Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 13 mei 2005, 23:38   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
En het Vlaams Blok betoogt tegen Leterme...
Blokkeert daarmede het enige alternatief voor wissel.
beide partijen zijn dom: het Blok wil IMHO neit meebesturen door zoiets te doen, maar tegelijkertijd had men altijd de optie van VB ind e regering bij CD&V-NVA moeten laten openliggen
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 13 mei 2005, 23:40   #22
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Flamingant, ge moest u schamen om de federale regering met deze zever te gijzelen.

en ik maar denken dat die logische, korte oplossing voor BHV er neit kwam door de waanzinnige eisen van de Franstaligen, waardoor zij de facto de federale regering gijzelden...
Seba is offline  
Oud 13 mei 2005, 23:42   #23
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
En ik maar denken dat je in naam van ongeveer zes miljoen Vlamingen sprak...
en voor hoeveel van die 6 miljoen spreek jij hier:

Citaat:
vraag je je misschien eerst eens af of die Vlaming wel wakker ligt van die vaudeville rond de splitsing van BHV
Seba is offline  
Oud 13 mei 2005, 23:44   #24
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Degenen die dit een reden vinden om de brulpartij vlaams blok te stemmen, mogen dat gerust doen. Die mensen weten gewoon niet waar prioriteiten liggen.
die weten wel alvast wel tot wat de Franstaligen in staat zijn om die "vaudeville" te vermijden, van prioriteiten gesproken...

Citaat:
Bij mij ligt ie bij het welzijn van de bevolking, en niet bij wie er wel of niet op mijn stembrief mag staan. En mijn mening moet ik ook niet aanpassen aan de probabiliteit dat een bende pipos speciaal hiervoor op het blok gaat stemmen. Luxeproblemen zijn het, kieskringen splitsen......
"luxeproblemen", maar ongetwijfeld bent u ook principiëel tegen een splitsing, of vind u de sitautie niet rechtvaardig?
Seba is offline  
Oud 14 mei 2005, 00:56   #25
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige goede oplossing voor BHV is deze. Zo een SCHANDALIG probleem hoort gewoon als pure kaakslag voor de flaminganten gewoon begraven te worden. Werkgelegenheid, eind loopbaan, begroting, enz...zijn allemaal stuk voor stuk dingen die veel belangrijker zijn, en veel meer invloed hebben op het dagelijkse leven van de mensen. Je merkt van BHV maar 1 keer om de 4 jaar iets. Van werkloosheid ben je alle dagen slachtoffer.

Flamingant, ge moest u schamen om de federale regering met deze zever te gijzelen.
Wat is dat voor flauwe kul. Dit meen ik, zo'n een flauwe zever, heb ik nog niet veel meegemaakt!
Inderdaad werkgelegenheid, de begroting, einde loopbaan... zijn allemaal zeer belangrijke zaken waaraan moet gewerkt worden, máár BHV is óók belangrijk dat ook dringend een oplossing vraagt (lees: uitspraak Grondwettelijk Hof en principe van territorialiteitbeginsel)
Want ge gaat me ni wijsmaken, dat er een ganse hoop werklozen zijn bijgekomen door BHV hé, indien je dit kwam verkondigen is uw algemene elementaire kennis en kunde van onderzoek ook onmiddellijk gekend.
Denk je nu werkelijk na gans deze cinema van BHV dat de huidige partijen in de federale als vlaamse regering nog elkaar gaan vertrouwen. Als VLD-SPA woord hebben gebroken kunnen ze toch niet meer gaan werken aan de werkloosheid of andere dossiers als ze in de clinch liggen met de CD&V die leider zijn van de Vlaamse regering waarmee moet samengewerkt worden. Allé allé zoiets begrijp je toch! Er is geen vertrouwen meer, ze is weg, zoek, gone, it's all lost.
Btw "Nu gaan we terug over naar de orde van de dag, waar de Vlamingen wél wakker over liggen" (dixit Verhofstadt) is weeral eens de flauwste kul en propaganda stunt om z'n eigen carierre in een wanhoopspoging op te krikken en de Vlamingen hebben het door!
De 200.000 jobs, al de verloren jobs bij DHL, de gefoufelde begrotingen die met Chineze stoten en Vlaamse inbrengen nog 'figuurlijk' in evenwicht is.
Eénmalige fiscale bevrijdingen, pensioenen van belgacom, enz. was dit er niet dan was begroting niet in evenwicht.
Belgie die in de internationale rangschikking ferm is gedaald qua concurrentie vermogenscapaciteit, en de hoop andere zever die we al gehad hebben onder gatlikker Verhofstadt.
... is dat dan de orde van de dag? Is dat dan terug gaan werken waar de mensen wél van wakker liggen? Is dat z'n o zo goed beleid waaraan we de teruggang van het Vlaams belang konden afmeten??

Bullshit!!
Oud 14 mei 2005, 06:20   #26
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Allez vooruit, het is toch weeral gelukt om in een topic over BHV "de allochtoon" binnen te smokkelen. Die "De Allochtoon" , is dat zoiets als "De Vlaming" of gaat deze binnen een paar posts ook opeens worden teruggebracht tot enkelingen? Ik ben wel benieuwd, hoor...
De allochtoon en de Vlaming bestaan dan evenveel of even weinig als "de mens" in uw logica.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 14 mei 2005, 08:08   #27
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alvorens voor de zoveelste maal te spreken van de inmiddels beruchte "kaakslag", vraag je je misschien eerst eens af of die Vlaming wel wakker ligt van die vaudeville rond de splitsing van BHV.
U heeft het schijnbaar nog altijd niet begrepen waarover het in feite werkelijk gaat...
Ik zou zeggen... Denk er eens rustig over na... U krijgt 3 weken en als U het dan nog niet begrepen heeft, zal het U wordenuitgelegd...
Chipie is offline  
Oud 14 mei 2005, 08:20   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat hebben we nu geleerd?

Wat denkt ons aller vriend Elio nu bereikt te hebben?
Echt,serieus,met wie denkt ie te kunnen een volgende Federale regering te vormen onder zijn doorluchtig premier-schap?
It takes two to Tango.......al zijn Vlaamse kandidaat-partners zitten in het gips momenteel ,en komen vermoedelijk kreupel uit de kine.....

En verder:
Federale VLD'ers en Vlaamse VLD'ers,dat zijn twee aparte ondersoorten van Homo Sapiensis VLDiensis blijkbaar?

Met welk subras kun je nu,betrouwbaar,overeenkomsten sluiten?

........politiek is toch wel moeilijk zunne
kelt is nu online  
Oud 14 mei 2005, 10:50   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige goede oplossing voor BHV is deze. Zo een SCHANDALIG probleem hoort gewoon als pure kaakslag voor de flaminganten gewoon begraven te worden. Werkgelegenheid, eind loopbaan, begroting, enz...zijn allemaal stuk voor stuk dingen die veel belangrijker zijn, en veel meer invloed hebben op het dagelijkse leven van de mensen. Je merkt van BHV maar 1 keer om de 4 jaar iets. Van werkloosheid ben je alle dagen slachtoffer.

Leugenaar Verhofstadt zegt ook dat we nu belangrijkere zaken moeten aanpakken, wat heeft hij dan de voorbije zeven jaar gedaan?

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 mei 2005 om 10:56.
daiwa is offline  
Oud 14 mei 2005, 14:13   #30
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn signature is vrij hard toepassellijk op onze vrienden flaminganten. Ze dachten de federale regering te laten vallen en zo de CD&V en NVA in te laten breken (via gunstige verkiezingsresultaten, peilingen waren goed) in de federale regering. DAAR was het om te doen.....

En nu kaatst Guy de bal terug. Applaus. Tactisch geniale zet. De Vlaamse regering, die dacht hun wil op te dringen ligt nu op zijn gat.

Zalig, mega entertainment value. De zelfverklaarde vlamingen die belgie gaan splitsen krijgen dit nog niet gedaan omdat ze gewoon de politiek in Belgie niet begrijpen.
Guy kan de bal terugkaatsen zoveel hij wil uiteindelijk gaat hij hem vol terug in het gezicht krijgen,want Guy maakt geen werk van werkgelegenheid of het moet voor zijn eigen fractie zijn ,Guy lost geen problemen op,Guy is arrogant tot op de grens van de beschaafdheid.
Dit is al lang geen thema meer voor Flaminganten alleen maar voor alle Vlamingen die de arrogantie van de Waalse politiekers beu zijn,dit is geen aanval tegen Waalse burgers,maar tegen Vlaamse burgers die nu ook wel inzien dat het geen politiek punt is maar een zakelijk en een partijstandpunt (geven wij onze macht af ).
Mensen die dat niet door hebben zijn nog niet goed wakker.
Een minderheid 40% Walen ageren tegen een voorstel van een meerderheid Vlamingen 60% dat notabene in de grondwet staat,hun goed recht.
Is het de Vlaming zijn goed recht dan niet om eveneens de uitvoering van de grondwet te eisen?
En des te erger is het dat het al 40 jaar aansleept,en dat men nu met de vindingrijkheid afkomt als het al zo lang duurt kan het nog maar wat langer duren.
Als ik jullie commentaren lees dan hoor ik niks anders dan stomme flaminganten,maar weet dat er nu veel mensen pas flamingant zullen worden,wie wordt er graag door zijn eigen partij of door de partij waar men zijn stem op heeft uitgebracht voor aap gezet?
Het gaat veel verder dan BHV,in zo verre dat zelfs VB even vergeten wordt en
de ruzie tussen de traditionele Vlaamse partijen veruit de bovenhand krijgt.
Regeer maar verder met de gedachte van ontrouw,leugens en nietszeggende gehandtekende en goedgekeurde onderhandelingspapieren.
Als politiekers van welk landsgedeelte dan ook op die manier omgaan met eerlijkheid en democratie kan men ze dan toevertrouwen om een land te leiden?
Als het u alleen om jullie eigen gelijk te doen is kan ik het nog begrijpen,maar hoe verantwoord men een onverantwoordelijke leugenachtige politieke kaste
die tegen alle logica in verder de macht wil houden.
Een regering die wil dat wij verplicht onze stem uitbrengen bij verkiezingen om dan net het tegenovergestelde uit te voeren dan ze in hun verkiezingspropaganda hebben aangeprezen.
Hoe diep kan men eigenlijk zakken!
Ik ben geen Flamingant maar deze VLD en SPA hebben mij zeker geen meergevoel van Belg gegeven,maar meer een gevoel van arme domme Vlaamse luis.
Oud 14 mei 2005, 14:29   #31
terano
Vreemdeling

Standaard

De hele vertoning van BHV was opgezet spel van de CD&V om Verhofstadt ten de val te brengen.

Dat heeft het orakel Ceysens verklaard als preview.
terano is offline  
Oud 14 mei 2005, 14:33   #32
terano
Vreemdeling

Standaard

En ik dacht dat er niet meer over BHV zou gezeverd worden. Want de serieuze problemen zouden aangepakt worden! Guy V. verbreekt dus opnieuw eens zijn belofte.
terano is offline  
Oud 14 mei 2005, 15:05   #33
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Nu, buiten dat ik de hele rotzooi van het burgerlijke gebrabbel rond BHV grondig beu ben, en het dus helemaal niet erg vind dat het onder de deurmat verdwijnt, is het puur tactisch mooi gedaan.

Het is tragisch dat bourgeois politieke spelletjes zo gespeeld worden, maar tegelijkertijd ook grappig dus toch een oppervlakkige kijk op de burgerlijke postjesjagerij:
Het lag er vingerdik op dat de CD&V paars in de problemen wou brengen met BHV (Alsof ze BVH zelf zo belangrijk zouden vinden...). Maar de manier hoe het gecounterd is door paars vind ik wel grappig. In plaats dat verhofstadt zijn plaats moet afstaan, ligt nu leterme zelf onder vuur... En daar kunnen ze moeilijk de regering laten vallen, anders zijn ze hun eigen ministerpostjes kwijt; Grandioos gezichtsverlies van de kaloten dus...
Een redelijk "waanzinnige" uitleg als je het mij vraagt:

1) de splitsing werd door VLD al ondertekend, nog voor er sprake was van een Vlaams regeerakkoord. Als er iemand de VLD in de problemen heeft gebracht, dan is het dus hun eigen dikke schuld.

2) dat Verhofstadt (weeral) alles moet gaan steken op de CD&V is even hard te verwachten als het feit dat het morgen een andere dag is dan vandaag.

3) de Vlaamse regering kan gewoonweg niet vallen, hoezeer Verhofstadt ook denkt Leterme in de problemen te krijgen: de drie traditionele partijen zijn immres nodig om in Vlaanderen een meerderheid te vormen, en de CD&V blijft nog ettelijke jaren de grootste partij daarvan (dus levert ook de minister-president).
Oud 14 mei 2005, 15:07   #34
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U vindt dus wergelegenheid belangrijker dan democratie? U zal nogal genoten hebben van het Duitsland anno 1939...
Oud 14 mei 2005, 15:53   #35
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alvorens voor de zoveelste maal te spreken van de inmiddels beruchte "kaakslag", vraag je je misschien eerst eens af of die Vlaming wel wakker ligt van die vaudeville rond de splitsing van BHV.
Daar gaan we weer met met die idiote dooddoener...

Ook al is wat je beweert correct (wat ik betwijfel, er zijn genoeg mensen die het zich wèl aantrekken), hoeveel mensen lagen er wakker van het homohuwelijk? Waarschijnlijk weinig, maar de eis was volledig gerechtmatigd en is ook ingewilligd. Nu eisen wij de rechtmatige splitsing van B-H-V. En dat zullen we blijven doen tot het ingewilligd wordt, alle reactionairen zoals jij ten spijt.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 14 mei 2005, 17:01   #36
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
en voor hoeveel van die 6 miljoen spreek jij hier:
Geen flauw idee. Ik kan niet verder zien dan mijn werk-, familie- en vriendenkring. Jij wel soms? Ik krijg het alleen maar op mijn heupen wanneer te pas en te onpas wordt gegoocheld met vage begrippen als "De Vlaming patatti..., De Vlaming patatta...". Dat houdt in dat ik, en met mij vele anderen, steeds maar weer word(t)en gebruikt/misbruikt wanneer er zich iemand gekrenkt voelt en niets beter weet te vinden dan maar meteen zijn/haar/hun ongenoegen te projecteren op een voltallige bevolkingsgroep in een krampachtige poging om toch maar het "grote gelijk" bevestigd te zien.

Btw, ik ben niet eens Vlaming zodat ik misschien iets beter geplaatst ben om wat afstand te nemen van deze ronduit ridicule discussie (of men nu voor de splitsing is, dan wel tegen, speelt zelfs geen rol, het is en blijft een beschamende vertoning). Enig idee hoeveel telefoontjes ik krijg van buitenlandse vrienden en familie die zich, meewarig het hoofd schuddend, afvragen wat "wij" hier allemaal aan het doen zijn?
Oud 14 mei 2005, 17:09   #37
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Nu eisen wij de rechtmatige splitsing van B-H-V. En dat zullen we blijven doen tot het ingewilligd wordt, alle reactionairen zoals jij ten spijt.
Op dit forum ben ik al voor van alles en nog wat uitgescholden geweest, doch tot op heden nog nooit voor reactionair. Zoek eens de betekenis op van het woord "reactionair" in een woordenboek, overloop al mijn posts en kom dan eens terug.
Oud 14 mei 2005, 17:11   #38
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
U heeft het schijnbaar nog altijd niet begrepen waarover het in feite werkelijk gaat...
Ik zou zeggen... Denk er eens rustig over na... U krijgt 3 weken en als U het dan nog niet begrepen heeft, zal het U wordenuitgelegd...
Ik wacht vol spanning op de nu al legendarische uiteenzetting, getiteld :"de splitsing van BHV volgens Chipie". Bespaar je evenwel de moeite, want eerlijk gezegd lig ik er niet bepaald wakker van. Eén van de redenen waarom je mij zelden of nooit op het forum 'communautaire discussies' zult tegenkomen. Ik begin mij zelfs al af te vragen hoe ik in deze topic ben verzeild geraakt...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 mei 2005 om 17:16.
Esperanza is offline  
Oud 14 mei 2005, 17:13   #39
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Btw, ik ben niet eens Vlaming zodat ik misschien iets beter geplaatst ben om wat afstand te nemen van deze ronduit ridicule discussie (of men nu voor de splitsing is, dan wel tegen, speelt zelfs geen rol, het is en blijft een beschamende vertoning). Enig idee hoeveel telefoontjes ik krijg van buitenlandse vrienden en familie die zich, meewarig het hoofd schuddend, afvragen wat "wij" hier allemaal aan het doen zijn?
Dat is inderdaad zo, voor mensen die je in het buitenland ontmoet is het alsof hier in België een soort burgeroorlog bezig is tussen vlamingen en walen. En terwijl ikzelf nog geen enkel, maar dan ook nog geen enkel probleem heb gehad met walen of wallonië... Net als ik ook niemand ken die er al ooit problemen heeft gehad. En ik ken wel een paar extreem-rechtse flamingten, maar nog nooit heeft er één een Waal in levende lijve gezien denk ik, laat staan gesproken... (Behalve dan de klassieke leuzen "waalse ratten rol uw matten...")
Oud 14 mei 2005, 17:58   #40
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Btw, ik ben niet eens Vlaming zodat ik misschien iets beter geplaatst ben om wat afstand te nemen van deze ronduit ridicule discussie (of men nu voor de splitsing is, dan wel tegen, speelt zelfs geen rol, het is en blijft een beschamende vertoning).
Wat ben je dan?

Citaat:
Enig idee hoeveel telefoontjes ik krijg van buitenlandse vrienden en familie die zich, meewarig het hoofd schuddend, afvragen wat "wij" hier allemaal aan het doen zijn?
Ja, hé, groot gelijk hebben ze. We zouden beter onze eigen landen vormen zodat het er eindelijk mee gedaan is.

Maar dan zijn er weer mensen als jij die om een of andere reden zonodig alles bijeen willen houden en de onderliggende frustraties wil onderdrukken.

Snap je nu wat ik bedoel met reactionair?
Vlaanderen Boven is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be