Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2005, 23:40   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Hier worden mensen vooral inzake vrije meningsuiting onderdrukt door de linkerzijde die staatsmacht misbruikt.
maar ziet u uw eigen hypocrisie nu nog niet??
u bent zelf voor het misbruiken van de staatsmacht wanneer uw gelijkgezinden aan de macht komen, u hebt zelfs toegegeven dat u de vrije menignsuiting maar enkel beschouwt als een middel om aan de macht te geraken. Uw verwijten zijn dus perfect teoapsbaar op uzelf, alleen passen ze niet in uw eigen kraam.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 19:05   #22
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazer
Ik begrijp iets niet goed:

De helft van het mediaan inkomen hangt toch niet af van superrijken, aangezien het een mediaan is? Als het een gemiddelde is volg ik, maar een mediaan? Maak ergens een fout?

Andere optie; beschouw de armoede grens als het inkomen van het eerste deciel! Dan heb je altijd exact 10 percent armen...
De mediaan is de middelste. het verschil tussen de laagste en de middelste is groter in de VS als in Europa.
Oud 25 mei 2005, 20:49   #23
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
De mediaan is de middelste. het verschil tussen de laagste en de middelste is groter in de VS als in Europa.

Bedankt TomB! De mediaan hangt niet af van enkele superrijken, maar wanneer je de helft van de mediaan neemt, is niet noodzakelijk 1/4 van de mensen onder de helft van de mediaan, mijn euro is gevallen.
Blazer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 21:47   #24
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Maar we vergeten dan wel dat de werkloosheid procentueel maar een fractie is van diegene in Europa ( werkloosheid dat de ultieme vorm van sociale uitsluiting is
Dat is volledig onjuist. In de VS ligt de verdoken werkloosheid en de "under-employment" graad veel hoger dan bij ons. Je hebt daar mensen met universiteitsdiploma's die hamburgers bakken voor US$ 1 per uur.

Citaat:
dat de gemiddelde levensstandaard in dat land een stuk hoger ligt dan in Europa.
Dat is volledig onjuist. West-Europa scoort op alle fronten die als welvaartsfactor gelden, beter dan de VS.

Kijk de Human Development Index er maar eens op na. Europa is veel welvarender dan de VS.

Je verwart per capita BBP, met GINI-coëfficiënten. In de VS heeft een zeer klein groepje mensen, zeer veel eigendom en een gigantische massa heeft er bijna niets. Kortom, de ongelijkheid in de VS is veel groter dan in West-Europa.
Wanneer je de top 5% van de Amerikaanse bevolking uit de calculus verwijdert, en je vergelijkt dan met Europa, dan zie je dat Europeanen het veel beter hebben.

Citaat:
grote wellustige superkapitalistische satan
Inderdaad, omdat die leidt tot uitsluiting, uitbuiting, armoede, oorlog en geweld. Europa is duizenden keren beter op dat vlak.

Citaat:
een verstikkende staat die maar al te graag de mensen onder de knoet houdt, de mensen verpaupert met als doelstelling een legertje afhankelijken te creëren die op commanda springen naar de signalen van de wereldvreemde linkiewinkies.
Maar je bent een beetje een ordinaire debiel, nietwaar?
De hele wereld kijkt vol bewondering naar het Europese mirakel van de sociale welvaartsstaten.

Europa heeft de gelukkigste, gezondste en best opgeleide mensen ter wereld. Geef mij maar meer van die verstikkende staat.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by oliepiek on 25-05-2005 at 22:48
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Maar we vergeten dan wel dat de werkloosheid procentueel maar een fractie is van diegene in Europa ( werkloosheid dat de ultieme vorm van sociale uitsluiting is
Dat is volledig onjuist. In de VS ligt de verdoken werkloosheid en de "under-employment" graad veel hoger dan bij ons. Je hebt daar mensen met universiteitsdiploma's die hamburgers bakken voor US$ 1 per uur.

Citaat:
dat de gemiddelde levensstandaard in dat land een stuk hoger ligt dan in Europa.
Dat is volledig onjuist. West-Europa scoort op alle fronten die als welvaartsfactor gelden, beter dan de VS.

Kijk de Human Development Index er maar eens op na. Europa is veel welvarender dan de VS.

Je verwart per capita BBP, met GINI-coëfficiënten. In de VS heeft een zeer klein groepje mensen, zeer veel eigendom en een gigantische massa heeft er bijna niets. Kortom, de ongelijkheid in de VS is veel groter dan in West-Europa.
Wanneer je de top 5% van de Amerikaanse bevolking uit de calculus verwijdert, en je vergelijkt dan met Europa, dan zie je dat Europeanen het veel beter hebben.

Citaat:
Inderdaad, omdat die leidt tot uitsluiting, uitbuiting, armoede, oorlog en geweld. Europa is duizenden keren beter op dat vlak.

Citaat:
een verstikkende staat die maar al te graag de mensen onder de knoet houdt, de mensen verpaupert met als doelstelling een legertje afhankelijken te creëren die op commanda springen naar de signalen van de wereldvreemde linkiewinkies.
De hele wereld kijkt vol bewondering naar het Europese mirakel van de sociale welvaartsstaten.

Europa heeft de gelukkigste, gezondste en best opgeleide mensen ter wereld. Geef mij maar meer van die verstikkende staat.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:

Wanneer je de top 5% van de Amerikaanse bevolking uit de calculus verwijderd, en je vergelijkt dan met Europa, dan zie je dat Europeanen het veel beter hebben.

Citaat:

Citaat:

Europa heeft de gelukkigste, gezondste en best opgeleide mensen ter wereld. Geef mij maar meer van die verstikkende staat.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door oliepiek : 25 mei 2005 om 21:48.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 21:58   #25
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Dat is volledig onjuist. In de VS ligt de verdoken werkloosheid en de "under-employment" graad veel hoger dan bij ons. Je hebt daar mensen met universiteitsdiploma's die hamburgers bakken voor US$ 1 per uur. -> moet ik hier op ingaan ? Tsss... ik denk dat jij serieus wat waanideeën hebt.

-> je kan ook via de mediaan werken, en dan zie je ook dat de Amerikaanse bevolking gewoonweg de rijkste van de wereld is, procentueel gezien. In Europa heb je ook een top 5 % ( zoals in Belgie, dewelke bijna 70 % van de welvaart bezit in dit landje, dus geen amerikaans fenomeen )

De enige die hier debieliteit kan verweten worden, ben jij vrees ik : voor 1 US$ per uur werken, oliepieken en doemscenario's, en u wil geloofwaardig overkomen ... Hmmm. Ander en beter aub.

Het Europese mirakel ? De Europese economische groei is een puinhoop, jaar na jaar neemt de werkloosheid in deze regio toe, door een verstikkende administratie rompslomp gaan ondernemers hier lopen, door een totaal gebrek aan visie staan we mijlen ver achterop qua reserearch op de VS, en ga zo maar door.
In de VS is 80 % van de nieuwe miljonairs, eerste generatie miljonair, wil zeggen dat ze er zelf voor gezorgd hebben. In Europa is het pakken moeilijker om te slagen in zaken.

Europa heeft de gelukkigste, gezondste en best opgeleide mensen ter wereld. Geef mij maar meer van die verstikkende staat.

Heel simpel: kippen zijn op de grond het verstikkende en gedrum onder elkaar gewoon, adelaars hebben lucht en ruimte nodig, 99 % leeft als kip, 1 % is adelaar. Drum jij maar lekker verder, piekie.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 21:59   #26
/\|cazar
Banneling

Standaard

Bovendien is de armoede in de VS heel sterk ras gerelateerd, zwarten maken de hoofdgroep uit van de armen.
Oud 25 mei 2005, 22:01   #27
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siggma
tis ene van telenetforum,die gasten doen da wel is meer !!
Ah zo, hebben wij elkaar al ontmoet in de virtualiteit ? Of andere nick, lekker anoniem en veilig, heel stoer zo ...
Oud 25 mei 2005, 22:31   #28
siggma
Banneling

siggma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
, zwarten maken de hoofdgroep uit van de armen.

Allemaal de schuld van hun genen!!!! Zij zijn onderontwikkeld!!!!
siggma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 22:32   #29
/\|cazar
Banneling

Standaard

gelukkig is er nog het dietse volk ...
Oud 25 mei 2005, 23:18   #30
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gelukkig is er nog het dietse volk ...

Dat daar maar geen oorlog van komt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 23:44   #31
oliepiek
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel simpel: kippen zijn op de grond het verstikkende en gedrum onder elkaar gewoon, adelaars hebben lucht en ruimte nodig, 99 % leeft als kip, 1 % is adelaar. Drum jij maar lekker verder, piekie.
Allé zenne, onze Groep-T filosoof is weer daar met zijn diepzinnige sociaal darwinistische superioriteitsmetafoor. Dat begint echt op een meme te lijken.

Enfin, het antwoord hierop is altijd zeer simpel: staat het "verstikkende" Europa u niet aan, verhuis dan naar uw beloofde land. Duizenden hebben het u al voor gedaan. Ga, en komt niet terug.
Oud 25 mei 2005, 23:45   #32
oliepiek
Banneling

Standaard

Ik merk nog op dat je het niet aandurft om de Human Development Index te bekijken. Dat is een index opgesteld door zeer bekwame mensen, mee bekostigd door de VS.

Maar de resultaten ervan komen je slecht uit, nietwaar?
Oud 25 mei 2005, 23:47   #33
oliepiek
Banneling

Standaard

Citaat:
Bovendien is de armoede in de VS heel sterk ras gerelateerd, zwarten maken de hoofdgroep uit van de armen.
Da's nogal wiedes. You master the art of stating the obvious.
Oud 26 mei 2005, 00:04   #34
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Allé zenne, onze Groep-T filosoof is weer daar met zijn diepzinnige sociaal darwinistische superioriteitsmetafoor. Dat begint echt op een meme te lijken.

Enfin, het antwoord hierop is altijd zeer simpel: staat het "verstikkende" Europa u niet aan, verhuis dan naar uw beloofde land. Duizenden hebben het u al voor gedaan. Ga, en komt niet terug.
U bedoelt kuleuven ir. veronderstel ik ?

Maak u maar geen zorgen, nonkel filemon heeft me alles geleerd over Gibraltar en Exempt regelgeving, ik draag bitter weinig tot de sociale zekerheid toe, in feite zit ik officieel juist op het bestaansminimum, moet ik geen klaplopers annex doemdenkers annex sociale gevallen als jij bekostigen.

Ik weet het, erg darwinistisch, maar ik heb vele levensbeschouwelijke stadia doorgelopen, gaande van simpele nitwit, via diep christelijke, via hindu warachtige yogi, via satanistische gek, via eindtijd gek, tot simpele zen carpe diem' er die het beste van zichzelf geeft en spuwt op idioten die denken andermans geest te bezoedelen met idiote waandenkbeelden annex doemscenario's allerhande, met als toetje de superwaanvoorstelling dat ze in de States voor 1 US$ per uur werken.

Een schop onder je kont verdien je, niets meer, zeker geen discussie.[edit]
[size=1]After edit by /\|cazar on 26-05-2005 at 01:05
Reason:

Citaat:

Maak u maar geen zorgen, nonkel filemon heeft me alles geleerd over Gibraltar en Exempt regelgeving, ik draag bitter weinig tot de sociale zekerheid toe, in feite zit ik officieel juist op het bestaansminimum, moet ik geen klaplopers annex doemdenkers annex sociale gevallen als jij bekostigen.

Ik weet het, erg darwinistisch, maar ik heb vele levensbeschouwelijke stadia doorgelopen, gaande van simpele nitwit, via diep christelijke, via hindu warachtige yogi, via satanistische gek, via eindtijd gek, tot simpele zen carpe diem' er die het beste van zichzelf geeft en spuwt op idioten die denken andermans geest te bezoedelen met idiote waandenkbeelden annex doemscenario's allerhande, met als toetje de superwaanvoorstelling dat ze in de States voor 1 US$ per uur werken.

Een schop onder je kont verdien je, niets meer, zeker geen discussie.[/size]

Citaat:

Maak u maar geen zorgen, nonkel filemon heeft me alles geleerd of Gibraltar en Exempt regelgeving, ik draag bitter weinig tot de sociale zekerheid toe, in feite zit ik officieel juist op het bestaansminimum, moet ik geen klaplopers annex doemdenkers annex sociale gevallen als jij bekostigen.

Een schop onder je kont verdien je, niets meer, zeker geen discussie.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 26 mei 2005 om 00:05.
Oud 26 mei 2005, 00:07   #35
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's nogal wiedes. You master the art of stating the obvious.
neen, essentieel.
Oud 26 mei 2005, 09:08   #36
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik merk nog op dat je het niet aandurft om de Human Development Index te bekijken. Dat is een index opgesteld door zeer bekwame mensen, mee bekostigd door de VS.

Maar de resultaten ervan komen je slecht uit, nietwaar?
Euhm....
http://hdr.undp.org/reports/global/2.../hdr04_HDI.pdf

Sweden 0,946
NL 0,942
Be 0,942
Ireland 0,936
UK 0,936
Finland 0,935
Austria 0,934
Luxembourg 0,933
France 0,932
Denmark 0,932
Germany 0,925
Spain 0,922
Italy 0,92
Greece 0,902
Portugal 0,897
Gemiddeld voor EU-15: 0,929
(EU-25 scoort uiteraard nog slechter)

VS
0.939
Oud 26 mei 2005, 09:09   #37
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Verzinsels.
Oud 26 mei 2005, 09:12   #38
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Er is trouwens geenenkel land ter wereld dat per jaar zoveel mensen uit armoede haalt als de VS. Elk jaar komen er daar horden zeer arme immigranten (1 miljoen), al dan niet illegaal aan. Ze kunnen er een leven opbouwen en sturen geld naar huis, waarmee de armen ginder ook een bestaan kunnen opbouwen. Het bedrag is vele malen dat van ontwikkelingshulp én het wordt efficient besteed (wat met ontwikkelingshulp helaas meestal niet het geval is).

In Europa doen we het natuurlijk veel beter met Fort Europa. We laten de armen gewoon wegrotten aan onze grenzen.[edit]
[size=1]After edit by boer_bavo on 26-05-2005 at 10:33
Reason:

Er is trouwens geenenkel land ter wereld dat per jaar zoveel mensen uit armoede haalt als de VS. Elk jaar komen er daar horden zeer arme immigranten (1 miljoen), al dan niet illegaal aan. Ze kunnen er een leven opbouwen en sturen geld naar huis, waarmee de armen ginder ook een bestaan kunnen opbouwen. Het bedrag is vele malen dat van ontwikkelingshulp én het wordt efficient besteed (wat met ontwikkelingshulp helaas meestal niet het geval is).

In Europa doen we het natuurlijk veel beter met Fort Europa. We laten de armen gewoon wegrotten aan onze grenzen.[/size]

Er is trouwens geenenkel land ter wereld dat per jaar zoveel mensen uit armoede haalt als de VS. Elk jaar komen er daar horden zeer arme immigranten, al dan niet illegaal aan. Ze kunnen er een leven opbouwen en sturen geld naar huis, waarmee de armen ginder ook een bestaan kunnen opbouwen. Het bedrag is vele malen dat van ontwikkelingshulp én het wordt efficient besteed (wat met ontwikkelingshulp helaas meestal niet het geval is).

In Europa doen we het natuurlijk veel beter met Fort Europa. We laten de armen gewoon wegrotten aan onze grenzen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door boer_bavo : 26 mei 2005 om 09:33.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 09:33   #39
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

http://www.meervrijheid.nl/index.html?armoede-vs.htm
Oud 26 mei 2005, 11:09   #40
/\|cazar
Banneling

Standaard

Een copy paste uit boerbavo zijn link ( ik moet zeggen, voor iemand die aan het boerekot studeert is ie best intelligent )

Citaat:
<H1>Armoede in Amerika
Citaat:

Het Algemeen Dagblad berichtte recentelijk dat in 2002 34,8 miljoen mensen in armoede leefden in de Verenigde Staten. Dat waren er 1,4 miljoen meer dan in het jaar ervoor. De toename is volgens de krant een gevolg van de economische neergang in de VS. Het aantal armen komt overeen met 12,4 procent van de Amerikaanse bevolking. Volgens Amerikaanse definities is een gezin arm als het een inkomen heeft van minder dan 18.380 dollar bruto per jaar. Vooral eenoudergezinnen hadden het slecht.

Maar wat is arm? Johan Norberg schrijft in zijn boek Leve de globalisering het volgende:

"Armen gaan niet altijd gebukt onder armoede. Vele definities van het begrip armoede zijn relatief. In plaats van de graad van armoede te bepalen, zeggen ze hoe arm iemand is in vergelijking met anderen. Eén omschrijving die vaak gebruikt wordt is bijvoorbeeld de definitie van de UNDP die zegt dat je arm bent als je minder hebt dan de middelste inkomensklasse in het land waar je woont. Dat betekent dat een 'schatrijke' Nepalees in een welvarend land als de Verenigde Staten zo arm als een kerkrat zou zijn. Zulke relatieve cijfers kunnen niet internationaal met elkaar vergeleken worden. Wie in de Verenigde staten als arm wordt beschouwd leeft daarom nog niet in wat wij armoedige omstandigheden zouden noemen. 72% van de arme Amerikaanse gezinnen hebben één of meerdere auto's, 50% beschikt over airconditioning, 72% bezit een wasmachine, 20% een vaatwasser, 60% een magnetronoven, 93% een kleurentelevisie, 60% een videotoestel en 41% woont in hun eigen huis (de armoede slaat alleen op het vast inkomen, eigendom wordt daar niet bij opgeteld) Bron : Cox & Alm 1999, pp 14 e.v."

Een andere vraag die je je kunt stellen over de armoede in de VS is hoe groot de sociale mobiliteit is. M.a.w. in hoeverre kun je als arme student opklimmen naar een beter inkomen? Vele studenten kunnen als arm worden bestempeld maar in de meeste gevallen is hun armoede tijdelijk en stijgt men snel op de socale ladder. In India daarentegen, waar men nog een kastensysteem kent, kun je als 'onaanraakbare' veel studeren maar is je sociale mobiliteit veel kleiner dan in de V.S.

Verder zijn vele armen in de V.S. immigranten (ongeveer 1 miljoen per jaar) die weliswaar arm zijn maar aanzienlijk rijker dan men was in het land van herkomst. Het lijkt daarom niet terecht hun armoede te wijten aan het Amerikaanse economische systeem. Eigenlijk zou je hun relatieve rijkdom moeten danken aan het Amerikaanse systeem. Het is ook niet vreemd dat het land een van de populairste emigratiebestemmingen is voor mensen in de Derde Wereld.

Thomas SowellThomas Sowell schreef over sociale mobiliteit in de V.S.: "...studies die bepaalde individuen volgden door de tijd hebben aangetoond dat de meeste Amerikanen niet in een inkomensgroep blijven gedurend hun leven of zelfs voor tien jaar. Zowel de top 20 procent die meestal aangeduid worden met "de rijken" als de onderste 20 procent - "de armen" - vormen een constant veranderende groep individuen. Een studie naar inkomensbelasting toont aan dat meer dan viervijfde van de personen in de onderste 20 procent van diegenen die in 1979 hun belastingformulieren inleverden niet meer in die groep zaten in 1988. Net iets meer mensen hadden de topgroep bereikt in 1988 dan er onderaan bleven. Zeker is dat individuen na verloop van negen jaar ook negen jaar ouder zijn en waarschijnlijk ervaring, vaardigheden, senioriteit of promoties hebben opgedaan." (Uit The Vision of the Anointed, pagina 44)

Dat iemand in de V.S. (of waar dan ook) arm is heeft vaak ook te maken met de persoon. Niet iedereen is gelijk en sommige mensen hebben minder cognitieve kwaliteiten. Dan is het begrijpelijk dat men geen hoog inkomen kan verwerven. Daarbij komt dat grote groepen mensen onverantwoordelijk gedrag vertonen waarvan het resultaat is dat men arm wordt. Zo kent de V.S. relatief veel tienermoeders of eenoudergezinnen. De zwarte bevolking is relatief arm in de V.S. maar meer dan twee derde van alle zwarte kinderen groeit op in eenoudergezinnen (was 30% in 1960, dus voor alle sociale programma's van de Great Society). In die gevallen zou je kunnen stellen dat hun armoede min of meer zelfverkozen is. Wie vier kinderen baart maar geen betrouwbare duurzame partner selecteert kan de overheid moeilijk haar armoede verwijten.
</H1>
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be