![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Men neemt inderdaad niet iemand aan om daarna terug te ontslaan. Maar als de ontslagregeling zo streng is dat ze een rem is op de tewerkstelling dan schiet ze haar doel voorbij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() chipie is tegen werklozen, maar vindt tevens dat er gemakkelijker en sneller ontslaan moet kunnen worden.
wat goed dat er nog verstandige mensen zijn zoals hij. de wereld zou nogal vierkant draaien anders. Laatst gewijzigd door Mitgard : 6 mei 2005 om 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik zei nog tegen mijn moeke: 'Wedden dat ons Mitgardje binnen de vijf minuten reageert?' En voil�*... Als men nog nooit gewerkt heeft, ging mijn moeke verder, dan kan ons Mitgardje niet weten hoe lang de opzegtermijnen wel zijn (voor bedienden... en de arbeiders gaat men dan waarschijnlijk daarmee nog gelijkstellen... om de loonkosten op niveau te kunnen houden) en wat dat kost... en dat dit dus helpt om werkgelegenheid te scheppen... Tja, zei ik tegen mijn moeke, dat zal hem worst wezen... zolang anderen zijn pamper maar betalen en hem niet lastig vallen... Vooral niet lastig vallen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 6 mei 2005 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal het nog één keer zeggen(heb vanavond toch niks anders te doen).
Een werkgever die "flexibel" wil omgaan met zijn werkvolk kan al sinds jaar en dag beschikken over "Interimairs". Wat is nu het probleem? "Flexibele" werkgevers kunnen niet doen wat ze willen met Interim-arbeiders,als ze het te bont maken krijgen ze er van de interim-bureaus(machtige firmas ondertussen) NIEMAND meer om mee te spelen.... Dus zitten onze "arme" werkgevertjes nu gevangen tussen vakbonden en interim-firmas..en vinden ze niemand meer om mee te spelen,wel wetende dat het feestje in China ook niet zal blijven duren ![]() (In China is er een traditie om regelmatig de heersende klasse de keel over te snijden) arme arme werkgevertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me eigenlijk wel eens af hoeveel onder bv activa terecht komen of iets anders in die aard en hoeveel niet.
Als men het verschil nu eens zou delen, dan zou overal de lasten gelijk komen en tegelijk zakken. Met andere woorden, er liggen verse lakens op het bedje gespreid! Nu dodo doen. |
![]() |
![]() |