![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() "Lesj" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Geez formuleerde de vraag : >>> Dat men kindergeld geeft aan mensen die leven van het ocmw, of >>> beide ouders werkloos zijn, daar kan ik nog inkomen. >> >> Alhoewel, misschien is het wel beter het totaal af te schaffen. Voorkomen >> we meteen dat bepaalde bevolkingsgroepen zich voortplanten als konijnen. > > dat is een ander probleem > kan je pefect oplossen zonder ad kinderbijslag te komen > Geen discriminatie Lesj, laat ons eerst beginnen met een deeltje van die 12 miljard euro te gebruiken. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#22 |
|
![]() "Geez" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >> >> omdat het systeem nu eenmaal gebaseerd is op het vernieuwen van >> generaties >> stel je voor dat iedereen op pensioen is ... >> > > In Taiwan hebben ze geen kinderbijslag, volgens mijn weten. > En in Spanje ook niet echt (maar tot het kind 3 jaar oud is ofzo). > > Vraag me af hoe die landen dit dan doen, heb nog geen berichten > gelezen dat die in een nog grotere vergrijzing belanden dan wij. > Het gevaar komt uit de eiegn rangen. Als de autochtoon begint te zien dat zijn mogelijke kinderen geen toekomst weggelegt zijn dan denkt hij tweemaal na. |
![]() |
#23 |
|
![]() > Het gevaar komt uit de eiegn rangen. > Als de autochtoon begint te zien dat zijn mogelijke kinderen > geen toekomst weggelegt zijn dan denkt hij tweemaal na. > > Survival of the fittest? |
![]() |
#24 |
|
![]() >
>Dat men kindergeld geeft aan mensen die leven van het ocmw, of >beide ouders werkloos zijn, daar kan ik nog inkomen. > >Maar waarom moet een werkende mens kinderbijslag krijgen? omdat de werkenden de enigen zijn die belastingen betalen. De werkenden mogen toch wél iets terugkrijgen zekers? Of moet alles gratis voor de werklozen en voor de werkenden niets? -- :: -- |
![]() |
#25 |
|
![]() "Frank --::-- " <invalid.invalid@invalid> wrote in message
news:[email protected]... > > > >Dat men kindergeld geeft aan mensen die leven van het ocmw, of > >beide ouders werkloos zijn, daar kan ik nog inkomen. > > > >Maar waarom moet een werkende mens kinderbijslag krijgen? > > omdat de werkenden de enigen zijn die belastingen betalen. De > werkenden mogen toch wél iets terugkrijgen zekers? Of moet alles > gratis voor de werklozen en voor de werkenden niets? > -- :: -- Neen, dat bedoel ik niet. Maar mij lijkt het logisch dat als een werkende mens werkloos wordt het kindergeld op dat moment meer welkom is. Anderzijds kan men stellen, misschien dat de werklosen dan vlugger werkt zoekt wanneer hij geen kinderbijslag krijgt. |
![]() |
#26 |
|
![]() > >> boven een riant inkomen zou men dit kunnen overwegen > >> wat zijn enkele euro's voor iemand die er duizenden per maand verdient > > > > Dit is een spa voorstel geweest als ik het me goed herinner. > > > > Voor de verkiezingen laatstleden zeker en erna terug ingeslikt, > zo ken ik ze de politiek correcten. Is er eigenlijk een politieke partij die voor de afschaffing van het kindergeld is? Zowel voor "arm" als "rijk"? |
![]() |
#27 |
|
![]() "Geez" <[email protected]> wrote in message
news:Dn5ie.92837$%[email protected]... > > Kindergeld zou er enkel mogen zijn voor de armsten onderons. > > Voor gezinnen met met kinderen en een klein inkomen. > > Voor gezinnen met kinderen welke het geld echt nodig hebben > > Dat men kindergeld geeft aan mensen die leven van het ocmw, of > beide ouders werkloos zijn, daar kan ik nog inkomen. Ik niet. Die mensen kun je zelfs beter *ontmoedigen* om kinderen te nemen. Het is algemeen bekend dat kinderen van kansarme gezinnen een veel grotere kans hebben om zelf in de marginaliteit te belanden. > Maar waarom moet een werkende mens kinderbijslag krijgen? Werken en zelfredzaamheid moet zoveel mogelijk aangemoedigd worden. Passiviteit moet daarentegen ontmoedigd worden. Dat kun je niet bekomen door de hele tijd kadootjes uit te delen aan steuntrekkers. |
![]() |
#28 |
|
![]() "Frank --::-- " <invalid.invalid@invalid> schreef in bericht news:[email protected]... > > >>Dat men kindergeld geeft aan mensen die leven van het ocmw, of >>beide ouders werkloos zijn, daar kan ik nog inkomen. >> >>Maar waarom moet een werkende mens kinderbijslag krijgen? > > omdat de werkenden de enigen zijn die belastingen betalen. De > werkenden mogen toch wél iets terugkrijgen zekers? Of moet alles > gratis voor de werklozen en voor de werkenden niets? Voor alle kinderen dezelfde rechten en plichten. Dus ook kindergeld. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#29 |
|
![]() > Werken en zelfredzaamheid moet zoveel mogelijk aangemoedigd worden.
> Passiviteit moet daarentegen ontmoedigd worden. > Dat kun je niet bekomen door de hele tijd kadootjes uit te delen aan > steuntrekkers. Hmm, eigenlijk geef ik je gelijk. |
![]() |
#30 |
|
![]() "Geez" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >> >> boven een riant inkomen zou men dit kunnen overwegen >> >> wat zijn enkele euro's voor iemand die er duizenden per maand verdient >> > >> > Dit is een spa voorstel geweest als ik het me goed herinner. >> > >> >> Voor de verkiezingen laatstleden zeker en erna terug ingeslikt, >> zo ken ik ze de politiek correcten. > > Is er eigenlijk een politieke partij die voor de afschaffing van het > kindergeld is? > Zowel voor "arm" als "rijk"? > Voor zover ik weet niet, of het zou Groen! moeten zijn, met die weet je nooit ;-) -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#31 |
|
![]() On Mon, 16 May 2005 17:59:09 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > >"Geez" <[email protected]> schreef in bericht >news:5%[email protected]... >> Kinderbijslag moesten ze afschaffen. >> > >Waarom ben je jaloers ? neen.. maar waarom steeds meer krijgen? ze mogen het al fiskaal aftrekken en hebben voordelen bij leningen en belastingen enz... dat ze eens dat geld voor andere doeleinden gebruiken waar het nodig is...... |
![]() |
#32 |
|
![]() "Diva" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Mon, 16 May 2005 17:59:09 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > >> >>"Geez" <[email protected]> schreef in bericht >>news:5%[email protected]... >>> Kinderbijslag moesten ze afschaffen. >>> >> >>Waarom ben je jaloers ? > > > neen.. > > maar waarom steeds meer krijgen? > > ze mogen het al fiskaal aftrekken en hebben voordelen bij leningen en > belastingen enz... > > dat ze eens dat geld voor andere doeleinden gebruiken waar het nodig > is...... Dat is ook weer juist. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#33 |
|
![]() Ghingis Khan drukte met precisie uit :
> "Lesj" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Geez was zeer hard aan het denken : >>>> Kindergeld zou er enkel mogen zijn voor de armsten onderons. >>>> Voor gezinnen met met kinderen en een klein inkomen. >>>> Voor gezinnen met kinderen welke het geld echt nodig hebben >>> >>> Dat men kindergeld geeft aan mensen die leven van het ocmw, of >>> beide ouders werkloos zijn, daar kan ik nog inkomen. >>> >>> Maar waarom moet een werkende mens kinderbijslag krijgen? >>> >>>> Mr de baron met zijn inkomsten uit allerhande kapitalen/zitjes etc etc >>>> van 8.000 euro maandelijks netto, heeft geen kindergeld nodig >>>> >>> >>> Akkoord >> >> een gewone arbeider heeft die kinderbijslag hard nodig >> men moet al met 2 gaan werken om rond te komen en mee te kunnen >> > > Foutje Lesj. > > Schrap eerst het zomers en winters vakantievliegreisje af. > > Ik ken zelfs iemand welke geld gaat lenen bij een bank om op > vacantie te gaan. > > (ik zou het nooit geweten hebben zonder dat loonsbeslag) jij moest eens weten hoeveel mensen er lenen om op reis te gaan .... (al is het maar een week, ze willen weg uit België) een plaatselijke bankdirecteur heeft me daar eens van op de hoogte gebracht, schokkend al die reisjes , al die auto's, al die huizen zijn allemaal van de bank .... Beseffen die mensen wel dat als er op de huidige manier gaat verder gewerkt(? politiek en werken?) worden in dit land ... ze alles aan die bank kunnen teruggeven -- Lesj, De Grellige Lang leve politiek correct! |
![]() |
#34 |
|
![]() Geez formuleerde op maandag :
>> >> omdat het systeem nu eenmaal gebaseerd is op het vernieuwen van >> generaties >> stel je voor dat iedereen op pensioen is ... >> > > In Taiwan hebben ze geen kinderbijslag, volgens mijn weten. > En in Spanje ook niet echt (maar tot het kind 3 jaar oud is ofzo). > > Vraag me af hoe die landen dit dan doen, heb nog geen berichten > gelezen dat die in een nog grotere vergrijzing belanden dan wij. in Taiwan betalen ze een pak minder belastingen ... in de huidige situatie is kinderbijslag onmisbaar als er drastische belastingverlagingen ed zijn dan misschien maar ik denk niet dat we ooit moeten hopen op drastische belastingverlagingen onze economie is eigenlijk een opgeblazen economie die geld moet geven om geld te ontvangen -- Lesj, De Grellige Lang leve politiek correct! |
![]() |
#35 |
|
![]() "Lesj" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ghingis Khan drukte met precisie uit : >> "Lesj" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> Geez was zeer hard aan het denken : >>>>> Kindergeld zou er enkel mogen zijn voor de armsten onderons. >>>>> Voor gezinnen met met kinderen en een klein inkomen. >>>>> Voor gezinnen met kinderen welke het geld echt nodig hebben >>>> >>>> Dat men kindergeld geeft aan mensen die leven van het ocmw, of >>>> beide ouders werkloos zijn, daar kan ik nog inkomen. >>>> >>>> Maar waarom moet een werkende mens kinderbijslag krijgen? >>>> >>>>> Mr de baron met zijn inkomsten uit allerhande kapitalen/zitjes etc etc >>>>> van 8.000 euro maandelijks netto, heeft geen kindergeld nodig >>>>> >>>> >>>> Akkoord >>> >>> een gewone arbeider heeft die kinderbijslag hard nodig >>> men moet al met 2 gaan werken om rond te komen en mee te kunnen >>> >> >> Foutje Lesj. >> >> Schrap eerst het zomers en winters vakantievliegreisje af. >> >> Ik ken zelfs iemand welke geld gaat lenen bij een bank om op >> vacantie te gaan. >> >> (ik zou het nooit geweten hebben zonder dat loonsbeslag) > > jij moest eens weten hoeveel mensen er lenen om op reis te gaan .... (al > is het maar een week, ze willen weg uit België) > een plaatselijke bankdirecteur heeft me daar eens van op de hoogte > gebracht, schokkend > al die reisjes , al die auto's, al die huizen zijn allemaal van de bank > ... > Beseffen die mensen wel dat als er op de huidige manier gaat verder > gewerkt(? politiek en werken?) worden in dit land ... ze alles aan die > bank kunnen teruggeven Is het zo erg ? Zal mij eens laten informeren -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#36 |
|
![]() Ghingis Khan stelde dit idée voor :
> "Lesj" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Ghingis Khan drukte met precisie uit : >>> "Lesj" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> Geez was zeer hard aan het denken : >>>>>> Kindergeld zou er enkel mogen zijn voor de armsten onderons. >>>>>> Voor gezinnen met met kinderen en een klein inkomen. >>>>>> Voor gezinnen met kinderen welke het geld echt nodig hebben >>>>> >>>>> Dat men kindergeld geeft aan mensen die leven van het ocmw, of >>>>> beide ouders werkloos zijn, daar kan ik nog inkomen. >>>>> >>>>> Maar waarom moet een werkende mens kinderbijslag krijgen? >>>>> >>>>>> Mr de baron met zijn inkomsten uit allerhande kapitalen/zitjes etc etc >>>>>> van 8.000 euro maandelijks netto, heeft geen kindergeld nodig >>>>>> >>>>> >>>>> Akkoord >>>> >>>> een gewone arbeider heeft die kinderbijslag hard nodig >>>> men moet al met 2 gaan werken om rond te komen en mee te kunnen >>>> >>> >>> Foutje Lesj. >>> >>> Schrap eerst het zomers en winters vakantievliegreisje af. >>> >>> Ik ken zelfs iemand welke geld gaat lenen bij een bank om op >>> vacantie te gaan. >>> >>> (ik zou het nooit geweten hebben zonder dat loonsbeslag) >> >> jij moest eens weten hoeveel mensen er lenen om op reis te gaan .... (al is >> het maar een week, ze willen weg uit België) >> een plaatselijke bankdirecteur heeft me daar eens van op de hoogte >> gebracht, schokkend >> al die reisjes , al die auto's, al die huizen zijn allemaal van de bank ... >> Beseffen die mensen wel dat als er op de huidige manier gaat verder >> gewerkt(? politiek en werken?) worden in dit land ... ze alles aan die bank >> kunnen teruggeven > > Is het zo erg ? > Zal mij eens laten informeren Of die mens moet zitten liegen hebben ... -- Lesj, De Grellige Lang leve politiek correct! |
![]() |
#37 |
|
![]() "Lesj" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ghingis Khan stelde dit idée voor : >> "Lesj" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> Ghingis Khan drukte met precisie uit : >>>> "Lesj" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> Geez was zeer hard aan het denken : >>>>>>> Kindergeld zou er enkel mogen zijn voor de armsten onderons. >>>>>>> Voor gezinnen met met kinderen en een klein inkomen. >>>>>>> Voor gezinnen met kinderen welke het geld echt nodig hebben >>>>>> >>>>>> Dat men kindergeld geeft aan mensen die leven van het ocmw, of >>>>>> beide ouders werkloos zijn, daar kan ik nog inkomen. >>>>>> >>>>>> Maar waarom moet een werkende mens kinderbijslag krijgen? >>>>>> >>>>>>> Mr de baron met zijn inkomsten uit allerhande kapitalen/zitjes etc >>>>>>> etc >>>>>>> van 8.000 euro maandelijks netto, heeft geen kindergeld nodig >>>>>>> >>>>>> >>>>>> Akkoord >>>>> >>>>> een gewone arbeider heeft die kinderbijslag hard nodig >>>>> men moet al met 2 gaan werken om rond te komen en mee te kunnen >>>>> >>>> >>>> Foutje Lesj. >>>> >>>> Schrap eerst het zomers en winters vakantievliegreisje af. >>>> >>>> Ik ken zelfs iemand welke geld gaat lenen bij een bank om op >>>> vacantie te gaan. >>>> >>>> (ik zou het nooit geweten hebben zonder dat loonsbeslag) >>> >>> jij moest eens weten hoeveel mensen er lenen om op reis te gaan .... (al >>> is het maar een week, ze willen weg uit België) >>> een plaatselijke bankdirecteur heeft me daar eens van op de hoogte >>> gebracht, schokkend >>> al die reisjes , al die auto's, al die huizen zijn allemaal van de bank >>> ... >>> Beseffen die mensen wel dat als er op de huidige manier gaat verder >>> gewerkt(? politiek en werken?) worden in dit land ... ze alles aan die >>> bank kunnen teruggeven >> >> Is het zo erg ? >> Zal mij eens laten informeren > > Of die mens moet zitten liegen hebben ... Ik zie niet in waarom, daar is geen voordeel bij te halen. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#38 |
|
![]() On Mon, 16 May 2005 19:34:49 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > >"Diva" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Mon, 16 May 2005 17:59:09 GMT, "Ghingis Khan" >> <[email protected]> wrote: >> >>> >>>"Geez" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:5%[email protected]... >>>> Kinderbijslag moesten ze afschaffen. >>>> >>> >>>Waarom ben je jaloers ? >> >> >> neen.. >> >> maar waarom steeds meer krijgen? >> >> ze mogen het al fiskaal aftrekken en hebben voordelen bij leningen en >> belastingen enz... >> >> dat ze eens dat geld voor andere doeleinden gebruiken waar het nodig >> is...... > >Dat is ook weer juist. ook het feit dat het de mensen hun keuze zelf is van weinig of geen kinderen te hebben.... moeten die dan allemaal geld bij/meer krijgen omdat ze voor carriere/auto/woning/reis/uitgaan/kledij/meubels kiezen ipv veel kinderen? |
![]() |
#39 |
|
![]() > >>>> Kinderbijslag moesten ze afschaffen. > >>>> > >>> > >>>Waarom ben je jaloers ? > >> > >> > >> neen.. > >> > >> maar waarom steeds meer krijgen? > >> > >> ze mogen het al fiskaal aftrekken en hebben voordelen bij leningen en > >> belastingen enz... > >> > >> dat ze eens dat geld voor andere doeleinden gebruiken waar het nodig > >> is...... > > > >Dat is ook weer juist. > > ook het feit dat het de mensen hun keuze zelf is van weinig of geen > kinderen te hebben.... > > moeten die dan allemaal geld bij/meer krijgen omdat ze voor > carriere/auto/woning/reis/uitgaan/kledij/meubels kiezen ipv veel > kinderen? Veel kinderen is voor de allochtonen waar de vrouw een kweekzeug is en niks meer |
![]() |
#40 |
|
![]() On Tue, 17 May 2005 08:01:41 GMT, " de boskabouter" <[email protected]>
wrote: > >> >>>> Kinderbijslag moesten ze afschaffen. >> >>>> >> >>> >> >>>Waarom ben je jaloers ? >> >> >> >> >> >> neen.. >> >> >> >> maar waarom steeds meer krijgen? >> >> >> >> ze mogen het al fiskaal aftrekken en hebben voordelen bij leningen en >> >> belastingen enz... >> >> >> >> dat ze eens dat geld voor andere doeleinden gebruiken waar het nodig >> >> is...... >> > >> >Dat is ook weer juist. >> >> ook het feit dat het de mensen hun keuze zelf is van weinig of geen >> kinderen te hebben.... >> >> moeten die dan allemaal geld bij/meer krijgen omdat ze voor >> carriere/auto/woning/reis/uitgaan/kledij/meubels kiezen ipv veel >> kinderen? > > >Veel kinderen is voor de allochtonen waar de vrouw een kweekzeug is en niks >meer > dat is allemaal een eigen keuze...velen denken van hoe meer kinderen hoe meer kindergeld, hoe meer belastingen terug te krijgen, en meer voordelen te hebben..... |