![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() "Sinds vijfentwintig jaar,zijt gij Vlamingen,miskend,verdrukt en vernederd.Sinds vijfentwintig jaar wordt gij in een vreemde taal aangesproken,gehoord,gevonnist en geregt.Sinds vijfentwintig jaar hebt gij franch geld,een franch hof,een franche wetgeving,een franch bestuur,een franch leger,een franch geregt;--alles wat tot de uitroeying uws geslachts helpen kan.Reeds vijfentwintig jaar vraagt gij tevergeefs een regt dat u de grondwet toekent:"gelijkheid voor allen en in alles".Sinds vijfentwintig jaar heeft de regering alles aangewend om,onder steeds groeyenden franchen invloed,dat eenige te versmoren wat u nog als Nederlander overbleef:uwe taal----->het vaderland der ziel.Sinds vijfentwintig jaar zijt gij vreemdelingen op uwe eigenen grond......Sinds vijfentwintig jaar is de Waal het bevoorregt,bedorven kind der reegering,de Vlaming verstooten en miskend.
Weest Franch,roept men ons toe,en alles zal gedaan zijn. Ha!Weest Franch!Verbaster u!Verbrandt uwe geschiedenis.Verloochent uw voorgeslacht.laat u van uwe wortel rukken waarop gij voor eeuwen gegroeid zijt.Verliest al wat den Nederlander kenmerkt.Verkoopt het vaderland uwer ziel.Vergeet uwe afkomst,den roem dien gij in vorige eeuwen als Vlaming gewonnen hebt,en alles zal gedaan zijn! En wat zouden wij dan meer zijn dan negers in eene planterij;dan de indianen in een engelche kolonie?Die woonen ook in hun geboorteland,maar hoe woonen zij er?" Mooi verhaaltje van een Vlaming die leefde in een Belgie dat 25 jaar oud was,in het jaar 1855.De verdrukking door de franstaligen is van alle tijden!Laat ons de mensen niet vergeten die gestreden hebben voor de rechten van de Vlamingen.Het was een lange bloedige strijd,en zoals jullie kunnen zien,het is nog steeds niet afgelopen!
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is: k�*n Verhofstadt dit met enkel de medewerking van zijn Pest Voor Vlaanderen?
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [QUOTE]"Sinds vijfentwintig jaar,zijt gij Vlamingen,miskend,verdrukt en vernederd.Sinds vijfentwintig jaar wordt gij in een vreemde taal aangesproken,gehoord,gevonnist en geregt.Sinds vijfentwintig jaar hebt gij franch geld,een franch hof,een franche wetgeving,een franch bestuur,een franch leger,een franch geregt;--alles wat tot de uitroeying uws geslachts helpen kan.Reeds vijfentwintig jaar vraagt gij tevergeefs een regt dat u de grondwet toekent:"gelijkheid voor allen en in alles".Sinds vijfentwintig jaar heeft de regering alles aangewend om,onder steeds groeyenden franchen invloed,dat eenige te versmoren wat u nog als Nederlander overbleef:uwe taal----->het vaderland der ziel.Sinds vijfentwintig jaar zijt gij vreemdelingen op uwe eigenen grond......Sinds vijfentwintig jaar is de Waal het bevoorregt,bedorven kind der reegering,de Vlaming verstooten en miskend.
Weest Franch,roept men ons toe,en alles zal gedaan zijn. Ha!Weest Franch!Verbaster u!Verbrandt uwe geschiedenis.Verloochent uw voorgeslacht.laat u van uwe wortel rukken waarop gij voor eeuwen gegroeid zijt.Verliest al wat den Nederlander kenmerkt.Verkoopt het vaderland uwer ziel.Vergeet uwe afkomst,den roem dien gij in vorige eeuwen als Vlaming gewonnen hebt,en alles zal gedaan zijn! En wat zouden wij dan meer zijn dan negers in eene planterij;dan de indianen in een engelche kolonie?Die woonen ook in hun geboorteland,maar hoe woonen zij er?"[/quote] ![]() ![]() ![]()
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Inderdaad een mooi verhaal. En jammer genoeg is dit nog steeds brandend actueel. Nog steeds worden wij door de Walen geregeerd, zoals de absolute macht van Di Rupo ook nu weer duidelijk maakt. Tijd om er eens iets aan te doen, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() volgens mij heb je een 2/3 meerderheid nodig om de gewesten aan te passen. Ik denk niet dat ze genoeg hebben met de vld erbij. En de sossen zie ik niet zover gaan, die gedragen zich nog behoorlijk in deze situatie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Hola,
Jawel, jawel het einde nadert, finalmente. Maar we moeten dan ook eens beginnen te denken aan wat gaat dan het opdoeken van belgique gaat kosten. Ik denk dat dan de franskilions het onderste uit de onderste kan zullen halen. Waarschijnlijk moeten we wallonië nog uitbetalen voor de bewezen diensten. Dan kan dirupo eindelijk zijn waals congo oprichten. Daar lijkt het nu al op. un saludo |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar om gemeenten van gewest te wisselen, zal het wel een gewone meerderheid of zelfs een tweederde meerderheid in elke taalgroep zijn. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vrees echter dat ik niet welkom zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beloof jou hierbij een van de eerste glazen aan te bieden. ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Champagne lijkt me wat hoog gegrepen voor een ordinaire Vlaming.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niets liever dan dat ALLE Vlaams-nationalisten elkaar graag mogen en met jou is dat best mogelijk heb ik gemerkt.
![]()