![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Vb en cdenv -n-va hebben wel degelijk een meerderheid. Net als cdenv-n-va spa-groen.
|
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() en dan zit de cdenv nog steeds in de regering hé kerel
#25 |
Minister-President
|
![]() daarbij het vb kan niet zij willen immers pas in de laatste regering zitten
#26 |
Minister-President
|
![]() en Groen! wil ook niet, tot nu toe toch niet, misschien kunnen ze de bub vragen
#27 |
Minister-President
|
![]() het Vb wil enkel in een FEDERALE regering stappen als het de laatste is. Op regionaal vlak wil het VB wel meebesturen. En uiteraard vind ik net als een meerderheid van het cdenv electoraat dat een cdenv-vb coalitie het meest aangewezen was.
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat ik NU wil doen is Verhofstadt en co. duidelijk maken dat ze compleet GEFAALD hebben, op ELK gebied. Ze zijn zelfs hun partijnaam VLD niet meer waardig, géen van de letters in die naam. Hoe kan ik dit doen? Had mijnheer Verhofstadt ooit niet beweerd dat hij zijn succes zou afmeten aan het verlies van het VB? hmm, hint hint. Ik weet ook nog niet zeker wat ik ga stemmen, maar BHV doet bij mij wel een belletje rinkelen. We kunnen er niet een béetje op rekenen, we kunnen er gewoon n�*et meer op rekenen. Een krachtig signaal is nodig. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Het VB is gewoonweg de enige partij waar het belgische establishment schrik heeft en die nu al meer dan 1 miljoen kiezers vertegenwoordigt. Wie zich rechts en vlaams noemt heeft in vlaanderen maar één geloofwaardige keuze...
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mochten het enkel flamingantische kiezers zijn die voor VB stemmen, dan halen ze nooit een politiek overwicht laat staan meerderheid. 't Gevaar schuilt er net in dat op de duur ook kiezers gaan aangetrokken worden om andere reden: misnoegden, racisten en extreemrechtsen zijn al binnen. Als ze ook nog de 'propere' flaminganten uit de N-VA binnenrijven en de 'propere' rechtsen van VLD, dan wordt hun gewicht té zwaar.
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Heel juist SuperStaaf. Echte Vlaamsnationalisten stemmen op de NVA. Het VB is groot geworden door hun angstzaaierij en vreemdeling-zondebokpolitiek, zeker niet door hun 'inzet' voor de Vlaamse Zaak.
|
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Jampie heeft Superstaaf's bericht niet goed begrepen denk ik
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We hebben de laatste dagen wel gezien van wie 'de praat' komt. Voelen jullie je nog altijd gelukkig als deel van de regering? Proficiat dan. Zoveel dogmatisch geloof verdient een versnelde heiligverklaring.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U kunt meschien nog wat steun aan verhofstadt verlenen, ![]() |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Raven]Dat de overtuigde VLD'er s al jaren het concept "zelfrespect" verloren is, kan niet meer ontkent worden.
->We verliezen enkel nog maar jobs, daar waar er honderduizenden zouden bijgemaakt worden. ->Inwoners uit Timbouktou kunnen komen stemmen in Brussel voor de PS, daar waar gemeentelijk stemrecht voor migranten er NOOIT zou komen. ->Spijtoptanten is nog altijd op papier, daar waar de VLD er werk van zou maken. -> Nu komt dat BHV dossier er nog bij, wiens falen de VLD jarenlang rond de oren heeft liggen slaan op de CVP. Zelf bakt de VLD er ook niets van. Dus ik zou zeggen, eet nog maar eens goed vettig varkensvlees zodat de VLD-buik NOG dikker wordt, drink je zat, gooi de zeep maar weg en laat de straathonden maar op het blauwe voorhoofd hun ding doen, zonder het achteraf weg te vegen. Zwakker kan VLD onmogelijk worden, minder trots voelen eveneens. Het Vlaamse kartel gaat dit profiel achterna. Na al verschillende keren te zijn gepakt door di rupo, droog & onverwacht & langs achter, kan de doorsnee N-VA & CD&V militant onmogelijk nog vrij zijn van schaamte. Dat ene sprankeltje hoop, wat jarenlang velen heeft moeten rechthouden, namelijk een splitsing van BHV, is nu als een kaartenhuisje door een witte zee weggespoeld onder het smalende gezicht van Di Rupo. Gelukkig is de CD&V'er, en vooral, de N-Va'er, goed getraind in het slikken, en zal dit waarschijnlijk ook geen probleem zijn. Trots blijft het kartel zitten in haar zeteltjes, niet dreigend met een crisis op basis van gebroken woord. Ondanks de vele tomaten die naar de aanhangers van het Vlaams Kartel worden gesmeten, en kleine kindertjes hun passers in haar rug komt steken... Op een verkrachting meer of minder zal het niet meer steken.. Maar uiteraard, ik kan het verkeerd hebben. Ik ben immers maar een politieke leek die net even zijn infinitesimale analyse heeft neergepend over de 2 grootste formaties in dit land. Hoe zien de plaatselijke CD&V'ers/N-Va'ers en VLD'ers hun partij, na het misbruik door Di Rupo in het BHV-dossier?[/Hoe kan je daar nu op antwoorden nadat je verschillende keren door Di Rupo droog (bedoel je zonder zalfje?), onverwacht en langs achter (in het geval Di Rupo kan het moeilijk langs voor, nietwaar?) genaaid bent? Je mag ervan verzekerd zijn dat de weinigen die geen platte rust nodig hebben, hier zitten te posten met een zeer pijnlijk achterwerk, en jij komt die mensen hier nog een beetje uitlachen. Shame on you. |
![]() |
![]() |
#37 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
- omdat zij het zijn die druk hebben uitgeoefend om de communautaire doos van pandora te openen voor de regionale verkiezingen - omdat hun programma vol van die simplistische redeneringen staat die er zouden voor zorgen dat we elke week met dit soort toestanden zouden zitten Als ik het me goed herinner zijn ze naar de regionale verkiezingen gestapt met een programma dat alleen zou bekostigd kunnen worden met het stopzetten van de transferten. De franstaligen zouden daar natuurlijk mee ingestemd hebben op eenvoudige aanvraag van de Vlaamse regering. Zoniet zou het natuurlijk de schuld geweest zijn van iemand anders, zeggen we de Federale regering. Het is in de mode de politiekers overal de schuld van te geven. Dus sorry als ik daar even van afwijk. De Vlaams kiezer werd eigenlijk op zijn wensen bediend. Dat het eenzijdig wijzigen van het 40 jarig akkoord niet kon lukken kon hij best weten. Maar hij koos voor CD&V en NVA, en bovendien voor het VB. Dus ook voor een beetje agressiviteit en conflict. En wat is er gebeurd? |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wel beste waarnemer : Uit u citaat concludeer ik dus dat ALLE die voor het Vlaams Belang stemmmen of de CD&V eigenlijk de slechte zijn en alles wat nu verkeerd gaat eigenlijk hun schuld is ?!Niet ? 1) MEESTAL is een SIMPELE oplossing ook nog de beste ! 2) Communautaire doos van Pandora: Wel die is door IEDEREEN zelf gemaakt ! Aangezien er deelstaten zijn en we ook nog een andere taal spreken;zou ik niet zo spreken over een doos van Pandora maar eerder over 2 TOTAAL verschillende landen die krampachtig proberen samen te blijven ! Denk eraan wij zijn het landje met de MEESTE REGERINGEN & PARLEMENTEN van allemaal in de wereld !(gij en ik moeten dit betalen, en der zijn niet anders dan crisissen) Dus ofwel : gedaan met alle gewesten ; regeringen en parlementen en 1 parlement met 1 regering (deze kost al genoeg aan de belastingbetaler) OFWEL : Scheiden die handel zodat ik als VLAMING eveneens enkel voor 1 regering en 1 parlement moet betalen en waar 1 beleid word gevoerd voor 1 land. AANGEZIEN DE TEGENSTELLINGEN TOCH ALLEEN MAAR GROTER WORDEN LIJKT MIJ OPTIE 2 DE BESTE KEUS DUS:STEM VLAAMS |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Leeuwenhart is nogal kort van memorie. Het was de bedoeling om BHV onverwijld en zonder toegevingen tesplitsen en niet om het met veel vertraging zonder toegevingen niet te splitsen. Uw geliefde NVA zou eerst niet in de regering stappen als BHV niet gesplitst was, daarna enkel indien ze de zekerheid hadden dat het gesplits zou worden en nu dat niet het geval is verdedigt u hun deelname aan de regering nog... zoals reeds eerder gesteld, zulk een dogmatisch (lees blind en doof) geloof in en trouw aan een partij van excuus-Vlamingen en geslaagde Tsjeven verdient inderdaad niet minder dan een versnelde heiligverklaring. Heil Leeuwenthart, en mogen de simpelen van geest de hemel erven (hier op aarde zal het er niet van komen vrees ik).
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Wat gij eist van het Belang bestaat alleen bij one-issue partijen. Overigens graag een kleine verduidelijking: als de groei van het Belang zo gevaarlijk is voor België, waarom zit ge hier dan altijd op de NVA te kappen? Egidius |
|
![]() |