![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn buik vol van coalitie's,compromissen,lijstverbindingen en samenzweringen!
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tony Soprano |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Gelukkig. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik heb toch de indruk dat u niet neutraal bent: alsof bv. het politiek correcte klimaat en de algemene VB-hetze tekenen zijn van een open society. Ik merk tot nu toe dat het hier vooral de anti-VB'ers zijn die problemen hebben met vrije menignsuiting en andersdenkenden.
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Men trekt elkaar kloten af dat het niet mooi meer is,wat moet de kiezer daar van denken.
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
[...]the resistance is justified against the enemies of the open society [...], once democracy has been attained, to any attack (whether from within or without the state) against the democratic constitution and the use of democratic methods. Any such attack, especially if it comes from the government in power, or if it is tolerated by it, should be resisted by all loyal citizen. Karl Popper, Open society and its enemies |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Democratie zal de grote oorlog alleen uitstellen maar niet voorkomen Seba,hoe u het ook bekijkt.
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Van een open gemeenschap heb ik andere gedachten.
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het ironische aan uw pleidooi is dan ook dat men door zulke kringredeneringen automatisch democratie verder en verder wegbergt: diegenen aan de macht zullen dan immers op eigen houtje, zonder dat de bevolking er iets aan kan doen, wel bepalen wie "an ennemy of the open society" is en wie niet. Niets beter uiteraard om dan diegenen te viseren die eerder een gevaar vormt voor de eigen (illegetieme) macht, met als excuus dat het een "enemy of the open society' is...dit is niet toevallig wat er bv. op het VB maar al te graag wordt teogepast, liefst met zoveel mogelijk overdrijvingen en stigmatisering
Laatst gewijzigd door Seba : 13 mei 2005 om 23:54. |
||
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
2. Uit enkele universalistische ideeën, geconceptualiseerd in een democratische constitutie. Uw problematiek werd behandeld door Adorno (je zal wel iets vinden via google). Alles hangt af van in hoeverre een strekking zich kan aanpassen aan de democratische fundamenten. 3. Dat zijn geen kringloopredeneringen: iedereen kan met de nodige kennis zelf wel bepalen wat bedreigend is en wat niet. Het probleem is wel dat bij een closed society er zal verhinderd worden dat er informatie ter beschikking staat. De beste maatschappijmaat is de analyse van het verloop van het academisch onderzoek, omdat deze staat of valt door een gegeven vrijheid. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In het onvermijdelijke onderhandeligen met de Franstaligen (Walen & Brusselaars) is de enige weg tot succes de methode van deze laatsten toe te passen. Geen gekrakeel tussen de Vlaamse partijen. In een zelfde situatie met CD&V i.p.v. VLD was die ook door de knieën gegaan.
De methode moet veranderen! Gewoon principieel de wet toepassen ook in het parlement. Als na het voorstel van splitsing van BHV de Walen de alarmbel willen gebruiken of de regering laten vallen, dan krijgen zij de schuld en niet de Vlamingen. Net als de Walen er niet voor terugschrikken om bij ieder Waals punt te dreigen met een regeringcrisis, dit ook doen. En indien nodig de daad bij het woord voegen. Ze zullen snel leren, dat eerlijke constructieve onderhandelingen de oplossing zijn. Dit zal ook tot gevolg hebben, dat een aantal huidige Vlaamse Quislings (collaborateurs) - in alle partijen heb je er - op een zijspoor gezet dienen te worden. Zij, die in de volgende stemming over BHV in de Kamer aansturen op onthouding of afkeuring komen hiervoor eerst in aanmerking. Eens dat de Walen verstaan, dat we op onze strepen staan, zal men het Belgisch democratisch deficit kunnen wegwerken door bijvoorbeeld een verantwoordelijk confederaal staatsbestel (type Zwitserland), waarin elkeen zijn eigen economisch, fiscaal en sociaal beleid voert. Verantwoordelijkheid voor eigen inkomsten en uitgaven is een sleutelvoorwaarde voor een heldere en doorzichtige democratie. Mocht blijken, dat de Franstaligen, dit niet zien zitten en dit saboteren zoals ze het federale ontwerp van België hebben doen ontsporen en mislukken, dan is boedelscheiding aangewezen. Wallonië wordt dan ofwel zelfstandig of gaat op in Frankrijk. Bij dergelijke ontwikkelingen kan Vlaanderen behulpzaam zijn. Brussel als Europese hoofdstad kan niet naar Frankrijk. De Europese grotere landen zoals ondermeer Groot-Brittannië zullen dat nooit aanvaarden. Voor Brussel bestaat de keuze ofwel een Europees Washington DC worden ofwel met speciale cultuurregeling samengaan met Vlaanderen. Aan de Brusselse bevolking de keuze. |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS : eerlijkheidshalve moet ik eraan toevoegen dat SuperStaaf geen geld aanneemt van het hof omdat hij dit met plezier doet. Hij wil wel groffe centen aanvaarden via een vzw van dat hof (laat me raden dat hij in een cultuurgesubsidieerde sector werkt) om zijn grootse principes zoals directe democratie te laten varen om met vlag en wimpel een geboorterechtkoning te steunen. 't is maar dat ik ze niet op een hoop wil gooien. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() U kan altijd er eens over nadenken om op een partijtje te stemmen, dat nu nog niks betekent, maar wel potentiëel in zich draagt? Ik noem geen namen, omdat uw keuze steeds vrij moet zijn...
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stem voor Groen, daar zijn de bomen prioritair, dat is al iets tastbaars. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als ik trouwens merk wie er verklaringen aflegt in de aard van: 'als het VB aan de macht komt verhuis ik', dan moet ik vaststellen dat we niet veel onvervangbaar intellect gaan moeten missen. Ik zou zeggen, maak alvast jullie koffers en vertrek... De vraag is natuurlijk (daar dit geen louter Belgisch of Europese ontwikkeling is): naar waar? Cuba? Libië? Laatst gewijzigd door Beagle : 14 mei 2005 om 11:14. |
|
![]() |