Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 1 juni 2003, 22:54   #21
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1

Allez, le nouveau Blubber est arrivé! En ja hoor; het is een echte, want er komt dezelfde onzin uit.

Alwéér wordt meer Vlaanderen gekoppeld aan egoïsme, discriminatie, ja zelfs RACISME en bekrompenheid... Dit vraagt om een reactie.

De BUB spreekt zelf over "te vermijden haatcampagnes" maar ze zijn ZELF bezig met een ongeloofelijke nooit-geziene lasterlijke HAATCAMPAGNE tegen alles wat zich Vlaams noemt. Hypocrisie éérste klas!
En die beweert dan dat ik onzin praat. Geef mij dan is een voorbeeld van zo'n "haatcampagne"?

Citaat:
Yann, informeer u misschien eens een beetje, alvorens dergelijke nonsens te komen verkopen op dit forum. Ik zie dat de BUB-propaganda en brainwash-machine haar werk goed gedaan heeft...
Gemakkelijk natuurlijk, om alles wat niet in u kraampje past weg te werken door het nonsens te noemen. En wat bedoelt u in godsnaam met een "brainwash-machine"?

Als er één brainwash-machine op gang is, is het die van de Vlaams nationale beweging. Op allerlei manieren proberen ze de bevolking van een Vlaamse nationaliteit op te dringen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En dan vindt u het nog abnormaal ook, dat daar tegenreactie op komt?

Citaat:
Flaminganten streven naar meer Vlaamse bevoegdheden om zo te komen tot een degelijk bestuur met homogene bevoegdheidspakketten. Ook Wallonie zal hier beter van worden, zelfs internationale organisaties zoals de OESO en het IMF zeggen dit. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat de rol van het Belgische bestuursniveau compeet is uitgespeeld.

Nu mag JIJ mij eens vertellen wat daar egoïstisch en racistisch aan is! Aan u het woord!
Wat een opbouw!

Onzin -> leugen -> bewijsvorming

Moet ik aan zo'n (uit de context gerukte) bewering nog woorden verspillen?
Oud 1 juni 2003, 23:14   #22
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angelfaceke
Misschien zeggen de woorden "Vlaams Blok" u wel iets...

WAT HEEFT HET BLOK HIER IN GODSNAAM MEE TE MAKEN????
Zeno! is offline  
Oud 1 juni 2003, 23:21   #23
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Hoe kan het Blok hier dan niets mee te maken hebben?
Oud 1 juni 2003, 23:21   #24
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
. Geef mij dan is een voorbeeld van zo'n "haatcampagne"?
U wil een voorbeeld; ik zal er u eentje geven van uzelf:
En Alphina, is onafhankelijk Vlaanderen dan een wèl een voorbeeld voor Europa? Egoîsme, discriminatie, racisme en bekrompenheid horen niet thuis in een dergelijke Unie.

Citaat:

Citaat:
Flaminganten streven naar meer Vlaamse bevoegdheden om zo te komen tot een degelijk bestuur met homogene bevoegdheidspakketten. Ook Wallonie zal hier beter van worden, zelfs internationale organisaties zoals de OESO en het IMF zeggen dit. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat de rol van het Belgische bestuursniveau compeet is uitgespeeld.

Nu mag JIJ mij eens vertellen wat daar egoïstisch en racistisch aan is! Aan u het woord!
Wat een opbouw!

Onzin -> leugen -> bewijsvorming

Moet ik aan zo'n (uit de context gerukte) bewering nog woorden verspillen?
Blijkbaar beschikt u niet over de intellectuele capaciteiten om mijn reactie te begrijpen. Laat mij ze even verduidelijken:

1. Flaminganten willen meer Vlaamse bevoegdheden, dat is onzin volgens u. Wat denkt u dat wij dan wèl willen? Minder Vlaanderen???

2. U denkt dat het een leugen is dat internationale organisaties zoals de OESO en het IMF hebben gezegd dat Vlaanderen en Wallonie beter een eigen beleid voeren? Helemaal fout! Deze organisaties hebben dat al meermaals gezegd! Of hoe denkt u een zelfde beleid te kunnen voeren voor twee totaal tegengestelde deelstaten met tegengestelde economieën?
Zeno! is offline  
Oud 1 juni 2003, 23:24   #25
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe kan het Blok hier dan niets mee te maken hebben?
Altijd weer dat Blok...! Hebben jullie dan echt geen andere argumenten?

Het Blok kan mij persoonlijk gestolen worden! Ik walg zelfs van hun extreme standpunten ivm vreemdelingen en ik zal nooit van mijn leven op deze partij stemmen.

Maar deze partij heeft helem�*�*l niks te maken met het streven naar meer Vlaanderen! Immers, alle politieke partijen ijveren voor meer Vlaamse bevoegdheden, zijn dat dan ook allemaal racisten ofzo?
Zeno! is offline  
Oud 1 juni 2003, 23:33   #26
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U wil een voorbeeld; ik zal er u eentje geven van uzelf:
En Alphina, is onafhankelijk Vlaanderen dan een wèl een voorbeeld voor Europa? Egoîsme, discriminatie, racisme en bekrompenheid horen niet thuis in een dergelijke Unie.
Toppunt! Wilt u even de tijd nemen om de titel van deze topic te lezen, en kijken door wie deze geopend werd? Dan zal u uw definitie van "haatcampagne" nog eens moeten herbekijken vrees ik.

Citaat:
Blijkbaar beschikt u niet over de intellectuele capaciteiten om mijn reactie te begrijpen. Laat mij ze even verduidelijken:

1. Flaminganten willen meer Vlaamse bevoegdheden, dat is onzin volgens u. Wat denkt u dat wij dan wèl willen? Minder Vlaanderen???
Ik zei, dat meer Vlaamse bevoegdheden onzin waren, leer lezen aub.

Citaat:
2. U denkt dat het een leugen is dat internationale organisaties zoals de OESO en het IMF hebben gezegd dat Vlaanderen en Wallonie beter een eigen beleid voeren? Helemaal fout! Deze organisaties hebben dat al meermaals gezegd! Of hoe denkt u een zelfde beleid te kunnen voeren voor twee totaal tegengestelde deelstaten met tegengestelde economieën?
De hele inhoud is nog maar eens gemixt!

En wat is er zo tegengesteld aan Vlaanderen en Wallonië?
Oud 1 juni 2003, 23:37   #27
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar deze partij heeft helem�*�*l niks te maken met het streven naar meer Vlaanderen! Immers, alle politieke partijen ijveren voor meer Vlaamse bevoegdheden, zijn dat dan ook allemaal racisten ofzo?
Ga dat maar eens aan Anke Vandermeersch vertellen! Zij maakte er zelfs haar verkiezingsonderwerp van!
Oud 2 juni 2003, 00:00   #28
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Maar deze partij heeft helem�*�*l niks te maken met het streven naar meer Vlaanderen!
Beste Zeno, het VB heeft na WO II het separatisme gelanceerd.
Bruno* is offline  
Oud 2 juni 2003, 08:17   #29
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Het valt natuurlijk te bekijken wat hij juist bedoelt met meer Vlaanderen.
Oud 2 juni 2003, 10:27   #30
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Gebiedsuitbreiding?
Bruno* is offline  
Oud 2 juni 2003, 13:00   #31
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Beste Zeno, het VB heeft na WO II het separatisme gelanceerd.
Noegabollen ja! De Vlaamse Volksbeweging was de eerste nationale organisatie die deze terminologie hanteerde. Begrippen die onomwonden aangeven dat Vlaanderen een onafhankelijke staat moet worden in Europa.

Het Vlaams Blok spartelde in die tijd ook nog met 'autonomie' en 'zelfbestuur', pas nadat de VVB tijdens een algemeen ledencongres de term 'onafhankelijkheid' in haar baseline vastlegde, heeft het Vlaams Blok dit opgenomen in haar programma.

Ere wie ere toekomt...
Oud 2 juni 2003, 14:57   #32
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Wat een zielige vertoning! Uit gebrek aan inspiratie quotes van de B.U.B. site halen, maar degelijke tegenargumenten geven, nee dat kunnen ze niet?
Hehehe, zie je de humor er echt niet van in??? Misschien heb jij wel een probleem dan, maar ik lachte me een kriek gewoon

Allez, ik zal er misschien es kort effe commentaar erbij geven om deze verzuurde elementen in onze samenleving een gevoel voor humor te laten zien...
Oud 2 juni 2003, 15:05   #33
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Bovendien wenst de B.U.B. een veel betere kennis van de andere landstaal, ook bij de Franstaligen!
Heerlijk gewoon, de Walen spugen je er gewoon voor uit...

Citaat:
2) De B.U.B. is even nationalistisch als de N-VA.

Niet juist. De centrumpartij B.U.B. ziet België als een onlosmakelijk deel van Europa en bovendien als een voorbeeld ervan in het klein.
Heerlijk geestig toch? Want wat lezen we in het manifest van de N-VA:

Citaat:
3. Vlaanderen lidstaat van de Europese Unie

Alleen door een autonomie te verwerven - zoals die van volkeren als de Zweden, de Ieren, de Portugezen of de Grieken - kan Vlaanderen zich binnen de Europese Unie echt ontplooien. Dat betekent dat we moeten streven naar een onafhankelijk Vlaanderen.

Vlaanderen moet ook voortdurend waken over zijn zichtbare aanwezigheid in een steeds groter wordend Europa. Dat kan door volwaardig te participeren aan alle Europese instellingen. Ook de talrijke Vlamingen in de wereld kunnen mee het beeld van Vlaanderen in het buitenland concreet vormgeven en positief invullen.

4. Kritische Europeanen

De Nieuw-Vlaamse Alliantie staat resoluut achter de Europese integratiebeweging, op voorwaarde dat de Europese Unie een politieke entiteit wordt die handelt vanuit het respect voor de eigenheid van elk van haar componenten, met een echt democratisch vertegenwoordigend orgaan en een politiek verantwoordelijke regering.

Het subsidiariteitsbeginsel staat voorop bij de verdeling van bevoegdheden tussen Unie en lidstaten. De bescherming van de culturele identiteit van elk van de volkeren van de Unie is daarbij essentieel. Op korte termijn betekent dit voor Vlaanderen: veel actiever opkomen voor onze taal en de sluipende verengelsing een halt toeroepen. Vlaanderen moet zich ook veel zichtbaarder maken in Europa en allianties aangaan met Nederland en andere (kleine en middelgrote) staten en regio’s die zijn visie op Europa delen.

Citaat:
Nooit zullen Frankrijk, Duitsland, Griekenland of gelijk welk ander land van de Europese Unie zichzelf opheffen ten voordele van hun regio’s.
Wat idd een goede barometer is voor de aard van de EU. Dit effe tussendoor.

Citaat:
3) De B.U.B. zal toch nooit veel stemmen halen.

Daar zal de kiezer over oordelen.
Dat heeft ie gedaan. 10 000 is niet echt wat je noemt... een monsterscore.

Citaat:
In elk geval is het zo dat de kiezer ons eerst moet kennen,
Grappig, want volgens mij stemt ie juist minder op jullie als hij je leert kennen. Moet ik het debacle met Superstaaf in uw memorie brengen?

Citaat:
4) De B.U.B. zou ultraroyalistisch zijn.

Dit is niet juist. De meeste BUB-leden zijn voorstanders van het behoud van het koningshuis en zelfs de republikeinen onder de leden zien in dat de koninklijke functie vandaag niet serieus ter discussie moet worden
Hehehehe, iemand die zo zijn republikeinse principes onder de mat veegt, is toch grappig???
Oud 3 juni 2003, 12:54   #34
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

En wat is er zo tegengesteld aan Vlaanderen en Wallonië?

Heeft het wel zin om met dat soort mensen een debat te voeren???

Allez dan, voor de honderdduizendste keer:

15 REDENEN VOOR EEN ONAFHANKELIJK VLAANDEREN

Historische redenen die doorwerken tot vandaag

1. België heeft een onoplosbaar nationaliteitenvraagstuk: er bestaat geen Belgisch volk! De twee belangrijkste volkeren binnen deze staat spreken niet alleen een andere taal, maar behoren ook tot totaal verschillende culturen: de Germaanse en de Latijnse, die fundamenteel anders zijn.

2. België is gebaseerd op een onhoudbaar principe, namelijk de ontkenning van het feit dat het Vlaamse volksdeel in de meerderheid is en dat het Nederlands dus minstens even belangrijk is als het Frans.

3. Door de Belgische constructie wordt de Vlaamse meerderheid in een minderheidsrol gedwongen en heeft ze een harde strijd moeten leveren om haar taal als tweede officiële taal erkend te krijgen.

4. Zolang België bestaat zal Vlaanderen moeten blijven vechten tegen verfransing, aangezien de Franstaligen uitgaan van de superioriteit van hun eigen taal en cultuur en geen enkel respect tonen voor Vlaanderens taal en cultuur. Ze overtreden dan ook met genoegen elke taalwet in dit land.

5. Hoe langer België bestaat, hoe sterker Brussel zal worden losgeweekt uit Vlaanderen. De Vlaamse hoofdstad wordt hoe langer hoe meer ééntalig Frans, waardoor het steeds moeilijker zal worden om er aanspraak op te maken. Verfransing dreigt ook voor de rand rond Brussel en andere Vlaams-Brabantse gemeenten.

6. De 'wafelijzerpolitiek' (Als Vlaanderen iets krijgt, moet Wallonië voor hetzelfde bedrag iets krijgen, ongeacht of het iets nodig heeft of niet) heeft België met een astronomische staatsschuld opgezadeld. Deze politiek wordt nog steeds (in gematigde vorm) toegepast omdat Wallonië de kleingeestigheid en de hefbomen in huis heeft om Vlaanderen te chanteren en af te persen.

Inefficiëntie van het Belgische systeem

7. Vlaanderen en Wallonië zitten structureel anders in elkaar en hebben dus allebei behoefte aan een eigen beleid. Het federale niveau verhindert dit en creëert op die manier niets dan problemen.

8. Vlamingen en Walen hebben over zowat elk onderwerp tegenstrijdige meningen, omdat ze totaal verschillende zienswijzen en belangen hebben. Wallonië vult bovendien bepaalde begrippen anders in dan Vlaanderen, zodat er geen afspraken mee te maken zijn. Zo beschouwt het de taalgrens als bediscussieerbaar en op elk moment hertekenbaar.

9. Doordat Vlaanderen, ondanks zijn economisch en bevolkingsoverwicht, slechts 50% van de zetels in handen heeft, kan elke belangrijke beslissing door Wallonië worden geblokkeerd.

10. Communautaire vrede is slechts een illusie. Vlaanderen en Wallonië liggen voortdurend met elkaar in ruzie. Zolang België bestaat, zal er geen communautaire vrede zijn. De karakters 'botsen' gewoon, geen staatshervorming die daar wat aan kan veranderen.

11. De inefficiëntie van het Belgische systeem slorpt veel geld, tijd en energie op die veel beter op een andere manier zouden worden gebruikt.

12. Door de onvolledigheid van de staatshervorming is slechts een deel van de bevoegdheden over Vlaanderen in Vlaamse handen, terwijl een ander deel zich nog op het federale niveau bevindt. Dit leidt vaak tot ronduit belachelijke of ergerlijke situaties.

Economische wantoestanden

13. Wallonië probeert het maximale profijt te halen uit het Belgische 'solidariteitsprincipe'. Er bestaat een enorme en onophoudelijke geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië, miljarden die voornamelijk via de sociale zekerheid worden versluisd. Over dit onderwerp wordt uiteraard angstvallig gezwegen.

14. De grootte van die geldstroom kan niet objectief worden verantwoord. Bovendien staat er niets tegenover, zelfs geen minimale vorm van dankbaarheid.

15. Vlaanderen is dus het slachtoffer van structurele diefstal. Vlaamse welvaart wordt Vlaanderen afhandig gemaakt en in Wallonië op een verkeerde, kwisterige manier verspild, zodat Wallonië altijd opnieuw Vlaams geld nodig heeft.

Conclusie

De Franstaligen in dit land hebben nooit enige vorm respect opgebracht voor taal, cultuur en behoeften van de Vlamingen. Hoewel ze hun welvaart haast uitsluitend te danken hebben aan Vlaams geld, bijten ze de hand die hen voedt. Ondanks alles blijven ze een dominante rol opeisen binnen het Belgische staatsbestel. België is een belediging voor elke zichzelf respecterende Vlaming. Opdoeken die boel!
Zeno! is offline  
Oud 3 juni 2003, 14:08   #35
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. België heeft een onoplosbaar nationaliteitenvraagstuk: er bestaat geen Belgisch volk! De twee belangrijkste volkeren binnen deze staat spreken niet alleen een andere taal, maar behoren ook tot totaal verschillende culturen: de Germaanse en de Latijnse, die fundamenteel anders zijn.
Als ik u redenering volg, bestaat er ook geen Vlaams Volk. Mocht je dan toch gelijk hebben, dan is dit geen reden voor de Vlaamse onafhankelijkheid!

Citaat:
2. België is gebaseerd op een onhoudbaar principe, namelijk de ontkenning van het feit dat het Vlaamse volksdeel in de meerderheid is en dat het Nederlands dus minstens even belangrijk is als het Frans.
Door wie wordt dat ontkend? Hoe lang is het geleden dat we nog eens een Waal als premier hebben gehad?

Citaat:
3. Door de Belgische constructie wordt de Vlaamse meerderheid in een minderheidsrol gedwongen en heeft ze een harde strijd moeten leveren om haar taal als tweede officiële taal erkend te krijgen.
Je spreekt in de verleden tijd. Wat doet dit terzake???

Citaat:
4. Zolang België bestaat zal Vlaanderen moeten blijven vechten tegen verfransing, aangezien de Franstaligen uitgaan van de superioriteit van hun eigen taal en cultuur en geen enkel respect tonen voor Vlaanderens taal en cultuur. Ze overtreden dan ook met genoegen elke taalwet in dit land.
We worden bedreigd!

Citaat:
5. Hoe langer België bestaat, hoe sterker Brussel zal worden losgeweekt uit Vlaanderen. De Vlaamse hoofdstad wordt hoe langer hoe meer ééntalig Frans, waardoor het steeds moeilijker zal worden om er aanspraak op te maken. Verfransing dreigt ook voor de rand rond Brussel en andere Vlaams-Brabantse gemeenten.
= punt 4

Citaat:
6. De 'wafelijzerpolitiek' (Als Vlaanderen iets krijgt, moet Wallonië voor hetzelfde bedrag iets krijgen, ongeacht of het iets nodig heeft of niet) heeft België met een astronomische staatsschuld opgezadeld. Deze politiek wordt nog steeds (in gematigde vorm) toegepast omdat Wallonië de kleingeestigheid en de hefbomen in huis heeft om Vlaanderen te chanteren en af te persen.
pffffffffffffffffffffff

Citaat:
7. Vlaanderen en Wallonië zitten structureel anders in elkaar en hebben dus allebei behoefte aan een eigen beleid. Het federale niveau verhindert dit en creëert op die manier niets dan problemen.
Als iedereen er beter van zou worden, waarom hadden we Vlaanderen gisteren dan al niet onafhankelijk gemaakt?

Citaat:
8. Vlamingen en Walen hebben over zowat elk onderwerp tegenstrijdige meningen, omdat ze totaal verschillende zienswijzen en belangen hebben. Wallonië vult bovendien bepaalde begrippen anders in dan Vlaanderen, zodat er geen afspraken mee te maken zijn. Zo beschouwt het de taalgrens als bediscussieerbaar en op elk moment hertekenbaar.
je zegt vijftien keer hetzelfde

Citaat:
9. Doordat Vlaanderen, ondanks zijn economisch en bevolkingsoverwicht, slechts 50% van de zetels in handen heeft, kan elke belangrijke beslissing door Wallonië worden geblokkeerd.
= PUNT TWEE

Citaat:
10. Communautaire vrede is slechts een illusie. Vlaanderen en Wallonië liggen voortdurend met elkaar in ruzie. Zolang België bestaat, zal er geen communautaire vrede zijn. De karakters 'botsen' gewoon, geen staatshervorming die daar wat aan kan veranderen.
ja nu stop ik ermee hoor...

Citaat:
11. De inefficiëntie van het Belgische systeem slorpt veel geld, tijd en energie op die veel beter op een andere manier zouden worden gebruikt.

12. Door de onvolledigheid van de staatshervorming is slechts een deel van de bevoegdheden over Vlaanderen in Vlaamse handen, terwijl een ander deel zich nog op het federale niveau bevindt. Dit leidt vaak tot ronduit belachelijke of ergerlijke situaties.

Economische wantoestanden

13. Wallonië probeert het maximale profijt te halen uit het Belgische 'solidariteitsprincipe'. Er bestaat een enorme en onophoudelijke geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië, miljarden die voornamelijk via de sociale zekerheid worden versluisd. Over dit onderwerp wordt uiteraard angstvallig gezwegen.

14. De grootte van die geldstroom kan niet objectief worden verantwoord. Bovendien staat er niets tegenover, zelfs geen minimale vorm van dankbaarheid.

15. Vlaanderen is dus het slachtoffer van structurele diefstal. Vlaamse welvaart wordt Vlaanderen afhandig gemaakt en in Wallonië op een verkeerde, kwisterige manier verspild, zodat Wallonië altijd opnieuw Vlaams geld nodig heeft.

Conclusie

De Franstaligen in dit land hebben nooit enige vorm respect opgebracht voor taal, cultuur en behoeften van de Vlamingen. Hoewel ze hun welvaart haast uitsluitend te danken hebben aan Vlaams geld, bijten ze de hand die hen voedt. Ondanks alles blijven ze een dominante rol opeisen binnen het Belgische staatsbestel. België is een belediging voor elke zichzelf respecterende Vlaming. Opdoeken die boel!
[/quote]
Oud 3 juni 2003, 14:13   #36
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik u redenering volg, bestaat er ook geen Vlaams Volk. Mocht je dan toch gelijk hebben, dan is dit geen reden voor de Vlaamse onafhankelijkheid!
Waarom bestaat er dan geen Vlaams volk? Spreken de Vlamingen misschien 2talen? Maak het eens wat duidelijker.
alpina is offline  
Oud 3 juni 2003, 14:16   #37
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Waarom bestaat er dan geen Vlaams volk? Spreken de Vlamingen misschien 2talen? Maak het eens wat duidelijker.
Een echte West-Vlaming verstaat geen woord Limburgs.
Oud 3 juni 2003, 14:25   #38
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het bestaan van een Vlaams volk een even grote leugen als het bestaan van een Belgisch volk... Op de duur kan je gaan opsplitsen op welke criteria je dan ook wil. Ik vind het beter te streven naar een grotere eenheid als wel naar een kleine. En volgens mij kunnen daarbinnen alle verschillen in nationaliteit, cultuur of wat dan ook gerespecteerd worden... Het is gewoon allemaal een kwestie van goede wil bij de politiekers...
Wanne is offline  
Oud 3 juni 2003, 15:29   #39
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Ik vind het bestaan van een Vlaams volk een even grote leugen als het bestaan van een Belgisch volk... Op de duur kan je gaan opsplitsen op welke criteria je dan ook wil. Ik vind het beter te streven naar een grotere eenheid als wel naar een kleine. En volgens mij kunnen daarbinnen alle verschillen in nationaliteit, cultuur of wat dan ook gerespecteerd worden... Het is gewoon allemaal een kwestie van goede wil bij de politiekers...
We zijn al bezig met het streven naar een grotere eenheid en dit grotere eenheid is Europa. Maar tegelijkertijd is het logisch dat de mensen streven naar kleinere eenheden omdat ze anders verloren lopen in die grotere eenheid. En die kleinere eenheid zou best wel eens Vlaanderen kunnen worden, een verzameling van mensen die vele kenmerken gemeen hebben, dat kun je toch niet ontkennen? Ze hebben in ieder geval meer kenmerken gemeen dan Belgie.
alpina is offline  
Oud 3 juni 2003, 15:31   #40
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een echte West-Vlaming verstaat geen woord Limburgs.
Het West-Vlaams is een dialect, geen taal. Als die West-Vlaming zijn best doet dan kan die zich perfect duidelijk maken. Ik heb hier op de UNIV nog nooit communicatieproblemen opgemerkt omdat een Limburger tegen een WestVlaming spreekt, dat is gewoon een idioot waaanidee.
alpina is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be