![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Lesj" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Maximiliaan Derawijde bracht volgend idée uit : >>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "Lesj" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> Ghingis Khan had uiteengezet : >>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>>>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>>>>> >>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> Ik heb in mijn firma's meestal gewerkt met en voor de 2 >>>>>>>>> taalgemeenschappen. Vlamingen waren harde werkers die met alle >>>>>>>>> plezier overuren klopten, Franstaligen waren vakbondswerkers die >>>>>>>>> voor elk overuur zwaaiden met extra compensatie en bij ontslag de >>>>>>>>> advocaat van de vakbond inschakelden.ook al presteerden ze niet en >>>>>>>>> waren ze zelf in de fout. Vlamingen hadden kennis van diverse >>>>>>>>> talen, in onze sector hoofdzakelijk Engels, Franstaligen niet. Ze >>>>>>>>> kenden 1 taal en amper Nederlands. Da's mijn ervaring. Nuchter en >>>>>>>>> rationeel. Ik haal dit aan omdat het iets zegt over het >>>>>>>>> mentaliteitsverschil. De productiviteit bij bvb. politicsinfo >>>>>>>>> (mijn laatste project) van Vlamingen was 124% van Franstaligen >>>>>>>>> 67,5%. (heb het toen laten becijferen) Een Vlaming zegt op extra >>>>>>>>> projecten en een tandje bijsteken meestal "ja", een Franstalige >>>>>>>>> meestal "non". >>>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> Los van het feit dat ik je betoog wel volg: vertel mij eens hoe men >>>>>>>> aan die berekening is gekomen? 124% productiviteit? Is het niet >>>>>>>> eerder zo dat de som van die twee 100% moet bereiken (of het moet >>>>>>>> zijn dat men ook andere talen meerekende?) >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> Lezen en herlezen. >>>>>>> >>>>>>> 38 urenweek is 100% >>>>>>> elk overuur is een paar %tjes bij die 100% >>>>>>> >>>>>>> Vlamingen wilden overwerken, walen niet. >>>>>>> (niet gelezen of niet willen lezen ?) >>>>>>> >>>>>>> Heb je hem ? >>>>>> >>>>>> Men klopt hier op mijn vingers met een basebalknuppel. >>>>>> >>>>>> Een project van 100 man uur afwerken in 100 hr = 100% >>>>>> Een project van 100 man uur afwerken in 90 hr = % >>>>>> (aan u de berekening) >>>>>> >>>>>> >>>>>>> -- Ghingis Khan >>>>>>> http://chinggiskhanfoundation.com/ >>>>>>> http://www.khadag.org/ >>>>>>> http://www.snowleopard.org/ >>>>>>> >>>>>>> >>>>> >>>>> Wachten nu maar >>>>> hij moet eerst zen vriendjes ad unief raadplegen >>>>> >>>> >>>> Ik denk niet dat ik hem hier nog zal horen ;-) >>>> >>> >>> Valt tegen hee :) >>> >>> Max >> >> t is nog erger dan gevreesd >> zelfs zonder antwoord nog denken dat em de man is >> > > Euhm? Die (nogal domme) uitspraak laat ik voor jouw rekening. Jullie > mogen blijkbaar zeggen wat jullie willen, maar als ik tegenwerk, ben ik > "de man". Zucht. > Als je de waarheid tegenwerkt, wees blij dat er iemand je dan nog *de man* noemt. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#22 |
|
![]() "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> " de boskabouter" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>> news:[email protected]... >>>> >>>> > Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >>> leren. >>>> > Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve Frans. >>>> > Engelse school dan maar? >>>> > >>>> >>>> Kierewiet! >>>> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat Management >>>> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>>> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te >>>> houden >>>> in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen voor het >>>> Frans. >>>> >>>> U's >>>> >>> En zijn de Franstaligen dan ook viertalig of hoeft dat niet voor hen? >>> >> >> Ja er zijn er, maar ze zijn zeer moeilijk te vinden. >> > Akkoord. En dat vind ik zelf ook maar flauw van die franstaligen. Maar > het Frans is nu eenmaal een sterkere taal dan het Nederlands, chauvinisme > hebben ze te over. > En daarom met de Vlaams sprekende mens het hoofd buigen ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#23 |
|
![]() On Thu, 12 May 2005 19:27:19 +0200, "Maximiliaan Derawijde"
<[email protected]> wrote: > > "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] .nl... > > Uncle's wrote: > > > >> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message > >> news:[email protected]... > >> > >> > >>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet leren. > >>>Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve Frans. > >>>Engelse school dan maar? > >>> > >> > >> > >> Kierewiet! > >> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat Management > >> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits > >> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te > >> houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen voor > >> het Frans. > > > > Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? > > > > Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of diens > dochter) spelen? > Acht jij de Sjarel dan in staat tot een normale reactie? Sargon |
![]() |
#24 |
|
![]() Maximiliaan Derawijde wrote:
> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] .nl... > >>Uncle's wrote: >> >> >>>"Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>news:[email protected]... >>> >>> >>> >>>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet leren. >>>>Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve Frans. >>>>Engelse school dan maar? >>>> >>> >>> >>>Kierewiet! >>>Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat Management >>>afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>>beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te >>>houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen voor >>>het Frans. >> >>Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >> > > > Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of diens > dochter) spelen? Oei. Ik wist niet dat alleen zeer deed bij democraaien. -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#25 |
|
![]() Ghingis Khan schreef
knip kut en peestwerk. > >Jürgen Verstrepen, 11-05-2005 > >http://jurgenverstrepen.skynetblogs.be/ En wat denk je er zelf over Ghingis? En kom nu eens niet met een dooddoener op de proppen maar met een gefundeerde mening. Ze mag zelfs hilarisch zijn maat ook dat is een mening. -- Salvus, Belgicus Simplex. E pluribus unum. (Cetera desunt) |
![]() |
#26 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef > in bericht news:[email protected]... >> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> " de boskabouter" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> > Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >>>> leren. >>>>> > Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve Frans. >>>>> > Engelse school dan maar? >>>>> > >>>>> >>>>> Kierewiet! >>>>> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat Management >>>>> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>>>> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te >>>>> houden >>>>> in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen voor het >>>>> Frans. >>>>> >>>>> U's >>>>> >>>> En zijn de Franstaligen dan ook viertalig of hoeft dat niet voor hen? >>>> >>> >>> Ja er zijn er, maar ze zijn zeer moeilijk te vinden. >>> >> Akkoord. En dat vind ik zelf ook maar flauw van die franstaligen. Maar >> het Frans is nu eenmaal een sterkere taal dan het Nederlands, chauvinisme >> hebben ze te over. >> > > En daarom met de Vlaams sprekende mens het hoofd buigen ? Bijlange niet, man! We moeten net trots zijn op onze talenkennis en werkhouding. Verdorie, Ginghis, mijn commentaar begon over het feit dat jij een bepaalde zin zo formuleerde dat ze fout begrepen werd. Letterlijk schreef je:"De productiviteit bij bvb. politicsinfo (mijn laatste project) van Vlamingen was 124% van Franstaligen 67,5%.". Dan vroeg ik me gewoon af: hoe kan de productiviteit (qua posten op politicsinfo) nu hoger liggen dan 100%. Wist ik veel dat je het over arbeid had. Uit je hele zin is dat totaal niet af te leiden. En dan begint men me maar gewoon uit te schelden, zeggen dat ik "afga", dat ik "mijn vriendjes aan de unief moet raadplegen", ... Terwijl ik doodeenvoudigweg die ene zinsnede niet snapte. Komaan zeg, is dat nu echt allemaal nodig, zowel van jou als van Lesj? Max -- http://maximiliaanderawijde.blogspot.com Amor Fati - Wees gelukkig met je lot |
![]() |
#27 |
|
![]() "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] .nl... > Maximiliaan Derawijde wrote: > >> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >> bericht news:[email protected] .nl... >> >>>Uncle's wrote: >>> >>> >>>>"Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>news:[email protected]... >>>> >>>> >>>> >>>>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >>>>>leren. Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve >>>>>Frans. >>>>>Engelse school dan maar? >>>>> >>>> >>>> >>>>Kierewiet! >>>>Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat Management >>>>afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>>>beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te >>>>houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen >>>>voor het Frans. >>> >>>Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >>> >> >> >> Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of diens >> dochter) spelen? > > Oei. Ik wist niet dat alleen zeer deed bij democraaien. > > -- Los van het feit dat ik je zin niet echt begrijp: je vindt jezelf dus geen democraat? Max |
![]() |
#28 |
|
![]() "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Thu, 12 May 2005 19:27:19 +0200, "Maximiliaan Derawijde" > <[email protected]> wrote: > >> >> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >> bericht >> news:[email protected] .nl... >> > Uncle's wrote: >> > >> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >> >> news:[email protected]... >> >> >> >> >> >>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >> >>>leren. >> >>>Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve Frans. >> >>>Engelse school dan maar? >> >>> >> >> >> >> >> >> Kierewiet! >> >> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat Management >> >> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >> >> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te >> >> houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen >> >> voor >> >> het Frans. >> > >> > Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >> > >> >> Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of diens >> dochter) spelen? >> > > Acht jij de Sjarel dan in staat tot een normale reactie? > > :) was ik even uit het oog verloren. Bedankt om me eraan te herinneren. Maar het valt idd wel op: twee jaar geleden was er opvallend minder gescheld, waren er nog wat meer mensen die "links" dachten. Nu lijkt het wel één groot forum waar een drie-viertal mensen de plak zwaaien en iedereen die een andere mening erop nahoudt, uitschelden of "politiek correct" noemen. Tsjah. Max -- http://maximiliaanderawijde.blogspot.com Amor Fati - Wees gelukkig met je lot |
![]() |
#29 |
|
![]() "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef >> in bericht news:[email protected]... >>> >>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> " de boskabouter" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>> news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> > Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >>>>> leren. >>>>>> > Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve >>>>>> > Frans. >>>>>> > Engelse school dan maar? >>>>>> > >>>>>> >>>>>> Kierewiet! >>>>>> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>> Management >>>>>> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>>>>> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te >>>>>> houden >>>>>> in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen voor >>>>>> het >>>>>> Frans. >>>>>> >>>>>> U's >>>>>> >>>>> En zijn de Franstaligen dan ook viertalig of hoeft dat niet voor hen? >>>>> >>>> >>>> Ja er zijn er, maar ze zijn zeer moeilijk te vinden. >>>> >>> Akkoord. En dat vind ik zelf ook maar flauw van die franstaligen. Maar >>> het Frans is nu eenmaal een sterkere taal dan het Nederlands, >>> chauvinisme hebben ze te over. >>> >> >> En daarom met de Vlaams sprekende mens het hoofd buigen ? > > Bijlange niet, man! We moeten net trots zijn op onze talenkennis en > werkhouding. > > Verdorie, Ginghis, mijn commentaar begon over het feit dat jij een > bepaalde zin zo formuleerde dat ze fout begrepen werd. Letterlijk schreef > je:"De productiviteit bij bvb. politicsinfo (mijn laatste project) van > Vlamingen was 124% van Franstaligen 67,5%.". Dan vroeg ik me gewoon af: > hoe kan de productiviteit (qua posten op politicsinfo) nu hoger liggen dan > 100%. Wist ik veel dat je het over arbeid had. Uit je hele zin is dat > totaal niet af te leiden. En dan begint men me maar gewoon uit te > schelden, zeggen dat ik "afga", dat ik "mijn vriendjes aan de unief moet > raadplegen", ... Terwijl ik doodeenvoudigweg die ene zinsnede niet > snapte. > > Komaan zeg, is dat nu echt allemaal nodig, zowel van jou als van Lesj? > > Max mijn virtuele vriend, soms is een schokje nodig om iemand wakker te maken. Wat met deze gebeurd is. Even goede virtuele vrienden ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#30 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message > > news:[email protected]... > > > >> Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet leren. > >> Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve Frans. > >> Engelse school dan maar? > >> > > > > Kierewiet! > > Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat Management > > afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits > > beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te houden > > in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen voor het > > Frans. > > > Om in wallonie of frankrijk te werken hee onkeltje, daar is > namelijk Duits en/of Engels verboten. > Ik dacht niet dat men in D/GB Frans nodig heeft. Fout gedacht. Daar spreek ik ook Frans. |
![]() |
#31 |
|
> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] .nl... > >>Maximiliaan Derawijde wrote: >> >> >>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>bericht news:[email protected] .nl... >>> >>> >>>>Uncle's wrote: >>>> >>>> >>>> >>>>>"Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>news:[email protected]... >>>>> >>>>> >>>>> >>>>> >>>>>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >>>>>>leren. Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve >>>>>>Frans. >>>>>>Engelse school dan maar? >>>>>> >>>>> >>>>> >>>>>Kierewiet! >>>>>Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat Management >>>>>afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>>>>beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te >>>>>houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen >>>>>voor het Frans. >>>> >>>>Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >>>> >>> >>> >>>Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of diens >>>dochter) spelen? >> >>Oei. Ik wist niet dat alleen zeer deed bij democraaien. >> >>-- > > Los van het feit dat ik je zin niet echt begrijp: je vindt jezelf dus geen > democraat? Is dat "democraat" in de herziene, gestuurde betekenis van het woord, zoals goedgekeurd door Fuehrers Stevaert en Di Rupo? Of is het "democraat" in de betekenis die de oude Grieken eraan gaven? In ieder geval, ik ben geen democraat, maar voorstander van demarchie. -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#32 |
|
![]() "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> On Thu, 12 May 2005 19:27:19 +0200, "Maximiliaan Derawijde" >> <[email protected]> wrote: >> >>> >>> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>> bericht >>> news:[email protected] .nl... >>> > Uncle's wrote: >>> > >>> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>> >> news:[email protected]... >>> >> >>> >> >>> >>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >>> >>>leren. >>> >>>Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve Frans. >>> >>>Engelse school dan maar? >>> >>> >>> >> >>> >> >>> >> Kierewiet! >>> >> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>> >> Management >>> >> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>> >> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te >>> >> houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen >>> >> voor >>> >> het Frans. >>> > >>> > Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >>> > >>> >>> Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of diens >>> dochter) spelen? >>> >> >> Acht jij de Sjarel dan in staat tot een normale reactie? >> >> > :) > was ik even uit het oog verloren. Bedankt om me eraan te herinneren. Maar > het valt idd wel op: twee jaar geleden was er opvallend minder gescheld, > waren er nog wat meer mensen die "links" dachten. Nu lijkt het wel één > groot forum waar een drie-viertal mensen de plak zwaaien en iedereen die > een andere mening erop nahoudt, uitschelden of "politiek correct" noemen. > Tsjah. > Maar Maxje toch, is *politiek correct* een scheldwoord ? Wat denk je van *Mestkever* ? Tja, dat links socialisme is ondertussen afgezakt tot een *prul* Het bewijs ? Volgende zwarte zondag. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#33 |
|
> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > >>On Thu, 12 May 2005 19:27:19 +0200, "Maximiliaan Derawijde" >><[email protected]> wrote: >> >> >>>"Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >>>bericht >>>news:[email protected] ali.nl... >>> >>>>Uncle's wrote: >>>> >>>> >>>>>"Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>news:[email protected]... >>>>> >>>>> >>>>> >>>>>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >>>>>>leren. >>>>>>Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve Frans. >>>>>>Engelse school dan maar? >>>>>> >>>>> >>>>> >>>>>Kierewiet! >>>>>Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat Management >>>>>afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>>>>beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te >>>>>houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen >>>>>voor >>>>>het Frans. >>>> >>>>Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >>>> >>> >>>Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of diens >>>dochter) spelen? >>> >> >>Acht jij de Sjarel dan in staat tot een normale reactie? >> >> > > :) > was ik even uit het oog verloren. Bedankt om me eraan te herinneren. Maar > het valt idd wel op: twee jaar geleden was er opvallend minder gescheld, > waren er nog wat meer mensen die "links" dachten. Nu lijkt het wel één > groot forum waar een drie-viertal mensen de plak zwaaien en iedereen die een > andere mening erop nahoudt, uitschelden of "politiek correct" noemen. > Tsjah. Uw soort is aan het uitsterven. Tsjah... -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#34 |
|
![]() "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > On Thu, 12 May 2005 19:27:19 +0200, "Maximiliaan Derawijde" > > <[email protected]> wrote: > > > >> > >> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in > >> bericht > >> news:[email protected] .nl... > >> > Uncle's wrote: > >> > > >> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message > >> >> news:[email protected]... > >> >> > >> >> > >> >>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet > >> >>>leren. > >> >>>Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve Frans. > >> >>>Engelse school dan maar? > >> >>> > >> >> > >> >> > >> >> Kierewiet! > >> >> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat Management > >> >> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits > >> >> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te > >> >> houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen > >> >> voor > >> >> het Frans. > >> > > >> > Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? > >> > > >> > >> Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of diens > >> dochter) spelen? > >> > > > > Acht jij de Sjarel dan in staat tot een normale reactie? > > > > > :) > was ik even uit het oog verloren. Bedankt om me eraan te herinneren. Maar > het valt idd wel op: twee jaar geleden was er opvallend minder gescheld, > waren er nog wat meer mensen die "links" dachten. Nu lijkt het wel één > groot forum waar een drie-viertal mensen de plak zwaaien en iedereen die een > andere mening erop nahoudt, uitschelden of "politiek correct" noemen. > Tsjah. > > Max Dat is van recentere tijd dan drie tot vier jaar geleden. Een paar maanden geleden was het nog prima, maar de meeste kwaliteitsposters zijn het inderdaad afgebold. Tel daarbij op dat we er nog een paar bij hebben die een nog grotere waffel hebben dan Ginghis en waarbij Ginghis zelfs intellectuele kantjes heeft en het is naar de vaantjes... |
![]() |
#35 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef > in bericht news:[email protected]... >> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>> >>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> " de boskabouter" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> news:[email protected]... >>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>> > Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >>>>>> leren. >>>>>>> > Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve >>>>>>> > Frans. >>>>>>> > Engelse school dan maar? >>>>>>> > >>>>>>> >>>>>>> Kierewiet! >>>>>>> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>>> Management >>>>>>> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>>>>>> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te >>>>>>> houden >>>>>>> in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen voor >>>>>>> het >>>>>>> Frans. >>>>>>> >>>>>>> U's >>>>>>> >>>>>> En zijn de Franstaligen dan ook viertalig of hoeft dat niet voor hen? >>>>>> >>>>> >>>>> Ja er zijn er, maar ze zijn zeer moeilijk te vinden. >>>>> >>>> Akkoord. En dat vind ik zelf ook maar flauw van die franstaligen. Maar >>>> het Frans is nu eenmaal een sterkere taal dan het Nederlands, >>>> chauvinisme hebben ze te over. >>>> >>> >>> En daarom met de Vlaams sprekende mens het hoofd buigen ? >> >> Bijlange niet, man! We moeten net trots zijn op onze talenkennis en >> werkhouding. >> >> Verdorie, Ginghis, mijn commentaar begon over het feit dat jij een >> bepaalde zin zo formuleerde dat ze fout begrepen werd. Letterlijk >> schreef je:"De productiviteit bij bvb. politicsinfo (mijn laatste >> project) van Vlamingen was 124% van Franstaligen 67,5%.". Dan vroeg ik >> me gewoon af: hoe kan de productiviteit (qua posten op politicsinfo) nu >> hoger liggen dan 100%. Wist ik veel dat je het over arbeid had. Uit je >> hele zin is dat totaal niet af te leiden. En dan begint men me maar >> gewoon uit te schelden, zeggen dat ik "afga", dat ik "mijn vriendjes aan >> de unief moet raadplegen", ... Terwijl ik doodeenvoudigweg die ene >> zinsnede niet snapte. >> >> Komaan zeg, is dat nu echt allemaal nodig, zowel van jou als van Lesj? >> >> > > Max mijn virtuele vriend, soms is een schokje nodig om iemand wakker te > maken. > > Wat met deze gebeurd is. > > Even goede virtuele vrienden ? > d'accord :) (och ja, morgen zit het spel toch weer op de wagen, hee, kerel) Max -- http://maximiliaanderawijde.blogspot.com Amor Fati - Wees gelukkig met je lot |
![]() |
#36 |
|
![]() "Belgicus Simplex" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ghingis Khan schreef > > knip kut en peestwerk. > >> >>Jürgen Verstrepen, 11-05-2005 >> >>http://jurgenverstrepen.skynetblogs.be/ > > > En wat denk je er zelf over Ghingis? En kom nu eens niet met een > dooddoener op de proppen maar met een gefundeerde mening. Ze mag zelfs > hilarisch zijn maat ook dat is een mening. > Salvus, Mocht ik er niet akkoord mee gaan zou je niets te lezen hebben -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ > > E pluribus unum. (Cetera desunt) |
![]() |
#37 |
|
![]() "Dixit" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef > in > bericht news:[email protected]... >> >> "Sargon" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > On Thu, 12 May 2005 19:27:19 +0200, "Maximiliaan Derawijde" >> > <[email protected]> wrote: >> > >> >> >> >> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in >> >> bericht >> >> news:[email protected] .nl... >> >> > Uncle's wrote: >> >> > >> >> >> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >> >> >> news:[email protected]... >> >> >> >> >> >> >> >> >>>Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet >> >> >>>leren. >> >> >>>Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve >> >> >>>Frans. >> >> >>>Engelse school dan maar? >> >> >>> >> >> >> >> >> >> >> >> >> Kierewiet! >> >> >> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat > Management >> >> >> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >> >> >> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te >> >> >> houden in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten >> >> >> bijscholen >> >> >> voor >> >> >> het Frans. >> >> > >> >> > Teveel concurrentie van Waalse "meiskens" op haar straathoek? >> >> > >> >> >> >> Vind jij dat nu zelf een normale reactie, Karel? Lekker de man (of > diens >> >> dochter) spelen? >> >> >> > >> > Acht jij de Sjarel dan in staat tot een normale reactie? >> > >> > >> :) >> was ik even uit het oog verloren. Bedankt om me eraan te herinneren. >> Maar >> het valt idd wel op: twee jaar geleden was er opvallend minder gescheld, >> waren er nog wat meer mensen die "links" dachten. Nu lijkt het wel één >> groot forum waar een drie-viertal mensen de plak zwaaien en iedereen die > een >> andere mening erop nahoudt, uitschelden of "politiek correct" noemen. >> Tsjah. >> >> Max > > Dat is van recentere tijd dan drie tot vier jaar geleden. Een paar maanden > geleden was het nog prima, maar de meeste kwaliteitsposters zijn het > inderdaad afgebold. Tel daarbij op dat we er nog een paar bij hebben die > een > nog grotere waffel hebben dan Ginghis en waarbij Ginghis zelfs > intellectuele > kantjes heeft en het is naar de vaantjes... > De meeste kwaliteits posters zijn het afgetrapt omdat ze niets meer te verdedigen hadden buiten het verraad van hun eigen partij, zelfs de extreem linkse rode VRT is ermee akkoord. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#38 |
|
![]() "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> schreef >> in bericht news:[email protected]... >>> >>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "Maximiliaan Derawijde" <[email protected]> >>>> schreef in bericht news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> " de boskabouter" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>> "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>> "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>> >>>>>>>> > Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans >>>>>>>> > moet >>>>>>> leren. >>>>>>>> > Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve >>>>>>>> > Frans. >>>>>>>> > Engelse school dan maar? >>>>>>>> > >>>>>>>> >>>>>>>> Kierewiet! >>>>>>>> Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat >>>>>>>> Management >>>>>>>> afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >>>>>>>> beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te >>>>>>>> houden >>>>>>>> in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen voor >>>>>>>> het >>>>>>>> Frans. >>>>>>>> >>>>>>>> U's >>>>>>>> >>>>>>> En zijn de Franstaligen dan ook viertalig of hoeft dat niet voor >>>>>>> hen? >>>>>>> >>>>>> >>>>>> Ja er zijn er, maar ze zijn zeer moeilijk te vinden. >>>>>> >>>>> Akkoord. En dat vind ik zelf ook maar flauw van die franstaligen. >>>>> Maar het Frans is nu eenmaal een sterkere taal dan het Nederlands, >>>>> chauvinisme hebben ze te over. >>>>> >>>> >>>> En daarom met de Vlaams sprekende mens het hoofd buigen ? >>> >>> Bijlange niet, man! We moeten net trots zijn op onze talenkennis en >>> werkhouding. >>> >>> Verdorie, Ginghis, mijn commentaar begon over het feit dat jij een >>> bepaalde zin zo formuleerde dat ze fout begrepen werd. Letterlijk >>> schreef je:"De productiviteit bij bvb. politicsinfo (mijn laatste >>> project) van Vlamingen was 124% van Franstaligen 67,5%.". Dan vroeg ik >>> me gewoon af: hoe kan de productiviteit (qua posten op politicsinfo) nu >>> hoger liggen dan 100%. Wist ik veel dat je het over arbeid had. Uit je >>> hele zin is dat totaal niet af te leiden. En dan begint men me maar >>> gewoon uit te schelden, zeggen dat ik "afga", dat ik "mijn vriendjes aan >>> de unief moet raadplegen", ... Terwijl ik doodeenvoudigweg die ene >>> zinsnede niet snapte. >>> >>> Komaan zeg, is dat nu echt allemaal nodig, zowel van jou als van Lesj? >>> >>> >> >> Max mijn virtuele vriend, soms is een schokje nodig om iemand wakker te >> maken. >> >> Wat met deze gebeurd is. >> >> Even goede virtuele vrienden ? >> > d'accord :) > > (och ja, morgen zit het spel toch weer op de wagen, hee, kerel) > Waarom? Ik ben van mijn woord. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#39 |
|
![]() "Dixit" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >> > news:[email protected]... >> > >> >> Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet > leren. >> >> Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve Frans. >> >> Engelse school dan maar? >> >> >> > >> > Kierewiet! >> > Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat Management >> > afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >> > beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te > houden >> > in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen voor het >> > Frans. >> > >> Om in wallonie of frankrijk te werken hee onkeltje, daar is >> namelijk Duits en/of Engels verboten. >> Ik dacht niet dat men in D/GB Frans nodig heeft. > > Fout gedacht. Daar spreek ik ook Frans. > Paar waalse expats ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#40 |
|
![]() On Thu, 12 May 2005 17:46:04 +0200, "Uncle's" <[email protected]>
wrote: >"Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected]... > >> Voor mijn dochter zoek ik nu reeds scholen waar ze geen Frans moet leren. >> Een kwestie van ze een toekomst te geven. Alle talen, behalve Frans. >> Engelse school dan maar? >> > >Kierewiet! En ook een verklaring waarom kansarmoede erfelijk is. >Mijn dochter, die na een Talenopleiding en een postgraduaat Management >afstudeerde - waarna ze welhaast perfect het Engels en het Duits >beheerste -, besefte dat dit niet voldoende was: om zich staande te houden >in haar bedrijf heeft ze zich grondig moeten laten bijscholen voor het >Frans. > >U's > |