Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2005, 12:29   #21
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca
Tja, ieder zijn mening, he !!!!
Als ik zeg dat alcohol gevaarlijker is dan cannabis ben ik dan verkeerd ?
Zo ja, overtuig me dan.
En alcohol is legaal , he !!!!!!!!
Ik beschuldig niemand persoonlijk.
legaliseren !!!!
Men doet al de moeite van de wereld om het roken van (normal) sigaretten te ontraden (geen publiciteit voor rookartikelen - waarschuwingen in koeienletters op de verpakkingen)... waarom niet hetzelfde beleid wat cannabis betreft?
U gaat toch niet ontkennen dat er tegenwoordig meer publiciteit gemaakt wordt voor het gebruik van wiet als tegen dit gebruik?
Ontkennen dat het wietgebruik problemen meebrengt (of kan meebrengen) is waarschijnlijk zijn ogen sluiten...
Hoe het moet opgelost worden weet ik ook niet... Maar zeker niet door te schrijven hoe heilzaam, hoeveel deugd dat het doet enz.
Allez, ik heb er geen ervaring mee... Ik pen ik maar de reactie neer (maar dan heel vriendelijk) van een vriendin van mijn moeke, van wie de zoon verleden jaar werd begraven wegens overmatig druggebruik...
Die jongen was ook begonnen met een (ongevaarrlijke) wietje...
Welke hel de ouders van die jongen hebben meegemaakt, hoef ik waarschijnlijk niet te vertellen...
En neen, hij is niet gestorven aan overmatig gebruik van cannabis.. wel van andere dtrugs.

Ik besef deze post oubollig zal overkomen, maar het zij zo...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 13:22   #22
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Hoi,

Tuurlijk, ik België staat de alcohol-lobby zeer sterk, en die mensen (interbrew/inbev bijvoorbeeld) die hebben er alle baat bij dat Cannabis illigaal blijft, want het is gewoon zo dat als mensen cannabis roken, dat die geen bier gn drinken over het algemeen.

Alcohol is onze nationale drug, zoals in praktisch alle westerse landen en dat willen die mensen zo houden.

En uhm, Raven, ge zit uit u nek te kletsen, in plaats van eens eerst dat artikel te lezen waarvan ik bovenaan de link heb gezet...
Raven zegt:
Citaat:
Wiet kan je onmogelijk vaporiseren (verdampen) omdat het een vaste stof is. Wel kan je wiet in water vermalen, dit filteren, en dat gefilterde water (een soort van wiet-thee eigenlijk) gaan verdampen & inhaleren. En hoogstwaarschijnlijk zal dit wel dit nieuwe proces zijn. Net zoals bij het eten van wiet, gooi je het meeste van de waardevolle THC weg bij je filtrage, wat dit een veel te dure aangelegheid maakt.
En dat is dus pure onzin, wiet met water vermengen en dan verdampen!!! LOL LOL LOL!!! Waarom verkopen ze dan VAPORIZERS!!! Typ het in op google, kheb zelf zo'n ding, en nee, ge moet daar geen water bijdoen, dat heeft NIKS te maken met een waterpijp, en wa zou ge wiet nie kunnen verdampen, lol, ge moet gewoon een top wiet in die shell doen, op't knopke duwen en inhaleren als't heet is, die wiet wordt verwarmd zodat de werkende delen (thc) eruit dampen en je inhaleert dat op die manier. En dat is vééél affectiever dan een joint rollen zo vaporizen, dus kom niet af met je onzin!
En dat je uren moet wachten nadat je bvb space-cake eet is ook niet waar, na een half uurtje voel je dat al ... en dat dat te duur zou zijn om omdat je er meer in moet doen, da's ook BULLSHIT, je kan in elke coffeeshop hier in Maastricht voor €5 zo een mini-cake krijgen en uhm daar heb je op de meeste plaatsen niet eens een gram wiet voor tegenwoordig.
Ik ben al een hele tijd actief lied van www.cannabis-belgie.com dus je moet niet afkomen met zo'n onzin, lees liever dat artikel eens ivm Burgemeester Leers van Maastricht waarvan die link bovenaan staat.

En uhm, als je iemand nog iets zegt van "de laatste studie die ik heb gelezen zegt dat ..." dan mag je er ook de link bijzetten vanwaar dat komt of een juiste bronvermelding. Ik wil niet uit de hoogte doen, maar ik volg die cannabis-kwestie al jaren en wat jij daar zegt klinkt maar wazig en uit de lucht gegrepen.

En uhm, van die negatieve bij-effecten? Hersenschade???
Waar heb je't over en waar lees je dat? OK, dat een enkeling deronder doorgaat ja, kan ik geloven, maarja, dat heb je met alcohol ook. Maar ik spreek uit eigen ervaring. Sinds ik op kot zit (da's nu al het 4e jaar) rook ik quasi dagelijks wiet (of verdamp) en uhm ik heb nog niets gemerkt van hersenschade hoor, meer nog ik ben al in 3 jaar tijd niet ziek geweest, niet eens verkouden bij mijn weten, ik voetbal nog elke week en ik haal goede resultaten op school, dus kom niet af met hersenschade! Dat is dikke zever, als ik naar mijn medestudenten kijk zie ik hetzelfde, m'n kameraden, ze roken allemaal wiet en niet één die ook maar hersenschade heeft ... of wat dan ook ... kijk, je hoort wat en de mensen gaan dat direct voor waar aannemen.

Trouwens, ik denk dat alcohol meer hersenschade veroorzaakt, kijk maar eens naar al die cantussen die georganiseerd worden door studenteverenigingen, allemaal crimineel zat meermaals per week, mij niet gelaten, als die mensen dat willen, maar laat ons dan rustig wiet roken op ons kot of in't park als we aan't voetballen zijn...

Het kan er bij mij gewoon niet in dat als ik een paar planten in de tuin zet in mei, die af en toe water geef en rond oktober die plant oogst om het even daarna op te roken dat dat illigaal is? Ik vraag me dan af, wie heeft hier iets mee te maken? Ik schaad toch niemand?

Why is marijuana not legal? Why is marijuana not legal?
It's a natural plant that grows in the dirt.
Do you know what's not natural?
80 year old dudes with hard-ons. That's not natural.
But we got pills for that.
We're dedicating all our medical resources to keeping the old guys erect,
but we're putting people in jail for something that grows in the dirt?
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 13:25   #23
krizis
Gouverneur

Standaard

hierzo, 2 seconden google en je vond al meer dan 100 verschillend fabrikanten die vaporizers maken voor cannabis-consumptie... dus je kan al denken wat voor een vraag daar naar is

http://www.canorml.org/healthfacts/vaporizers.html
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 13:44   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn ex. wilde het drinken niet laten omdat hij er naar eigen zeggen alleen maar plezier aan had.
Hij kreeg op zijn veertigste al invalidepensioen omdat hij aan maag, darm, lever en hersenletsels leed en stierf op zijn 60ste.

Mijn vader hield heel zijn leven vol dat hij geen schade ondervond van zijn zelfgerolde, halve sigaretjes.
Hij stierf van longkanker op zijn 70ste.

Mijn grootvader werd gezond 88 en stierf van gemis aan zijn vrouw.
Oud 1 mei 2005, 14:07   #25
krizis
Gouverneur

Standaard

Tja,
jammer maar helaas, maar als je argument is dat cannabis illigaal moet blijven omdat het te ongezond is dan stel ik me daar enkele vragen bij...
Uit het jaarrapport van de wereldgezondheidsorganisatie (onderdeel van de VN) blijk nog maar eens dat alcohol wereldwijd meer schade berokkend dan cannabis-gebruik.

Dus, je kan toch moeilijk gaan zeggen dat alcohol mag maar cannabis niet, dat is dat toch pure hypocrisie.

En dan nog, je kan genotsmiddelen (alcohol, cannabis,...) gebruiken of misbruiken hé... en dat heb je in eigen hand, als je niet zo'n sterk karakter hebt en je kent jezelf hierin moet je ook niet gn zuipen hè en dus ook geen wiet gaan roken.

En zoals ik al zei, als je cannabis verdampt (vaporizer) of eet (spacecake ofzo) krijg je GEEN teer binnen enkel en alleen de werkende bestanddelen van je top wiet, dan heb je nog maar weinig argumenten tegen cannabis denk ik zo...
Oud 1 mei 2005, 14:20   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelfs teveel eten is ongezond maar ook dat houdt niet iedereen in de hand ook al is hij/zij er zelf bij, en al doet hij/zij daar niemand schade mee behalve zichzelf.
Oud 1 mei 2005, 14:25   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Mijn ex. wilde het drinken niet laten omdat hij er naar eigen zeggen alleen maar plezier aan had.
Hij kreeg op zijn veertigste al invalidepensioen omdat hij aan maag, darm, lever en hersenletsels leed en stierf op zijn 60ste.

Mijn vader hield heel zijn leven vol dat hij geen schade ondervond van zijn zelfgerolde, halve sigaretjes.
Hij stierf van longkanker op zijn 70ste.

Mijn grootvader werd gezond 88 en stierf van gemis aan zijn vrouw.
Mijn grootvader langs moederszijde rookte als een Turk, zoop als een Zwitser en vloekte als een ketter. Hij werd 96 en had geen enkel grijs haar toen hij stierf. Mijn buurjongen sportte dagelijks, at gezond, rookte nooit en dronk nooit alcohol. Op een dag stapte hij na school van de trein en zakte dood neer op het perron ten gevolge van een hersenbloeding. Hij was 17...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 14:39   #28
krizis
Gouverneur

Standaard

Tja,
people die! that's what they do!

En dan nog iets, hoeveel verkeersongelukken zijn er al gebeurt onder invloed van alcohol? En da kist de staat jaarlijks bakken vol geld, en voetbal-hooliganisme... allemaal onder invloed van alcohol hé...
De belgische voetbalcompetietie heet niet voor niks Jupiler-Liga, iemand die cannabis rookt gaat geen stadion afbreken en supporter van de andere ploeg aanvallen, ze zouden eerder gaan verbroederen...
kijk maar naar de europa-beker in Portugal, ze hebben daar toen toegestaan van cannabis te roken in de stadions en der is daar praktisch géén hooliganisme/vandalisme gemeld... in ieder geval beduidend minder dan als er meer alcohol zou gedronken worden...
Oud 1 mei 2005, 14:57   #29
lenca
Partijlid

Standaard

@chipie : ik vind het heel erg dat die jongen is gestorven aan drugs. Maar niet door cannabis. Er moet degelijk een onderscheid gemaakt worden.
Trouwens ben ik ervan overtuigd dat heel wat canabisgebruikers tegen harddrugs zijn.
Legaliseer
lenca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 15:12   #30
krizis
Gouverneur

Standaard

Inderdaad,
een grote groep mensen schrijft dat allemaal af als drugs, terwijl ALCOHOL een HARD DRUG is en CANNABIS een SOFT DRUG, en dat tweede is dan illigaal ... wie kan er nog volgen ?
Ik gebruik ook enkel cannabis, net zoals iedereen die ik ken die cannabis gebruikt van m'n kameraden op kot en thuis, die pillenslikkers/snuivers/..., da's een heel andere mentaliteit en heb ik nooit iets mee te maken, 't is te zeggen, ik of m'n kameraden gebruiken dat niet en hebben ook niet de minste behoefte omda te doen.
Dus vergeet stepping-stone maar, die vervalt bij deze, en is dus dikke zever.
Oud 1 mei 2005, 15:12   #31
Tavek
Banneling

Standaard

Cannabis kan geen kwaad, vind het alleen soms grappig als ze alcohol en weed mixen. Dan kunt ge mensen begaaien, zijn ze totaal knock out

Alcoholstift, here I come !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 15:17   #32
krizis
Gouverneur

Standaard

Idd, en dat is niet aan te raden stoned en dronken, dat noemen ze dan stronken, in Nederland is dat al een veel-gebruikt woord en als dat zo doorgaat wordt het misschien nog opgenomen in de Dikke Van Dale :d
Oud 1 mei 2005, 15:25   #33
lenca
Partijlid

Standaard

Tja alcohol en cannabis samen is totaal af te raden natuurlijk !!!!!
Oud 1 mei 2005, 15:34   #34
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Hoi,

Tuurlijk, ik België staat de alcohol-lobby zeer sterk, en die mensen (interbrew/inbev bijvoorbeeld) die hebben er alle baat bij dat Cannabis illigaal blijft, want het is gewoon zo dat als mensen cannabis roken, dat die geen bier gn drinken over het algemeen.

Alcohol is onze nationale drug, zoals in praktisch alle westerse landen en dat willen die mensen zo houden.
Hi,
Het zal zijn dat , omdat Inbev wereldeider is geworden, het wietgebruik in praktisch heel de wereld is verboden...
Of zijn er veel ('normal') landen waar dat dit toegelaten is?

En als alcohol een gevaarlijker drug is als wiet, zouden we dan allemaal geen inspanning doen om beiden af te raden?
Het is niet omdat van een 100 meter hoge brug springen gevaarlijker is dan één van 70 meter, dat we van die laatste moeten springen?...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 15:35   #35
lenca
Partijlid

Standaard

Maar chipie cannabis is nu eenmaal niet gevaarlijk !!!!!!
Oud 1 mei 2005, 15:45   #36
krizis
Gouverneur

Standaard

Waarom dat Cannabis veboden is?
Ja tiens, door de Verengde Staten hè... war on drugs, de opium-wet, weet gij nu echt niks...
Bekijk deze reportage dan maar eens aandachtig als je't echt wilt weten en we spreken nog eens, zeker aan te raden !!!! (duurt een half uurtje)
breedband (500Kb):
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...ebruari%202004
smallband (100Kb):
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams....rm?title=Hasj 10 februari 2004
Oud 1 mei 2005, 15:47   #37
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Waarom dat Cannabis veboden is?
Ja tiens, door de Verengde Staten hè... war on drugs, de opium-wet, weet gij nu echt niks...
Bekijk deze reportage dan maar eens aandachtig als je't echt wilt weten en we spreken nog eens, zeker aan te raden !!!! (duurt een half uurtje)
breedband (500Kb):
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams...ebruari%202004
smallband (100Kb):
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams....rm?title=Hasj 10 februari 2004
yep, en de flitspalen zijn ook door Bush geinstalleerd.

Gelieve toch niet te veel te smoren alvorens uw "mening" te ventileren
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 15:59   #38
Tavek
Banneling

Standaard

Ik wacht op een reactie van wolfgang meister die weed koppelt aan homos.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 16:00   #39
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ik wacht op een reactie van wolfgang meister die weed koppelt aan homos.....

Dat wordt weer lachen, gieren, brullen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 16:32   #40
Einherjar
Burger

Einherjar's schermafbeelding

Standaard

Drugs zorgt voor lichamelijke en geestelijke achteruitgang, dat het vooral populair is in linkse kringen hoeft dan ook niet te verbazen.

[size=4]Voor Volk en Vaderland[/size]
Einherjar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be