![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Verhofstadt nu : hij heeft maar één argument : "de CVP heeft het ook gedaan". Hij herhaalt dat constant.
|
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() wat hebben deze ook gedaan? is dan de logische wedervraag?
#23 |
Minister-President
|
![]() Zij hebben ook slechte compromissen gemaakt, dat bedoelt hij.
En nu ontkent hij dat inschrijvingsrecht voor franstaligen op tafel was ! |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() federalisering vind ik geen slecht compromis, daarbij het lambermonster daar rept men niet over, die bevoegdheden zijn nog altijd niet overgedragen
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Knappe link!
Onze premier is nogal in vorm. Goeie bal!
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() Was hij maar zo in vorm om onderhandelingen tot een goed einde te leiden.
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 11 mei 2005 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() Hillarisch... Annemans is echt hard aant gaan. Ik vrees dat Guy er niet veel tegen in te brengen heeft.
|
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Commentaar van Somers (aka "de poedel"):
"Ik begrijp de frustratie van CD&V-NVA, maar je regeert niet op basis van frustratie, maar op basis van vertrouwen". Het vertrouwen in het gegeven woord? Het vertrouwen in de handtekening van de partijvoorzitter van de VLD? Het vertrouwen in het regeerakkoord? Of het vertrouwen dat Verhofstadt koste wat het kost aan de macht zal en wil blijven en daar zelfs een trio zonder Durex voor over heeft met Di Rupo en Maingain?
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk zou ik toch al minstens beginnen met de L in VLD te vervangen door een O... Laatst gewijzigd door Chipie : 11 mei 2005 om 19:03. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() Tijd voor een nieuw ledencongres bij de VLD zou ik zo zeggen
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Burger
|
![]() Wilt er iemand eens proberen de Livestream van de Kamer aan de praat te krijgen? Ik weet ook wel dat er geen zitting meer is, maar ik krijg de archiefbeelden van vandaag niet aan de praat. Een uur of twee geleden kreeg ik nog wel livefeed. Het archief werkt echter niet (archiefbeelden van de voorbije weken wel).
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
B: U hebt dat toch beloofd aan uw kiezers en het staat in het regeerakkoord. S: Dat klopt, wij hebben gezegd dat we ons uiterste best gingen doen. B: Maar toch is het niet gesplitst. S: Om te splitsen moet men onderhandelen met de Walen. B: Was dat dan een onredelijke eis van de Vlamingen? S: Zeker niet, het was een gerechtvaardigde eis. B: Hoe komt het dan dat het niet is gesplits? S: Omdat de Walen niet wilden. Nu even samenvatten: Het is een gerechtvaardigde eis maar de Walen wilden niet en dus gebeurd dat dan ook niet en maken de Walen hiermee nog eens duidelijk wie hier baas is in Belgé. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Weer opvallend, de gematigdheid van Bracke
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 11 mei 2005 om 20:22. |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() De logika van een federaal land is dat je je niet bemoeit met elkaars regelingen en aangelegenheden. Waarom perverteert de Eerste Minister die logika? Wat is zijn geheime agenda?
Tot spijt van wie het benijdt ga ik er nog altijd van uit dat een staat (inbegrepen de vorm die eraan gegeven wordt) een middel is om de samenleving te organiseren. Je zoekt daar zonder vooroordelen de meest geschikte vorm voor uit. Geen enkele vorm is a priori beter dan een andere. Als je er een doel van maakt, zet je de zaken op hun kop en dan moet je niet verwonderd zijn als die hele handel vierkant begint te draaien. De huidige regering is onbekwaam gebleken om de grondwet te doen naleven en staat te rillen op haar benen van angst haar plicht te doen wanneer één gemeenschap die grondwet aan haar laarzen lapt om voorrechten op te eisen waar ze geen enkele aanspraak op kan maken. Als die regering niet eens in staat is het recht te handhaven, zal ze zeker niet in staat zijn zwaardere problemen aan te pakken. Waar blijven die 200000 jobs? De regering is ook daar onbekwaam gebleken. Ze is gebuisd over de gehele lijn en ons vertrouwen niet waard. Zo een regering moet gewoon opstappen. Zoniet zie ik nog maar één oplossing over: afschaffen die handel. De Eerste Minister is blijkbaar bang voor de onafhankelijkheid van de deelstaten. Waarom? Dat is geen geheime agenda. Dat is geen doel op zich, maar wel onvervalste demokratie. En daar heeft hij zelf de aanzet toe gegeven.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 12 mei 2005 om 06:38. |
![]() |
![]() |
#39 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pollebru : 12 mei 2005 om 06:44. |
|
![]() |