Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2005, 09:45   #21
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
pff, ik ben het niet veel eens met u berichten, maar hier hebt ge wel gelijk in.

Niet alleen germanen trouwens, ook kelten bv.
off topic: maak die rooie strepen op da VLD-logo eens wat dikker want bekeken vanuit mijn ooghoek staat er gewoon 'VLD' in je avatar en dat kan niet de bedoeling zijn.
Oud 13 mei 2005, 11:20   #22
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ik zou dit kunnen nuanceren. Op de DING vergaderden ze, wapens waren daar verboden, orde en tucht waren daar zelfs belangrijk! Ik zou de germanen niet als een "kudde beesten" beschouwen. Het waren dikwijls dappere mannen met een oorlogsdiscipline waar de decadente Romeinen van konden dromen.
ik spreek nergens over 'beesten'.
de germanen waren m.i. op ethisch vlak beschaafder dan de romeinen.
ik wil alleen duidelijk maken dat de recuperatie van de oude germaanse cultuur door fascisten elke grond mist.
marcheren in kolonne zoals de romeinen deden bijvoorbeeld.
de kelten en germanen vonden dat vrij debiel.
'oorlogsdiscipline' bestond uit 'niet wijken, niet opgeven, niet laf zijn'.
maar zij kenden dat woord niet hé. zij deden gewoon hun goesting, en dat was nu eenmaal dikwijls een robbertje vechten.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2005, 13:54   #23
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Hier gáán alle allochtonen naar een vlaamse school. Dus op dat vlak heb je het duidelijk fout. Verder. Als je een twintigtal kilometer verhuist of een duizendtal, dat maakt veel verschil uit. Als de turken die naar hier kwamen reeds onze taal spraken, tging ook veel gemakkelijker zijn hoor. (In het oosten van nederland wordt vaak duits gesproken of is duits een belangrijke 2de taal)
In het oosten van Nederland wordt Duits gesproken? Laat ze het maar niet horen. Het is wel zo dat de dialecten in de grensstreek op elkaar lijken: aan beide zijden worden Nedersaksische dialecten gesproken. Maar lang niet alle Nederlanders komen van direct over de grens en voor alle Nederlanders is de standaardtaal Duits sowieso een vreemde taal.

Het integreren wordt wel vergemakkelijkt omdat de meeste Duitsers in de grensstreek zelf ook Nederlands spreken, of in ieder geval verstaan. Op de Duitse middelbare scholen in het gebied is Nederlands een keuzevak, maar het wordt steeds populairder vanwege de toenemende contacten en omdat het een makkelijke taal is voor Duitsers om te leren.
Daarnaast was Nederduits/Nederlands in de Graafschap Bentheim (het gebied tussen Drenthe en Twente) en in het Kleverland (ten oosten van Nijmegen) lange tijd een officiële taal: in het Kleverland tot de negentiende eeuw, in de Graafschap Bentheim op bepaalde plaatsen tot in de vorige eeuw nog. Veel eigennamen doen dan ook erg Nederlands aan.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2005, 17:20   #24
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
off topic: maak die rooie strepen op da VLD-logo eens wat dikker want bekeken vanuit mijn ooghoek staat er gewoon 'VLD' in je avatar en dat kan niet de bedoeling zijn.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2005, 17:21   #25
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ik spreek nergens over 'beesten'.
de germanen waren m.i. op ethisch vlak beschaafder dan de romeinen.
ik wil alleen duidelijk maken dat de recuperatie van de oude germaanse cultuur door fascisten elke grond mist.
marcheren in kolonne zoals de romeinen deden bijvoorbeeld.
de kelten en germanen vonden dat vrij debiel.
'oorlogsdiscipline' bestond uit 'niet wijken, niet opgeven, niet laf zijn'.
maar zij kenden dat woord niet hé. zij deden gewoon hun goesting, en dat was nu eenmaal dikwijls een robbertje vechten.
ok nergens "beesten", sorry maar het kwam zo een beetje over.

Inderdaad ik bedoel met oorlogsdiscipline de individuele discipline, het heeft niets te maken met slagorde en veldslag-ethiek en meer van dat.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be