Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 11 mei 2005, 19:41   #21
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Geen splitsing. Eindelijk officieel dus.
Hoe onvoorspelbaar.
(btw het is echt wel enorm grappig hoe politici elkaar hiervoor uitkakken... ik ga nog wa tv zien :d)
la_Principessa is offline  
Oud 11 mei 2005, 20:04   #22
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
dan zullen de verkeizingen ongrondwettelijk zijn en dus ongldig zijn, of waarom denkt u anders dat het Arbitragehof 2007 als deadline stelde???
Niet als de verkiezingen plaatsvinden voor 18 mei 2007; dus mochten de verkiezingen plaats vinden op bv. 17 mei 2007; zijn die perfect rechtsgeldig; daar het Arbitaragehof tijd gegeven heeft tot 18 mei 2007.
Trouwens de mensen beginnen dat gedoe van BHV meer en meer beu te worden, sommigen denken dat dit het allerbelangrijkste is maar in weze is het maar zottigheid die zich afspeelt in sommige hoofden waar de mensen totaal niet in geïnteresseerd zijn, er zijn belangrijker zaken zu dan dat gedoe rond BHV.

Trouwens de grote schuldige is en blijft de CD&V; zij hebben ruim 40 jaar de kans gehad om te spitsen en ze hebben het niet gedaan en nu schuiven ze alle schuld op de paarse meerderheid... van een staaltje hypocrisie gesproken!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 11 mei 2005, 20:07   #23
bartje
Minister-President

Standaard

Ik wil hier wel effe beklemtonen dat ik de VLD helemaal niet goedpraat hé!!!!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 11 mei 2005, 20:09   #24
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
In 2007? Waar zal ik in 2007 zijn? Met veel geluk niet meer in België!
salut et bon vent... pakt monsieur papillion ook maar mee...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 11 mei 2005, 20:11   #25
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA
Waarom 2007? Omdat de franstaligen ervan uitgaan dat er tegen dan nog wat meer Vlaams-Brabantse gemeenten in B-H-V voldoende verfranst zijn om ze bij Brussel en/of Wallonië in te lijven?
het woord is dan aan de burgemeesters !! geen franstalige lijsten meer in Vlaams Brabant !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 11 mei 2005, 20:20   #26
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Onzin. Ik woon wèl in Vlaanderen, niet eens zo ver uit de buurt van BHV, kom vaak in contact met collega's die werken in BHV en die zeggen net hetzelfde wat ik ook al heel de tijd zeg: die zogenaamde "communautaire spanningen" spelen zich alleen af in de hoofden van enkele politici met een overvloed aan vrije tijd en een volslagen gebrek aan inzicht in de wensen van de burgers. Niemand in BHV is vragende partij voor die splitsing. Meer nog: niemand ligt wakker van die zogenaamde "discriminatie"...
Ik woon toevallig wél in BHV en lig er wél wakker van. Net als m'n familie en vele vrienden en buurtbewoners (Vlamingen).
Dus spreek maar voor uzelf hoor als u spreekt in de naam van de Vlamingen of inwoners van BHV.
Ik woon dan nog eens in een faciliteitengemeente waardoor ik de communautaire spanning des te meer voel...
... u zegt geen spanningen? Bent u blind of doofstom?
Oud 11 mei 2005, 20:22   #27
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Niet als de verkiezingen plaatsvinden voor 18 mei 2007; dus mochten de verkiezingen plaats vinden op bv. 17 mei 2007; zijn die perfect rechtsgeldig; daar het Arbitaragehof tijd gegeven heeft tot 18 mei 2007.
als die verkiezingen toch plaatsvinden zal het Arbitragehof die evengoed ongrondwettelijk verklaren na de eerste de beste klacht. End an zwijg ik nog over alle Vlaamse burgemeesters en kiesmannen die de verkiezingen zullen blokkeren...heb daarstraks al de reactie van een VLD-burgumeester gezien, en dat sprak boekdelen

Citaat:
Trouwens de mensen beginnen dat gedoe van BHV meer en meer beu te worden, sommigen denken dat dit het allerbelangrijkste is maar in weze is het maar zottigheid die zich afspeelt in sommige hoofden waar de mensen totaal niet in geïnteresseerd zijn, er zijn belangrijker zaken zu dan dat gedoe rond BHV.
zeg dat dan maar aan de Franstaligen: door hun waanzinnige eisen op voorrechten in ruil voor een grondwettelijk en rechtvaardig recht hebben zij alles geblokkeerd. Anderzijds is het pretentieus en typisch particratisch om in naam van "de mensen" te spreken...

Citaat:
Trouwens de grote schuldige is en blijft de CD&V; zij hebben ruim 40 jaar de kans gehad om te spitsen en ze hebben het niet gedaan en nu schuiven ze alle schuld op de paarse meerderheid... van een staaltje hypocrisie gesproken!
alle traditionele partijen zijn momenteel schuldig. Die grendelwetten waren inderdaad zéér dom van de CD&V, maar daarom moet men niet figuren als Leterme of Vandeurzen beschuldigen die daar neits mee te maken hebben.
Feit blijft dat:

1) VLD en SPa het regeerakkoord doorbreken: meteen bleken de vermoedens dat hun verkiezingsbeloften aan de kiezers en de burgemeesters er gewoon waren om zoveel mogelijk mensen naar de mond te spreken

2) ze bovendien nu ook liegen: Somers en Stevaert beweren immers dat ze niet akkoord gingen met dar "onredelijke pakket van Franstalige eisen", terwijl alle Franstalige onderhandelaars duidelijk zeggen dat Spirit de schuldige is, zoniet zou volgens hen dat akkoord er wél gekomen zijn.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 11 mei 2005, 20:35   #28
la_Principessa
Banneling

Standaard

Nu heeft brussel-halle-zeikvoorde ook al een appart (tijdelijk) forumonderdeel.
Oud 11 mei 2005, 20:59   #29
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin. Ik woon wèl in Vlaanderen, niet eens zo ver uit de buurt van BHV, kom vaak in contact met collega's die werken in BHV en die zeggen net hetzelfde wat ik ook al heel de tijd zeg: die zogenaamde "communautaire spanningen" spelen zich alleen af in de hoofden van enkele politici met een overvloed aan vrije tijd en een volslagen gebrek aan inzicht in de wensen van de burgers. Niemand in BHV is vragende partij voor die splitsing. Meer nog: niemand ligt wakker van die zogenaamde "discriminatie"...
ik denk niet dat de gemiddelde belg er wakker van ligt dat zijn gebuur na zijn uren in het zwart een dikke boterham bijverdient, of dat zijn gebuur 60 rijdt waar hij maar 50 mag, of dat zijn gebuur een tuinhuis zet zonder bouwvergunning

moeten we die dingen vanaf nu dus ook maar allemaal zo laten? of de bevoking ergens wakker van ligt of niet doet er helemaal niet toe, de wet moet gerespecteerd worden
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 11 mei 2005, 21:02   #30
Fiere Vlaming
Banneling

Fiere Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Nu heeft brussel-halle-zeikvoorde ook al een appart (tijdelijk) forumonderdeel.
De forumleiding kan sneller splitsen dan Verhofstadt en co !
Fiere Vlaming is offline  
Oud 11 mei 2005, 21:03   #31
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de grote schuldige is helemaal niet de cd&v maar de waalse partijen die zelfs van de splitsing van een ongrondwettelijke kieskring een zwaar communautair thema maken. moesten de franstaligen gewoon de vlaamse meerderheid laten doen hebben zou daar belange niet zoveel ruchtbaarheid aan gegeven zijn en had de politiek haar geloofwaardigheid niet de grond ingeboord.

de franstaligen zijn serieus problemen aan het zoeken, door hun imperialistische houding zijn ze eigenhandig de belgische fundamenten aan het ondergraven. ze zullen nog in de put vallen die ze zelf gegraven hebben
muys is offline  
Oud 11 mei 2005, 21:03   #32
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Vlaming
De forumleiding kan sneller splitsen dan Verhofstadt en co !

(nuja "sneller" is niet moeilijk hé )
Oud 11 mei 2005, 21:06   #33
la_Principessa
Banneling

Standaard

Nuja iedereen is boos op elkaar omdat ze hun beloften niet nakomen. (alsof dat nog hun schuld is ook)

Mja op termijn zullen de franstaligen er nog spijt van krijgen peins-ik.
Oud 11 mei 2005, 21:12   #34
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Nuja iedereen is boos op elkaar omdat ze hun beloften niet nakomen. (alsof dat nog hun schuld is ook)

Mja op termijn zullen de franstaligen er nog spijt van krijgen peins-ik.
daar ben ik zeker van, moest iedereen een beetje redelijk zijn zouden we allemaal veel beter met mekaar overweg kunnen. de franstaligen willen altijd krijgen maar willen nooit geven. wanneer iets in hun voordeel moet gesplitst worden bekijken ze dat alsof dat doodnormaal is, maar o wee als de vlamingen eens wat willen. met ziet dat zeer duidelijk aan bijvoorbeeld de splitsing van de tabaksreclame, de walen wouden de splitsing en de vlamingen hadden geen nadeel aan die splitsing, ze is er dan ook gekomen zonder noemenswaardige compensaties. stel u nu even voor dat de zaak omgekeerd zou gelegen hebben, wees maar zeker dat de walen dan harde compensaties zouden op tafel gelegd hebben. en dat is waar het al 175 jaar over gaat, de vlamingen moeten altijd braaf ja knikken en betalen en moeten dan nog de occasionale schop in hun kl*ten verdragen

Laatst gewijzigd door muys : 11 mei 2005 om 21:13.
muys is offline  
Oud 11 mei 2005, 21:20   #35
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen 2007 is al die flauwe truut rond BHV waarschijnlijk al lang vergeten... Maak jullie toch geen illusies! Er zal niks gesplitst worden!
Jaja en net zoals de problemen rond migranten komen ze zoals een boomerang nog wel terug en dan zijn ze nog veel groter dan nu, hahaha en dat is enkel in het voordeel van de partij die zovele hier haten, namelijk het VB.

Maak u zich maar niet te veel illusies want door mensen zoals jij hebben personen zoals hitler aan de macht gebracht.
het niet respecteren van de grondwet en de democratie net zoals nu gebeurt dankzij de VLD,SP.A en PS leggen de weg open voor nieuwe dictaturen net zoals dat in de tijd van hitler gebeurde.
slegie is offline  
Oud 11 mei 2005, 21:50   #36
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Jaja en net zoals de problemen rond migranten komen ze zoals een boomerang nog wel terug en dan zijn ze nog veel groter dan nu, hahaha en dat is enkel in het voordeel van de partij die zovele hier haten, namelijk het VB.

Maak u zich maar niet te veel illusies want door mensen zoals jij hebben personen zoals hitler aan de macht gebracht.
het niet respecteren van de grondwet en de democratie net zoals nu gebeurt dankzij de VLD,SP.A en PS leggen de weg open voor nieuwe dictaturen net zoals dat in de tijd van hitler gebeurde.
Wel ik hou er niet zo van dat hitler er voor alles en nog wat wordt bijgesleurd, toch zit er veel waarheid in.
De franstaligen schijnen niet te beseffen wat er hier allemaal aan het gebeuren is. Dit was een vreselijk domme zet van hen. Het VB heeft het echt makkelijk nu: toekijken + commentaar geven. Annemans bezig gezien tegen verhofstadt? (die laatste staarde naar z'n papieren. Vin ik nogal laf, je moet mensen dureven aankijken wanneer ze je de grond in boren, anders moet je niet in de politiek gaan vind ik.)
Soit brussel-halle-kutvoorde is eigenlijk nogal iets onbenulligs, dat helemaal niet op zo'n zeik had moeten uitdraaien.
Nuja leuk voor de VB'ers, nog iemand content zeker?
Oud 11 mei 2005, 23:09   #37
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
de waalse partijen die zelfs van de splitsing van een ongrondwettelijke kieskring een zwaar communautair thema maken
dit is idd objectief gezien de bron van alle miserie. En toch heb je dan nog ***** zoals Rafke en Yann die menen dat die burgemeesters en "Vlaams-nationalisten" schuld treffen...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be