Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: NIEUWE BEVRIJDING NODIG VOOR BELGIE?
JA 12 46,15%
NEEN 14 53,85%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2005, 15:24   #21
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

BUB blijft echt grappig.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 15:53   #22
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Soms zou ik nog gaan denken dat de BUB gevaarlijker is dan het vlaams belang als je ziet wat ze hier allemaal vragen
Het zou niet de eerste keer zijn dat er in dat soort nostalgische establishmentkringen een staatsgreep gepland wordt. Of denkt de BUB eerder aan een heruitgave van de Bende van Nijvel, waarbij alle flaminganten in een Colruyt (flamingantisch bedrijf) neergemaaid worden?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 15:55   #23
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

BUB blijft niet enkel grappig maar vooral zielig..

een partijtje met 1% (?) of zelfs minder (?) stemmen met domme, idiote, onrealistische programmapunten...
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 16:33   #24
Truder
Minister-President

Truder's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Citaat:
Soms zou ik nog gaan denken dat de BUB gevaarlijker is dan het vlaams belang als je ziet wat ze hier allemaal vragen
Gevaarlijk zijn ze niet, ik zou ze eerder omschrijven als ammusant.
Je kan ze het best vergelijken met de dorpsidioot van vroeger. Niet gevaarlijk, ammusant en niemand neemt ze au sérieux.

Laatst gewijzigd door Truder : 6 mei 2005 om 16:52.
Truder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 16:34   #25
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Dien Hans, wat doet den dieë eigenlijk voor de kost ??
Oud 6 mei 2005, 16:42   #26
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Is de oorlog hier NOG steeds bezig?
Oud 6 mei 2005, 18:19   #27
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Gulle zijt goed zot bij de BUB om zulke vragen te stellen Belgie heeft geen oorlog meer nodig en als Belgie ooit splits dan zal het zonder oorlog zijn
Natuurlijk heeft België geen oorlog nodig. Doch, als België ooit uiteengetrokken wordt, zal deze er wel komen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 18:24   #28
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Doch, als België ooit uiteengetrokken wordt, zal deze er wel komen.
Als België uiteengetrokken wordt zal dit op politieke wyze gebeuren, dat betekent op democratische manier. Vraag is dus: HOE gaat gij die oorlog ontketenen? "Wie tegen wie?" om het even simpel uit te drukken.

maar weest gerust, als onrecht geschiedt en het belgisch leger ons grondgebied schendt

met geweer en granaat
te allen tijde paraat!

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 6 mei 2005 om 18:26.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 18:35   #29
Egidius

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heeft België geen oorlog nodig. Doch, als België ooit uiteengetrokken wordt, zal deze er wel komen.
Ah ja? Met die nieuwe kanonnen van Flahaut zeker? Een leger met niets dan materiaal dat om politieke redenen bij "bevriende bedrijven" besteld is: daar zal volk komen naar kijken.

Egidius
Oud 6 mei 2005, 19:08   #30
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
60 jaar geleden eindigde de tweede wereldoorlog. Eindelijk was Europa van het nazisme verlost. Doch, vandaan zien we dat er hier nog enkele nazi's rondzwerven o.a. bij het Vlaams Belang.

Heeft België een nieuwe bevrijding nodig die van het land weer een tolerante en open maatschappij maakt?
Eerder een leger psychiaters dat via hypnose en zielenknijperij achterhaalt waar al die dwaze frustraties vandaan komen en waarom ze worden geprojecteerd op mensen die daar eigenlijk geen zier mee te maken hebben. Enkele dagen geleden stond nog in De Standaard dat onderzoek heeft uitgewezen dat mensen hun onzekerheden over m.n. hun eigen economische en morele situatie liever projecteren op criminelen en allochtonen. De mens heeft een bok nodig om met alle zonden te beladen, ook al zit die bok eigenlijk in hetzelfde schuitje, zij het dan twee plassen dieper.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 19:35   #31
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

BUB, zie je nu waarom ik niet sta te springen om bij jullie aan te sluiten?

Ik sta zeer dicht bij uw Unionistische visie, enkel de manier waarop jullie die willen bereiken, staat me niet zo aan.
Ik geloof dat samenwerken en, op niveau, discussieren kan naar een serieuze oplossing leiden...
Idiote opmerkingen, zoals deze topic, leiden er enkel toe dat onze gemeenschappelijke visie eerder geridiculiseerd en beschimpt wordt ipv. bespreekbaar.

BUB, stop de nonsens en laat de issues over aan mensen met meer gezond verstand! Het zal U en mij meer opbrengen, dan jullie idioterieën op dit vlak!

Met Dank,
Rudy Van Nespen,
Voorzitter a. i. Nationale Unie.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 19:58   #32
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
BUB, stop de nonsens en laat de issues over aan mensen met meer gezond verstand! Het zal U en mij meer opbrengen, dan jullie idioterieën op dit vlak!

Met Dank,
Rudy Van Nespen,
Voorzitter a. i. Nationale Unie.
U wil ons beroven van onze dagelijkse portie amusement? Dat is niet erg vriendelijk, meneer van Nespen!

Egidius
Oud 6 mei 2005, 19:58   #33
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
60 jaar geleden eindigde de tweede wereldoorlog. Eindelijk was Europa van het nazisme verlost. Doch, vandaan zien we dat er hier nog enkele nazi's rondzwerven o.a. bij het Vlaams Belang.

Heeft België een nieuwe bevrijding nodig die van het land weer een tolerante en open maatschappij maakt?
Alstublief jong, ik ben steeds te vinden voor een goei grap en een plezante mop hé, maar nu toch ff serieus hé.
Heb je nu echt geen beter dingen te doen dan uwe *kostbare* tijd te verprutsen aan uw onozel onderwerpen over "nieuwe bevrijdingen" en "nazi's" enz. Want moest je eens weten wat echte nazi's zijn hé, wil ik u graag eens uitnodigen naar Auschwitz of Buchenwald, daar zal je pas echt de gruwel meemaken die Europa zo'n 60 jaar geleden heeft meegemaakt!! Ik zit verdomme met die talloze slachtoffers in die geleden hebben tijdens WO II, dat was afschuwelijk en mag inderdaad nooit meer meemaken, maar hoe durf jij een partij symbolisch veroordelen tot nazisme? U beledigt mij van een nazi?
U beledigt niet enkel mij maar de miljoenen slachtoffers onder het nazi-regime omdat je het nazisme zo licht opneemt en misbruikt voor politieke doeleinden.

Wanneer ga je nu in godsnaam toegeven dat een ruime groep Vlamingen (1.000.000!!) voor het Vlaams Belang hebben gestemd. Wanneer ga je eens buigen voor de mening van het volk? Niet voor hun zogezegde extremistische standpunten en zeker niet omdat er "nazi's" inzitten maar wegens hun degelijk alternatief die ze kunnen bieden ten opzichte van paars en rooms-paars.
Please man, een voorzitter van een politieke partij, ook al telt die maar 8 man, had ik toch wel beetje meer volwassenheid verwacht hoor dan "2e bevrijdingen" en "nazi verwijten"... be adult!

Laatst gewijzigd door William : 6 mei 2005 om 19:59.
William is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 20:03   #34
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
U wil ons beroven van onze dagelijkse portie amusement? Dat is niet erg vriendelijk, meneer van Nespen!

Egidius
Ik ben nu eenmaal geen vriendelijke mens: Alles wat ik doe of zeg staat in het teken van een realistisch en efficiënt bestuur van mijn Belgische vaderland.

Hoe zeer ik ook sympathiseer met het gedachtengoed van mijn BUB-collegas, ik hou niet van de wijze waarop ze dat gedachtengoed steeds weer onderwerp van hoon en ridiculisering maken, omdat ze in wezen gelijk hebben, maar het steeds verkeerd aan de man brengen...

Ik wou dat ze eindelijk eens opgroeiden...

Oud 6 mei 2005, 20:27   #35
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben nu eenmaal geen vriendelijke mens: Alles wat ik doe of zeg staat in het teken van een realistisch en efficiënt bestuur van mijn Belgische vaderland.

Hoe zeer ik ook sympathiseer met het gedachtengoed van mijn BUB-collegas, ik hou niet van de wijze waarop ze dat gedachtengoed steeds weer onderwerp van hoon en ridiculisering maken, omdat ze in wezen gelijk hebben, maar het steeds verkeerd aan de man brengen...

Puur uit interesse, aan u die zegt op een ernstige manier te willen discussiëren over de toekomst van België: wat denkt u over het dossier en de splitsing van BHV?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 20:31   #36
Egidius

Standaard

Citaat:
Als er echte argumenten (andere dan emo-argumenten) zouden bestaan om België te behouden en zelfs terug unitair te maken, dan hebben we ze hier in elk geval nog nooit gehoord...

Citaat:
U blijkt toch wel een onbegrijpelijk vriendelijk man te zijn.

Egidius
Oud 6 mei 2005, 20:32   #37
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Puur uit interesse, aan u die zegt op een ernstige manier te willen discussiëren over de toekomst van België: wat denkt u over het dossier en de splitsing van BHV?
Mijn persoonlijke mening is dat we daar teveel tijd aan besteden.
Momenteel zijn er een aantal veel belangrijker zaken waar we dringend meer tijd zouden moeten insteken:
Denken we maar aan de eindeloopbaan discussie, de hardere aanpak van moslim-radicalisme, het aanzwengelen van de stagnerende economie.

De Vlaamse gemeenschap heeft gelijk met de eis tot splitsing, maar moet dringend deze eis in het juiste perspectief stellen.

In software quality termen spreken we hier van een prioriteit: 'Nice to have'!

Oud 6 mei 2005, 20:35   #38
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als er echte argumenten (andere dan emo-argumenten) zouden bestaan om België te behouden en zelfs terug unitair te maken, dan hebben we ze hier in elk geval nog nooit gehoord...
Egidius
Misschien komt dat omdat U nooit naar argumenten heeft gevraagd aan iemand anders dan de BUB? Ik zal ze U ter tijd en stond wel geven.

Citaat:
U blijkt toch wel een onbegrijpelijk vriendelijk man te zijn.
Egidius
Niet echt, hoor! Mispak U niet!

Oud 6 mei 2005, 20:49   #39
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Ja, de oorlog van de linksen, de flaminganten en de franskiljons tegen het Belgische Volk!
In dat geval zal ik m'n Duitse vrienden maar alvast bellen, dat ze zich maar klaar houden. In oorlog is alles toegelaten, nietwaar?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 20:51   #40
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
De Vlaamse gemeenschap heeft gelijk met de eis tot splitsing, maar moet dringend deze eis in het juiste perspectief stellen.
Nochtans, als deze eis zo onbelangrijk is en de inwilliging ervan niet meer dan logisch, waarom moeten de Vlamingen die dan in het "juiste perspectief" (aka inbinden?) zien? Waarom is het voor de franstaligen zo belangrijk dat ze er desnoods alles voor blokkeren?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be