![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Het is echt schandalig...
De fransen vieren weer de overwinning, ze hebben wat ze willen, en ze hebben er alweer niets voor moeten betalen... Fransen moeten zich leren aanpassen! Faciliteiten zijn er om de overgang mogelijk te maken, maar als ze eigen scholen willen oprichten bijvoorbeeld, vind ik dat veeeeeeeeel te ver gaan, wij (vlamingen) mogen zelf al geen vlaams meer spreken in brussel, of we worden zeeer scheef bekeken Vind maar eens een waal in de rand die nederlands kan, ja zal goed moeten zoeken.... En vind maar eens vlaming in de rand die geen frans kan... Wanneer beide taalgemeenschappen evenveel moeite doen om elkaar te aanvaarden, dan pas ben ik bereid terug in belgië te gaan wonen |
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
2) Tweede domme zet was om te beweren dat de splitsing zelfs tegen de wil van de franstaligen zou doorgedrukt worden. SP-a, VLD en CD&V hebben dan beloftes gedaan waarvan ze op voorhand wisten dat ze die niet hard konden maken. 3) Tot slot heb ik mij gisteren kostelijk geamuseerd als ik naar Ter Zake keek. Het parlement was te vergelijken met een bende kleuters !!! Conclusie: Dat BHV gesplitst wordt of niet interesseert mij in feite geen bal ( en volgens mij is dat het bij de meeste mensen zo ). Als er in Halle en Vilvoorde op franstaligen gestemd wordt is er daar blijkbaar een publiek voor. Wat mij wel dwarszit is tot diegenen die zouden moeten besturen hun belofte gebroken hebben en nog proberen om er elkaar de schuld van te geven ( déja vu gevoel van DHL ) Men zou nog denken dat alle andere grote problemen opgelost zijn ( werkloosheid, huisvesting,...)
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
Zouden de Vlamingen niet best eens opgroeien en zich gaan gedragen als de meerderheid die ze zijn? Wij kunnen België regeren als we willen, de Walen een herstelplan opleggen, BHV splitsen en de taalwetten doen toepassen, de Belgische staatsfinanciën op orde brengen. Maar onze hardtste nationalistische partij weigert dat en trekt zich liever terug in een geamputeerde Vlaamse staat. Heeft u al een idee van de ruïne die u gaat mogen opruimen als dat er ooit van komt? Een partij die uitdrukkelijk de afschaffing van alle grendels, speciale meerderheden en "belangenconflicten" eist, en vindt dat de democratie terug volop moet spelen in België, kan op mijn stem rekenen. Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik denk dat u een eigen definitie van democratie maakt, het is niet omdat een bepaalde maatregel 50 + 1 pct van de stemmen haalt dat hij ook democratisch is. een maatregel die unilateraal door de vlamingen aan de walen wordt opgelegd is naar mijn oordeel alles behalve democratisch ookal staat er een schijnbaar democratische meerderheid achter. ik denk dat u zich eens dient te verdiepen in minderheidsrechten voor u zich erover uitspreekt dat mijn definitie van democratie fout zou zijn.
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
--> Stel, moest dit er komen, bestaat er dan niet de schrik om een situatie zoals in de Voerstreek te onstaan? En dan zit men natuurlijk weer in het zelfde schuitje als nu.... |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij zijn daar altijd voorstander van geweest.
#34 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Egidius |
|||||
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
democratie is inderdaad dat het volk heerst bij een meerderheid, maar het is zoveel meer dan dat. wanneer een gemeenschap zijn wil oplegt aan een andere gemeenschap is dat niet democratisch ookal is er een democratische meerderheid. vond u overigens het opleggen van het vreemdelingenstemrecht van de franstaligen aan de vlamingen een correcte democratische beslissing?
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Is het nog te vroeg om voor de BUB te stemmen? Egidius |
|
![]() |
![]() |
#37 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Democratie is één en ondeelbaar. Een beetje democratie is géén democratie. Citaat:
Citaat:
Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 12 mei 2005 om 12:06. |
||||
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U maakt een grapje? Het vreemelingenstemrecht is opgelegd door de Franstalige minderheid in collaboratie met een Vlaamse minderheid. Egidius[/quote] u moet mij hier geen dingen aanwrijven waar ik geen voorstander van ben, van mij mogen die speciale meerderheiden en die grendels morgen afgeschaft worden, samen met de afschaffing van belgie weliswaar. "Het hoeft helemaal geen onderwerping te zijn. De Vlaamse meerderheid kan best goed zorgen voor haar Franstalige minderheid" : u spreekt hier van de franstalige minderheid alsof het een bende schapen zijn die zonder uw supervisie en zorg zouden sterven van honger, u spreekt hier over een volk en niet over een bende hulpbehoevende geesteszieken. een beetje democratie is inderdaad geen democratie, maar dat is veel eerder op uw definitie toepasbaar dan op de mijne. u plijt voor wilsoplegging van de ene gemeenschap op de andere en wil dat legitimeren door er een democratisch tintje aan te geven. bovendien bewijst u zelf dat u uw eigen definitie van democratie niet volgt, het vreemdelingenstemrecht is immers op zuivere democratische manier tot stand gekomen (volgens uw definitie althans) en toch vind u dat niet democratisch, gelieve u nader te verklaren
![]() |
#39 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Egidius |
||||
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En krijgen we ook de bewijzen te zien van wat heeft DEZE tsunami de bub heeft opgebracht?