![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Foch zei al dat Frankrijk de oorlog had gewonnen, maar de vrede verloren. Het Vlaamsnationalisme waar je zo'n hekel aan hebt, is niet zo maar ontstaan en kunnen groeien omdat misschien volgens jou een aantal inherent anti-begische individuën werden geboren. Idem dito voor de groei van het VB. een pijnstiller verzacht enkel even de pijn, maar lost de bron die de oorzaak is van de pijn niet op. Wat jij doet is schieten op de "pijn".
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Vind niemand dat ietwat merkwaardig dat repotages en films over de misdaden van het nazi-regime en het leven van hitler niet weg te slaan zijn van de vrt maar dat aan de andere kant ze in hun broek doen om ook maar iets van materiaal uit te zenden die Vlaams belang in diskrediet zou brengen. (ik denk aan de foto van koen dillen met leon degrelle, de reportage over het vlaams blok met de beelden van die bedevaart aan een ss kerkhof, vlaamse choc, filmpjes van blockwatch, et cetera, et cetera, et cetera,...
kan mij iemand verlichten op dit punt, en ja wa doen die klootzakken van VB hun nazi-propaganda te verspreiden voor de deuren van het unief. En voor degene die zich afvragen waarom hitler er weer bij te halen, wel leg mij dan uit waarom vlaams belang europarlementsleden zich dan onthouden bij he stemmen van een wet die het negationisme en revisionisme verbiedt, of waarom er artikels over de vlaamse algemene ss gesingeerd zijn met Dewinter zijn naam. Trouwens als je een beetje je vaderlandse geschiedenis kent, weet je dat Vlaams nationalisme altijd hand in hand is gegaan met collaboratie en dit is geen linkse propaganda maar historische feiten. Om maar een paar dingen te noemen de flamenpolitiek in de eerste wereldoorlog, het VNV met staf declerck en het Verdinaso van joris van severen die hitler met open arm ontvangen in WW2, veel leden die aan de bestraffing van de collaboratie en het landverraad zullen ontsnappen zullen later de kiem zal vormen van wat de volks unie zal zijn, met mensen zoals Borgignon ex-vnv en Karel Dillen ex-ss, die zal uitgroeien tot wat nu de NVA en het VB is, de gezichten zijn veranderd maar de aard niet, ze zijn niet vies van aggressieve campagnes, camions sturen met geld naar onze franstalige landgenoten en posters met "geen tweehonderdjaar belgie" de vlaams nationalisten die het nazi verleden van de vlaamse beweging ontkennen doen zich schuldig aan negationisme en revisionisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Gij zou beter in u eigen boezem kijken, met mijn geweten is er niets mis, ik steun geen partij die een collaboratie verleden heeft.
En wij misbruiken helemaal niet de slachtoffers van het nazi-regime, ik toon gewoon aan dat de vlaamse beweging een aandeel had in de vervolgingen van het nazi-regime; vele verzets strijders zijn veraden geweest door leden van het VNV en co en hebben het vlaams volk opgehitst om te gaan vechten aan het russisch front en zo onze vrijheid uitgesteld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Zeg egidius hebbe gij eigenlijk ooit in een geschiedenis klas gezeten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Premissen : een politieke beweging heeft ideeën / een politiek beleid heeft gevolgen / een politiek beleid is tenminste gedeeltelijk gebaseerd op de ideeën van de partij die het beleid voert Redenering : eenzelfde soort ideeën kan gevolg geven tot eenzelfde soort resultaten. Sluitstelling : je kunt je baseren op de reële gevolgen van een voorbije politieke beweging om de mogelijke gevaren van een actuele beweging in te schatten. 2) Het gaat hier zoals reeds gezegd niet om het behoud van België, dat in verhouding met het onderwerp absoluut van secundair belang is. 3) Een voorbeeld voor mijn stam ? Waarover hebt u het ? Ik leef in een moderne staat waar zulke begrippen met geen enkele realiteit stroken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Nu zijn er Duitsers die het verleden aanvaarden en ernaar streven dat zulke verschrikking niet meer gebeurt. Er zijn Duitsers geweest die met Hitler en de zijnen medeplichtig waren en die niet geluisterd hebben naar de vermaningen van binnen- en buitenlandse duiders. Er zijn verscheidene manieren om "kind van zijn tijd" te zijn en dat alles relativeren is een gebrek aan moed. Niemand is zonder "zonde", maar niet alle houdingen zijn moreel gelijk te stellen. De nazi's waren fout, hun aanhangers waren fout en hun ideeën waren fout. De gevolgen van die fouten waren onnoemelijk kwaadaardig en ik ben niet degene die ze relativeer. Hun ideeën waren grotendeels nationalistisch, en de Vlaamsnationalistische ideeën lijken heel erg op die van de nazi's. Ze zijn fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Van Maerlant had in plaats van retorica misschien beter wat binnelandse politiek gestudeerd, dan had hij de redenering misschien wat beter begrepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
gelooft u ook nog steeds dat leopold 2 de vriendelijke man met de baard was en dat albert 1 de moedige koning ridder was? dat is immers hetgeen ik ooit geleerd heb in de geschiedenisles
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |