Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2005, 10:11   #21
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

toch goed?
toch lekker kapitalistisch?
wie wil spelen moet betalen aan de hebzuchtigen.

goede kapitalisten, die marokkanen.
wat kan een liberaal daar nu tegen hebben.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 10:30   #22
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
Och jong, je weet niet waarover je spreekt. Het is inderdaad het mooiste als ook de allochtonen op gelijke voet behandelt worden als de autochtonen. Als er dus geen discriminatie is, dan hoeft er ook geen positieve discriminatie te zijn.

Maar worden de allochtonen wel op gelijke voet behandelt als de autochtonen? Hebben ze wel gelijke kansen met alles en nog wat? Hoe vaak is het wel niet bewezen met experimenten dat een vreemde naam op een cv, los van de inhoud van de cv, de kansen van deze persoon sterk verminderen t.o.v. meer vlaams klinkende namen. Hoe vaak is het al niet aangeklaagd dat het CLB allochtone kinderen al te vaak doorverwijst naar BSO, en dit zonder dat ze de kans krijgen hun lagere school (6de jaar) af te maken?

enz enz

Maar ja, gelijkheid is een schoon woord, als we onze ogen sluiten, dan hoeven we niet geconfronteerd te worden met ongelijkheid. Laten we dan maar onze ogen sluiten en fijntjes verder dromen
Wacht effe...waar heb ik die baarlijke nonsens nog gelezen?

even pasten...

Het water tussen allochtonen en autochtonen is te diep en met mooie praatjes en goede bedoelingen kom je niet ver. Dat is de conclusie van een ophefmakend rapport van Patrick Hebberechts (universiteit Gent) en Marie-Claire Foblets (universiteit Leuven).
U herinnert zich nog wel dat Marion Van San in opdracht van Marc Verwilghen een onderzoek voerde naar het mogelijke verband tussen allochtonen en criminaliteit. Zij kwam tot het besluit -net zoals de overheid in Nederland al eerder had vastgesteld- dat jonge vreemdelingen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken. Van San maakte brandhout van het politiek-correcte argument dat dit het gevolg zou zijn van 'discriminatie' of 'racisme'. Volgens Van San ligt de kern van het probleem in de eigen cultuur van de migranten en in de botsing met de Westerse cultuur.
Het onderzoek belandde maandenlang in de schuif van Verwilghen en werd na een lek in de pers publiek afgeschoten vanwege 'onbruikbaar', lees gevaarlijk want niet-politiek correct. Van San liet in een interview weten dat haar onderzoek door medewerkers van Verhofstadt "gesaboteerd" werd.
Mieke Vogels gaf de voorzet voor een nieuw onderzoek, waarbij een team van de universiteit van Gent en Leuven moest nagaan wat er fout loopt. Het team van de KULeuven legde zijn oor te luister bij autochtone en allochtone jongeren in Mechelen, Antwerpen en Gent. Bij Belgen, Marokkanen, Turken, Afrikanen en Oost-Europeanen. Het team van Patrick Hebberechts van de universiteit van Gent ging praten met Marokkaanse en Turkse jongeren in instellingen en gevangenissen.
Op vrijdag 30 april organiseerde het kabinet van de 'groene' minister van Welzijn Adelheid Byttebier een perslek. De Standaard en Radio 1 (VRT) kregen de primeur. De regimepers deed wat van haar verwacht werd. "Ze dragen braafjes de politiek-correcte boodschap uit die het kabinet-Byttebier aan de borst drukt: allochtone jongeren belandden in de criminaliteit omdat ze gestigmatiseerd worden, last hebben van racisme, te weinig onderwijsondersteuning krijgen, enzovoort", schrijft P-Magazine die week.
"De operatie 'controversieel onderzoek net voor de verkiezingen uit de aandacht houden' is volledig gelukt", aldus Peter Dupont.
In werkelijkheid voorspelt het nieuwe onderzoek allesbehalve een rooskleurige toekomst. "Een kloof van jewelste" heet het. Het bevestigt dus de visie van Marion Van San.
Peter Dupont: "Bij vergelijking van de twee rapporten blijkt dat de centrale problemen bij jonge Turken en Marokkanen rond iets heel anders draaien dan rond stigmatisering en discriminatie. Wel rond de pertinente onwil tot integratie van de criminele jongeren en de schrijnende afwezigheid van een warme familiebiotoop en aan vader als rolmodel. Verder ook een absoluut gebrek aan respect voor de vrouw en overduidelijk racisme tegenover andere nationaliteiten." En gaat Dupont verder: "Het eigen gelijk primeert altijd, centrum van de kosmos is het eigen ik. De grote excuuswoorden bij deze Turken en Marokkanen zijn 'eer' en 'respect'. In de naam daarvan slaan vaders hun zonen, zonen hun zussen en houden ze een nefaste straat- en gettomentaliteit in leven".
Ga er maar even bij zitten. Voor dezelfde spijkerharde analyse van de feiten werd het Vlaams Blok op 21 april 2004 door het Hof van Beroep in Gent veroordeeld wegens "het stigmatiseren van bevolkingsgroepen" en "het aanzetten tot vreemdelingenhaat"... Het is nog eens wetenschappelijk bewezen. Zodat de hamvraag blijft: mag de waarheid nog gezegd worden in dit land?
Oud 21 mei 2005, 10:31   #23
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Het zou me hoegenaamd niet verwonderen...

Werk alleen is misschien niet de hoofdreden van criminaliteit; sociale omstandigheden wel... Of dacht je soms dat criminaliteit met cultuur te maken heeft?

Enkele weken nog een artikel in de morgen gelezen, waar gesteld werd dat België gevaarlijk was voor joden... En waarbij werd gezegd dat het dringend nodig was allochtonen een toekomst aan te bieden, om het probleem te counteren. Zoiets is toch logisch, niet?
Dus rijke mensen begaan nooit een misdaad volgens u?
Natuurlijk zit de erbarmelijke sociale situatie er vaak voor iets tussen, maar mensen zijn nog altijd verantwoordelijk voor hun eigen daden bij mijn weten.
En trouwens, betere sociale voorzieningen dan hier in België zal je in niet veel landen vinden.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 10:32   #24
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Als ze eens zouden beginnen met deftig hun studies te doen, zou er misschien iets met aan te vangen vallen op de arbeidsmarkt.

Ik denk dat u oorzaak en gevolg verwart.

Turken hebben veel minder problemen dan marokkanen om werk te vinden. Waarom? In tegenstelling tot marokkanen zitten zij meestal wél op de schoolbanken when supposed to en hebben zij bij werkgevers over het algemeen een goede reputatie.
exactly my point Rr!

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 mei 2005 om 10:57.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 16:11   #25
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Wacht effe...waar heb ik die baarlijke nonsens nog gelezen?
Eer je tot een oplossing komt, moet je eerst de problemen goed analyseren.
Wat jij doet is niet analyseren maar jouw vooringenomenheid voeden met sloganeske praat en goedkope demagogie.

natuurlijk is studeren belangrijk, maar verwacht niet dat een puber van 13 of 14 jaar op zo niveau zit te denken over toekomst en dergelijke. Hier dragen dus de ouders grote verantwoordelijkheid. Natuurlijk zijn er allochtone ouders die het belang van studeren ingezien hebben en aldus hun kinderen in die richting sturen. Maar vele andere ouders hebben dit nog niet door.

Zij dragen dus grote schuld. Maar kunnen we hen domheid verwijten? Hier moet je kijken naar die ouders zelf: wat is hun achtergrond, sociaal-economische status, hebben zij de mogelijkheid of toch op zijn minst kennis om hun kinderen te sturen en succesvol voor te bereiden op hun rol in de maatschappij. Besef je wel dat vele allochtone ouders een andere denkwereld hebben, heel vaak omdat zij zelf niet gestudeerd hebben.

Voor zover de verantwoordelijkheid van de ouders. Maar weet je ook dat veel allochtone kinderen vanuit het 5de jaar in het lagere meteen ovrgeplaatst worden naar het 1ste middelbaar BSO. De ouders protesteren hier niet tegen omdat zij zelf niet beter weten en ook omdat zij vertrouwen hebben in de mening van de school en de CLB. Al in de kinderenjaren krijgen allochtonen dus te maken met discriminatie...of wat denk je dat de beweeggronden van de CLB zijn om die kinderen in de BSO te duwen. Waarom krijgen die kinderen geen gelijke kansen zoals hun autochtone mede-leerlingen? Deze allochtone kinderen spreken heel vaak slecht Nederlands en men acht ze daarom niet goed genoeg voor TSO of ASO. Maar laat die kinderen anders een jaartje overdoen in het lager onderwijs om hen de taal aan te leren. Maar dit wordt niet gedaan, ze worden niet getolereerd. Zonder pardon duwen ze hen in BSO.

Dus beste Fieseler, worden deze kinderen niet gediscrimineerd, en dat al in hun kinderjaren!

Je vergelijkt steeds de allochtonen met de autochtonen en trek je de conclusie dat de allochtonen niet willen studeren, werken enz enz. Maar besef je wel dat uw vergelijking op zich al verkeerd is. Zolang er discriminatie en achterstelling is, mag je die twee groepen niet zomaar vergelijken. Gewoon omdat ze geen gelijke kansen hebben/krijgen.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 18:07   #26
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Bedankt voor de reactie Styllo. Ik vond de moed al niet meer om te reageren op al de onzin die ik hier al heb gelezen...
Oud 21 mei 2005, 18:19   #27
styllo_ben
Minister-President

Standaard

graag (en broodnodig) gedaan. Het vergt inderdaad veel energie om tegen de oppervlakkigheid van sommigen op te boksen.
Oud 21 mei 2005, 18:59   #28
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Schoolplicht op 3 zodat ze tenminste de taal kennen als ze in het eerste leerjaar aankomen.
Hun leer achterstand begingt daar.
En de rest is zever positieve discriminatie is ook discriminatie.
LEGALISE MARIHUANA
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 19:50   #29
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter
ROFL!

Zegt em in één van de meest sociale landen ter wereld. Man, man, man.

Vind jij dat dan een excuus of wat? Zo typisch hé, dat determinisme, alles is de schuld van de maatschappij, ik heb rechten maar geen plichten.

Zal ik eens iets in de groep gooien?

Ik kom uit een marginaal gezin, vader zoop, moeder zoop. Jongste uit een gezin van 5, mijn broers en zussen zijn allemaal boven de 35 en ik ben nu 24. Ze sliepen tot ze scheidden vorig jaar al jaaaaren niet meer bijeen. Ik heb op 5 jarige leeftijd mijn vader mijn moeder bijna zien kelen, mijn oudere broer moest ingrijpen of ik was wees. Mijn vader heb ik amper iets aan gehad, gelukkig had ik m'n zus die deed wat ze kon. Heel de straat (bijna even marginaal nb) bekeek mijn familie incl ik scheef. Ik heb astma gehad door de fysieke en epilepsie door de psychische omstandigheden. Sociaal leven ha, nada, wat dacht je vriendjes uitnodigen in een stinkend kot misschien?

En nu? 24 jaar, binnen de categorie van de weekendongevallen en de jonge werklozen, waar zit ik? Wat ben ik?

Ben ik drugsverslaafd? Ben ik crimineel? Ben ik psycho? Heb ik veel 'kansen' gekregen? Want waar was mijn vangnet?

Ik heb mij door mijn lager en mijn middelbaar geworsteld. Ik heb sedert vorig jaar een universitair ingenieursdiploma op zak. En weet je wat ik nu aan het doen ben? Aan het blokken voor een extra post academisch diploma. En dat terwijl die marokanen van vlaamse kinderen geld aftroggelen om op hun speelpleinen te spelen. Het enige wat je mij kunt aansmeren als zijnde gevolg van mijn jeugd is dat ik de neiging heb rechts te stemmen (als dat al een misdaad is).

Kansen krijg je niet, kansen maak je zelf. Je moet er moeite voor doen, geloof me, studeren �*s niet altijd een pretje. Iedereen zit maar te zeiken over zijn rechten, het systeem, kijk eerst naar jezelf, je kunt er nog wat van leren. Daarom heb ik lak aan die joviale linkse rakkers, altijd die verdomde excuses
Chappeau, maar deze instelling zullen we jammer genoeg bij het gros van de marokkaanse NIET kunnen overbrengen omdat onze lakse regering er niets aan doet en de politie maar laat betijen, en de marokkaanse jongeren al helemaal geen initiatief nemen.
Oud 21 mei 2005, 19:58   #30
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer
Schoolplicht op 3 zodat ze tenminste de taal kennen als ze in het eerste leerjaar aankomen.
Hun leer achterstand begingt daar.
En de rest is zever positieve discriminatie is ook discriminatie.
LEGALISE MARIHUANA
Dat zou misschien geen slecht idee zijn. Maar ik zou zelfs verdergaan; de overheid moet zorgen voor overal gratis kinderopvang, vanaf 1 jaar. Op die manier kunnen de vrouwens ook eens uit het rollenpatroon stappen.
Oud 21 mei 2005, 21:25   #31
PimFortuyn
Burger

PimFortuyn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214
Speelpleinen in Antwerpen zijn eigendom van marocanen vragen 1 euro aan antwerpse kinderen de prijs valt nogal mee zodus wij mogen heel blij zijn . Ik hoop dat marocanen woord houden en de prijs zo houden
Nou... dit snap ik even niet. Die speelpleintjes zijn toch eigendom van de overheid, mag ik hopen ?
PimFortuyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 21:27   #32
PimFortuyn
Burger

PimFortuyn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
toch goed?
toch lekker kapitalistisch?
wie wil spelen moet betalen aan de hebzuchtigen.

goede kapitalisten, die marokkanen.
wat kan een liberaal daar nu tegen hebben.
Nou, ik wil wel even meestappen in de logica die ik reeds van jou te zien kreeg. Die houdt in dat ik niet wil dat de profeet komt ruften op zulks speelplein. Volgens jou zou die goeie baard voortdurend scheten laten.
PimFortuyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 22:49   #33
jef
Gouverneur

Standaard

Het probleem dat autochtone kinderen moeten betalen aan ingevoerd crapuul bestaat al jaaaaren, ook de kinderen van mijn neef hadden dit zo'n vijftien jaar geleden al verschillende keren meegemaakt en wanneer zijn vrouw dan bij de politie ging reklameren was hun antwoord: ge wettet é madammeke ge mut hem daor mor ni laote spele.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 11:13   #34
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
Het probleem dat autochtone kinderen moeten betalen aan ingevoerd crapuul bestaat al jaaaaren,

hé, ze zijn niet ingevoerd. Ze zijn hier geboren. Maakt het een verschil uit? Neen, maar het laat wel zien dat gij meer lompe boer zijt die sterke verhalen vertelt in zijn stamcafé dan iemand die serieus discussieert over een probleem en eventueel oplossingen aanreikt.

ook de kinderen van mijn neef hadden dit zo'n vijftien jaar geleden al verschillende keren meegemaakt

Hoogstwaarschijnlijk, want ik heb zelf een paar keer iets aan de hand gehad

en wanneer zijn vrouw dan bij de politie ging reklameren was hun antwoord: ge wettet é madammeke ge mut hem daor mor ni laote spele.

Je bent weer die boer die sterke verhalen vertelt in zijn stamcafé.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 22 mei 2005 om 11:13.
Oud 22 mei 2005, 11:51   #35
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Tja, als ze die jongeren werk zouden aanbieden, of ook zelfs maar de kleinste kans op werk en een degelijk sociaal vangnet, dan zou men daar geen problemen hebben...

Wie niet luistert zal moeten voelen zeker?

sociaal vangnet ??????? voor zo'n gasten een enkel biljet richting land van herkomst voor héél de familie
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 12:08   #36
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou misschien geen slecht idee zijn. Maar ik zou zelfs verdergaan; de overheid moet zorgen voor overal gratis kinderopvang, vanaf 1 jaar. Op die manier kunnen de vrouwens ook eens uit het rollenpatroon stappen.
Door mijn beroep kwam ik tot vorig jaar regelmatig in contact met Marocaanse en Turkse meisjes (meestal Marocaanse).
Wat me opviel was dat bijna alle meisjes die ik herhaaldelijk ontmoete (tussen de 16 en neem 20 jaar jong) hun kledij langzaam begon te veranderen, van hoofddoek naar van die typische kleren, weliswaar mooie kledij en zeer verzorgd dat wel, maar de verandering op pakweg 2 jaar tijd was enorm.
Dat is geen toeval, die meisjes stapten vrijwillig terug in het rollenpatroon en met veel plezier en fierheid.
Zolang die meisjes moslima zijn en hun geloof het rollenpatroon min of meer oplegt, is alles wat u onderneemt om dit patroon te verbreken "een scheet in een fles"
LEGALISE MARIHUANA
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 13:17   #37
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer
Zolang die meisjes moslima zijn en hun geloof het rollenpatroon min of meer oplegt, is alles wat u onderneemt om dit patroon te verbreken "een scheet in een fles"
LEGALISE MARIHUANA
OK, maar dit heeft weinig met de islam te maken... 50 jaar geleden was er hier ook nog geen enkele emancipatie van de vrouw. En zelfs nu nog wordt de vrouw in een rollenpatroon gedwongen. Wie dat niet ziet is blind.
Ik stel gewoon vast dat de emancipatie van de vrouw er is gekomen doordat ze is beginnen deel uitmaken van de maatschappij, vanaf het moment dat ze productief is geworden.
Maar zoiets berijk je natuurlijk niet door de minderheid, moslims in dit geval, in het hoekje te duwens, en ze nog meer te laten radicaliseren. Daar zullen enkel een paar extreem-rechtse fundamentalisten van profiteren om haat te zaaien, in beide kampen.
Oud 22 mei 2005, 13:24   #38
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als ze die jongeren werk zouden aanbieden, of ook zelfs maar de kleinste kans op werk en een degelijk sociaal vangnet, dan zou men daar geen problemen hebben...

Wie niet luistert zal moeten voelen zeker?
Ja geef die vreemdelingen werk en laat ons eigen volk stempelen,die vreemdelingen hebben tog meer rechten dan het eigen volk
Oud 22 mei 2005, 13:33   #39
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter
ROFL!

Zegt em in één van de meest sociale landen ter wereld. Man, man, man.

Vind jij dat dan een excuus of wat? Zo typisch hé, dat determinisme, alles is de schuld van de maatschappij, ik heb rechten maar geen plichten.

Zal ik eens iets in de groep gooien?

Ik kom uit een marginaal gezin, vader zoop, moeder zoop. Jongste uit een gezin van 5, mijn broers en zussen zijn allemaal boven de 35 en ik ben nu 24. Ze sliepen tot ze scheidden vorig jaar al jaaaaren niet meer bijeen. Ik heb op 5 jarige leeftijd mijn vader mijn moeder bijna zien kelen, mijn oudere broer moest ingrijpen of ik was wees. Mijn vader heb ik amper iets aan gehad, gelukkig had ik m'n zus die deed wat ze kon. Heel de straat (bijna even marginaal nb) bekeek mijn familie incl ik scheef. Ik heb astma gehad door de fysieke en epilepsie door de psychische omstandigheden. Sociaal leven ha, nada, wat dacht je vriendjes uitnodigen in een stinkend kot misschien?

En nu? 24 jaar, binnen de categorie van de weekendongevallen en de jonge werklozen, waar zit ik? Wat ben ik?

Ben ik drugsverslaafd? Ben ik crimineel? Ben ik psycho? Heb ik veel 'kansen' gekregen? Want waar was mijn vangnet?

Ik heb mij door mijn lager en mijn middelbaar geworsteld. Ik heb sedert vorig jaar een universitair ingenieursdiploma op zak. En weet je wat ik nu aan het doen ben? Aan het blokken voor een extra post academisch diploma. En dat terwijl die marokanen van vlaamse kinderen geld aftroggelen om op hun speelpleinen te spelen. Het enige wat je mij kunt aansmeren als zijnde gevolg van mijn jeugd is dat ik de neiging heb rechts te stemmen (als dat al een misdaad is).

Kansen krijg je niet, kansen maak je zelf. Je moet er moeite voor doen, geloof me, studeren �*s niet altijd een pretje. Iedereen zit maar te zeiken over zijn rechten, het systeem, kijk eerst naar jezelf, je kunt er nog wat van leren. Daarom heb ik lak aan die joviale linkse rakkers, altijd die verdomde excuses
Eindelijk de waarheid.Doe dus zelf de moeite
Oud 22 mei 2005, 17:39   #40
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder
Ja geef die vreemdelingen werk en laat ons eigen volk stempelen,die vreemdelingen hebben tog meer rechten dan het eigen volk
Zeg, zou jij het werk willen doen van deze allochtonen. Weet jij wel wat voor werk deze allochtonen doen? Natuurlijk zijn het er die wat fatsoenlijk werk doen, of een eigen zaak hebben. Maar velen doen werk waar wij ons neus voor op halen. Zoals aardbeien plukken, weer of geen weer. Of het vuilste poetswerk gaan doen in fabrieken. Zo ben ik zelf getuige: in de zomermaanden zijn het uitsluitend allochtoonse jongeren die in de Ford-fabriek van Genk onder de machines gaan kruipen om daar opgehoopte lijm en verf te verwijderen.

Is dit het soort werk dat gij bedoelt als ge zegt: ze pakken ons werk af! Wilt gij liever zo werk gaan verrichten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be