Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 13 mei 2005, 18:32   #21
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Eigenlijk is het grappig te zien hoe de politiek correcten blijkbaar maar één vijand hebben, nl. het Vlaams Belang. Blijkbaar begrijpen ze niet dat het spelletje dat ze aldus spelen bij de mensen juist een omgekeerde indruk geeft dan ze willen voorgeven. Dit verklaart ook de stijgende steun die het Vlaams Belang onder de mensen kan genieten.

Daarom zou ik mensen als Clemens - en diens nepprofiel Johanna - zeker willen aanraden verder op het Vlaams Belang te schieten. Zeker nu. Doe maar!
Hou liever het schieten in het oog van je kopstukken Filip De Winter en Annemans. Hun schieten op de verkeerde prooi, zou zich wel eens tegen het Blok kunnen keren!

Filip De Winter
---------------------------------------------
Annemans

Laatst gewijzigd door Johanna : 13 mei 2005 om 18:38.
Johanna is offline  
Oud 13 mei 2005, 18:36   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Hoe liever het schieten in het oog van je kopstukken Filip De Winter en Annemans. Hun schieten op de verkeerde prooi, zou zich wel eens tegen het Blok kunnen keren!
En nu even in begrijpelijk Nederlands. Daarvoor raad ik u aan diep in- en uit te ademen, uw haatgevoelens jegens het Vlaams Belang wat te temperen en pas dan weer te typen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 mei 2005, 18:40   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkele "dubieusiteit" in de slogan "Eigen volk eerst". Misschien moet u dat dus even uitleggen.
Ik ben van oordeel dat de overheid niet mag discrimineren op basis van afkomst of nationaliteit.
Kandidaten die overheidje willen spelen, behoren dus niet met dergelijke discriminatoire principes voor de pinnen te komen, op straffe van desappreciatie der burgers.
Oud 13 mei 2005, 18:41   #24
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Hou liever het schieten in het oog van je kopstukken Filip De Winter en Annemans. Hun schieten op de verkeerde prooi, zou zich wel eens tegen het Blok kunnen keren!

Filip De Winter
---------------------------------------------
Annemans

Nog eens even herhaald, zoals de meester het gevraagd heeft.
Johanna is offline  
Oud 13 mei 2005, 18:43   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik ben van oordeel dat de overheid niet mag discrimineren op basis van afkomst of nationaliteit.
Dat is uw oordeel. Ik ben echter van oordeel dat de overheid weldegelijk andere normen mag hanteren naar gelang de nationaliteit. Dat is iets wat trouwens al altijd gebeurd en in het allergrootste deel van de landen voor een aantal zaken nog steeds van kracht is.
Oud 13 mei 2005, 18:47   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is uw oordeel. Ik ben echter van oordeel dat de overheid weldegelijk andere normen mag hanteren naar gelang de nationaliteit.
Jaja, maar niet voor andere nationaliteiten die hier permanent willen verblijven.
Die behoren overigens zo snel mogelijk Belg te worden om hert eten van twee walletjes (dubbele bnationaliteit) uit te sluiten, en gelijkberechtiging mogelijk te maken.
Oud 13 mei 2005, 18:50   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die behoren overigens zo snel mogelijk Belg te worden om hert eten van twee walletjes (dubbele bnationaliteit) uit te sluiten, en gelijkberechtiging mogelijk te maken.
Ik zou niet welke reden er zou moeten zijn om de nationaliteit zomaar te grabbel te gooien. Gelijkberechtigheid is gebaseerd op de nationaliteit. Dat is en blijft een grondbeginsel.
Oud 13 mei 2005, 18:52   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou niet welke reden er zou moeten zijn om de nationaliteit zomaar te grabbel te gooien. Gelijkberechtigheid is gebaseerd op de nationaliteit. Dat is en blijft een grondbeginsel.
Net om gelijk te kunnen berechtigen, dient iedereen die hier langere tijd verblijft dezelfde nationaliteit te hebben binnen het territorium.
Wie weggaat verliest ze.
Net als een ex-speler van Anderlecht na transfert in een volgende kamp in het Gentse shirt, met volle overtuiging tegen zijn vorige club scoort.
Oud 13 mei 2005, 18:55   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net om gelijk te kunnen berechtigen, dient iedereen die hier langere tijd verblijft dezelfde nationaliteit te hebben binnen het territorium.
Wie weggaat verliest ze.
Net als een ex-speler van Anderlecht na transfert in een volgende kamp in het Gentse shirt, met volle overtuiging tegen zijn vorige club scoort.
Nationaliteit betekent het zich bekennen tot een bepaald staatsburgerschap en het aldus aanvaarden van de aldaar hieraan verbonden rechten en plichten. Bijgevolg kan men gerust al die plichten en rechten nog aanvaarden, zonder daarom permanent op het grondgebied van die staat te leven.

Staatsburgerschap verhoudt zich niet in termen van competitie en strijd tot elkaar.
Oud 13 mei 2005, 18:59   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nationaliteit betekent het zich bekennen tot een bepaald staatsburgerschap en het aldus aanvaarden van de aldaar hieraan verbonden rechten en plichten. Bijgevolg kan men gerust al die plichten en rechten nog aanvaarden, zonder daarom permanent op het grondgebied van die staat te leven.

Staatsburgerschap verhoudt zich niet in termen van competitie en strijd tot elkaar.
Mijn voorbeeld wil niet het competitieve element onderstrepen, doch de vlotheid waarmee van shirt (nationaliteit) moet kunnen veranderd worden.
Oud 13 mei 2005, 19:01   #31
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkele "dubieusiteit" in de slogan "Eigen volk eerst". Misschien moet u dat dus even uitleggen.
"Eigen volk eerst" betekent ook "ander volk tweeds", wat kan gelezen worden als het achteruitstellen van "ander volk".

Ik vind dat dubieus en verwepelijk, u waarsch niet.
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 19:04   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
"Eigen volk eerst" betekent ook "ander volk tweeds", wat kan gelezen worden als het achteruitstellen van "ander volk".

Ik vind dat dubieus en verwepelijk, u waarsch niet.
Inderdaad, ik vind dat helemaal niet dubbelzinnig. Wanneer ik aan mijn lief zeg dat ik ze graag zie en alleen haar, betekent dat niet dat ik andere vrouwen achteruit stel of als minderwaardig ga behandelen. Als een vader eerst zijn kinderen uit een brandend clubhuis redt, betekent dat niet dat hij die andere kinderen niet wil helpen. U zoekt de "dubieusiteit".
Oud 13 mei 2005, 19:38   #33
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Ik heb de stellige indruk dat het Vlaams Belang door z'n negatieve houding in de samenlevingsproblematiek Vlaanderen al meer kwaad dan goed heeft bijgebracht.
Mocht het Vlaams Blok zonder problemen de stempel dragen van een democratische partij dan kon de CD&V op dit moment hen best aanspreken als alternatief en alzo de Vlaamse eisen kracht bij zetten..

Met dubieuse slogans zoals "Eigen volk eerst" werden echter alle bruggen opgeblazen.
Mert de nodige gevolgen voor Vlaanderen.......
Jaja, maar hoe leg je dan uit dat die houding van het Blok 25% van de Vlamingen heeft kunnen bekoeren ? Ondanks de herhaalde waarschuwingen van de media en alle andere partijen? Er klopt iets niet in jouw betoog.
Kaal is offline  
Oud 13 mei 2005, 20:17   #34
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik vind dat helemaal niet dubbelzinnig. Wanneer ik aan mijn lief zeg dat ik ze graag zie en alleen haar, betekent dat niet dat ik andere vrouwen achteruit stel of als minderwaardig ga behandelen. Als een vader eerst zijn kinderen uit een brandend clubhuis redt, betekent dat niet dat hij die andere kinderen niet wil helpen. U zoekt de "dubieusiteit".
De vergelijking die u trekt gaat niet op vind ik. U heeft het over een immaterieel aspect als 'liefde', waar het in de politiek doorgaans gaat over het verdelen van materiële behoeften. Aan liefde zijn geen grenzen, en bijgevolg kan iedereen er krijgen. Aan materiële zaken zoals bvb subsidies, huisvesting staat wel een grens, en moeten bijgevolg verdeeld worden. Mij lijkt het dan maar logisch dat elk mensenkind dezelfde kansen daarvoor krijgt, en een bepaald kind (in casu het 'eigen volk') geen voorkeursbehandeling krijgt.
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 20:21   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vergelijking die u trekt gaat niet op vind ik. U heeft het over een immaterieel aspect als 'liefde', waar het in de politiek doorgaans gaat over het verdelen van materiële behoeften. Aan liefde zijn geen grenzen, en bijgevolg kan iedereen er krijgen. Aan materiële zaken zoals bvb subsidies, huisvesting staat wel een grens, en moeten bijgevolg verdeeld worden. Mij lijkt het dan maar logisch dat elk mensenkind dezelfde kansen daarvoor krijgt, en een bepaald kind (in casu het 'eigen volk') geen voorkeursbehandeling krijgt.
Daar onze materiële middelen inderdaad beperkt zijn, is het belangrijk eerst de mensen van de onmiddellijke omgeving te voorzien: "eigen volk eerst" dus.
Oud 13 mei 2005, 20:25   #36
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Daar onze materiële middelen inderdaad beperkt zijn, is het belangrijk eerst de mensen van de onmiddellijke omgeving te voorzien: "eigen volk eerst" dus.
Heel simpele vraag, waarom? Waarom verdient iemand van het 'eigen volk' dat meer dan iemand van een 'ander volk' die hier ook belastingen betaalt?
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 20:27   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel simpele vraag, waarom? Waarom verdient iemand van het 'eigen volk' dat meer dan iemand van een 'ander volk' die hier ook belastingen betaalt?
Omdat hij nu eenmaal dichter bij ons staat. Dit is de normaalste ordening in de menselijke omgang. Ik zorg er ook voor dat eerst mijn naaste familie geholpen wordt, dan pas mijn buren, dan pas mijn dorpsgenoten, enzovoort.
Oud 13 mei 2005, 20:31   #38
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Omdat hij nu eenmaal dichter bij ons staat. Dit is de normaalste ordening in de menselijke omgang. Ik zorg er ook voor dat eerst mijn naaste familie geholpen wordt, dan pas mijn buren, dan pas mijn dorpsgenoten, enzovoort.
Ik niet, ik moet niet echt hebben van mijn familie. Ik zorg eerst voor mijn vrienden, en daar zit heel wat 'ander volk' bij. Dus voor mij is die ordening helemaal niet normaal. En ik ben zeker niet de enige die niet in de eerste plaats voor zijn familie zal zorgen, maar voor zijn vrienden.
M.a.w uw 'normale ordening' is in feite een subjectieve ordening.
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 20:35   #39
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Bah, politiek is één pot nat. Denken jullie nu echt dat het Vlaams Belang het even zal oplossen? Dream on, politiek draait om macht. Zelfs De Winter stond al in Antwerpen te zwaaien met postjes om zijn burgemeesterschap veilig te stellen voor 2006. Ach ja, laat het Belang maar regeren, mij niet gelaten, dan gaan de mensen eindelijk zien dat politiek politiek is en hetzelfde is en dat het VB echt niet een onschuldige politieke maagd is hoor...
Jong N-VA'er is offline  
Oud 13 mei 2005, 20:39   #40
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik niet, ik moet niet echt hebben van mijn familie. Ik zorg eerst voor mijn vrienden, en daar zit heel wat 'ander volk' bij. Dus voor mij is die ordening helemaal niet normaal. En ik ben zeker niet de enige die niet in de eerste plaats voor zijn familie zal zorgen, maar voor zijn vrienden.
M.a.w uw 'normale ordening' is in feite een subjectieve ordening.
Dan is er heel waarschijnlijk iets grondig mis in je relatie met je familie, kan gebeuren in de beste families.
rik47 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be