![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> wrote in message >> Toch is er naar mijn mening iets mis met je ogen, je dekt van te zien >> maar bent zo blind als een mol. > > Misschien zit bij jou het probleem meer in het verstand. Toch opvallend, steeds meer mensen vragen zich af of er iets mis is met de observerende vermogens van het Type Franneke: de Multiculturele Heilssoldate. |
![]() |
#22 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ghingis Khan tikte: > >> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... > >>> Ik heb het goed gelezen Kahn, en er is niets mis met mijn ogen. >>> Maar kun jij wel begrijpend schrijven? >> >> Toch is er naar mijn mening iets mis met je ogen, je dekt van te zien >> maar bent zo blind als een mol. > > Misschien zit bij jou het probleem meer in het verstand. > >> Mischien is het uw fout niet, brainwashing is een smerige methode >> welke men niet snel doorheeft als ze op je toegepast wordt. > > Dat lijkt mij inmiddels ook wel duidelijk, Khan. > >>>>>> Ik heb echt medelijden met sommige mensen, ze hebben ogen gekregen >>>>>> om te zien, de ogen werken perfect, maar toch zien zij niet. >>>>> >>>>> Je kent vast dat verhaal van die blinde wel. >>>>> Hij vraagt aan iemand wat wit eigenlijk is. >>>>> Die iemand antwoordt dat dat een kleur is, de kleur van een zwaan. >>>>> "Zwaan? Wat is dat?" >>>>> "Dat is zo'n drijvende vogel met een grote kromme hals", antwoordt >>>>> de ziende >>>>> man. >>>>> "Krom?" vraagt de blinde, "wat is dat nou weer?" >>>>> "Dat is dat iets..... eh, voel maar langs mijn arm." De man houdt >>>>> zijn arm krom en laat de blinde erlangs voelen. >>>>> "Ah!"roept de blinde blij, "nu weet ik wat wit is!" >>>> >>>> Een fabeltje waarmee de blinde medemens niets is. >>> >>> Ook hier: Wat bedoel je? > >> Weet daardoor de blinde mens wat wit is ? > > Uiteraard niet. Dat is nou net de grap. Een blinde zou hem nog begrepen > hebben. > >> Je hebt hem gewoon bedrogen. > > Je zit anders heel krom te lullen.. Stel je even voor, een zwarte zwaan. Maar je hebt het niet, je bent niet mee, je begrijpt het niet, je ziet het niet..............zoveel is klaar en duidelijk. Dag Franneke, nog een zeer goede dag toegewenst. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#23 |
|
![]() "yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Franneke" <[email protected]> wrote in message > >>> Toch is er naar mijn mening iets mis met je ogen, je dekt van te zien >>> maar bent zo blind als een mol. >> >> Misschien zit bij jou het probleem meer in het verstand. > > Toch opvallend, steeds meer mensen vragen zich af of er iets mis is met de > observerende vermogens van het Type Franneke: de Multiculturele > Heilssoldate. Er is zo een spreekwoord: Ik dacht zo aan "Wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil" -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#24 |
|
![]() yew betcha tikte:
> "Franneke" <[email protected]> wrote in message > >>> Toch is er naar mijn mening iets mis met je ogen, je dekt van te >>> zien maar bent zo blind als een mol. >> >> Misschien zit bij jou het probleem meer in het verstand. > > Toch opvallend, steeds meer mensen vragen zich af of er iets mis is > met de observerende vermogens van het Type Franneke: de Multiculturele > Heilssoldate. Ach, dan hebben we iets gemeen. Maar ik begrijp je probleem wel, yew. Het is natuurlijk verduveld lastig en vervelend, dat er in deze newsgroup/s nog mensen rondlopen die kunnen relativeren. |
![]() |
#25 |
|
![]() Ghingis Khan tikte:
> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Ghingis Khan tikte: >> >>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >> >>>> Ik heb het goed gelezen Kahn, en er is niets mis met mijn ogen. >>>> Maar kun jij wel begrijpend schrijven? >>> >>> Toch is er naar mijn mening iets mis met je ogen, je dekt van te >>> zien maar bent zo blind als een mol. >> >> Misschien zit bij jou het probleem meer in het verstand. >> >>> Mischien is het uw fout niet, brainwashing is een smerige methode >>> welke men niet snel doorheeft als ze op je toegepast wordt. >> >> Dat lijkt mij inmiddels ook wel duidelijk, Khan. >> >>>>>>> Ik heb echt medelijden met sommige mensen, ze hebben ogen >>>>>>> gekregen om te zien, de ogen werken perfect, maar toch zien >>>>>>> zij niet. >>>>>> >>>>>> Je kent vast dat verhaal van die blinde wel. >>>>>> Hij vraagt aan iemand wat wit eigenlijk is. >>>>>> Die iemand antwoordt dat dat een kleur is, de kleur van een >>>>>> zwaan. "Zwaan? Wat is dat?" >>>>>> "Dat is zo'n drijvende vogel met een grote kromme hals", >>>>>> antwoordt de ziende >>>>>> man. >>>>>> "Krom?" vraagt de blinde, "wat is dat nou weer?" >>>>>> "Dat is dat iets..... eh, voel maar langs mijn arm." De man houdt >>>>>> zijn arm krom en laat de blinde erlangs voelen. >>>>>> "Ah!"roept de blinde blij, "nu weet ik wat wit is!" >>>>> >>>>> Een fabeltje waarmee de blinde medemens niets is. >>>> >>>> Ook hier: Wat bedoel je? >> >>> Weet daardoor de blinde mens wat wit is ? >> >> Uiteraard niet. Dat is nou net de grap. Een blinde zou hem nog >> begrepen hebben. >> >>> Je hebt hem gewoon bedrogen. >> >> Je zit anders heel krom te lullen.. > Stel je even voor, een zwarte zwaan. Kijk, je begint hem al te snappen. > Maar je hebt het niet, je bent niet mee, je begrijpt het niet, > je ziet het niet..............zoveel is klaar en duidelijk. > > Dag Franneke, nog een zeer goede dag toegewenst. Jij ook Khan, de dag is nog niet verloren! |
![]() |
#26 |
|
![]() On Tue, 10 May 2005 11:39:50 +0200, "Franneke" <[email protected]>
wrote: >yew betcha tikte: > >> "Franneke" <[email protected]> wrote in message >> >>>> Toch is er naar mijn mening iets mis met je ogen, je dekt van te >>>> zien maar bent zo blind als een mol. >>> >>> Misschien zit bij jou het probleem meer in het verstand. >> >> Toch opvallend, steeds meer mensen vragen zich af of er iets mis is >> met de observerende vermogens van het Type Franneke: de Multiculturele >> Heilssoldate. > >Ach, dan hebben we iets gemeen. >Maar ik begrijp je probleem wel, yew. >Het is natuurlijk verduveld lastig en vervelend, dat er in deze newsgroup/s >nog mensen rondlopen die kunnen relativeren. > Ja en de NRC nuanceerde er dit weekend ook weer op los in hun bijlage over de Baarsjes, het stadsdeel waar Yew Betcha woont. Schandalig gewoon. |
![]() |
#27 |
|
![]() yew betcha wrote:
> "Serpent" <[email protected]> wrote in message > > >>Wat is het stil in de linkse kerk na het in elkaar timmeren van een >>homostel >>in Amsterdam, door uiteraard "een kleine minderheid" van Marokkaanse >>verrijkers. > > > Die zijn er wel geweest, bij soortgelijke bedrijfsongevalletjes in de BV > Multiculturele Samenleving. > > Het kan worden gerelativeerd, want je hebt ook andere vormen van > criminaliteit. Zoals bijvoorbeeld voetbalvandalisme. En er worden moskeeën > in de fik gestoken. Wat ook heel erg is. (Niet dat dit het falen van de > multiculturele samenleving aantoont, hooguit het racisme van sommige > Nederlanders.) > > Het kan worden teruggekaatst. Dan zal je worden verweten dat je vreugde > beleeft aan het feit dat het "weer Marokkanen zijn". (Het is eigenlijk onze > schuld, snap je?) > > Het stond zeker in De Telegraaf? Oh, dan weten wij genoeg. Stond het in De > Volkskrant? Die kun je tegenwoordig ook niet meer vertrouwen. > > Je zult worden verweten: jij bent anders helemaal niet begaan met homo's! > Homo emancipatie is bij uitstek een links onderwerp. Wie niet links is, mag > niet opkomen voor homo's. (De politieke voorkeuren onder homo's zijn > precies dezelfde als onder de rest van de bevolking. Ik kan uit mijn hoofd > zo een hele trits prominente homoseksuele VVD'ers opnoemen.) > > Het zal worden geweten aan het falende kabinetsbeleid. De bezuinigingen op > het jeugd- en buurthuiswerk wreken zich. (Mohammed Bouyeri werkte in zo'n > buurthuis. Het heeft geholpen.) > > Verder kan je het verwijt krijgen dat je er teveel aandacht aan schenkt. En > dat is niet goed, want dat speelt alleen maar rattenvangers als "de fascist > Wilders" in de kaart. En blijf je ermaar op doorgaan? Dan ben je zelf er > waarschijnlijk ook een. (Een wat? Een fascist, natuurlijk. Daar sta je > van te kijken hè? Toch is het zo.) > > En als je het hebt over strengere bestraffing, dan bedoel je waarschijnlijk > Standrecht. Dan ben je zeker een fascist, want dan wil je de Rechtsstaat > afschaffen. Landverrader, fascist, NSB'er, Goebbels, SS'er (vul zelf maar > aan), dat ben je. > > YEAH!! Tell 'm like it is. They t'k ewr jowbs! They t'k ewr jowbs! .... Is er eigenlijk al een nederlandstalig equivalent voor het woord redneck? Voor de insiders: leve South Park. Bukka ''They t'k ewr jowbs!'' Boy |
![]() |
#28 |
|
![]() Ghingis Khan wrote:
> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > >>Ghingis Khan tikte: >> >> >>>"Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected]... >> >>>>Ik heb het goed gelezen Kahn, en er is niets mis met mijn ogen. >>>>Maar kun jij wel begrijpend schrijven? >>> >>>Toch is er naar mijn mening iets mis met je ogen, je dekt van te zien >>>maar bent zo blind als een mol. >> >>Misschien zit bij jou het probleem meer in het verstand. >> >> >>>Mischien is het uw fout niet, brainwashing is een smerige methode >>>welke men niet snel doorheeft als ze op je toegepast wordt. >> >>Dat lijkt mij inmiddels ook wel duidelijk, Khan. >> >> >>>>>>>Ik heb echt medelijden met sommige mensen, ze hebben ogen gekregen >>>>>>>om te zien, de ogen werken perfect, maar toch zien zij niet. >>>>>> >>>>>>Je kent vast dat verhaal van die blinde wel. >>>>>>Hij vraagt aan iemand wat wit eigenlijk is. >>>>>>Die iemand antwoordt dat dat een kleur is, de kleur van een zwaan. >>>>>>"Zwaan? Wat is dat?" >>>>>>"Dat is zo'n drijvende vogel met een grote kromme hals", antwoordt >>>>>>de ziende >>>>>>man. >>>>>>"Krom?" vraagt de blinde, "wat is dat nou weer?" >>>>>>"Dat is dat iets..... eh, voel maar langs mijn arm." De man houdt >>>>>>zijn arm krom en laat de blinde erlangs voelen. >>>>>>"Ah!"roept de blinde blij, "nu weet ik wat wit is!" >>>>> >>>>>Een fabeltje waarmee de blinde medemens niets is. >>>> >>>>Ook hier: Wat bedoel je? >> >>>Weet daardoor de blinde mens wat wit is ? >> >>Uiteraard niet. Dat is nou net de grap. Een blinde zou hem nog begrepen >>hebben. >> >> >>>Je hebt hem gewoon bedrogen. >> >>Je zit anders heel krom te lullen.. > > Stel je even voor, een zwarte zwaan. > > Maar je hebt het niet, je bent niet mee, je begrijpt het niet, > je ziet het niet..............zoveel is klaar en duidelijk. > > Dag Franneke, nog een zeer goede dag toegewenst. > Voor iemand die vindt dat de anderen blind zijn, Ghingis, blijf jij toch altijd heel vaag hoor. Gooi het nu maar eens in de groep. Wat zijn de tien eerste maatregelen die jij zou nemen, mocht jij premier worden? Toon ons de weg. Alsjeblieft. Laat uw licht schijnen op deze congregatie. Bukkaboy |
![]() |
#29 |
|
![]() Supergonzo, tikte:
> On Tue, 10 May 2005 11:39:50 +0200, "Franneke" <[email protected]> > wrote: > >> yew betcha tikte: >> >>> "Franneke" <[email protected]> wrote in message >>> >>>>> Toch is er naar mijn mening iets mis met je ogen, je dekt van te >>>>> zien maar bent zo blind als een mol. >>>> >>>> Misschien zit bij jou het probleem meer in het verstand. >>> >>> Toch opvallend, steeds meer mensen vragen zich af of er iets mis is >>> met de observerende vermogens van het Type Franneke: de >>> Multiculturele Heilssoldate. >> >> Ach, dan hebben we iets gemeen. >> Maar ik begrijp je probleem wel, yew. >> Het is natuurlijk verduveld lastig en vervelend, dat er in deze >> newsgroup/s nog mensen rondlopen die kunnen relativeren. >> > Ja en de NRC nuanceerde er dit weekend ook weer op los in hun bijlage > over de Baarsjes, het stadsdeel waar Yew Betcha woont. Maar goed dan dat yew geen abo heeft. > Schandalig gewoon. <jokermodus aan> Inderdaad. Relativeren is de grote kwaal van deze tijd. <jokermodus uit> |
![]() |
#30 |
|
![]() Op Tue, 10 May 2005 12:07:51 +0200 kwam uit het klavier van Franneke
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > Supergonzo, tikte: > >> On Tue, 10 May 2005 11:39:50 +0200, "Franneke" <[email protected]> >> wrote: >> >>> yew betcha tikte: >>> >>>> "Franneke" <[email protected]> wrote in message >>>> >>>>>> Toch is er naar mijn mening iets mis met je ogen, je dekt van te >>>>>> zien maar bent zo blind als een mol. >>>>> >>>>> Misschien zit bij jou het probleem meer in het verstand. >>>> >>>> Toch opvallend, steeds meer mensen vragen zich af of er iets mis is >>>> met de observerende vermogens van het Type Franneke: de >>>> Multiculturele Heilssoldate. >>> >>> Ach, dan hebben we iets gemeen. >>> Maar ik begrijp je probleem wel, yew. >>> Het is natuurlijk verduveld lastig en vervelend, dat er in deze >>> newsgroup/s nog mensen rondlopen die kunnen relativeren. >>> >> Ja en de NRC nuanceerde er dit weekend ook weer op los in hun bijlage >> over de Baarsjes, het stadsdeel waar Yew Betcha woont. > > Maar goed dan dat yew geen abo heeft. > In het Parool stonden deze nuanceringen van de bagatelliseringsbrigade ook uitgebreid beschreven. En dat terwijl er minstens EEN importbruid in die buurt woont die nog geen Nederlands spreekt. >> Schandalig gewoon. > > <jokermodus aan> > Inderdaad. Relativeren is de grote kwaal van deze tijd. > <jokermodus uit> > > -- *homepage http://www.nholtz.dds.nl *blog http://blogger.xs4all.nl/nholtz * "Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." (Benjamin Franklin) |
![]() |
#31 |
|
![]() Karoshi tikte:
> Op Tue, 10 May 2005 12:07:51 +0200 kwam uit het klavier van Franneke > onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > >> Supergonzo, tikte: >> >>> On Tue, 10 May 2005 11:39:50 +0200, "Franneke" >>> <[email protected]> wrote: >>> >>>> yew betcha tikte: >>>> >>>>> "Franneke" <[email protected]> wrote in message >>>>> >>>>>>> Toch is er naar mijn mening iets mis met je ogen, je dekt van te >>>>>>> zien maar bent zo blind als een mol. >>>>>> >>>>>> Misschien zit bij jou het probleem meer in het verstand. >>>>> >>>>> Toch opvallend, steeds meer mensen vragen zich af of er iets mis >>>>> is met de observerende vermogens van het Type Franneke: de >>>>> Multiculturele Heilssoldate. >>>> >>>> Ach, dan hebben we iets gemeen. >>>> Maar ik begrijp je probleem wel, yew. >>>> Het is natuurlijk verduveld lastig en vervelend, dat er in deze >>>> newsgroup/s nog mensen rondlopen die kunnen relativeren. >>>> >>> Ja en de NRC nuanceerde er dit weekend ook weer op los in hun >>> bijlage over de Baarsjes, het stadsdeel waar Yew Betcha woont. >> >> Maar goed dan dat yew geen abo heeft. >> > In het Parool stonden deze nuanceringen van de bagatelliseringsbrigade > ook uitgebreid beschreven. En dat terwijl er minstens EEN importbruid > in die buurt woont die nog geen Nederlands spreekt. Die moet dan maar als de wiedeweerga op inburgeringscursus bij Geurt, die op het moment toch niet zoveel te doen heeft. |
![]() |
#32 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> wrote in message > Het is natuurlijk verduveld lastig en vervelend, dat er in deze > newsgroup/s nog mensen rondlopen die kunnen relativeren. Relativeren is goed, relativeren is prima. Maar jij relativeert niet. Jij streept problemen tegen elkaar weg, waarbij de door jou genoemde problemen die zogenaamd het andere probleem in perspectief moeten plaatsen, bij nadere inspectie heel vaak totale fantasie blijken te zijn. Deze techniek, van problemen tegen elkaar wegstrepen is een nieuwe fase. Die komt na jarenlang ontkennen dat er überhaupt problemen zijn. In oktober 2003 probeerde je nog uit alle macht alle problemen weg te lachen, getuige het zeldzaam onbenullige epos "Een middag in Marokko". Dat herhaalde je nog een paar dagen voor de moord op Theo van Gogh, in een discussie waarin ik beweerde dat grote delen van Amsterdam bezig zijn te veranderen in No go zones. Het multiculturele ideaal is totaal failliet, maar sommigen zijn nog niet zover. Die blijven hardnekkig ontkennen en bezweringsformules mompelen. Tja. |
![]() |
#33 |
|
![]() yew betcha tikte:
> "Franneke" <[email protected]> wrote in message > >> Het is natuurlijk verduveld lastig en vervelend, dat er in deze >> newsgroup/s nog mensen rondlopen die kunnen relativeren. > > Relativeren is goed, relativeren is prima. Maar jij relativeert > niet. Jij streept problemen tegen elkaar weg, waarbij de door jou > genoemde problemen die zogenaamd het andere probleem in perspectief > moeten plaatsen, bij nadere inspectie heel vaak totale fantasie > blijken te zijn. Ik streep geen problemen weg; ik zet ze in het juiste perspectief. Bijv. door er op te wijzen dat percentueel een klein deel van de Marokkanen zich crimineel gedraagt. Wat elke keer opnieuw zeer vele diep verontwaardigde reacties veroorzaakt. Vandaag nog suggereerde iemand dat de Marokkanen die op bezoek waren in Westerbork, massaal liepen te lachen. Tja, jij zal niet snel geneigd zijn om een dergelijke insinuatie te corrigeren. Dat zal ik dus dan maar weer op me nemen. Hoe noem jij die techniek eigenlijk? > Deze techniek, van problemen tegen elkaar wegstrepen is een nieuwe > fase. Die komt na jarenlang ontkennen dat er überhaupt problemen > zijn. In oktober 2003 probeerde je nog uit alle macht alle problemen > weg te lachen, getuige het zeldzaam onbenullige epos "Een middag in > Marokko". Evengoed vermakelijk dat er over een kennelijk onbenullig stukje al anderhalf jaar wordt gekibbeld. Smaken verschillen, yew. Weet je wat *ik* nou vermakelijk vond? De klaaggrage potsjes van provincialen alhier, als zouden de door mij bezochte buurten (waar ik 20 jaar heb gewoond) levensgevaarlijke no-go zones zijn, waar je absoluut niet moet komen tenzij het echt niet anders kan. Vervelend nu dat deze beeldvorming ernstig wordt verstoord door mijn verslagje (hier te vinden: http://tinyurl.com/bhjpx ). |
![]() |
#34 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> wrote in message > Vandaag nog suggereerde iemand dat de Marokkanen die op bezoek waren in > Westerbork, massaal liepen te lachen. Dat heb ik ook gehoord. Niet dat het massaal was, maar wel dat het is gebeurd. Ik weet alleen niet of het waar is. > Tja, jij zal niet snel geneigd zijn om een dergelijke insinuatie te > corrigeren. Dat zal ik dus dan maar weer op me nemen. Hoe noem jij die > techniek eigenlijk? "el misti": je dommer voordoen dan je bent door te vragen naar de bekende weg. Maar bij jou twijfel ik zelfs daar nog aan. Want el misti doet alleen maar dom. > Smaken verschillen, yew. Weet je wat *ik* nou vermakelijk vond? De > klaaggrage potsjes van provincialen alhier, als zouden de door mij > bezochte > buurten (waar ik 20 jaar heb gewoond) levensgevaarlijke no-go zones zijn, Ja, alsof de wereld nog steeds dezelfde is als in 1980. Alsof de bewoners van Slotervaart nog steeds dezelfde zijn als toen. Misschien ben je gewoon heel erg naief en wil je gewoon het niet zien. |
![]() |
#35 |
|
![]() On Tue, 10 May 2005 14:20:46 +0200, "yew betcha" <[email protected]>
wrote: > >"Franneke" <[email protected]> wrote in message > >> Vandaag nog suggereerde iemand dat de Marokkanen die op bezoek waren in >> Westerbork, massaal liepen te lachen. > >Dat heb ik ook gehoord. Niet dat het massaal was, maar wel dat het is >gebeurd. Ik weet alleen niet of het waar is. En wie heeft dat geconstateerd? Gezever natuurlijk. Over twee jaar kun je nog steeds lezen dat grote groepen Marokkanen al dijenkletsend van concentratiekamp naar concentratiekamp hopten. Ongeveer zoals die 'voetbalpartij' met bloemenkransen tijdens de 4 mei-viering van twee jaar geleden in De Baarsjes. Uiteindelijk bleek het te gaan om een achtjarig jongetje die precies één schop tegen een krans gegeven heeft. Shocking. > >> Tja, jij zal niet snel geneigd zijn om een dergelijke insinuatie te >> corrigeren. Dat zal ik dus dan maar weer op me nemen. Hoe noem jij die >> techniek eigenlijk? > >"el misti": je dommer voordoen dan je bent door te vragen naar de bekende >weg. Maar bij jou twijfel ik zelfs daar nog aan. Want el misti doet alleen >maar dom. > >> Smaken verschillen, yew. Weet je wat *ik* nou vermakelijk vond? De >> klaaggrage potsjes van provincialen alhier, als zouden de door mij >> bezochte >> buurten (waar ik 20 jaar heb gewoond) levensgevaarlijke no-go zones zijn, > >Ja, alsof de wereld nog steeds dezelfde is als in 1980. Alsof de bewoners >van Slotervaart nog steeds dezelfde zijn als toen. Misschien ben je gewoon >heel erg naief en wil je gewoon het niet zien. In Slotervaart is de bevolkingssamenstelling veranderd, net als in Bos en Lommer/Slotermeer waar het hier over gaat. En? Ben je wel eens in die levensgevaarlijke M. Phillipsstraat geweest? Vast niet. Je kunt het nauwelijks vinden. Vriendelijk straatje, maar ook vreselijk saai terwijl je toch daar in de lopen van de extremistische kanonnen zou moeten kijken. Of je wordt bekogeld met zakken kunstmest. Niets. Ga eens praten met de hangbejaarden rond het enig overgebleven bankje aan het Bos en Lommerplein. Die wonen er hun hele leven al en nog steeds. Zei het nu in 'De Boeg', maar nog steeds blij met hun buurt, ondanks alle veranderingen. Adiós, Cheche |
![]() |
#36 |
|
![]() yew betcha tikte:
> "Franneke" <[email protected]> wrote in message > >> Vandaag nog suggereerde iemand dat de Marokkanen die op bezoek waren >> in Westerbork, massaal liepen te lachen. > > Dat heb ik ook gehoord. Niet dat het massaal was, maar wel dat het is > gebeurd. Ik weet alleen niet of het waar is. Ik ben er ook niet bij geweest, maar in NRC stond: Een groepje Marokkaanse jongeren trekt ravottend over de velden en maakt ruzie met fotografen en cameramensen. >> Tja, jij zal niet snel geneigd zijn om een dergelijke insinuatie te >> corrigeren. Dat zal ik dus dan maar weer op me nemen. Hoe noem jij >> die techniek eigenlijk? > > "el misti": je dommer voordoen dan je bent door te vragen naar de > bekende weg. Maar bij jou twijfel ik zelfs daar nog aan. Want el > misti doet alleen maar dom. Kennelijk hoef je dus niet zo slim te zijn om te constateren dat jij wel heel selectief verontwaardigd bent. Vind ik niet erg dat je dat bent; heb ik zelf ook. Maar geef het dan ook toe, yew. >> Smaken verschillen, yew. Weet je wat *ik* nou vermakelijk vond? De >> klaaggrage potsjes van provincialen alhier, als zouden de door mij >> bezochte >> buurten (waar ik 20 jaar heb gewoond) levensgevaarlijke no-go zones >> zijn, > > Ja, alsof de wereld nog steeds dezelfde is als in 1980. Alsof de > bewoners van Slotervaart nog steeds dezelfde zijn als toen. > Misschien ben je gewoon heel erg naief en wil je gewoon het niet zien. Natuurlijk is er het een en ander veranderd. Dat heb ik met eigen ogen geconstateerd, tijdens mijn geregelde bezoeken. Deze wijken zijn geen levensgevaarlijke no-go areas geworden. |
![]() |
#37 |
|
![]() Franneke wrote:
> yew betcha tikte: >>Deze techniek, van problemen tegen elkaar wegstrepen is een nieuwe >>fase. Die komt na jarenlang ontkennen dat er überhaupt problemen >>zijn. In oktober 2003 probeerde je nog uit alle macht alle problemen >>weg te lachen, getuige het zeldzaam onbenullige epos "Een middag in >>Marokko". > > > Evengoed vermakelijk dat er over een kennelijk onbenullig stukje al > anderhalf jaar wordt gekibbeld. Hilarisch was vooral toen je niet zo heel lang na je Roze Sprookjesbos vertelling op de vlucht moest voor een groepje woedende Marokkanen omdat je een foto maakte. En Franneke? Franneke was uiteraard één homp vleeskleurig begrip en vond de overtrokken en agressieve reactie van deze 'knullen' helemaal geen probleem. Rokende roomblanke Hollanders die in een auto door de straten scheuren, die zijn pas erg! Eric -- Posted by news://news.nb.nu |
![]() |
#38 |
|
![]() EmmO tikte:
> Franneke wrote: >> yew betcha tikte: > >>> Deze techniek, van problemen tegen elkaar wegstrepen is een nieuwe >>> fase. Die komt na jarenlang ontkennen dat er überhaupt problemen >>> zijn. In oktober 2003 probeerde je nog uit alle macht alle >>> problemen weg te lachen, getuige het zeldzaam onbenullige epos "Een >>> middag in Marokko". >> >> >> Evengoed vermakelijk dat er over een kennelijk onbenullig stukje al >> anderhalf jaar wordt gekibbeld. > > Hilarisch was vooral toen je niet zo heel lang na je Roze Sprookjesbos > vertelling op de vlucht moest voor een groepje woedende Marokkanen > omdat je een foto maakte. Ik maakte foto's van het kleine groepje schorem in de Diamantbuurt. Waar overigens ook autochtone kaaskoppen tussen zaten. Dat dit tuig dat niet leuk vond, kan ik me wel voorstellen ja. > En Franneke? Franneke was uiteraard één homp > vleeskleurig begrip en vond de overtrokken en agressieve reactie van > deze 'knullen' helemaal geen probleem. Rokende roomblanke Hollanders > die in een auto door de straten scheuren, die zijn pas erg! Vooral als ze uitstappen om je in elkaar te rammen, op het moment dat je een opmerking maakt over hun rijgedrag. |
![]() |
#39 |
|
![]() Franneke wrote:
> EmmO tikte: > > >>Franneke wrote: >> >>>yew betcha tikte: >> >>>>Deze techniek, van problemen tegen elkaar wegstrepen is een nieuwe >>>>fase. Die komt na jarenlang ontkennen dat er überhaupt problemen >>>>zijn. In oktober 2003 probeerde je nog uit alle macht alle >>>>problemen weg te lachen, getuige het zeldzaam onbenullige epos "Een >>>>middag in Marokko". >>> >>> >>>Evengoed vermakelijk dat er over een kennelijk onbenullig stukje al >>>anderhalf jaar wordt gekibbeld. >> >>Hilarisch was vooral toen je niet zo heel lang na je Roze Sprookjesbos >>vertelling op de vlucht moest voor een groepje woedende Marokkanen >>omdat je een foto maakte. > > > Ik maakte foto's van het kleine groepje schorem in de Diamantbuurt. Waar > overigens ook autochtone kaaskoppen tussen zaten. Dat dit tuig dat niet leuk > vond, kan ik me wel voorstellen ja. Waar komen die autochtone kaaskoppen ineens vandaan? Volgens mij verzin je dat ter plekke. Dat had ik in je originele pots niet gelezen: http://tinyurl.com/7uec9 >>En Franneke? Franneke was uiteraard één homp >>vleeskleurig begrip en vond de overtrokken en agressieve reactie van >>deze 'knullen' helemaal geen probleem. Rokende roomblanke Hollanders >>die in een auto door de straten scheuren, die zijn pas erg! > > > Vooral als ze uitstappen om je in elkaar te rammen, op het moment dat je een > opmerking maakt over hun rijgedrag. Maar daar heb jij natuurlijk alle begrip voor, of nu ineens niet? Eric -- Posted by news://news.nb.nu |
![]() |
#40 |
|
![]() "yew betcha" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Serpent" <[email protected]> wrote in message > > > Wat is het stil in de linkse kerk na het in elkaar timmeren van een > > homostel > > in Amsterdam, door uiteraard "een kleine minderheid" van Marokkaanse > > verrijkers. > > Die zijn er wel geweest, bij soortgelijke bedrijfsongevalletjes in de BV > Multiculturele Samenleving. > > Het kan worden gerelativeerd, want je hebt ook andere vormen van > criminaliteit. Zoals bijvoorbeeld voetbalvandalisme. En er worden moskeeën > in de fik gestoken. Wat ook heel erg is. (Niet dat dit het falen van de > multiculturele samenleving aantoont, hooguit het racisme van sommige > Nederlanders.) > > Het kan worden teruggekaatst. Dan zal je worden verweten dat je vreugde > beleeft aan het feit dat het "weer Marokkanen zijn". (Het is eigenlijk onze > schuld, snap je?) > > Het stond zeker in De Telegraaf? Oh, dan weten wij genoeg. Stond het in De > Volkskrant? Die kun je tegenwoordig ook niet meer vertrouwen. > > Je zult worden verweten: jij bent anders helemaal niet begaan met homo's! > Homo emancipatie is bij uitstek een links onderwerp. Wie niet links is, mag > niet opkomen voor homo's. (De politieke voorkeuren onder homo's zijn > precies dezelfde als onder de rest van de bevolking. Ik kan uit mijn hoofd > zo een hele trits prominente homoseksuele VVD'ers opnoemen.) > > Het zal worden geweten aan het falende kabinetsbeleid. De bezuinigingen op > het jeugd- en buurthuiswerk wreken zich. (Mohammed Bouyeri werkte in zo'n > buurthuis. Het heeft geholpen.) > > Verder kan je het verwijt krijgen dat je er teveel aandacht aan schenkt. En > dat is niet goed, want dat speelt alleen maar rattenvangers als "de fascist > Wilders" in de kaart. En blijf je ermaar op doorgaan? Dan ben je zelf er > waarschijnlijk ook een. (Een wat? Een fascist, natuurlijk. Daar sta je > van te kijken hè? Toch is het zo.) Waarom zeg je niet botweg je bent een fascist? Want dat is toch wat je te zeggen hebt nietwaar? Zo gaat dat met lieden die de waarheid niet verdragen. ........daar zit ik niet meer mee. Het woord is ontkracht door de L.K. daar zitten de echte fascisten. Of misschien nog nooit gehoord van linkse fascisten? Serpent! > En als je het hebt over strengere bestraffing, dan bedoel je waarschijnlijk > Standrecht. Dan ben je zeker een fascist, want dan wil je de Rechtsstaat > afschaffen. Landverrader, fascist, NSB'er, Goebbels, SS'er (vul zelf maar > aan), dat ben je. > > > > > > > > > |