken worden met zij die zich op dergelijke belachelijke wijze in de kijker plaatsen.
Oud 30 april 2005, 13:34   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Nu gaan de allochtonen wel erg ver vind ik.
Bij mijn weten bestaat de carnavalstoet in Aalst al sinds mensengeheugenis en zijn gaan dan even bepalen wat mag en niet mag.

Wie is hier nu baas: wij of de allochtonen?
Blijkbaar beseffen AEL'ers niet goed wat "carnaval" juist is en dat op een dergelijk feest zowat iedereen over de hekel wordt gehaald.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 13:47   #25
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Wilt u als VB'er dan geen bewindvoerder worden in de plaats van de bewindvoerders?
Dat was niet de vraag. Waarom plaatst u malafide figuren als bewindvoerders en koningen (=verhofstadt en albert) in die lijst?
Oud 30 april 2005, 13:48   #26
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Blijkbaar beseffen AEL'ers niet goed wat "carnaval" juist is en dat op een dergelijk feest zowat iedereen over de hekel wordt gehaald.
In de nieuwe kastemaatschappij van progressief-links moet het toch kunnen dat de moslims het recht hebben om dat niet te ondergaan?
Oud 30 april 2005, 13:56   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
In de nieuwe kastemaatschappij van progressief-links moet het toch kunnen dat de moslims het recht hebben om dat niet te ondergaan?
Eigenlijk vind ik het altijd heel merkwaardig hoe de linkse rakkers bepaalde groepen juist als ongenaakbaar bestempelen (asielzoekers, migranten, moslims), terwijl ze voor de eigen maatschappij ongenadig alle muren neerhalen en iedereen in een eenheidsworst willen draaien.
Oud 30 april 2005, 14:00   #28
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Mijn mening:

Ik vind het ongepast om te lachen of de draak te steken met:
-bewindvoerders,
-koningen
-genieën (als ik)
-politie
-brandweer-
-verplegend personeel
-religies of religieuzen,

kortom: alles of iedereen die tot doel heeft de mensheid tot voordeel te zijn.

Zo bv. stoor ik mij al lang aan figuren als Geert Hoste wiens grappen voor 99 % ten koste gaan van het koningshuis en allochtonen. Met mij aan de macht zou hij allang in het prison zetten wegens "laster en eerroof", "majesteitschennis" en het verkondigen van "opruiende taal". Maar als ik beweer dat JAJA gelijk heeft, impliceert dat ook dat er tevens NIET mag gelachen worden met hitler !!!
En het gekke is dat ik meen dat Jaja en consoorten dit ook nooit zou doen; het straffe is dat vijftig procent van de VB'ers zelf met hitler lachen terwijl hij dikwijls van het andere kamp respect krijgt. Welke richting moeten we dan uit?

1) Jaja volgen en verbieden dat nog met historische figuren of met religies wordt gelachen, inclusief hitler! of:
2) Toelaten dat met alles mag gelachen worden, en dus ook met hitler?

Als dat de vraag is kies ik voor antwoord A en zal ik dus ook het nodige respect tonen voor de Islam door er niet mee te lachen!
Waar mogen we van u nog wel mee lachen, meester? Wat ben jij een zuurpruim zeg.
(is het Trouwens niet Jahjah?)
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 14:00   #29
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa

Nu gaan de allochtonen wel erg ver vind ik.
Bij mijn weten bestaat de carnavalstoet in Aalst al sinds mensengeheugenis en zijn gaan dan even bepalen wat mag en niet mag.

Wie is hier nu baas: wij of de allochtonen?
Ik vrees dat dit nog maar het begin is. Die islamieten laten meer en meer hun ware gelaat zien, en het zal er niet op verbeteren naarmate zij hier in Europa met meer zullen zijn, als gevolg van de demografische evolutie van het aantal islamieten in Europa en de massamigratie van islamieten naar Europa. Europa dreigt totaal ten onder te gaan door die dreigende islamoverheersing. En dan is er ook nog het gevaar van de dreigende negrisering, een probleem dat sterk onderschat wordt. Kortom, de toekomst van Europa ziet er zeer somber uit.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 14:02   #30
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Eigenlijk vind ik het altijd heel merkwaardig hoe de linkse rakkers bepaalde groepen juist als ongenaakbaar bestempelen (asielzoekers, migranten, moslims), terwijl ze voor de eigen maatschappij ongenadig alle muren neerhalen en iedereen in een eenheidsworst willen draaien.
Wat nu Van Den Berghe? Een oneliner!?
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 14:08   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Wat nu Van Den Berghe? Een oneliner!?
Iedereen heeft wel eens een zwak moment.
Oud 30 april 2005, 14:54   #32
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

En de algemene verdwazing, of beter nog het manicheïstisch denken van de rechtslechties is weer al eens aangetoond. Ze hebben het woord Arabisch gehoord en hop, de grootste oogkleppen worden opgezet, het verstand op nul gedraaid en de clichémolen aangezwengeld.
-er is een brief naar de ministers gestuurd. Op dit moment is er dus geen sprake van een klacht
-de brief komt van de Liga van Arabische Landen, niet van de AEL van Abu Jahjah (waarvan de rechtieslechties mordicus weigeren de naam correct te spellen).
-en hop alle traditionele pispalen van de rechtieslechties krijgen er ook nog 's lekker van langs: het CGKR, de sossen (of wat ze denken dat de sossen zijn). Dat geen van beiden in de artikels vernoemd worden deert hen niet. Afwijken van de traditionele clichés, dat zou hen deren.
-en hop, de gelegenheid wordt nog eens aangegrepen om aan migrantenbashing te doen, terwijl de Belgische migranten hier niks in te maken hebben.

Laatst gewijzigd door driewerf : 30 april 2005 om 14:55.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 15:01   #33
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
En de algemene verdwazing, of beter nog het manicheïstisch denken van de rechtslechties is weer al eens aangetoond. Ze hebben het woord Arabisch gehoord en hop, de grootste oogkleppen worden opgezet, het verstand op nul gedraaid en de clichémolen aangezwengeld.
-er is een brief naar de ministers gestuurd. Op dit moment is er dus geen sprake van een klacht
-de brief komt van de Liga van Arabische Landen, niet van de AEL van Abu Jahjah (waarvan de rechtieslechties mordicus weigeren de naam correct te spellen).
-en hop alle traditionele pispalen van de rechtieslechties krijgen er ook nog 's lekker van langs: het CGKR, de sossen (of wat ze denken dat de sossen zijn). Dat geen van beiden in de artikels vernoemd worden deert hen niet. Afwijken van de traditionele clichés, dat zou hen deren.
-en hop, de gelegenheid wordt nog eens aangegrepen om aan migrantenbashing te doen, terwijl de Belgische migranten hier niks in te maken hebben.
Hop, er wordt weer eens aan vreemdelingenprobleemnegationisme gedaan.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 15:02   #34
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Wat de Arabische Liga doet is mijn probleem niet.

Wel hoe de Belgische of Vlaamse overheden reageren.

Wat lees ik?
Citaat:
Keulen geeft toe dat hij de Liga heeft teruggeschreven, maar ontkent dat hij zich heeft verontschuldigd. ,,We hebben de ambassadeur geantwoord dat we uiteraard elke vorm van racisme en discriminatie afkeuren, maar dat we deze situatie niet kunnen beoordelen. Het is bovendien eigen aan carnaval dat er de draak wordt gestoken met mensen. Dat kan je niet verbieden. Anders kan je carnaval net zo goed opdoeken, en dat zijn we echt niet van plan.''
In diplomatische termen zegt Keulen aan de Arabische Liga: f..........
Meer moet dat niet zijn.
Oud 30 april 2005, 15:17   #35
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Hop, er wordt weer eens aan vreemdelingenprobleemnegationisme gedaan.
herlees de eerste vier of vijf postings, en je zal merken dat
-het uitsluitende gaat over allochtonen en de SP.a/PS
-er verder met geen woord over carnaval gerept wordt

kortom, de rechtieslechties hebben weer eens oogkleppen op.

Laatst gewijzigd door driewerf : 30 april 2005 om 15:20.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 15:29   #36
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Flauw dat ze niet tegen een grapke kunnen.
Gaan allochtonen nu ook al verzuurd doen?
Teken van integratie zeker?
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 16:38   #37
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Belachelijk, onnozel volkje, die inwoners van Aalst. Er moet maar eens een stoet geograniseerd worden waarin er eens goed gelachen wordt met Vlamingen.

Ik zie het al voor me, een ouwe, zieke man met een wandelstok, een jong Vlaams meisje in verscheurde kleren met een strop om haar hals en enkele arabieren rond, en haar vlaamse vriendje vastgebonden in een rolstoel om alles te aanschouwen, tijdens het verkrijgen van rake klappen.

Dit als parodie natuurlijk op de vergrijzing van Vlaanderen, en het feit dat allochtonen steeds gecriminaliseerd worden als verkrachters en geweldplegers.

En al die vlamingen maar lachen
Oud 30 april 2005, 16:48   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
... van Abu Jahjah (waarvan de rechtieslechties mordicus weigeren de naam correct te spellen).
Er bestaat vooreerst geen correcte spelling van eigennamen. En wat de schrijfwijze van Arabische namen betreft, gaat het meestal om een transliteratie die gebaseerd is op de Angelsaksische afspraken (waar wij dus in onze taal niet al teveel mee kunnen doen).

Wil men de naam van dat heerschap neerschrijven overeenkomstig de de Nederlandse uitspraak/spellingsovereenkomsten dan moet er geschreven worden: "Aboe Jaja".
Oud 30 april 2005, 16:54   #39
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Belachelijk, onnozel volkje, die inwoners van Aalst. Er moet maar eens een stoet geograniseerd worden waarin er eens goed gelachen wordt met Vlamingen.

Ik zie het al voor me, een ouwe, zieke man met een wandelstok, een jong Vlaams meisje in verscheurde kleren met een strop om haar hals en enkele arabieren rond, en haar vlaamse vriendje vastgebonden in een rolstoel om alles te aanschouwen, tijdens het verkrijgen van rake klappen.

Dit als parodie natuurlijk op de vergrijzing van Vlaanderen, en het feit dat allochtonen steeds gecriminaliseerd worden als verkrachters en geweldplegers.

En al die vlamingen maar lachen
Och kijk hier, de in dualisme verzopen allochtoon komt ook nog eens warm en koud blazen.

en wie zich beledigd voelt door een carnavalstoet, mag van mij doodvallen.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 16:56   #40
Einherjar
Burger

Einherjar's schermafbeelding

Standaard

Maakt mooi duidelijk dat multikultuur nooit zal werken en welke kant het opgaat wannneer de dominante cultuur (die het meeste kinderen voortbrengt) zal overheersen. In een islamitisch Vlaanderen zal er niet meer gelachen mogen worden, vrouwen zullen een hoofddoek moeten dragen, jongens zullen besneden worden, muziek zal verboden worden,... Welk weldenkend blank mens wil hiervoor tekenen???
Einherjar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be