Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2005, 12:39   #21
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard British Lawmaker Lashes Out at Senators

Bericht op washingtonpost.com

Ik weet neit of het ook in de gazet verschenen is

Merk vooral de manier van rapporteren op waardoor het voor de WP nog alle kanten op kan ... afhankelijk van de richting die het de komende dagen zal moeten kiezen

... Men houdt nog rekening met leugens ...
... Het was een 'odd spectacle' ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KEN GUGGENHEIM
The Associated Press - Wednesday, May 18, 2005; 7:54 AM
WASHINGTON -- British lawmaker George Galloway denounced U.S. senators on their home turf Tuesday, denying accusations that he profited from the U.N. oil-for-food program and accusing them of unfairly tarnishing his name.
Sen. Norm Coleman, R-Minn., questioned Galloway's honesty and told reporters, "If in fact he lied to this committee, there will have to be consequences."

British legislator George Galloway testifies at the Senate subcommittee for Homeland Security and Governmental Affairs on Capitol Hill Tuesday, May 17, 2005 in Washington. Galloway is testifying over allegations that Saddam Hussein awarded him lucrative allocations under the U.N. oil-for-food program.

Galloway's appearance was an odd spectacle on Capitol Hill: A legislator from a friendly nation, voluntarily testifying under oath, without immunity, at a combative congressional hearing where neither side showed much pretense of diplomatic niceties.

"Now, I know that standards have slipped over the last few years in Washington, but for a lawyer, you're remarkably cavalier with any idea of justice," Galloway told Coleman, chairman of the Homeland Security and Governmental Affairs investigation subcommittee.

He then accused Coleman of maligning his name before giving him a chance to defend himself and of using the oil-for-food investigation to hide the failures of U.S. policies in Iraq.

"Senator, this is the mother of all smoke screens," he said.
The panel is one of several congressional committees investigating allegations that Saddam Hussein manipulated the $64 billion oil-for-food program to get kickbacks and build international opposition to U.N. sanctions against Iraq imposed after Saddam's 1990 invasion of Kuwait. The program was created as an exception to the sanctions, allowing Saddam to sell oil and use the proceeds to buy food and other humanitarian items.

Coleman's panel last week released documents that it says shows that Galloway and other international figures received valuable oil allocations from Saddam to reward them for their opposition to sanctions. The allocations could be resold for a profit. Among the officials identified besides Galloway were former French Interior Minister Charles Pasqua and Russian politician Vladimir Zhirinovsky, both of whom denied wrongdoing.

Coleman's subcommittee claimed that Galloway funneled allocations through the Mariam Appeal _ a fund he established in 1998 to help a 4-year-old Iraqi girl suffering from leukemia _ and received allocations worth 20 million barrels from 2000 to 2003. Coleman also alleged that Galloway was linked to kickbacks to Saddam, saying the Iraqi leader received more than $300,000 in surcharges on allocations involving Galloway.

Galloway vehemently rejected the accusations.

"You have nothing on me, senator, except my name on lists of names from Iraq, many of which have been drawn up after the installation of your puppet government in Baghdad," he said.

He said that Coleman's panel based some of its accusations on the same fake documents used by The Daily Telegraph newspaper, which he sued for libel and won a $1.4 million libel judgment. The committee says it used different documents.
... Op die lijst stonden ook Johannes Paulus II & Jacques Chirac, ... maar deze worden hier niet vernoemd
... Er wordt ook geen melding gemaakt van een artikel in het oer-conservatieve en enorm republikeinsgezinde 'Christian Sience Monitor'

Laatst gewijzigd door Gun : 19 mei 2005 om 12:40.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2005, 12:48   #22
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Galloway is een gevaarlijk man van bij de verkiezingen in Engeland gebleken. Als de USA hem nu kan opruimen, zal Blair dat een zorg minder zijn..
Ik word momenteel doodziek van het doorzichtige, ziekelijke, infantiele spel dat de Verenigde staten aan het spelen zijn. Ik snap niet dat ze zelf niet zien dat ze zó doorzichtig zijn. Het is als dat sprookje van "de nieuwe kleren van de keizer". Iedereen ziet dat het nep is, maar niemand wil het toegeven..

Totdat een kind opstaat en zegt: hij heeft niets aan!
Oud 19 mei 2005, 12:50   #23
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Galloway is een gevaarlijk man van bij de verkiezingen in Engeland gebleken. Als de USA hem nu kan opruimen, zal Blair dat een zorg minder zijn..
Ik word momenteel doodziek van het doorzichtige, ziekelijke, infantiele spel dat de Verenigde staten aan het spelen zijn. Ik snap niet dat ze zelf niet zien dat ze zó doorzichtig zijn. Het is als dat sprookje van "de nieuwe kleren van de keizer". Iedereen ziet dat het nep is, maar niemand wil het toegeven..

Totdat een kind opstaat en zegt: hij heeft niets aan!
Of tot het Amerikaanse leger er zich mee gaat moeien en een staatsgreep op poten zet.
Oud 19 mei 2005, 12:57   #24
Mephisto
Minister

Standaard

Een staatsgreep in de USA?
Dat zou er nog bij moeten komen!
Oud 19 mei 2005, 13:00   #25
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een staatsgreep in de USA?Dat zou er nog bij moeten komen!
De onvrede in het Pentagon groeit met de dag ... De militairen leggen zich niet langer neer bij de beslissingen van hun burger-bazen ... als het tij niet keert zal het er nog wel van komen ...
Oud 19 mei 2005, 13:21   #26
Mephisto
Minister

Standaard

Wat ik ook wel grappig vond, is dat de commissie gebruik maakte van documenten uit 1992 en 1993, welke ook door de Daily Telegraph werden ingezet. Hierin werd aangetoond, dat Galloway geld verdiende aan het Oil for Food programma. Een regeling, die pas in 1996 (!) is opgezet.. Galloway heeft 1.4 mln pond gekregen van de Daily Telegraph, omdat deze documenten vervalst bleken.
Oud 19 mei 2005, 13:35   #27
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik ook wel grappig vond, is dat de commissie gebruik maakte van documenten uit 1992 en 1993, welke ook door de Daily Telegraph werden ingezet. Hierin werd aangetoond, dat Galloway geld verdiende aan het Oil for Food programma. Een regeling, die pas in 1996 (!) is opgezet.. Galloway heeft 1.4 mln pond gekregen van de Daily Telegraph, omdat deze documenten vervalst bleken.
Leuk dat jij dat grappig vind ... zoals reeds gemeld toont dit veeeel meeer aan dan we vandaag de dag denken
Indien we deze Galloway-reportage eens vanuit Amerikaans standpunt benaderen dan bestaat de kans
... dat de VS valse bewijzen aanmaakt en deze gebruikt tegen iedere die hen een stroobreed in de weg legt
... dat de VS dit in het recente verleden ook heeft getracht met ander zaken als zijnde Irak, 9-11, Syrië,

Waar staan we dan met alle rapporten i.v.m. de aanslag in september 2001? Wanneer men deze rapporten kritisch leest identificeert men onmiddellijk de subjectieve waarde en ziet men al snel enorme gaten in het officiële verhaal (vb. The Pentagon Building performance Report, NIST reports) maar er is spijtig genoeg nog niemand die het Galloway-way heeft gedaan ...
Oud 19 mei 2005, 13:53   #28
Mephisto
Minister

Standaard

what else is new?
Mijn vertrouwen in die hawks was sowieso al nul, dus ik zie ze er best voor aan dat ze documenten vervalsen. Het enige wat ik kan doen, is mensen erop wijzen dat die Amerikanen niet wijs zijn én oorlog "onder de gordel" voeren, váák met slechte, zoniet valse argumenten.

En, zoals Pavell aangaf, die petrodollar zal er gegarandeerd voor iets tussenzitten. De hegemonie over de wereld......... Jasses! Vieze Amerikanen in mijn nek!
Oud 19 mei 2005, 18:35   #29
Negatif
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
ik vraag mij af hoeveel seconden dat de amerikaanse kijker te zien heeft gekregen van deze spraakmakende getuigenis, waarschijnlijk zal fox, galloway afdoen als een communist ofzo, of een supporter of terrorism
Het volledig getuigenis, net als alles wat er zich in het Congress afspeelt, netjes en rechtstreeks te volgen op C-SPAN.

CNN, NBC, FOX en al de andere groten hadden allen zeer ruime samenvattingen.

Hier is het bericht op Foxnews.com : http://www.foxnews.com/story/0,2933,156803,00.html

‘t Is maar dat u het weet
Oud 19 mei 2005, 19:23   #30
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negatif
Het volledig getuigenis, net als alles wat er zich in het Congress afspeelt, netjes en rechtstreeks te volgen op C-SPAN.

CNN, NBC, FOX en al de andere groten hadden allen zeer ruime samenvattingen.

Hier is het bericht op Foxnews.com : http://www.foxnews.com/story/0,2933,156803,00.html

‘t Is maar dat u het weet
Even uitgebreid en volledig als in the WP????

Maar in ieder geval prijzenswaardig!!

Laatst gewijzigd door Gun : 19 mei 2005 om 19:34.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2005, 19:59   #31
Negatif
Vreemdeling

Standaard

C-Span is 24/7/365 rechtstreeks met alles wat er in The House (C-Span1) en The Senate (C-Span2) te gebeuren valt. Als enige Amerikaanse zender mogen zij zelfs "volledig" rechtstreeks gaan (de andere zenders mogen dat niet meer... die gaan in uitgesteld relais met iemand klaar aan het bliep-knopje).

Ook nog effe terzijde: het Fox nieuws is even unbiased als dat van CNN, PBS (de openbare omroep), MSNBC of welke zender dan ook. In het nieuws wordt hier zelden een kant gekozen, en houdt men zich over het algemeen strak aan de feiten (feiten die van de zelfde bronnen komen als waar VRT, BBC, of wie dan ook zijn nieuws haalt), zelfs de "far left" (PBS) of "far right" (Fox). Het zijn de duidingsprogramma's (vergelijk met Ter Zake - als dat nog bestaat?) waar een kant gekozen wordt, en die programma's moeten dan ook gehouden worden voor wat ze waard zijn: opinie (heel weinig, dus).
Oud 19 mei 2005, 20:14   #32
Mephisto
Minister

Standaard

Dat laatste verwerp ik, daar vandaag bij de BBC er nog op werd gewezen dat het rechtse Fox Galloway afdeed als een odd [appearance] (oid)

Laatst gewijzigd door Mephisto : 19 mei 2005 om 20:14.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2005, 20:28   #33
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat laatste verwerp ik, daar vandaag bij de BBC er nog op werd gewezen dat het rechtse Fox Galloway afdeed als een odd [appearance] (oid)
Juist, en waarom weigert CNN bepaalde nieuwsfeiten en beelden te vertonen in de US terwijl ze wel te zien zijn op CNN World (terwijl het nieuwsfeiten zijn die juist de VS aanbelangen)
Oud 19 mei 2005, 20:31   #34
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat G.Galloway geen lang leven beschoren is....
Oud 19 mei 2005, 21:48   #35
Mephisto
Minister

Standaard

Andro, ik verwacht dat daarmee het hele politieke bestel in de GB op de schop wordt genomen, dat Schotland erg boos gaat worden en dat ik, als één van velen, weer de straat op zal gaan. Demonstrerend tegen het hypocriete wanbeleid van de USD -streep- USA.
Oud 19 mei 2005, 22:22   #36
Negatif
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat laatste verwerp ik, daar vandaag bij de BBC er nog op werd gewezen dat het rechtse Fox Galloway afdeed als een odd [appearance]
Was hij dat dan niet? Een vreemde verschijning?
Het profiel van de BBC over Galloway is anders ook niet echt mals: http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk_politics/4539429.stm

En Fox heeft Galloway wel erger genoemd dan "odd appearance", maar niet in het nieuws - echt wel belangrijk dat onderscheid te maken.

Citaat:
Juist, en waarom weigert CNN bepaalde nieuwsfeiten en beelden te vertonen in de US terwijl ze wel te zien zijn op CNN World (terwijl het nieuwsfeiten zijn die juist de VS aanbelangen)
CNN is niet bepaald mals voor het Bush-regime, en zal geen enkele kans laten liggen om dat te tonen - waarom zouden ze weigeren "bepaalde nieuwsfeiten en beelden" te tonen? Een voorbeeldje misschien? (En neen, de tet van Janet telt niet).
Oud 19 mei 2005, 22:53   #37
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negatif

CNN is niet bepaald mals voor het Bush-regime, en zal geen enkele kans laten liggen om dat te tonen - waarom zouden ze weigeren "bepaalde nieuwsfeiten en beelden" te tonen? Een voorbeeldje misschien? (En neen, de tet van Janet telt niet).
Meen jij dat nu echt?
Oud 19 mei 2005, 23:13   #38
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Andro, ik verwacht dat daarmee het hele politieke bestel in de GB op de schop wordt genomen, dat Schotland erg boos gaat worden en dat ik, als één van velen, weer de straat op zal gaan. Demonstrerend tegen het hypocriete wanbeleid van de USD -streep- USA.
Ik hoop natuurlijk van niet, maar hij zou niet de eerste zijn. Ik meen mij nog iets te herinneren over een bekende Engelsman? Die zelfmoord heeft gepleegd, het had iets te maken met de wapeninspecties of zoiets als ik het juist heb?

Laatst gewijzigd door Andro : 19 mei 2005 om 23:14.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2005, 23:21   #39
Mephisto
Minister

Standaard

Daarvoor is Galloway véél te sterk.
Deze man pleegt geen zelfmoord. Sterker nog, ik heb de uitzending vandaag 2x bekeken en de 2e maal nog méér gemuld als bij de eerste. (aanrader). Als hij overlijdt, dan is dat géén toeval en dus hoogstwaarschijnlijk moord..

Zo simpel zie ik dat.
Zoals een vriend van me wist te voorspellen dat Pim Fortuyn zomaar kon overlijden, verwacht ik dat dit een eerste 'martelaar' is, voor het westen, van het Bushe-regime. En zonder dood, want dat is nu nèt het westerse denken (zie Salman Rushdie)
Oud 19 mei 2005, 23:58   #40
spaz322
Burgemeester

Standaard

Ik zie dat Negatif in de staat van de president resideerd.
Hoe krijgen jullie dit te zien? Hebben jullie op de mainstream zenders de volledige testimony gezien of slecht stukjes die heel selectief getoond zijn?
Want wat Galloway zegt is compleet de waarheid als het aankomt op het beleid van de VS. En hij heeft zeker ook gelijk in het feit dat heel deze theatre-show een smokescreen is om het falen in iraq te verdoezelen.

Iemand haalde aan dat de bronnen van CNN en de VRT dezelfde zijn, dit is inderdaad waar. Je mag zelfs in belgie geen nieuws brengen dat niet door Belga uitgegeven wordt. Wil je een eender welk medium gebruiken op nationaal gebied dienen je verhalen door Belga gestaafd te worden. Is Belga dan een pers-agentschap of een censuur-bureau?

Remember Pravda in the USSR? De "waarheid"?

"Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997.
spaz322 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be