![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
Bekijk resultaten enquête: Gewesten afschaffen? | |||
Ja, dat is de keuze van 't gezond verstand! |
![]() ![]() ![]() |
12 | 41,38% |
Nee, maar ze wel minder macht geven. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
Nee, ik hou van onbestuurbaarheid, chaos en Yves Leterme! |
![]() ![]() ![]() |
16 | 55,17% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() De gewesten zijn een Franstalige uitvinding, dat beseffen de crypto-FDF'ers hopelijk toch ? En mogen voor hen de gemeenschappen wél blijven bestaan misschien ?
Ik pleit zeker voor een afschaffing van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de vervanging ervan door een volledig gefusioneerde Stad Brussel (de 19 gemeenten inbegrepen). En het Waals en het Vlaams Gewest mogen er voor mijn part aan als ze vervangen worden door twee soevereine staten.
#24 | |
|
![]() Citaat:
(Toch iemand die op uw getroll reageert, hé Rafken!) Uwen trouwen Egidius |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De gewesten symboliseren onze territorialiteit waar we nu fier mogen op zijn; alleen de eeuwige faciliteiten voor de Franstaligen zijn mij een doorn in het oog.
#26 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
aangezien democratie toch inhoud dat het de meerderheid is die beslist met repect voor de minderheid.
|||
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Democratie betekent inderdaad dat men moet rekening houden met de minderheid door middel van pariteit van de ministerraad, bijzondere meerderheidswetten, alarmbelprocedure. Democratie betekent niet dat je je voortdurend moet laten naaien door de minderheid om verkiezingen te vermijden.
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Schaf de gewesten af!
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gewesten kosten ons handenvol geld, terwijl we ze nérgens voor nodig hebben, en ze proberen de Belgen tegen elkaar op te zetten!!
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Democratie = het volk heerst, en het doet dat bij meerderheid (rekenkundig gezien is dat 50 + 1 pct van de stemmen). Egidius |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() laat wallonië brussel maar krijgen dan voelen ze zich misschien nog steeds belg. brussel is het niet waard om te houden en zijn we bijgevolg liever kwijt dan rijk. met het geld dat we dan niet meer in wallonië en brussel moeten steken.daarmee kunnen we onze vlaamse grootsteden opkuisen en serieus wat gevangenissen bij bouwen voor al dat crimineel gespuis en kunnen we onze arbeiders een hoger loon aanbieden en goedkoper maken voor de werkgever. dus lang leven een onafhankelijk maar rijk vlaanderen.Weg met 175 jaar franstalige onderdrukking, Eindelijk zouden de vlamingen dan eens echt weten wat vrijheid is. |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Limburg kent momenteel een achteruitgang maar dat komt omdat men altijd gedacht had dat onze heilige koeien (phillips en ford en ook een beetje onze mijnen) er vanzelfsprekend waren.de limburgse economie rustte op deze bedrijven maar nu zijn ze er niet meer of toch heel wat zwakker dan vroeger en onze aanpassing heeft tijd nodig maar zou graag hebben dat de provincie limburg een grotere toeristische weg inslaat daar wij beschikken over nog veel natuur en landbouw gebieden. Maar het is dus niet zo dat limburg profiteerd van vlaanderen, iets wat je van de franstaligen niet kunt zeggen hé!!?? Oh ja toch nog even erbij zeggen dat limburg tijdens WO 1 enorm veel vluchtelingen heeft opgevangen uit heel vlaanderen, dus gelieve uw kritiek op limburg toch te milderen en als u kritiek wilt hebben op limburg doe dit dan op SS want diene pipo is echt om mee te lachen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Kunt u me dan eens uitleggen wat precies die culturele identiteit van de "belg" is, als beste "belg" van de klas? |
|
![]() |